ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 3 Οχτώβρη 2014
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
«ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ»
Απαιτείται ισχυροποίηση των αγωνιστικών δυνάμεων

Διακήρυξη για τις αρχαιρεσίες στο Σύλλογο Εκτάκτων Αρχαιολόγων

Την Κυριακή 5 του Οκτώβρη θα πραγματοποιηθούν αρχαιρεσίες για νέα διοίκηση στο Σύλλογο Εκτάκτων Αρχαιολόγων και στα Παραρτήματα, αλλά και για αντιπροσώπους σε Ομοσπονδία και Εργατικό Κέντρο Αθηνών.

Η «Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία», το ψηφοδέλτιο που στηρίζει το ΠΑΜΕ, στη διακήρυξή της χαρακτηρίζει τις αρχαιρεσίες σημαντικές και μεταξύ άλλων επισημαίνει: «Δεν αρκεί να αγανακτείς με την κυβέρνηση, την αντιλαϊκή πολιτική όπως και με τις συνδικαλιστικές ηγεσίες της ΓΣΕΕ. Η αλλαγή των συσχετισμών, η ισχυροποίηση των αγωνιστικών δυνάμεων, η ανασύνταξη του κινήματος σε συνθήκες καπιταλιστικής οικονομικής κρίσης και ολομέτωπης αντιλαϊκής επίθεσης είναι επιτακτική ανάγκη».

Αναφερόμενη στην επίθεση κυβέρνησης, πλουτοκρατίας και ΕΕ που δυναμώνει, η ΔΑΣ σημειώνει μεταξύ άλλων ότι: «Ο νέος Οργανισμός, η αξιολόγηση δομών, υπηρεσιών και εργαζομένων έχουν να κάνουν με αντιδραστικές αλλαγές και στο ΥΠΠΟΑ, προκειμένου πιο αποτελεσματικά στις νέες συνθήκες καπιταλιστικής ανάπτυξης να προωθηθεί το "κοινό ευρωπαϊκό μοντέλο δημόσιας διοίκησης". Παραμένουν και εντείνονται χρόνια προβλήματα όπως οι καθυστερήσεις πληρωμών, η μη καταβολή ανθυγιεινού επιδόματος, η αυθαιρεσία και ο αυταρχισμός προϊσταμένων και εργολάβων, οι περιορισμοί στο δικαίωμά μας στην εργασία (προαπαιτούμενα, 60μηνο, συνάφεια μεταπτυχιακών κ.λπ.)».

Αφού ξεκαθαρίζει ότι τα μέτρα αυτά δεν είναι αποσπασματικά ούτε προέρχονται μόνο από τα μνημόνια, αλλά είναι προαποφασισμένα εδώ και χρόνια, εφαρμόζονται σε όλες τις χώρες της ΕΕ και στοχεύουν στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας των μονοπωλιακών ομίλων, η ΔΑΣ προσθέτει:

«Προωθούν την περαιτέρω εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση του Πολιτισμού. Τα ΕΣΠΑ άνοιξαν το δρόμο για τη διάλυση του ΥΠΠΟΑ και την πλήρη υποχρηματοδότησή του. Πρέπει να κατανοηθεί ότι δεν είναι ευκαιρία αλλά καταστροφή των σταθερών δομών που αντικαθίστανται με projects και μόλις αυτά τελειώσουν δεν θα υπάρχει δημόσια δομή να διαχειριστεί τον Πολιτισμό και έτσι θα έρθουν ως σωτήρες οι επιχειρηματίες ως φιλάνθρωποι (π.χ. "Ιδρυμα Νιάρχος") ή ως Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (π.χ. ΔΙΑΖΩΜΑ). Εξάλλου, είναι πολύ πρόσφατα τα κρούσματα προσπάθειας "τουριστικής αξιοποίησης" ανασκαφών, όπου οι τουρίστες θα γίνονταν - με το αζημίωτο - για λίγο "αρχαιολόγοι" (π.χ. δημοσιεύματα για Κόστα Ναβαρίνο)».

Η ΔΑΣ τονίζει ότι θα συνεχίσει να δίνει τη μάχη για την πραγματική ενότητα των εργαζομένων, την ταξική, που δεν βασίζεται σε ενιαία ψηφοδέλτια - χυλό, που χωράνε τα πάντα αρκεί να στρέφονται ενάντια στις ταξικές δυνάμεις, αλλά στην ενότητα των εργαζομένων ενάντια στο κεφάλαιο, την ΕΕ, τη συγκυβέρνηση, τον εργοδοτικό και κυβερνητικό συνδικαλισμό.

«Υπάρχει λύση και φιλολαϊκή διέξοδος! Βρίσκεται στην ανασύνταξη του κινήματος, στη χειραφέτηση από τον κυβερνητικό - εργοδοτικό συνδικαλισμό, στον απεγκλωβισμό από τα πολιτικά κόμματα του συστήματος και του ευρωμονόδρομου. Βρίσκεται στην ισχυροποίηση των δυνάμεων που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ, στους αγώνες για την ικανοποίηση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών, την απαλλαγή από την εξουσία των τραπεζιτών, των βιομηχάνων και των μονοπωλίων, σε έναν άλλο δρόμο ανάπτυξης», υπογραμμίζει η ΔΑΣ και τονίζει ότι: «Μόνο αν το κίνημα βάζει στο επίκεντρο της πάλης τα μονοπώλια και την ανατροπή της εξουσίας τους μπορούμε να σημαδέψουμε τον πραγματικό ένοχο, να έχουν οι αγώνες μας προοπτική».

Προγραμματισμός του θεάτρου «Σημείο»

«Καιομένη»
«Καιομένη»
Πλούσιο το ρεπερτόριο στο Θέατρο «Σημείο» (Χ. Τρικούπη 4 - πίσω από την Πάντειο) για τη νέα θεατρική σεζόν. Στην Κεντρική Σκηνή θα παρουσιαστούν τα έργα: «Καιομένη» του Γιόν Φόσσε (πρεμιέρα 10 Οκτώβρη), που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Το έργο βασίζεται στο θεατρικό του Νορβηγού συγγραφέα «Μια μέρα του καλοκαιριού» και στο διήγημά του «Η Αλίκη στις φλόγες». Σκηνοθεσία: Νίκος Διαμαντής. Σκηνικά - κοστούμια: Γιώργος Πάτσας. Μετάφραση: Αντώνης Γαλέος. Ερμηνεύει: Ιωάννα Μακρή. Χορεύει: Γρηγόρης Γαϊτανάρος. Συμμετέχουν: Σταύρος Γιαννακόπουλος, Φρεντερίκα Σανταρέλλι. Παρασκευή, Σάββατο 9.30 μ.μ., Κυριακή 7.30 μ.μ. Εισιτήριο 12 ευρώ - 8 ευρώ φοιτητικό. Ελεύθερη είσοδος για ανέργους.

«UNDER - κρυμμένες φωνές» (πρεμιέρα 15 Οκτώβρη). Μια σκηνική σύνθεση - παράσταση - σχόλιο πάνω στο καυτό ζήτημα της μετανάστευσης. Η παράσταση στηρίζεται σε ένα πρωτογενές δραματουργικό υλικό, το οποίο προέρχεται από μαρτυρίες, συνεντεύξεις, ντοκουμέντα, λογοτεχνικά κείμενα καθώς και σύγχρονα ταχυδράματα. Σκηνοθεσία: Νίκος Διαμαντής. Σκηνική επιμέλεια: Ασης Δημητρουλοπούλου. Παίζουν: Ελενα Αρβανίτη, Σταύρος Γιαννακόπουλος, Χρήστος Σκούρτας, Μικές Γλύκας, Αράς Χαμεντιάν. Πέμπτη στις 9.30 μ.μ., 10 ευρώ γενική είσοδος. Ελεύθερη είσοδος για τους ανέργους και τους μετανάστες.

«Ερωφίλη» του Χορτάτζη (πρεμιέρα 1η Νοέμβρη), μια παράσταση για εφήβους. Τη μουσική της παράστασης συνθέτει ο Γιάννης Χαρούλης. Σκηνοθεσία: Δημήτρης Αδάμης. Σκηνικά - κοστούμια: Μαγδαληνή Αυγερινού. Παίζουν: Ελενα Αρβανίτη, Βάσω Μορφιαδάκη, Πέτρος Ιωάννου, Σταύρος Γιαννακόπουλος. Σάββατο, 6 μ.μ. Καθημερινά για Γυμνάσια και Λύκεια 10.30. Τιμές εισιτηρίου: 8 ευρώ και για τα σχολεία 5 ευρώ. Ελεύθερη είσοδος για τους ανέργους.

«Η Αρκούδα» του Τσέχωφ (πρεμιέρα 20 Οκτώβρη, κάθε Δευτέρα και Τρίτη για 8 παραστάσεις). Εμπνευσμένη από το θεατρικό έργο του Αντον Τσέχωφ «Η αρκούδα» είναι η ομώνυμη όπερα του Βρετανού συνθέτη, William Walton. Πρόκειται για μια μεταφορά του θεατρικού έργου με τη συνδρομή του λιμπρετίστα Paul Dehn. Μουσική διδασκαλία, ζωντανή εκτέλεση: Νίκος Βασιλείου. Σκηνοθεσία: Νίκος Διαμαντής. Παίζουν: Ειρήνη Αθανασίου, Αρκάδιος Ρακόπουλος, Μιχάλης Ψύρας, Μιχάλης Κατσούλης. (Δευτέρα - Τρίτη 9.30 μ.μ.). Είσοδος 10 ευρώ.

Στο πλαίσιο των συνεργασιών στην Κεντρική Σκηνή, θα επαναληφθεί το «Cleansed» της Σάρα Κέιν (από 24 Νοέμβρη). Σκηνοθεσία: Εφη Γούση. Παίζουν: Μιχάλης Οικονόμου, Εφη Γούση, Μάγδα Γκουβέρου, Περικλής Ασημακόπουλος, Γιώργος Βουβάκης, Αλέξανδρος Φράγκος.

«Αμλετ» του Σαίξπηρ (πρεμιέρα 9 Φλεβάρη). Πέντε ηθοποιοί μας αφηγούνται με ελάχιστα μέσα την ιστορία του Αμλετ. Σκηνοθεσία: Παναγιώτης Κατσώλης. Παίζουν: Παναγιώτης Κατσώλης, Κωσταντίνος Μωραΐτης, Φοίβος Ριμένας, Θοδωρής Σκυφτούλης, Γιώργος Τσουρής.

Στη Σκηνή «Σημείο - Lab»: «Γλαδιόλες και Μπάζα» του Pedro Pietri (πρεμιέρα 3 Νοέμβρη). Το έργο συνδυάζει τη μαύρη κωμωδία με την κοινωνική σάτιρα και το σουρεαλισμό. Μετάφραση-προσαρμογή: Λουίζα Αρκουμανέα. Σκηνοθεσία: Σάκης Παπακωσταντίνου. Παίζουν: Σοφία Φιλιππίδου, Ταμίλα Κουλίεβα.

«Δεν μπορεί ο κάθε τσόγλανος» του Κίμωνα Ρηγόπουλου (πρεμιέρα 19 Νοέμβρη). Ενας αποσυρμένος, κουρασμένος ηθοποιός και ένας θρασύς νεαρός δημοσιογράφος συγκρούονται σε έναν αγώνα χωρίς νικητή. Σκηνοθεσία: Ιόλη Ανδρεάδη. Παίζουν: Κίμων Ρηγόπουλος, Τζέρυ Αρτις.

«Πεντέμιση ιστορίες για την κρίση» (πρεμιέρα 19 Γενάρη). 5 ½ φανταστικές ιστορίες βασισμένες σε πραγματικά δημοσιεύματα εφημερίδων την περίοδο της οικονομικής κρίσης. Σύλληψη - Κείμενο: ομάδα «ΑντίχειραΣ». Σκηνοθεσία: Θαλασσιά Αντωνοπούλου. Μουσική: Βιβή Φιλιππίδου. Επιμέλεια Κίνησης-χορογραφίες: Ολγα Σπυράκη. Σκηνικά: Ηρώ Μανδηλαρά, Νεφέλη Σουλακέλη. Κοστούμια: Ματίνα Μπουκουβάλα. Παίζουν: Αντώνης Γουγής, Ελίνα Καπετάνου, Ηρα Ρόκου, Γιώργος Τσαγκαράκης.

Στο φως νέα ευρήματα

Με την αφαίρεση των χωμάτων, προχτές, στο μνημείο Καστά στην Αμφίπολη, αποκαλύφθηκαν τμήματα από μαρμάρινη θύρα, της τυπικής μορφής των μακεδονικών τάφων: Δηλαδή, έχουμε θύρα κατασκευασμένη από μάρμαρο Αλυκής Θάσου - όπως είναι κατασκευασμένο και όλο το ταφικό συγκρότημα - με εφηλίδες, οι οποίες μιμούνται την κεφαλή καρφιών, όπως είθισται στις ξύλινες πόρτες (στη φωτογραφία). Στη δυτική πλευρά του θυρώματος διαπιστώθηκε ότι υπάρχει στροφέας. Ο στροφέας είναι το σημείο κρέμασης της θύρας από την παραστάδα.

Κατά την ανασκαφή αποκαλύφθηκε η συνέχεια των πλευρικών τοιχωμάτων, η οποία δεν διαφέρει καθόλου από τους προηγούμενους χώρους, ήτοι ορθομαρμάρωση, όμοια με εκείνη που υπάρχει σε όλους τους χώρους του μνημείου. Κατά την ανασκαφή, επίσης, βρέθηκαν, μπροστά από τη θύρα, πίσω από τις Καρυάτιδες, χάλκινα και σιδερένια καρφιά.

Η ανασκαφή, πάντως, λέγεται ότι βρίσκεται στη δυσκολότερη φάση των εργασιών που έως τώρα έχουν πραγματοποιηθεί για την ασφάλεια εργαζόμενων και μνημείου. Στον τέταρτο διαφραγματικό τοίχο έχει εντοπιστεί το άνοιγμα, σε μεγαλύτερο βάθος από τα προηγούμενα ανοίγματα. Οδηγεί τους τεχνικούς στο συμπέρασμα ότι το δάπεδο του τέταρτου χώρου βρίσκεται βαθύτερα από το δάπεδο των προηγούμενων χώρων, πιθανώς κατά δύο μέτρα. Φυσιολογικά, αυτό σηματοδοτεί την ύπαρξη σκάλας ή ράμπας η οποία ξεκινά πιθανώς μετά το θύρωμα του τρίτου διαφράγματος.

«Συμβαίνει Τώρα»

«Ασκήσεις για γερά γόνατα»
«Ασκήσεις για γερά γόνατα»
Το «Θέατρο Τέχνης - Κ. Κουν» ανοίγει τις πόρτες του για τη νέα σεζόν με δύο νεοελληνικά έργα που ανέβηκαν, πέρσι στο Υπόγειο και επαναλαμβάνονται σε ενιαία παράσταση με τον τίτλο «Συμβαίνει Τώρα» (Πέμπτη 2 Οκτωβρίου - Κυριακή 26 Οκτωβρίου). Το «Συμβαίνει τώρα» εντάσσεται στη Θεματική: «2014: 6 χρόνια κρίση / 60 χρόνια Υπόγειο».

Το «Αλμανάκ» της Μαριάννας Κάλμπαρη ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Παντελή Δεντάκη. Σκηνικά - κοστούμια: Κατερίνα Σωτηρίου. Μουσική: Σπύρος Γραμμένος. Επιμέλεια κίνησης: Ιωάννα Αποστόλου. Φωτισμοί: Κωστής Καπελώνης. Παίζουν (αλφαβητικά): Σπύρος Γραμμένος, Ανθή Ευστρατιάδου, Αριάδνη Καβαλιέρου, Νέστωρ Κοψιδάς, Κατερίνα Λυπηρίδου, Ορέστης Τζιόβας.

Το έργο «Ασκήσεις για γερά γόνατα» του Ανδρέα Φλουράκη, ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Γιάννη Μόσχου. Κίνηση: Ανθή Θεοφιλίδου. Σκηνικά - Κοστούμια: Κατερίνα Σωτηρίου. Φωτισμοί: Κωστής Καπελώνης. Παίζουν (αλφαβητικά): Βασίλης Ζήσης, Νέστωρ Κοψιδάς, Εύα Οικονόμου - Βαμβακά, Ράνια Σχίζα. Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη 8 μ.μ., Πέμπτη - Παρασκευή - Σάββατο 9 μ.μ., Κυριακή 8 μ.μ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ