ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 13 Μάη 2015
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΠΑΜΕ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Ανακοίνωση για τα προβλήματα των εργαζομένων στο χώρο

Η κυβέρνηση άλλαξε, αλλά τα προβλήματα και οι αιτίες τους είναι εδώ. Ο πραγματικός αντίπαλος είναι εδώ, τραπεζίτες, βιομήχανοι, πολιτικές δυνάμεις που φορτώνουν τα αδιέξοδα της καπιταλιστικής κρίσης στους εργαζόμενους και αναγνωρίζουν το χρέος της πλουτοκρατίας ως χρέος του λαού.

Καμία αναμονή, καμία ανοχή στα παζάρια των μονοπωλίων και των κυβερνήσεών τους που βρίσκονται σε εξέλιξη με ΕΕ - ΔΝΤ - ΕΚΤ. Απέναντι στους εργάτες όλων των χωρών έχουν πλήρη συμφωνία: Ενταση στην εκμετάλλευση, μειώσεις μισθών και συντάξεων, κατάργηση δικαιωμάτων στην Υγεία, στην Παιδεία.

Οι εξελίξεις επιβεβαιώνουν ότι η ΕΕ δεν αλλάζει, δε γίνεται φιλολαϊκή. Παραμένει μια λυκοσυμμαχία, ενάντια στους λαούς της Ευρώπης. Γιατί η λιτότητα βρίσκεται σε όλες τις βασικές συνθήκες της ΕΕ, συνθήκες που η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ αποδέχεται ως απαράβατες.

Οι εργαζόμενοι στην αρχαιολογική υπηρεσία, είμαστε μάρτυρες και θύματα της πολιτικής που υποστελεχώνει τις Εφορείες Αρχαιοτήτων, τα Μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους, ώστε να προετοιμάσει το έδαφος στο μεγάλο κεφάλαιο για νέους δρόμους κερδοφορίας. Οι ελαστικές σχέσεις εργασίας και η απληρωσιά είναι η επωδός που συνοδεύει τους νέους εργαζόμενους στους χώρους μας. Με πρόσχημα την έλλειψη προσωπικού γίνονται μετακινήσεις συναδέλφων από τον ένα χώρο στον άλλο για να καλυφθούν οι ανάγκες, οι ανάγκες που δημιουργήθηκαν από αυτήν την πολιτική.

Σχεδόν όλα τα έργα ΕΣΠΑ στην Ελλάδα βρίσκονται σε απορρύθμιση και οι περισσότεροι εργαζόμενοι είναι απλήρωτοι για έναν, δύο ή και περισσότερους μήνες. Για άλλη μια φορά, γίνονται «μπαλάκι» ανάμεσα σε Εφορείες, Περιφέρειες, Δήμους και Υπουργεία. Τα ΕΣΠΑ δεν είναι η ανάπτυξη και η ευκαιρία μας για δουλειά, όπως υποστηρίζουν κουνώντας μας το δάχτυλο όταν ζητάμε τα αυτονόητα, αλλά εργαλεία διάλυσης της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας και ιδιωτικοποίησης της Πολιτιστικής μας Κληρονομιάς.

Επιπλέον, οι δηλώσεις του υπουργού Πολιτισμού για αλλαγές στο νομοθετικό πλαίσιο των μεγάλων μουσείων της χώρας, ώστε να λειτουργούν κατά το πρότυπο του Μουσείου Ακρόπολης, αποτυπώνουν τις διαθέσεις της συγκυβέρνησης για περαιτέρω εμπορευματοποίηση του Πολιτισμού. Εξάλλου, η «πρώτη φορά αριστερή κυβέρνηση» προχωρά άμεσα στην αύξηση των εισιτηρίων σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους, χωρίς ελεύθερες μέρες εισόδου τους καλοκαιρινούς μήνες, απαξιώνοντας ένα ακόμα δημόσιο αγαθό της φτωχοποιημένης ελληνικής οικογένειας. Ακόμα και με τις σημερινές τιμές, ποια εργατική - λαϊκή οικογένεια μπορεί να δώσει 12 ευρώ (ενιαίο εισιτήριο) κατ' άτομο για να επισκεφθεί την Ακρόπολη και τους γύρω χώρους, 7 ευρώ για να επισκεφθεί το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, 9 ευρώ για να επισκεφθεί τους Δελφούς.

Συνάδελφοι,

Προσπερνάμε τον εργοδοτικό - κυβερνητικό συνδικαλισμό, παλιό και νεόκοπο «αριστερό» ή «ανεξάρτητο». Απαιτούμε την ανάκτηση των απωλειών μας από την κρίση και μόνιμη λύση στο πρόβλημα, με προσλήψεις και μαζική στελέχωση όλων των υπηρεσιών, με μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους.

Η ελπίδα αποδεικνύεται πως δεν βρίσκεται στις κυβερνητικές εναλλαγές. Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ προσπαθεί να φορέσει το καπέλο του δήθεν «έντιμου» συμβιβασμού στους εργατικούς - λαϊκούς αγώνες που προηγήθηκαν ώστε να δώσει έμμεσα ο λαός, μέσα από νέους εκβιασμούς και απειλές, τη συγκατάθεσή του σε ένα νέο μνημόνιο, σε ένα νέο σφαγιασμό.

Η ελπίδα βρίσκεται στους αγώνες, στην οργάνωση, στα συνθήματα της πραγματικής ρήξης και ανατροπής. Μπορούμε να ζήσουμε χωρίς μνημόνια, φτώχεια και ανεργία. Για να πραγματοποιηθεί αυτό, πρέπει οι εργαζόμενοι να βγουν στο προσκήνιο, στην καθημερινή πάλη, στο δρόμο του ασυμβίβαστου αγώνα για νέες διεκδικήσεις, για ανάκτηση των δικαιωμάτων που χάθηκαν, για να παύσει η εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο.

«... Για να δημιουργήσουμε νέους χρόνους κι εποχές, στο μπόι των ονείρων μας, στο μπόι των ανθρώπων».

Νίκος Μπελογιάννης

ΔΗΜΟΣ ΠΑΤΡΑΣ
«Μέρες Φωτογραφίας» και συναυλιών

Ο Πολιτιστικός Οργανισμός Δήμου Πάτρας, σε συνεργασία με τη Φωτογραφική Λέσχη Πάτρας, «Ηδύφως», παρουσιάζει έως τις 30 Μάη Φεστιβάλ Φωτογραφίας, με τίτλο «ΜΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ». Στο φεστιβάλ εντάσσεται και έκθεση φωτογραφίας με τίτλο «Φωτογραφικόν Πρακτορείον - Δ. Α. Χαρισιάδη» (παρουσιάζεται στη Δημοτική Πινακοθήκη), που περιλαμβάνει 57 ασπρόμαυρες φωτογραφίες του Δ. Α. Χαρισιάδη (η συλλογή του ανήκει στο Φωτογραφικό Αρχείο του Μουσείου Μπενάκη).

Σε συνέντευξη Τύπου του Πολιτιστικού Οργανισμού του Δήμου και της Φωτογραφικής Λέσχης Πάτρας σημειώθηκε, μεταξύ άλλων, ότι στόχος του φετινού Φεστιβάλ είναι «να προσεγγιστεί η πραγματική φωτογραφία, η φωτογραφία που δεν ξεθωριάζει».

Ο πρόεδρος του Πολιτιστικού Οργανισμού, Βασίλης Θωμόπουλος, αναφερόμενος στην έναρξη της συνεργασίας του δήμου με τη Φωτογραφική Λέσχη - έναν από τους σημαντικότερους ερασιτεχνικούς θεσμούς της πόλης, στο χώρο της φωτογραφίας - και με ένα κορυφαίο ίδρυμα, όπως το Φωτογραφικό Αρχείο Μπενάκη, επισήμανε πως η φωτογραφική έκθεση Χαρισιάδη πραγματεύεται κοινωνικά θέματα και προέτρεψε τους δημότες να την επισκεφθούν, «να τη μελετήσουν και να πάρουν τα μηνύματα που αντλούνται από αυτή».

Η Φωτογραφική Λέσχη Πάτρας παρουσιάζει (12 - 30/5) στην «Αγορά Αργύρη» φωτογραφίες των 69 μελών της, καθώς και έργα άλλων φωτογραφικών λεσχών της Ελλάδας (λ.χ. της Φωτογραφικής Λέσχης Λιβαδειάς, η οποία παρουσιάζεται στα Παλαιά Δημοτικά Λουτρά, έως 23/5). Στην «Αγορά Αργύρη» παράλληλα με την έκθεση προβάλλεται βίντεο με υλικό της έκθεσης «Depression Era: Στην εποχή της ύφεσης».

Τέλος, το φεστιβάλ περιλαμβάνει και παρουσιάσεις Πατρινών και μη δημιουργών (στο συνεδριακό χώρο της «Αγοράς Αργύρη», στις 13, 18, 20 και 22 Μάη).

Συναυλίες του Δημοτικού Ωδείου

«Μουσική από παιδιά για παιδιά» τιτλοφορούνται οι συναυλίες που διοργανώνει το Δημοτικό Ωδείο Πάτρας, με συμμετοχή των πιο ταλαντούχων μαθητών και αποφοίτων του, των μαθητικών συνόλων, αλλά και συνόλων εκπαιδευτικών οργανισμών του εξωτερικού με τα οποία το Ωδείο έχει αναπτύξει σχέσεις.

Οι συναυλίες, που άρχισαν στις 8 Μάη και θα συνεχιστούν έως τις 26 Ιούνη, με ελεύθερη είσοδο, δίνονται στο Δημοτικό Θέατρο «Απόλλων» και στην αίθουσα συναυλιών Ωδείου (Μαιζώνος 42 & Αράτου, Παλαιό Μουσείο).

Σημειώνουμε τις συναυλίες των τμημάτων του Δημοτικού Ωδείου Πάτρας:

Σήμερα: Σύνολο Μοντέρνου (αίθουσα του ωδείου, 7.30 μ.μ.). 18/5: Φωνητικών Συνόλων (Δημοτικό Θέατρο «Απόλλων», 8 μ.μ. Κρατήσεις θέσεων στο ταμείο του θεάτρου από 14/5). 25/5: Τμήματος πιάνου (Ωδείο, 8 μ.μ.). 27/5: Πτυχίο Ωδείου για βιολοντσέλο (Ωδείο, 8 μ.μ.). 28/5 Πτυχίο Ωδείου για βιολοντσέλο (Ωδείο, 8 μ.μ.). 29/5: Συναυλία τμήματος φλάουτου (Ωδείο, 8 μ.μ.). 3/6: Συναυλία τμήματος βιολιού (Ωδείο, 8 μ.μ.). 10/6: Συναυλία «Συνόλων Μουσικής Δωματίου Δημοτικού Ωδείου» (Ωδείο, 8 μ.μ.). 26/6: Συναυλία τμήματος πιάνου (Ωδείο, 8 μ.μ.).

Σήμερα η προβολή της ταινίας «Ορατόριο για τον Ναζίμ»

Από τις προβολές
Από τις προβολές
Η ταινία «Ορατόριο για τον Ναζίμ» (Τουρκία, 2010, 149') θα παρουσιαστεί σήμερα στον κινηματογράφο «Αλκυονίς», στις 20:30. Με αυτή την ταινία ολοκληρώνεται η ενότητα «Χικμέτ και Κινηματογράφος», η οποία εντάσσεται στις πολιτιστικές εκδηλώσεις που αγκαλιάζουν το Επιστημονικό Συνέδριο, το οποίο θα διοργανώσει η ΚΕ του ΚΚΕ τον Ιούνιο, για τον μεγάλο κομμουνιστή ποιητή.

Ο Φαΐλ Σάυ, Τούρκος πιανίστας και συνθέτης κλασικής μουσικής, που γεννήθηκε το 1970 στην Αγκυρα, ολοκλήρωσε το 2001 στη Νέα Υόρκη το έργο «Ορατόριο για τον Ναζίμ», βασισμένο σε 16 ποιήματα του Χικμέτ. Κάποια από τα ποιήματα που θα ακούσουμε είναι μεταφρασμένα και αγαπημένα στη χώρα μας, όπως «Σαν τον Κερέμ», «Ο προδότης», «Για τη ζωή», αλλά και πολλά άλλα που μεταφράστηκαν στα ελληνικά με αφορμή την παρουσίαση της παράστασης.

Το 2010 κυκλοφόρησε μια κινηματογραφημένη εκτέλεση του εντυπωσιακού ορατορίου. Αυτή θα παρακολουθήσουμε αύριο, από το αρχαίο θέατρο της Ασπένδου, με τη Συμφωνική Ορχήστρα Μπιλκέντ και την Κρατική Πολυφωνική Χορωδία, σε διεύθυνση Ιμπραήμ Γιαζιτζί. Στο ρόλο του αφηγητή εμφανίζεται ο ηθοποιός Γκέντζο Ερκάλ.

Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Πέθανε η Λίλη Παπαγιάννη

Πέθανε χτες σε ηλικία 80 χρόνων μια σπουδαία ηθοποιός, μια από τις πιο κομψές και όμορφες κυρίες του ελληνικού κινηματογράφου, μια σεμνή και διακριτική γυναίκα, η Λίλη Παπαγιάννη. Απόφοιτος της σχολής του Θεάτρου Τέχνης, έκανε την πρώτη της εμφάνιση στο θέατρο το 1957, στον «Πλούτο» του Αριστοφάνη. Την ίδια χρονιά γνώρισε και παντρεύτηκε τον ηθοποιό Ανδρέα Φιλιππίδη. Μαζί συγκρότησαν θίασο ως το 1965. Στη συνέχεια και ως το 1969 συνεργάστηκε με το ΚΘΒΕ σε παραστάσεις, ενώ από το 1982 ως το 1988 έπαιξε στο Εθνικό Θέατρο.

Στον κινηματογράφο πρωτοεμφανίστηκε το 1959, στην ταινία «Νταντά με το ζόρι». Εμφανίστηκε και σε τηλεοπτικές σειρές («Επειδή και διά ταύτα»), όπως επίσης και σε θεατρικά έργα για το ραδιόφωνο. Αγαπήθηκε ιδιαίτερα για τη συμμετοχή της σε πολλές κινηματογραφικές ταινίες, όπως «Δεσποινίς διευθυντής», «Η δε γυνή να φοβήται τον άνδρα», «Η χαρτοπαίχτρα», «Μια τρελή τρελή οικογένεια», κ.ά. Η κηδεία της θα γίνει την Πέμπτη, στις 12 μ., από το Νεκροταφείο Ζωγράφου.

Θεατρική εκδήλωση της ΠΕΚΑΜ

Η Πανελλήνια Ενωση Κρατουμένων Αγωνιστών Μακρονήσου και ο θίασος «Υιόβακχος» προσκαλούν, τη Δευτέρα 18 Μάη και ώρα 8 μ.μ., στη θεατρική παράσταση «ΕΙΡΗΝΗ» του Αριστοφάνη, που θα δοθεί στον προαύλιο χώρο του Μουσείου Μακρονήσου (Αγ. Ασωμάτων 31 - Θησείο) και είναι αφιερωμένη στο Μάη της ειρήνης.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ