ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 1 Φλεβάρη 2001
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Ομοβροντία αυξήσεων σε κόμιστρα και τέλη

  Από σήμερα  σε ταξί και υπεραστικά λεωφορεία και από την Κυριακή σε ΟΤΕ

Κύμα αυξήσεων μέσα στο Φλεβάρη επιβάλλει η κυβέρνηση σε ΟΤΕ, ταξί και υπεραστικά λεωφορεία (ΚΤΕΛ). Απαρχή γίνεται από σήμερα με τα κόμιστρα των ταξί και τα εισιτήρια των υπεραστικών λεωφορείων (ΚΤΕΛ), ενώ από την Κυριακή αυξάνονται κατά 16,7% και τα αστικά τιμολόγια και το πάγιο του ΟΤΕ.

Στα ταξί, η αποζημίωση ανά χιλιόμετρο με μονή ταρίφα αυξάνεται από 76 σε 80 δρχ.(αύξηση 5,3%). Η προκαθορισμένη συνάντηση με ραδιοταξί αυξάνεται από 600 σε 700 δρχ.(16,6%), η επιβάρυνση για μετακινήσεις από και προς αεροδρόμια από 300 σε 400 δρχ. (αύξηση 33,3%) και η επιβίβαση από λιμάνια, σιδηροδρομικούς σταθμούς και πρακτορεία ΚΤΕΛ από 150 σε 200 δρχ. (αύξηση 33,3%). Τέλος, η χρέωση αποσκευών άνω των 10 κιλών αυξάνεται από 50 σε 100 δρχ. (αύξηση 100%). Στα ίδια επίπεδα παραμένουν η «σημαία» (250 δρχ.), η ελάχιστη αποζημίωση (500 δρχ.) και η ωριαία αναμονή (2.400 δρχ.)

Τέλος, τα εισιτήρια των υπεραστικών λεωφορείων των ΚΤΕΛ όλης της χώρας ακριβαίνουν από σήμερα κατά 5%. Τις αποφάσεις για τις αυξήσεις στα κόμιστρα των ταξί και τα εισιτήρια των ΚΤΕΛ υπογράφει ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας Γ.Παπαντωνίου.

Εξάλλου από την Κυριακή, θα τεθούν σε εφαρμογή τα νέα τιμολόγια του ΟΤΕ που αποφάσισε η διοίκηση του Οργανισμού. Η τιμή της αστικής μονάδας αυξάνεται κατά 16,7% και από 9 δρχ. το λεπτό, φθάνει τις 10,5. Ανάλογα αυξημένο θα είναι και το πάγιο, το οποίο θα τιμάται στις 2.800 δρχ. το μήνα, από τις 2.400 που ισχύει σήμερα.

Να σημειωθεί ότι τα πέντε τελευταία χρόνια, το ποσό που πληρώνει κάποιος για ένα λεπτό αστικού τηλεφωνήματος αυξήθηκε κατά 250%!

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ
Πάρκο μεν, ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα δε...

  Οτι θα κλείσει οριστικά μετά από ένα χρόνο αποφάσισε η κυβέρνηση, χωρίς  να ξεκαθαρίζει όμως, τι είδους «χρήσεις» θα περιλαμβάνει και εάν θα πολεοδομηθεί - τσιμεντοποιηθεί ένα μεγάλο τμήμα   του

Την αόριστη υπόσχεση ότι ο χώρος του αεροδρομίου Ελληνικού θα μετατραπεί σε μητροπολιτικό πάρκο, χωρίς ωστόσο να αναφέρει το πότε θα γίνει αυτό, το ποιες χρήσεις ακριβώς θα περιλαμβάνει και πόση από την έκταση θα πουληθεί τελικά σε ιδιώτες, εξέφρασε χτες ο πρωθυπουργός μετά από ευρεία κυβερνητική σύσκεψη που έγινε στου Μαξίμου.

Οπως προκύπτει από τις δηλώσεις του πρωθυπουργού, που έγιναν αμέσως μετά, το μόνο που ξεκαθαρίστηκε στη σύσκεψη είναι ότι ο χώρος του Ελληνικού θα γίνει μητροπολιτικό πάρκο και δε θα παραμείνει στην εφεδρεία για λόγους ασφαλείας, σύμφωνα με κάποιες απόψεις που υπήρχαν. Επίσης αποφασίστηκε πως το εργοστάσιο επισκευής αεροπλάνων της πολιτικής αεροπορίας θα εξακολουθεί να λειτουργεί στο Ελληνικό για δύο χρόνια ακόμη μέχρι να μεταφερθεί. Επίσης για ένα χρόνο θα εξακολουθεί να λειτουργεί ο διάδρομος προσγείωσης - απογείωσης. Οσον αφορά το κρατικό Εργοστάσιο Αεροσκαφών (ΚΕΑ) που λειτουργεί στο χώρο του Ελληνικού, σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού Αμυνας Α. Τσοχατζόπουλου, η μετεγκατάστασή του στην αεροπορική βάση Ελευσίνας θα έχει ολοκληρωθεί σε δύο χρόνια. Η μετεγκατάσταση αυτή, όπως πρόσθεσε ο υπουργός, θα στοιχίσει 35 δισ. δρχ., ποσό που θα ενταχθεί στο συνολικό προϋπολογισμό της μεταφοράς του αεροδρομίου του Ελληνικού.

Οπως προκύπτει από τις δηλώσεις του πρωθυπουργού, αλλά και από άλλες πληροφορίες, ανοιχτά παραμένουν και μετά τη σύσκεψη όλα τα άλλα ζητήματα και συγκεκριμένα:

  • Ποιες θα είναι ακριβώς οι ολυμπιακές εγκαταστάσεις οι οποίες θα δημιουργηθούν εκεί (ήδη πέραν όλων των άλλων στο Ελληνικό πρόκειται να χωροθετηθούν το Μπάμπινγκτον και γήπεδα μπάσκετ που θα φιλοξενήσουν τους προκριματικούς του αθλήματος) και αν όλες θα απομακρυνθούν μετά το 2004 ή θα μείνουν μερικές εντασσόμενες στο... μητροπολιτικό πάρκο.
  • Πόση από τη συνολική έκταση θα πωληθεί σε ιδιώτες και επομένως θα τσιμεντοποιηθεί. Σύμφωνα με το επικρατέστερο σενάριο στην τσιμεντοποίηση με τον τρόπο αυτό θα οδηγηθούν πάνω από 1.000 στρέμματα, ενώ η κυβέρνηση προσδοκά να αποκομίσει από την πώληση αυτή πάνω από 150 δισ. δρχ.
  • Αν θα μετατραπούν σε Συνεδριακό Κέντρο και ξενοδοχείο τα υπάρχοντα κτίρια συνολικής επιφάνειας 310 στρεμμάτων, μέρος των οποίων μπορεί να χρησιμοποιηθεί κατά την Ολυμπιάδα ως ένα από τα δημοσιογραφικά χωριά.

Οπως δήλωσε ο πρωθυπουργός, «για το τι θα γίνει χρειάζεται συζήτηση. Χρειάζεται μελέτη που γίνεται και θα γίνεται από το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ σε συνεργασία με όλα τα υπουργεία και τον Οργανισμό Αθήνας. Υπάρχουν ήδη σχέδια, αλλά αυτά θα πρέπει να συγκεκριμενοποιηθούν». Ολα αυτά τα σχέδια, όπως διευκρίνισε, εντάσσονται στη γενικότερη παρέμβαση «ανάπλασης της παράκτιας ζώνης από τον Πειραιά μέχρι τη Βουλιαγμένη», όπως την ονόμασε κατ' ευφημισμόν, καθώς είναι γνωστό ότι με το συγκεκριμένο σχέδιο δίνεται η δυνατότητα στους ιδιώτες να επεκτείνουν τις εμπορικές τους δραστηριότητες σε όλο το μήκος της παραλίας.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν οι υπουργοί Εσωτερικών Β. Παπανδρέου, Εθνικής Αμυνας Α. Τσοχατζόπουλος, Εθνικής Οικονομίας Γ. Παπαντωνίου, Ανάπτυξης Ν. Χριστοδουλάκης, ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης, Πολιτισμού Ε. Βενιζέλος, Μεταφορών Χρ. Βερελής, ο υφυπουργός Αθλητισμού Γ. Φλωρίδης, ο Ειδικός Γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού για την Ολυμπιάδα 2004 Κ. Καρτάλης, ο νομικός σύμβουλος του πρωθυπουργού Γ. Παπαδημητρίου, ο τεχνικός σύμβουλος του πρωθυπουργού Β. Μακρυωνίτης, ο καθηγητής του ΕΜΠ Λ. Βασενχόφεν.

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΠΑΤΩΝ
Απανωτές συσκέψεις για την ημερομηνία έναρξης

Από αναβολή σε αναβολή και από σύσκεψη σε σύσκεψη μεταθέτει η κυβέρνηση την εξαγγελία για την έναρξη λειτουργίας του νέου αεροδρομίου Σπάτων. Και απ' ό,τι φαίνεται το μόνο που την ενδιαφέρει είναι να κερδίσει το «πολιτικό στοίχημα» που έβαλε με τον εαυτό της για λειτουργία του αεροδρομίου μέσα στο Μάρτη, παρά τις σοβαρές και, όπως όλα δείχνουν, δυσεπίλυτες εκκρεμότητες που υπάρχουν σε ζητήματα που άπτονται της ασφάλειας του αεροδρομίου και των πτήσεων.

Πάντως, μετά και από τις χτεσινές αλλεπάλληλες συσκέψεις και στο Μέγαρο Μαξίμου υπό τον πρωθυπουργό και στο ΥΠΕΧΩΔΕ και στο Μεταφορών - Επικοινωνιών, με τη συμμετοχή των διοικήσεων της ΥΠΑ και του Αερολιμένα Αθηνών, οι συναρμόδιοι υπουργοί Κ.Λαλιώτης και Χρ. Βερελής απέφυγαν να πουν πότε ακριβώς θα γίνουν τα εγκαίνια του νέου αεροδρομίου. Με τις δηλώσεις τους ο μεν υπουργός Μεταφορών είπε ότι τα προγράμματα τηρούνται σχολαστικά, πρόσθεσε ότι τα προβλήματα έχουν μειωθεί και κατέληξε λέγοντας ότι μέσα σε λίγες μέρες «πιστεύουμε ότι θα λυθούν». Από την πλευρά του ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ.Λαλιώτης, χαρακτήρισε κρίσιμες και χρήσιμες τις συναντήσεις, για να προσθέσει και αυτός ότι μέσα στις επόμενες μέρες «θα σας πούμε ακριβώς το τι και το πώς». Σύμφωνα με τις δηλώσεις τους, σήμερα θα έχουν πολύωρη σύσκεψη οι διοικήσεις της ΥΠΑ και του Αερολιμένα Αθηνών στο νέο αεροδρόμιο για να εξετάσουν τις εκκρεμότητες στον τομέα της αεροναυτιλίας και την ερχόμενη βδομάδα θα υπάρξει νέα συνάντηση των δύο υπουργών, ώστε να έχουν «μια απολύτως ξεκάθαρη εικόνα».

Υπενθυμίζεται ότι από τις σοβαρές εκκρεμότητες που υπάρχουν σήμερα για τη λειτουργία του αεροδρομίου Σπάτων, είναι ότι ακόμα δεν έχουν παραδοθεί στην ΥΠΑ τα συστήματα αεροναυτιλίας.

Εξι «μνηστήρες» για την «Ολυμπιακή»

Αποφασισμένη να προχωρήσει στο ξεπούλημα της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» δηλώνει η κυβέρνηση, αν και οι εταιρίες που εκδήλωσαν τελικά ενδιαφέρον για την εξαγορά πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του εθνικού αερομεταφορέα δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες της.

Οπως έγινε γνωστό, χτες βράδυ που έληξε η προθεσμία υποβολής μη δεσμευτικών προσφορών από τους ενδιαφερόμενους, στα γραφεία του συμβούλου της κυβέρνησης «Φερστ Μπόστον» στο Λονδίνο, έφτασαν έξι φάκελοι: Των Κυπριακών Αερογραμμών, της κορεάτικης τράπεζας Sanwa, της αμερικανικής αεροπορικής εταιρίας τσάρτερ «Chrysler Aviation», της αυστραλιανής εταιρίας «Intergrated Airline Solution», του εφοπλιστή Στ. Ρέστη και της αεροπορικής εταιρίας AXON του Θ. Λιακουνάκου. Δηλαδή, από τους επτά ενδιαφερόμενους που παρέλαβαν το φάκελο με τα επιχειρηματικά στοιχεία της ΟΑ, δεν εκδήλωσαν τελικά ενδιαφέρον μόνο οι επιχειρηματίες Ν. και Γ. Βερνίκος, οι οποίοι πρόσφατα εξαγόρασαν τη μικρή αεροπορική εταιρία μεταφοράς ταχυδρομείου και εμπορευμάτων «KAL Aniation».

Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση δεν είναι ικανοποιημένη από τις υποβληθείσες μη δεσμευτικές προσφορές, αλλά ελπίζει ότι στο διάστημα των διαπραγματεύσεων που θα επακολουθήσει, θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον και ισχυροί όμιλοι, οι οποίοι σε συνεργασία με όσους έχουν υποβάλει ήδη προσφορά, θα αναλάβουν τη διοίκηση της εταιρίας.

Σημειώνεται ότι μέσα στο Φλεβάρη θα αρχίσουν διαπραγματεύσεις με τους ενδιαφερόμενους, οι οποίοι στη συνέχεια θα πρέπει να καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές, με συγκεκριμένο επιχειρησιακό σχέδιο, ώστε να γίνει η τελική επιλογή.

Κινητικότητα ΟΤΕ στη Βουλγαρία

Ενδιαφέρον για την απόκτηση μεριδίου Mobikom, εταιρία αναλογικής κινητής τηλεφωνίας στη Βουλγαρία, φαίνεται να εκδηλώνει ο ΟΤΕ.

Ο Οργανισμός πρόσφατα απέκτησε άδεια για να αναπτύξει στη Βουλγαρία υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας GSM. Τώρα πληροφορίες από τη Σόφια αναφέρουν ότι εξετάζει το ενδεχόμενο εξαγοράς του 39% άλλης εταιρίας κινητής τηλεφωνίας, της Mobikom. Το ποσοστό αυτό κατέχει σήμερα ο βουλγάρικος κρατικός οργανισμός τηλεπικοινωνιών, BTC.

Το θέμα ενδέχεται να συζητηθεί σήμερα από το διευθύνοντα συμβούλου του ΟΤΕ Ν. Μανασή στη Σόφια, όπου θα συμμετάσχει σε επίσημη εκδήλωση για την παραλαβή από τον Οργανισμό της άδειας GSM.

Πιθανολογείται ότι ο ΟΤΕ σχεδιάζει να αξιοποιήσει την πελατεία της Mobikom, ως βάση πελατών για τις υπηρεσίες GSM, που θα διαθέσει στη βουλγαρική αγορά. Ο Οργανισμός υπολογίζει ότι με τη συνεργασία της COSMOTE θα ολοκληρώσει την πρώτη φάση του δικτύου κινητής τηλεφωνίας στους έξι επόμενους μήνες, επιτυγχάνοντας μια πληθυσμιακή κάλυψη περίπου 20%. Αναμένεται ο ΟΤΕ να επενδύσει περισσότερα από 200 εκτα. δολ. για να επιτύχει τη συνολική γεωγραφική κάλυψη της χώρας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ