ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 22 Νοέμβρη 2017
Σελ. /24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Ερώτηση του ΚΚΕ για τις σιδηροδρομικές γραμμές της Λάρισας

Την τεράστια επικινδυνότητα που εγκυμονεί για τους κατοίκους της Λάρισας η διέλευση των σιδηροδρομικών γραμμών από το κέντρο της πόλης - αποδείχτηκε και με το νέο θανατηφόρο σιδηροδρομικό δυστύχημα, με θύμα ένα 10χρονο παιδί, που έγινε πρόσφατα - καθώς και τις διαχρονικές ευθύνες των κυβερνήσεων, διοικήσεων του ΟΣΕ και της Τοπικής Διοίκησης, ανέδειξε με Ερώτησή του στη Βουλή το ΚΚΕ, την οποία υπογράφει ο Γιώργος Λαμπρούλης.

Οπως επισημαίνει, «απέναντι στο διαχρονικό αίτημα για την υπογείωση του σιδηροδρομικού δικτύου οι κυβερνήσεις και ο ΟΣΕ επικαλούμενοι "το μεγάλο οικονομικό κόστος" αρνούνταν την υπογείωση των σιδηροδρομικών γραμμών, που διέρχονται μέσα από το κέντρο της πόλης.

Τεράστιες, όμως, είναι οι ευθύνες και σε ό,τι αφορά στην κατασκευή όλων εκείνων των απαραίτητων έργων που θα εξασφαλίζουν την ασφαλή διάβαση πεζών αλλά και των τροχοφόρων μέσων, αφού σε πολλά τμήματα του δικτύου δεν υπάρχει καν περίφραξη, οι υφιστάμενες υπόγειες και υπέργειες διαβάσεις είναι "σε κακά χάλια" και ανεπαρκείς σε αριθμό ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες των κατοίκων».

Να σημειώσουμε, για παράδειγμα, ότι στο σημείο που έχασε τη ζωή του το 10χρονο τσιγγανόπουλο, υπάρχει υπόγεια διάβαση πεζών, η οποία, όμως, δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί όταν βρέχει, γιατί συγκεντρώνονται εκεί νερά, ούτε και τα βράδια, αφού δεν διαθέτει τον απαιτούμενο φωτισμό. Το ίδιο προβληματική είναι η υπέργεια διάβαση στο τέρμα της οδού Υψηλάντου, την οποία, και λόγω του μεγάλου ύψους και λόγω των κατασκευαστικών προβλημάτων της, είναι πολύ δύσκολο να χρησιμοποιήσουν ιδιαίτερα όσοι έχουν κινητικά προβλήματα, αλλά και οι ηλικιωμένοι.

Το ΚΚΕ ρωτά τον αρμόδιο υπουργό Υποδομών και Μεταφορών σε τι ενέργειες θα προβεί ώστε:

-- Να δρομολογηθεί η υπογείωση των σιδηροδρομικών γραμμών που διέρχονται από τη Λάρισα.

-- Να ολοκληρωθεί η περίφραξη του σιδηροδρομικού δικτύου, καθώς και όλα τα αναγκαία έργα ώστε να εξασφαλιστεί η ασφαλής διέλευση των πεζών αλλά και των τροχοφόρων μέσων.

«ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ» ΔΗΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Καταγγέλλει το χαράτσωμα μέσω του νέου συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης

«

Ο δημόσιος χώρος ούτε πουλιέται, ούτε νοικιάζεται. Χρησιμοποιείται απ' όλους χωρίς πληρωμή», τονίζει η «Λαϊκή Συσπείρωση» Δήμου Θεσσαλονίκης, καταγγέλλοντας το νέο εισπρακτικά ληστρικό σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης που αποφάσισε να θέσει σε εφαρμογή η Διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης και ξεκίνησε τη Δευτέρα 13 Νοέμβρη. Καλεί το λαό να παλέψει για την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών του, αλλά ταυτόχρονα να αντιστέκεται σε καθετί που του δυσχεραίνει τη ζωή, να υψώσει τείχος σε κάθε βάρος που του φορτώνουν κυβέρνηση, Τοπική Διοίκηση και μονοπώλια για να κερδοφορούν τα τελευταία.

Το νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης («THESi») υλοποιείται από το δήμο σε συνεργασία με ιδιωτική εταιρεία, την «INTRAKAT», με την οποία θα μοιράζεται μισά - μισά τα έσοδα, που υπολογίζονται σε 4,2 εκατ. ευρώ. Η συγκεκριμένη εταιρεία θα παρέχει στο δήμο την τεχνογνωσία της, ενώ ο έλεγχος και η επιβολή προστίμων θα πραγματοποιούνται από τη Δημοτική Αστυνομία.

Το νέο σύστημα θα ισχύσει σε πρώτη φάση στην Α' και Γ' Δημοτική Κοινότητα, ενώ στη συνέχεια προβλέπεται να επεκταθεί και στην Ε'. Εφαρμόζεται με πρόσχημα την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης, αλλά στην πραγματικότητα στοχεύει στην αύξηση των εσόδων του δήμου, όχι μόνο από την πληρωμή για το παρκάρισμα αλλά και από τα τσουχτερά πρόστιμα παραβίασης.

Η πόλη χωρίζεται σε τρεις ζώνες (μόνιμων κατοίκων, επισκεπτών και φορτοεκφόρτωσης). Οι μόνιμοι κάτοικοι, ναι μεν, θα έχουν τη δυνατότητα στάθμευσης δωρεάν (για ένα όχημα ανά οικογένεια), στις μόλις 6.054 διαθέσιμες θέσεις που σε καμιά περίπτωση δεν καλύπτουν τις ανάγκες των κατοίκων. Οι «επισκέπτες» θα πληρώνουν 1,70 ευρώ για κάθε ώρα στάθμευσης από τις 8 π.μ. έως τις 9 μ.μ. «Επισκέπτες» θεωρούνται οι τουρίστες αλλά και όσοι είναι μόνιμοι κάτοικοι της πόλης και μετακινούνται σε άλλη δημοτική κοινότητα, όλοι οι εργαζόμενοι που κατοικούν σε άλλες περιοχές και εργάζονται στο κέντρο της πόλης ή τις γύρω περιοχές. Ετσι, ένας εργαζόμενος που δουλεύει 8ωρο θα πρέπει να πληρώνει τουλάχιστον 13,60 ευρώ τη μέρα για στάθμευση. Και επιπλέον, του επιβάλλουν μετά τις 4 ώρες στάθμευσης να μετακινήσει το αυτοκίνητό του και να σταθμεύσει αλλού (αν βρει θέση και ενώ βρίσκεται στη δουλειά του).

Απαράδεκτο μέτρο

Η «Λαϊκή Συσπείρωση» σημειώνει μεταξύ άλλων στην ανακοίνωσή της: «Το απαράδεκτο μέτρο της "ελεγχόμενης στάθμευσης" επί πληρωμή, με το οποίο ο δημόσιος χώρος μετατρέπεται σε πεδίο εμπορευματοποίησης, αποτελεί ένα ακόμα χαράτσι για τα λαϊκά στρώματα, χωρίς να λυθεί το κυκλοφοριακό, μιας και θα προκληθούν ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα από την αναζήτηση χώρου στάθμευσης.

(...) Ο λαός της πόλης θα πρέπει να προβληματιστεί και για την αντιπαράθεση που έχει ανοίξει τόσο μέσα όσο και έξω από το Δημοτικό Συμβούλιο και δείχνει ότι όσοι διαφωνούν στα λόγια με τη διοίκηση Μπουτάρη, στην ουσία συμφωνούν μαζί της. Συμφωνούν γιατί δεν ανοίγουν το ζήτημα από τη σκοπιά των λαϊκών αναγκών, από τη σκοπιά ότι η μετακίνηση και η στάθμευση δεν πρέπει να αποτελούν εμπόρευμα, δεν μπορεί να επιβαρύνουν τους εργαζόμενους, τους άνεργους, τους συνταξιούχους της πόλης.

Ο δήμος Θεσσαλονίκης, αν πραγματικά ενδιαφερόταν για τη ζωή και την καθημερινότητα των λαϊκών στρωμάτων, θα έδινε προτεραιότητα στη δημιουργία χώρων στάθμευσης στο κέντρο της πόλης και στις γειτονιές, και δεν θα τους φόρτωνε με ένα ακόμα χαράτσι, μαζί με τους διάφορους φόρους, τέλη, πρόστιμα που ήδη τους έχει φορτώσει, και ας ισχυρίζεται το αντίθετο, την ώρα που οι κάτοχοι ΙΧ ήδη πληρώνουν τεράστια τέλη κυκλοφορίας.

Βέβαια, όταν αντιλαμβάνεσαι το δήμο ως επιχείρηση, όπως η διοίκηση Μπουτάρη, τότε βλέπεις ως συνεργάτες τους μεγάλους επιχειρηματίες, κάθε παροχή την βλέπεις ως εμπόρευμα και τους πολίτες ως πελάτες».

«ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ»
Εκδήλωση ενόψει των εκλογών του ΔΣΑ

Από τη χτεσινή εκδήλωση
Από τη χτεσινή εκδήλωση
Τις θέσεις της ενόψει των εκλογών του Δικηγορικού Συλλόγου Αθήνας (ΔΣΑ) παρουσίασε, χτες το απόγευμα, σε εκδήλωση, η «Αγωνιστική Συσπείρωση Δικηγόρων» στην αίθουσα εκδηλώσεων της ΕΣΗΕΑ. Ο υποψήφιος πρόεδρος του ΔΣΑ με την «Αγωνιστική Συσπείρωση Δικηγόρων», Αγγελος Βρεττός, άνοιξε την εκδήλωση με την παρουσίαση των θέσεων της παράταξης ενόψει των δικηγορικών εκλογών στις 26 Νοέμβρη.

Εισηγητικές ομιλίες έγιναν από τον εκπρόσωπο της παράταξης στο ΔΣ του ΔΣΑ και υποψήφιο της «Αγωνιστικής Συσπείρωσης Δικηγόρων» Αντώνη Αντανασιώτη, που έκανε απολογισμό και κριτική στα πεπραγμένα της προηγούμενης διοίκησης του ΔΣΑ. Επίσης και από τον Αλεχάντρο Οικονόμου, υποψήφιο της παράταξης, ο οποίος αναφέρθηκε στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μισθωτοί δικηγόροι σε εταιρείες και γραφεία και οι νέοι δικηγόροι. Στην εκδήλωση παραβρέθηκε ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Γκιόκας. (Αναλυτικό ρεπορτάζ από την εκδήλωση και τις παρεμβάσεις σε επόμενο φύλλο).

Ο Αγγελος Βρεττός, υποψήφιος πρόεδρος του ΔΣΑ με την «Αγωνιστική Συσπείρωση Δικηγόρων» (αριστερά στη φωτ.), παρουσιάζει τις θέσεις της παράταξης
Ο Αγγελος Βρεττός, υποψήφιος πρόεδρος του ΔΣΑ με την «Αγωνιστική Συσπείρωση Δικηγόρων» (αριστερά στη φωτ.), παρουσιάζει τις θέσεις της παράταξης
Κλειστή η παλιά Εθνική Οδός Αθήνας - Θήβας

Κλειστή για περίπου 10 μέρες είναι από χτες η παλιά Εθνική Οδός Ελευσίνας - Θήβας, λόγω των εκτεταμένων ζημιών που υπέστη (από το 5ο χιλιόμετρο έως και τα όρια του νομού Βοιωτίας) από τη φονική πλημμύρα.

Οπως ανακοινώθηκε από την Αστυνομία, για λόγους οδικής ασφάλειας δεν θα επιτρέπεται η κυκλοφορία παντός είδους οχήματος και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας της παλιάς Εθνικής. Εξαίρεση αποτελούν: Τα οχήματα εκτάκτου ανάγκης, τα οχήματα κρατικών και άλλων υπηρεσιών, τα οχήματα που συνδράμουν στην αποκατάσταση των προκληθεισών ζημιών, τα οχήματα τροφοδοσίας καταστημάτων μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους έως 3,5 τόνους, καθώς και τα αυτοκίνητα μονίμων κατοίκων και εργαζομένων σε επιχειρήσεις και υπηρεσίες του Δημοσίου που εξυπηρετούνται από το ανωτέρω οδικό δίκτυο. Σημειώνεται πως υπάρχει πιθανότητα η διακοπή κυκλοφορίας να επεκταθεί σε όλα τα οχήματα, αν χρειαστεί.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ