Τετάρτη 22 Νοέμβρη 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ» ΔΗΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Καταγγέλλει το χαράτσωμα μέσω του νέου συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης

«

Ο δημόσιος χώρος ούτε πουλιέται, ούτε νοικιάζεται. Χρησιμοποιείται απ' όλους χωρίς πληρωμή», τονίζει η «Λαϊκή Συσπείρωση» Δήμου Θεσσαλονίκης, καταγγέλλοντας το νέο εισπρακτικά ληστρικό σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης που αποφάσισε να θέσει σε εφαρμογή η Διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης και ξεκίνησε τη Δευτέρα 13 Νοέμβρη. Καλεί το λαό να παλέψει για την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών του, αλλά ταυτόχρονα να αντιστέκεται σε καθετί που του δυσχεραίνει τη ζωή, να υψώσει τείχος σε κάθε βάρος που του φορτώνουν κυβέρνηση, Τοπική Διοίκηση και μονοπώλια για να κερδοφορούν τα τελευταία.

Το νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης («THESi») υλοποιείται από το δήμο σε συνεργασία με ιδιωτική εταιρεία, την «INTRAKAT», με την οποία θα μοιράζεται μισά - μισά τα έσοδα, που υπολογίζονται σε 4,2 εκατ. ευρώ. Η συγκεκριμένη εταιρεία θα παρέχει στο δήμο την τεχνογνωσία της, ενώ ο έλεγχος και η επιβολή προστίμων θα πραγματοποιούνται από τη Δημοτική Αστυνομία.

Το νέο σύστημα θα ισχύσει σε πρώτη φάση στην Α' και Γ' Δημοτική Κοινότητα, ενώ στη συνέχεια προβλέπεται να επεκταθεί και στην Ε'. Εφαρμόζεται με πρόσχημα την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης, αλλά στην πραγματικότητα στοχεύει στην αύξηση των εσόδων του δήμου, όχι μόνο από την πληρωμή για το παρκάρισμα αλλά και από τα τσουχτερά πρόστιμα παραβίασης.

Η πόλη χωρίζεται σε τρεις ζώνες (μόνιμων κατοίκων, επισκεπτών και φορτοεκφόρτωσης). Οι μόνιμοι κάτοικοι, ναι μεν, θα έχουν τη δυνατότητα στάθμευσης δωρεάν (για ένα όχημα ανά οικογένεια), στις μόλις 6.054 διαθέσιμες θέσεις που σε καμιά περίπτωση δεν καλύπτουν τις ανάγκες των κατοίκων. Οι «επισκέπτες» θα πληρώνουν 1,70 ευρώ για κάθε ώρα στάθμευσης από τις 8 π.μ. έως τις 9 μ.μ. «Επισκέπτες» θεωρούνται οι τουρίστες αλλά και όσοι είναι μόνιμοι κάτοικοι της πόλης και μετακινούνται σε άλλη δημοτική κοινότητα, όλοι οι εργαζόμενοι που κατοικούν σε άλλες περιοχές και εργάζονται στο κέντρο της πόλης ή τις γύρω περιοχές. Ετσι, ένας εργαζόμενος που δουλεύει 8ωρο θα πρέπει να πληρώνει τουλάχιστον 13,60 ευρώ τη μέρα για στάθμευση. Και επιπλέον, του επιβάλλουν μετά τις 4 ώρες στάθμευσης να μετακινήσει το αυτοκίνητό του και να σταθμεύσει αλλού (αν βρει θέση και ενώ βρίσκεται στη δουλειά του).

Απαράδεκτο μέτρο

Η «Λαϊκή Συσπείρωση» σημειώνει μεταξύ άλλων στην ανακοίνωσή της: «Το απαράδεκτο μέτρο της "ελεγχόμενης στάθμευσης" επί πληρωμή, με το οποίο ο δημόσιος χώρος μετατρέπεται σε πεδίο εμπορευματοποίησης, αποτελεί ένα ακόμα χαράτσι για τα λαϊκά στρώματα, χωρίς να λυθεί το κυκλοφοριακό, μιας και θα προκληθούν ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα από την αναζήτηση χώρου στάθμευσης.

(...) Ο λαός της πόλης θα πρέπει να προβληματιστεί και για την αντιπαράθεση που έχει ανοίξει τόσο μέσα όσο και έξω από το Δημοτικό Συμβούλιο και δείχνει ότι όσοι διαφωνούν στα λόγια με τη διοίκηση Μπουτάρη, στην ουσία συμφωνούν μαζί της. Συμφωνούν γιατί δεν ανοίγουν το ζήτημα από τη σκοπιά των λαϊκών αναγκών, από τη σκοπιά ότι η μετακίνηση και η στάθμευση δεν πρέπει να αποτελούν εμπόρευμα, δεν μπορεί να επιβαρύνουν τους εργαζόμενους, τους άνεργους, τους συνταξιούχους της πόλης.

Ο δήμος Θεσσαλονίκης, αν πραγματικά ενδιαφερόταν για τη ζωή και την καθημερινότητα των λαϊκών στρωμάτων, θα έδινε προτεραιότητα στη δημιουργία χώρων στάθμευσης στο κέντρο της πόλης και στις γειτονιές, και δεν θα τους φόρτωνε με ένα ακόμα χαράτσι, μαζί με τους διάφορους φόρους, τέλη, πρόστιμα που ήδη τους έχει φορτώσει, και ας ισχυρίζεται το αντίθετο, την ώρα που οι κάτοχοι ΙΧ ήδη πληρώνουν τεράστια τέλη κυκλοφορίας.

Βέβαια, όταν αντιλαμβάνεσαι το δήμο ως επιχείρηση, όπως η διοίκηση Μπουτάρη, τότε βλέπεις ως συνεργάτες τους μεγάλους επιχειρηματίες, κάθε παροχή την βλέπεις ως εμπόρευμα και τους πολίτες ως πελάτες».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ