ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 28 Μάρτη 2018
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
«Κουμπώνει» την ενίσχυση των μονοπωλίων με την «ευρωατλαντική ολοκλήρωση» στα Βαλκάνια

Την απόφαση της κυβέρνησης να υπηρετήσει το «στρατηγικό» στόχο της αστικής τάξης για μετατροπή της χώρας σε διαμετακομιστικό και ενεργειακό κόμβο και της Κεντρικής Μακεδονίας αλλά και ευρύτερα της Βόρειας Ελλάδας σε προγεφύρωμα για τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων στη Βαλκανική, παρουσίασαν χτες ο υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Γιάννης Δραγασάκης, και ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, από το βήμα του περιφερειακού «αναπτυξιακού» συνεδρίου που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη.

Στη θεματική με τίτλο «Διασυνοριακή Ανάπτυξη και Διαβαλκανική Συνεργασία», τα σχέδια αυτά των επιχειρηματικών ομίλων βαφτίστηκαν σχέδιο «βαλκανικής συνανάπτυξης» και διόλου τυχαία η τύχη ενός τέτοιου σχεδίου ειπώθηκε ότι θα προχωράει παράλληλα με την «ευρωατλαντική ολοκλήρωση» της περιοχής, τα επικίνδυνα σχέδια δηλαδή ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ, στην αντιπαράθεσή τους με άλλα ιμπεριαλιστικά κέντρα όπως η Ρωσία, στην υλοποίηση των οποίων πρωτοστατεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ.

Σημειώνοντας ότι «όλες οι χώρες των Βαλκανίων έχουν βασικό συγκριτικό πλεονέκτημα, καθώς αποτελούν γέφυρα - πέρασμα στη διασύνδεση της Ασίας με την Ευρώπη, όμως καμία δεν μπορεί να το αξιοποιήσει μόνη της», ο Γ. Δραγασάκης παρουσίασε τον σχετικό «οδικό χάρτη» της κυβέρνησης, σημειώνοντας ότι πρέπει «να μάθουμε από τα λάθη του παρελθόντος μετά από μια δεκαετία σημαντικής συρρίκνωσης και την απόσυρση του τραπεζικού συστήματος» από τα Βαλκάνια, ζητώντας «να αφήσουμε τον ιδιωτικό τομέα να δράσει, αλλά ως Δημόσιο να χαράξουμε τις βάσεις συνεργασίας στην περιοχή».

Διευκρινίζοντας ότι για το ελληνικό κεφάλαιο αποτελεί «ευκαιρία» το «νέο ενδιαφέρον» της Ευρωπαϊκής Ενωσης αλλά και «όλων των μεγάλων δυνάμεων (ΗΠΑ, Ρωσία, Κίνα) για την περιοχή» και διεκδικώντας το ρόλο «σημαιοφόρου» στα ευρωατλαντικά σχέδια στην περιοχή, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης σημείωσε ότι «η Ελλάδα μπορεί να παίξει ένα ρόλο πρωταγωνιστικό ώστε η δεύτερη ευκαιρία που εμφανίζεται να έχει προοπτική».

Δείχνοντας ότι τα σχέδια αυτά του κεφαλαίου βρίσκονται στην «καρδιά» των «σχημάτων» που στήνει και των «διευθετήσεων» που «τρέχει» η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ με άλλα καπιταλιστικά κράτη της περιοχής, είπε πως για να προχωρήσει αυτό το σχέδιο, προϋπόθεση είναι «να λύσουμε εκκρεμότητες του παρελθόντος που υπάρχουν με την Αλβανία και την ΠΓΔΜ στη βάση της αμοιβαιότητας», ενώ ενδεικτική είναι και η αποστροφή για το ονοματολογικό της ΠΓΔΜ, που όπως είπε «όσο αυτό το πρόβλημα δεν λύνεται έχουμε κόστος, θεωρούμαστε μέρος του προβλήματος, δεν μπορούμε να συμμετέχουμε σε διάφορες πρωτοβουλίες, όπως η Πρωτοβουλία του Βερολίνου, ακριβώς γιατί κάποιοι μας θεωρούν ότι είμαστε μέρος του προβλήματος».

Μίλησε ακόμα για την ανάγκη να συμβάλει η χώρα να δημιουργηθούν νέα «υποκείμενα» βαλκανικής συνεργασίας, παρουσιάζοντας ως παράδειγμα τη συζήτηση που έχει ανοίξει στον ΑΔΜΗΕ για τη δημιουργία δικτύων Ενέργειας, στο πλαίσιο πάντα της ενιαίας αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας της ΕΕ, ενώ πρότεινε και τη δημιουργία μιας «δεξαμενής έργων» σε αυτήν την κατεύθυνση και ανακοίνωσε ότι το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης θα προχωρήσει στη συγκρότηση Διυπουργικής Επιτροπής η οποία θα αξιολογήσει προτάσεις που θα κατατεθούν.

Παρουσιάζοντας τα έργα που προάγουν την περιβόητη «διασυνδεσιμότητα» της περιοχής, ο Χρήστος Σπίρτζης αναφέρθηκε στη σιδηροδρομική Εγνατία και το κομμάτι που αφορά τη σιδηροδρομική σύνδεση με τα λιμάνια της Βουλγαρίας και του Εύξεινου Πόντου. Οπως είπε, μέσα στο μήνα θα προχωρήσει η σύσταση κοινής εταιρείας Ελλάδας - Βουλγαρίας που θα «τρέξει» ενιαία το έργο, θα βρει τη χρηματοδότηση με τη στήριξη της ΕΚΤ και του ιδιωτικού τομέα.

Αναφέρθηκε ακόμη στη σημασία των εμπορευματικών κέντρων και ανακοίνωσε ότι στις 20 Απρίλη ξεκινά ο διαγωνισμός για το εμπορευματικό κέντρο στη Θεσσαλονίκη, ενώ προετοιμάζονται και οι διαγωνισμοί για τα εμπορευματικά κέντρα της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας.

Επιβεβαιώνοντας ότι αποκλειστικό κριτήριο του σχεδιασμού και των υποδομών που χρυσοπληρώνει ο λαός είναι οι στόχοι του κεφαλαίου και όχι οι λαϊκές ανάγκες, σημείωσε ότι στο πλαίσιο αυτής της «διασυνδεσιμότητας» εντάσσονται οι κάθετοι άξονες της Εγνατίας Οδού, συνολικά οι οδικές, σιδηροδρομικές, λιμενικές, τηλεπικοινωνιακές συνδέσεις που σχεδιάζει η κυβέρνηση, συμπληρώνοντας πως «αν έχουμε αυτές τις υποδομές, αν έχουμε ποιοτικές και ανταγωνιστικές συνδυασμένες μεταφορές, θα προσελκύσουμε και παραγωγικές επενδύσεις».

Σημείωσε δε - δείχνοντας το πώς τα σχέδια αυτά γίνονται επίκεντρο ανταγωνισμών ιμπεριαλιστικών κέντρων και αστικών τάξεων στην περιοχή - ότι «αν δεν λύσουμε τα προβλήματα με τους γείτονές μας, είτε αφήσουμε χώρες των Δυτικών Βαλκανίων να είναι σφαίρα επιρροής της Τουρκίας, δεν χρειάζεται να τα κάνουμε όλα αυτά».

ΣΚΟΠΙΑΝΟ
Σε πλαίσιο ανταγωνισμών και σχεδίων του κεφαλαίου

Το πλαίσιο όπου εξελίσσεται το παζάρι Αθήνας - Σκοπίων για μια συμφωνία στο ονοματολογικό της ΠΓΔΜ, σκιαγραφήθηκε χτες βράδυ σε παρουσίαση βιβλίου του Ν. Μέρτζου (εκ των διοργανωτών τη δεκαετία του '90 των εθνικιστικών συλλαλητηρίων για το θέμα, που σήμερα καλεί σε επίλυση του ονοματολογικού για να «τρέξουν» οι σχεδιασμοί της αστικής τάξης), όπως αυτό διαμορφώνεται από τους ιμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς στη Βαλκανική, τους σχεδιασμούς του κεφαλαίου που περνάνε μέσα από την «ευρωατλαντική ολοκλήρωση» της περιοχής και υπηρετούν η κυβέρνηση και οι υπόλοιπες αστικές δυνάμεις.

Ο ΥΠΕΞ, Ν. Κοτζιάς, αναφερόμενος στις εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή, σημείωσε ότι «διανύουμε μια εποχή με μεγάλες αλλαγές, όπου η Δύση σήμερα δεν είναι η Δύση που ξέραμε και όπου η ισχύς των ΗΠΑ δεν είναι το ίδιο διασφαλισμένη όπως προηγούμενα». Συμπλήρωσε ότι την Ελλάδα την συμφέρει «εθνικά» μια ΠΓΔΜ σταθερή και φιλική προς την Ελλάδα, αντί μιας χώρας που θα την εποφθαλμιούν άλλες γειτονικές της χώρες, ή όπου θα έχει ισχυρή παρέμβαση η Τουρκία, για την οποία επέμεινε ότι αποτελεί το κύριο «γεωστρατηγικό πρόβλημα» για την Ελλάδα.

Αναφέρθηκε σε μια σειρά από Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης που ξεκίνησε η ελληνική κυβέρνηση με τη γείτονα, για εξομάλυνση των διμερών σχέσεων, όπως ο σχεδιασμός αγωγού φυσικού αερίου με τα Σκόπια και ο καθαρισμός του αγωγού πετρελαίου από τη Θεσσαλονίκη προς τα Σκόπια.

Στην ίδια βάση, της προώθησης του σχεδιασμού της αστικής τάξης που περνάει και μέσα από την «ευρωατλαντική ολοκλήρωση» της περιοχής, επανέλαβε ότι η κυβέρνηση κινείται για το θέμα όχι υπό πίεση άλλων - όπως οι ΗΠΑ ή η Γερμανία, που κατονόμασε - αλλά επειδή «η κυβέρνηση νιώθει την ευθύνη να το πράξει» έχοντας συναίσθηση του γεγονότος ότι στην περιοχή η Ελλάδα είναι η ισχυρότερη χώρα και την συμφέρει μια σταθερή τέτοια ευρύτερη περιοχή που θα αναπτύσσεται οικονομικά, και θα βοηθά στην ανάκαμψη της εγχώριας οικονομίας.

Σε αυτό το φόντο, είπε ότι μια «λύση» θα φέρει «σταθερότητα και ασφάλεια στην περιοχή και διεθνή αναβάθμιση της χώρας», γεωστρατηγική αναβάθμιση για τους ντόπιους επιχειρηματικούς ομίλους.

Περιέγραψε, τέλος, τη θέση για σύνθετη ονομασία, για όλες τις χρήσεις, και στο εσωτερικό της ΠΓΔΜ, διασφαλισμένη με διεθνή συμφωνία στο πλαίσιο του ΟΗΕ, διακρατική, μεταξύ των δύο χωρών, και αλλαγές στο Σύνταγμα της ΠΓΔΜ.

Ο αντιπρόεδρος της συγκυβέρνησης ΝΔ - ΠΑΣΟΚ και πρ. ΥΠΕΞ, Ευ. Βενιζέλος, τόνισε ότι το «μομέντουμ» για πιθανή λύση έχει ένα «εξαιρετικό ενδιαφέρον», σημειώνοντας ως θετικά στοιχεία τη δεδηλωμένη διάθεση της κυβέρνησης της ΠΓΔΜ να προχωρήσει σε λύση, την ερχόμενη Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ, αν και - όπως παρατήρησε - μπορεί να συνεδριάσει σε όποια σύνθεση, όποια στιγμή, αλλά και το «μεγάλο ενδιαφέρον» της Δύσης να ανακοπεί η ρωσική επιρροή, που, όπως είπε, με επίκεντρο Σερβία και Μαυροβούνιο επεκτείνεται ευρύτερα στα Δυτικά Βαλκάνια.

Για το πώς αξιοποιείται, τώρα, αυτό το «μομέντουμ», είπε ότι «δυστυχώς δεν μπορεί να ξεπεραστεί ένα κλίμα καχυποψίας στο ελληνικό πολιτικό σύστημα, το γενικότερο κλίμα δεν βοηθά τις ευρύτερες συναινέσεις».

Επανέλαβε την άποψη ότι ως μια νομική βάση για λύση στο ονοματολογικό μπορεί να σταθεί διεθνής συμφωνία για το θέμα, με την κάλυψη σχετικής απόφασης του ΟΗΕ. Ωστόσο τόνισε και αυτός την ανάγκη για συνταγματική αναθεώρηση στην ΠΓΔΜ, με αυξημένη πλειοψηφία, ως στέρεη πολιτική βάση για να προχωρήσει και στην πράξη η συμφωνία, χωρίς αναταραχές στο εσωτερικό των Σκοπίων.

Τέλος, ο επικεφαλής του Ποταμιού, Στ. Θεοδωράκης, είπε ότι στο χώρο των Βαλκανίων και της ΠΓΔΜ «η κυβέρνηση των Σκοπίων είναι ο ένας παίκτης, ενώ υπάρχουν και πολλοί άλλοι αφανείς παίκτες. Ο μόνος τρόπος να μην επηρεάσουν αυτοί καθοριστικά τις εξελίξεις είναι να κάτσουμε εμείς, οι Ελληνες και οι γείτονες, στο ίδιο τραπέζι και να βρούμε μια λύση».

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΛΑΥΡΙΟΥ - ΣΥΝΔΙΚΑΤΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Ετοιμάζουν αγωνιστική «υποδοχή» στο νέο «αναπτυξιακό» συνέδριο

Από χτεσινή περιοδεία αντιπροσωπείας του ΕΚ Λαυρίου, με επικεφαλής τον πρόεδρό του, Β. Συρίγο, στα «Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα» στο Λαύριο
Από χτεσινή περιοδεία αντιπροσωπείας του ΕΚ Λαυρίου, με επικεφαλής τον πρόεδρό του, Β. Συρίγο, στα «Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα» στο Λαύριο
Εντατικά προετοιμάζεται η συγκέντρωση από το Εργατικό Κέντρο Λαυρίου και Συνδικάτα της Ανατολικής Αττικής, για την αγωνιστική «υποδοχή» της «αναπτυξιακής» φιέστας που ετοιμάζει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ για την περιοχή. Το «αναπτυξιακό» συνέδριο θα ξεκινήσει στο Λαύριο την Παρασκευή 30/3 και θα ολοκληρωθεί στο Τεχνολογικό - Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου το Σάββατο 31/3.

Η αγωνιστική συγκέντρωση του Εργατικού Κέντρου και των Συνδικάτων θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 31/3, στις 6 μ.μ. στο Αγαλμα Μεταλλωρύχων, στο Λαύριο.

Η απόφαση για την κινητοποίηση πάρθηκε σε σύσκεψη συνδικάτων και φορέων που έγινε την περασμένη Πέμπτη, ενώ για την προετοιμασία της και την ενημέρωση των εργαζομένων έχουν ξεκινήσει περιοδείες σε χώρους δουλειάς:

Σήμερα Τετάρτη, σε ΙΝΟΜΑΚ (Μέταλλο) και Εκπτωτικό Χωριό. Αύριο Πέμπτη, στις επιχειρήσεις ΚΕΡΑΜΕΤΑΛ, ΖΟΓΟΜΕΤΑΛ, ΑΛΟΥΜΙΝΟΞ (Μέταλλο), στη ΔΕΗ και στο αεροδρόμιο. Την Παρασκευή 30/3, σε ΚΕΛ Κορωπίου, Ομβρια Παιανίας, λιμενεργάτες, ναυτεργάτες και αλιεργάτες Λαυρίου.

Πούλμαν για την κινητοποίηση

Για τη διευκόλυνση της συμμετοχής στην κινητοποίηση, μαζικοί φορείς από γειτονιές της Ανατολικής Αττικής δρομολογούν πούλμαν για το Λαύριο το Σάββατο 31 Μάρτη, από τα εξής σημεία:

-- Αρτέμιδα, στις 4.30 μ.μ., από τη «Μέδουσα».

-- Γέρακα, στις 4.45 μ.μ., από τα ΕΛΤΑ.

-- Νέα Μάκρη, στις 4.30 μ.μ., από την πλατεία Ν. Μάκρης.

-- Παιανία, στις 4.45 μ.μ., από το «Λαγό».

-- Παλλήνη, στις 4.30 μ.μ., από τον Αγιο Τρύφωνα.

-- Ραφήνα, στις 4.45 μ.μ., από τον ΟΤΕ Ραφήνας.

ΤΟ ΜΕΣΟΓΕΙΩΝ - ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Περιοδείες σε χώρους δουλειάς

Περιοδείες σε χώρους δουλειάς διοργανώνει η ΤΟ Μεσογείων - Λαυρεωτικής Αττικής του ΚΚΕ ενόψει του «αναπτυξιακού» συνεδρίου της κυβέρνησης στην Ανατολική Αττική: Σήμερα, Τετάρτη, στο Κέντρο Υγείας και σε εμποροϋπάλληλους στο Λαύριο, στην Αγορά Κερατέας, στη Λαϊκή Αγορά Αναβύσσου, σε εργαζόμενους του δήμου, της Εφορίας και της ΔΕΗ στο Κορωπί και την Παιανία, σε σούπερ μάρκετ και εργάτες δήμου στην Αρτέμιδα και σε εμπορικά καταστήματα της Ν. Μάκρης. Αύριο, Πέμπτη 29 Μάρτη, σε εργαζόμενους του δήμου Λαυρίου, στον προαστιακό και σε καταστήματα του Κορωπίου και της Παιανίας, στη Λαϊκή Ν. Μάκρης. Την Παρασκευή 30 Μάρτη, στις 10 π.μ. στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» και επιπλέον: Στο εργοστάσιο της ΔΕΗ στο Λαύριο, στη Λαϊκή Αγορά Καλυβίων και στο εμπορικό κέντρο «Εκπτωτικό Χωριό» στην Αρτέμιδα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ