ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 8 Ιούλη 2014
Σελ. /24
ΠΑΙΔΕΙΑ
Με χειρότερους όρους η μεταφορά μαθητών

Από παλιότερες κινητοποιήσεις για τη μεταφορά μαθητών από και προς τα σχολεία τους
Από παλιότερες κινητοποιήσεις για τη μεταφορά μαθητών από και προς τα σχολεία τους
Χειρότεροι όροι διαμορφώνονται για τη μεταφορά μαθητών από και προς τα σχολεία τους με την καθολική εφαρμογή της Κοινής Υπουργικής Απόφασης η οποία περιορίζει τον αριθμό εκείνων που δικαιούνται δωρεάν μεταφορά με μισθωμένα μέσα.

Την περασμένη Παρασκευή κατατέθηκε στη Βουλή τροπολογία που προβλέπει ότι σε περιπτώσεις που έχουν δημοσιευτεί οι διαγωνισμοί και δεν έχουν ολοκληρωθεί, μπορεί να ανατίθεται η μεταφορά σε προσωρινούς μειοδότες, επισπεύδεται η διαδικασία του προσυμβατικού ελέγχου και αίρεται η απαγόρευση προκήρυξης και διενέργειας διαγωνισμών που ισχύει για το διάστημα 5-20 Αυγούστου.

Ως «ψέμα» χαρακτηρίζει η ΑΣΓΜΕ σε ανακοίνωσή της τον ισχυρισμό της κυβέρνησης ότι η ρύθμιση γίνεται για να «ξεπεραστούν τα σημαντικότερα από τα προβλήματα που δημιουργούνται λόγω της καθυστερημένης δημοσίευσης των διαγωνισμών των Περιφερειών» και τονίζει ότι στόχος είναι η επίσπευση εφαρμογής της κατάπτυστης Κοινής Υπουργικής Απόφασης του 2013 η οποία θέτει ως όρο για τη μεταφορά μεγαλύτερες χιλιομετρικές αποστάσεις μεταξύ του σπιτιού και του σχολείου του μαθητή.

Οπως σχολιάζουν οι εκπρόσωποι των γονιών, στην ουσία η τροπολογία απαγορεύει τις παρατάσεις που είχαμε μέχρι σήμερα στις συμβάσεις που είχαν καταρτιστεί με την παλιότερη ΚΥΑ, η οποία προέβλεπε τη δημόσια μεταφορά των μαθητών με ευνοϊκότερες σχετικά προβλέψεις για τις χιλιομετρικές αποστάσεις και είχε ειδική μέριμνα για τα διαδημοτικά σχολεία. Παράλληλα, σύμφωνα με την ΑΣΓΜΕ, η τροπολογία διευκολύνει σημαντικά τις περιφέρειες στην εφαρμογή της νέας ΚΥΑ από την έναρξη της ερχόμενης σχολικής χρονιάς.

Οι γονείς που από την πρώτη στιγμή έχουν κινητοποιηθεί προκειμένου να παρθεί πίσω η περσινή ΚΥΑ για τις μεταφορές, σημειώνουν: «Φέτος, θα επιδεινωθεί αυτό που ήδη συμβαίνει φτάνοντας τη μεταφορά σε οριακά σημεία: Χιλιάδες μαθητές, που οι αποστάσεις από το σπίτι τους είναι κάτω των 1,2 χλμ. (για Δημοτικά) 2,5 χλμ. (για Γυμνάσια) ή 4 χλμ. (για Λύκεια), είναι υποχρεωμένοι αν δεν πάνε με τα πόδια, να πληρώνουν μισό εισιτήριο. Χιλιάδες μαθητές, φορτωμένοι με υπέρβαρες τσάντες, αλλά και άλλα όργανα - εργαλεία του σχολείου τους, πηγαίνουν με λεωφορεία των ΚΤΕΛ ή των αστικών συγκοινωνιών. Χιλιάδες νήπια και μικροί μαθητές αναμένουν έως και 1 ώρα μέσα στο σχολείο», σημειώνει η ΑΣΓΜΕ, τονίζοντας ότι την ίδια στιγμή όμως οι ανάγκες μεταφοράς αυξάνουν.

Η ΑΣΓΜΕ δηλώνει ότι δεν θα υπάρξει εφησυχασμός για το θέμα τους καλοκαιρινούς μήνες και καλεί τις Ομοσπονδίες Γονέων να καταγράψουν το πρόβλημα μεταφοράς και να ετοιμάσουν κινητοποιήσεις πριν ξεκινήσει το σχολικό έτος. Διεκδικώντας μεταξύ άλλων να μην εφαρμοστούν τα χιλιομετρικά όρια της νέας ΚΥΑ τα όποια καταργούν ουσιαστικά και στην πράξη το δικαίωμα των μαθητών να μεταφέρονται δωρεάν και με ασφάλεια στα σχολεία τους. Να καλυφτούν όλα τα δρομολόγια που ήδη υπάρχουν χωρίς καμία κατάργηση. Επιπλέον να καλυφθεί η ανάγκη για μεταφορά μαθητών όπου προκύπτουν νέα δρομολόγια.

ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
«Εχουμε ανάγκη από ένα άλλο σχολείο»

Πραγματοποιήθηκε προχτές το συνέδριο της Συνομοσπονδίας

Ο ρόλος του γονεϊκού κινήματος, σε μία περίοδο που χειροτερεύουν οι όροι μόρφωσης για τα παιδιά της πλειοψηφίας των λαϊκών οικογενειών, σε μία φάση οικοδόμησης του «νέου σχολείου», βρέθηκε στο επίκεντρο του ετήσιου απολογιστικού συνεδρίου της ΑΣΓΜΕ που έγινε την περασμένη Κυριακή.

Στη διάρκειά του έγινε απολογισμός της δράσης και των εξελίξεων τη χρονιά που πέρασε και οι εκπρόσωποι των γονιών από όλη τη χώρα μετέφεραν εμπειρία και έθεσαν τα πλαίσια της δράσης τους για το επόμενο διάστημα. Τονίστηκε μεταξύ άλλων ότι «για να υπάρξει πραγματική ανάπτυξη του γονεϊκού κινήματος πρέπει το βάρος της δράσης μας να δοθεί στη βάση, στο σύλλογο σε κάθε σχολείο», για συλλόγους ζωντανούς, με συλλογικότητα, που θα οργανώνουν αγώνες, σε ενότητα με τους εργαζόμενους, με πολιτιστική δράση και δράσεις αλληλεγγύης.

Η ΑΣΓΜΕ στην απόφασή της μεταξύ άλλων εκτιμά πως «η επίθεση που θα δεχθούν τα συνδικαλιστικά όργανα των γονιών και το οργανωμένο γονεϊκό κίνημα, στο πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας και όχι μόνο, το επόμενο διάστημα θα είναι πολύ μεγάλη». Θυμίζει ότι στο νόμο για την αξιολόγηση δεν αναφέρεται ο Σύλλογος Γονέων σαν όργανο και μοναδικός φορέας συλλογικής έκφρασης των γονιών, αντίθετα παντού στο κείμενο γίνεται λόγος για «Σύνδεσμο γονέων», ενώ κριτήριο αξιολόγησης της σχολικής μονάδας είναι και η δημιουργία άλλων διασπαστικών δομών, όπως συνεταιρισμών γονέων και εκπαιδευτικών συνεταιρισμών. «Γίνεται ξεκάθαρο ότι στο αυτόνομο αυτοαξιολογούμενο σχολείο δεν έχουν καμιά θέση οι Σύλλογοι Γονέων που αγωνίζονται, διεκδικούν, οργανώνουν, ενημερώνουν και μπαίνουν μπροστά απαιτώντας να δοθούν λύσεις στα οξυμένα προβλήματα από αυτούς που τα δημιούργησαν και όχι μέσω του εθελοντισμού, της φιλανθρωπίας, των χορηγών και των επενδυτών. Μας θέλουν συνένοχους στο έγκλημα που διαπράττουν και όποιος δεν συμμορφωθεί θα εξοστρακίζεται», σημειώνει η ΑΣΓΜΕ μεταξύ άλλων.

Οι γονείς συζήτησαν για τις τρέχουσες εξελίξεις με την εφαρμογή του «νέου Λυκείου» με την «τράπεζα θεμάτων», την «αξιολόγηση» στο σχολείο, τις μεταφορές και τις άλλες ανάγκες των μαθητών, τις διαθεσιμότητες - απολύσεις εκπαιδευτικών. Οπως σημειώνουν μεταξύ άλλων, «με το νέο σχολείο και με εργαλείο την αξιολόγηση: Τα σχολεία θα κατηγοριοποιηθούν σε καλά με τους καλούς μαθητές και στα κακά με τους κακούς μαθητές, ενώ πολλά θα κλείσουν. Οι εκπαιδευτικοί θα εξαθλιωθούν εργασιακά και οικονομικά και φυσικά και μορφωτικά. Οι μαθητές θα καταρτίζονται για να γίνουν φτηνοί ευέλικτοι εργαζόμενοι», σημειώνεται στην απόφαση της ΑΣΓΜΕ και τονίζεται ότι «οι γονείς, τα παιδιά μας και οι δάσκαλοί τους έχουμε ανάγκη από ένα άλλο σχολείο».

Προπαγανδίζοντας τις «αξίες» της ΕΕ...

Την ολοκλήρωση για φέτος του «επιμορφωτικού» προγράμματος «Teachers4Europe» (δάσκαλοι για την Ευρώπη) ανακοινώνει η αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, εκφράζοντας την ικανοποίησή της για το πρόγραμμα προπαγάνδισης των «αξιών» της ΕΕ σε μικρούς μαθητές της Δ', Ε' και ΣΤ' Δημοτικού. Το πρόγραμμα συνίσταται σε επιμόρφωση εκπαιδευτικών ώστε να διαδώσουν στους μαθητές αλλά και στην κοινωνία τις «αξίες» της ΕΕ.

Ως πρόκληση για τους δασκάλους, τους μαθητές και τις οικογένειές τους είχαν χαρακτηρίσει οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών αυτή την προσπάθεια εξωραϊσμού της ΕΕ και των σάπιων αξιών που πρεσβεύει στα μάτια των μικρών μαθητών, η οποία υλοποιήθηκε σε μία φάση που η ΕΕ έδειξε το πραγματικό της πρόσωπο, της ανεργίας, των κερδών για τους λίγους, της πολιτικής ισοπέδωσης δικαιωμάτων και κατακτήσεων. Είχε καλέσει τους εκπαιδευτικούς να μην γίνουν «παπαγαλάκια» της ΕΕ, να γυρίσουν την πλάτη τους τόσο σε αυτό, όσο και στα υπόλοιπα ευρωπαϊκά προγράμματα που κατακλύζουν το «νέο σχολείο».

Κάνοντας απολογισμό του προγράμματος στο οποίο τελικά συμμετείχαν περίπου 250 εκπαιδευτικοί, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σημειώνει ότι «με τη χρήση βιωματικών μεθόδων διδασκαλίας, οι μαθητές κατανόησαν την ουσιαστική συμμετοχή της χώρας μας στην Ευρωπαϊκή οικογένεια (...) απέδειξαν ότι με θέληση, ταλέντο και πάθος, η χώρα μας μπορεί να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για να ατενίζουμε όλοι μαζί το μέλλον με αισιοδοξία». Χαρακτηριστική δε του περιεχομένου του προγράμματος, το οποίο προπαγανδίζει την ΕΕ σαν μονόδρομο σε μικρούς μαθητές, είναι η δήλωση συμμετέχοντα εκπαιδευτικού, ο οποίος εκφράζει την ευχή «να αποτελέσει ένα πραγματικό έναυσμα, έτσι ώστε τα παιδιά, οι μελλοντικοί Ευρωπαίοι πολίτες, να κατανοήσουν πραγματικά την αναγκαιότητα της συμμετοχής της χώρας μας στην ΕΕ»...

ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Συντονίζονται για τη διεκδίκηση Συλλογικών Συμβάσεων

Κοινές πρωτοβουλίες στην κατεύθυνση διεκδίκησης Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας συζητήθηκαν κατά τη συνάντηση Συντονισμού πρωτοβάθμιων σωματείων της ιδιωτικής εκπαίδευσης, στα οποία πλειοψηφούν οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ.

Η συνάντηση έγινε την Κυριακή 29 Ιούνη στην Αθήνα, μετά από πρωτοβουλία του κλαδικού σωματείου της Αττικής και συμμετείχαν μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων του ΣΕΦΙΕ Θεσσαλονίκης - Β. Ελλάδας, ΣΙΕΛ Λάρισας, ΣΙΕΛ Αγρινίου, του Σωματείου Εκπαιδευτικών Ιδιωτικής Εκπαίδευσης «Γαλάτεια Καζαντζάκη» Ηρακλείου, του Σωματείο Εργαζομένων στην Ιδιωτική Εκπαίδευση Χανίων και του ΣΙΕΛ Κεφαλονιάς.

Στη συνάντηση έγινε πλούσια συζήτηση, κατά την οποία αναλύθηκαν οι εξελίξεις στον κλάδο της ιδιωτικής εκπαίδευσης και η κατάσταση που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι σε αυτήν, μεταφέρθηκε πείρα από τη δράση και τις πρωτοβουλίες των σωματείων κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους, μετά δηλαδή την προηγούμενη συνάντηση συντονισμού, και μπήκε σχεδιασμός για τη συντονισμένη δράση των σωματείων με αιχμή τη διεκδίκηση Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας το επόμενο διάστημα. Μεταξύ άλλων, τα σωματεία θα προχωρήσουν σε:

-- Κοινή ανακοίνωση και κοινή αφίσα, καμπάνια εξορμήσεων σε χώρους δουλειάς και μια σειρά κλιμακούμενων πρωτοβουλιών για τη διεκδίκηση ΣΣΕ.

-- Γενικές Συνελεύσεις για την ανάγκη υπογραφής ΣΣΕ την αρχή της νέας σχολικής χρονιάς.

-- Κάλεσμα διαπραγμάτευσης ΣΣΕ στις εργοδοτικές ενώσεις ΟΕΦΕ, EUROPALSO, PALSO κ.ά. με κινητοποιήσεις στα κατά τόπους εργοδοτικά γραφεία.

-- Αίτημα στην ΟΙΕΛΕ για εγγραφή όλων των σωματείων του κλάδου (κλαδικό Αττικής, Κεφαλονιάς, Χανίων, Ηρακλείου).

-- Καμπάνια εγγραφών στα σωματεία μέχρι το Νοέμβρη με συγκεκριμένους στόχους νέων μελών.

-- Καλύτερη συμβολή στα φροντιστήρια αλληλεγγύης σε συνεργασία και με τις κατά τόπους Λαϊκές Επιτροπές.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ