Σε ανακοίνωσή της η ΤΕ Μαγνησίας του ΚΚΕ επισημαίνει:
«Η Επιτροπή Κοινωνικού Ελέγχου συστήνεται από το ΥΠΕΚΑ για να νομιμοποιήσει την καρκινογόνα καύση σκουπιδιών. Αποτελεί κοροϊδία το όλο εγχείρημα, γιατί η όποια επιτροπή και οι όποιοι έλεγχοι θα γίνονται με βάση τα όρια που έχουν καθοριστεί από την ΕΕ και τις ελληνικές κυβερνήσεις, και τους κατάπτυστους όρους με τους οποίους οι κυβερνήσεις ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ έχουν αδειοδοτήσει την ΑΓΕΤ. Ορια και όρους που έχουν θεσπιστεί για την κερδοφορία του κεφαλαίου και της ΑΓΕΤ και καταδικάζουν την πόλη του Βόλου σε αποτεφρωτήρα επικίνδυνων και καρκινογόνων υλικών από όλη την ΕΕ.
Η συγκεκριμένη επιτροπή μόνο κοινωνικό έλεγχο δεν θα εφαρμόζει. Η κυβέρνηση κοροϊδεύει με τον τίτλο, κρύβει ότι κοινωνικός έλεγχος με καπιταλιστική ιδιοκτησία και οικονομία είναι κούφια φράση. Χρησιμοποιεί τον τίτλο για να εγκλωβίσει τους εργαζόμενους με τη συμμετοχή τους στην εφαρμογή των κατάπτυστων αδειοδοτήσεων, της αντιλαϊκής νομοθεσίας και των κατευθύνσεων ΕΕ και κυβερνήσεων στο ζήτημα των σκουπιδιών. Αυτό θα κάνει η συγκεκριμένη επιτροπή, και σε αυτήν την κατεύθυνση η κυβέρνηση θα αξιοποιήσει τους διάφορους "πρόθυμους" φορείς που θα πάρουν μέρος. Καλούμε τις λαϊκές οικογένειες της περιοχής να συνεχίσουν τον αγώνα. Να μην πέσουν στις παγίδες που στήνει η κυβέρνηση. Τώρα συμπόρευση με το ΚΚΕ παντού! Με οργάνωση και ξεσηκωμό μπορούμε να αντεπιτεθούμε».
Για τον ίδιο λόγο καταψηφίζει και τις ΣΜΠΕ που αφορούν στα ΥΔ Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας, Δυτικής Στερεάς Ελλάδας και Δυτικής Μακεδονίας, τα οποία εισέρχονται στα όρια της Περιφέρειας Θεσσαλίας.
Η κριτική θεώρηση της «Λαϊκής Συσπείρωσης» έχει ως αφετηρία τη θέση της - που είναι θέση του ΚΚΕ - για το ζήτημα της αντιπλημμυρικής προστασίας, σύμφωνα με την οποία οι βασικοί παράγοντες που συνεπιδρούν για να εκδηλωθούν οι πλημμύρες είναι:
α. Η παράδοση της γης στο μεγάλο κεφάλαιο, με ένα πλαίσιο χρήσεων γης που διευκολύνει την αξιοποίησή της απ' τους μονοπωλιακούς ομίλους.
β. Η έλλειψη ολοκληρωμένης διαχείρισης των υδατορεμάτων και γενικότερα του συνόλου της λεκάνης απορροής τους.
γ. Η αδυναμία του αστικού κράτους να υλοποιήσει έστω και αποσπασματικούς σχεδιασμούς.
δ. Τα κριτήρια που τίθενται για το σχεδιασμό, τη μελέτη και εκτέλεση των αντιπλημμυρικών έργων καθώς και οι προτεραιότητες που τίθενται σε σχέση με άλλα.
ε. Οι σοβαρές ελλείψεις σε έμψυχο δυναμικό και εξοπλισμό των δημόσιων υπηρεσιών με αντικείμενο την αντιπλημμυρική προστασία.
Σε ό,τι αφορά τα κριτήρια των μελετών αντιπλημμυρικής προστασίας, η «Λαϊκή Συσπείρωση» σημειώνει ότι υποτάσσονται στη «λογική» της περιορισμένης κατανομής κονδυλίων σε έργα αντιπλημμυρικής προστασίας και της άκριτης αποδοχής των τετελεσμένων που διαμόρφωσε η αυθαίρετη και νόμιμη δόμηση σε βάρος της φυσικής λειτουργίας των ρεμάτων.
Οι προδιαγραφές των μελετών, άρα και η εκτέλεση, για τα αντιπλημμυρικά έργα είναι παρωχημένες, καθώς, όπως σημειώνεται στο ΣΔΚΠ, «οι υφιστάμενες προδιαγραφές μελέτης έργων αποχέτευσης ομβρίων και αντιπλημμυρικής προστασίας χρονολογούνται από τη δεκαετία του '70».
Αναφερόμενη η «Λαϊκή Συσπείρωση» στις όποιες θετικές παρεμβάσεις προβλέπονται στο υπόψη ΣΔΚΠ και στη συζητούμενη ΣΜΠΕ σε σχέση με τα μέτρα προστασίας, και όχι μόνο - π.χ. ζώνες πλημμύρας (ή κατάκλυσης) με περίοδο επαναφοράς την 100ετία, ειδικές δράσεις για την προστασία της βιοποικιλότητας (παρεμβάσεις συντήρησης και διαχείρισης της παρόχθιας βλάστησης) κ.ά. - επισημαίνει ότι «αποδεικνύονται στην πλειοψηφία τους απλό ευχολόγιο, εργαλείο παραπλάνησης και εφησυχασμού των λαϊκών στρωμάτων, αφού δεν εφαρμόζονται στην πράξη, όπως έδειχνε η παλαιότερη αλλά επιβεβαίωσε και η πρόσφατη εμπειρία».
Η «Λαϊκή Συσπείρωση» τονίζει ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, μαζί με τις προηγούμενες, το ίδιο και η Περιφερειακή Διοίκηση, έχουν τεράστιες και διακριτές ευθύνες για την οξύτητα του πλημμυρικού προβλήματος και στη Θεσσαλία.
Στον αντίποδα - υπογραμμίζει - βρίσκεται η λύση του κεντρικού σχεδιασμού με γνώμονα το σύνολο των λαϊκών αναγκών, στο έδαφος της κοινωνικής ιδιοκτησίας των μέσων παραγωγής. Και καλεί τους εργαζόμενους, τα λαϊκά στρώματα να διεκδικήσουν την άμεση κάλυψη των επιτακτικών αναγκών τους και στον τομέα της αντιπλημμυρικής προστασίας, απαιτώντας:
-- Κατάργηση του αντιλαϊκού πλαισίου χρήσεων γης, που την παραδίδει στο μεγάλο κεφάλαιο, δασικά οικοσυστήματα προς όφελος των εργαζομένων με κατάργηση των αντιδασικών νόμων.
-- Ουσιαστική αύξηση της χρηματοδότησης της αντιπλημμυρικής προστασίας φορολογώντας το μεγάλο κεφάλαιο.
-- Ολοκληρωμένη διαχείριση των λεκανών απορροής με άμεση και ορθολογική διευθέτηση των υδατορεμάτων.
-- Μελέτες αντιπλημμυρικής προστασίας σε επίπεδο υδατικών διαμερισμάτων με κριτήρια συνδυασμένης κάλυψης των λαϊκών αναγκών.
-- Ελεγχο του συνόλου των τεχνικών έργων για τις επιπτώσεις στα πλημμυρικά φαινόμενα.
-- Αντιπλημμυρικά τεχνικά έργα που να καλύπτουν συνδυασμένα τις λαϊκές ανάγκες.
-- Ενίσχυση του προσωπικού, των μέσων και της εκπαίδευσης των φορέων Πολιτικής Προστασίας.
Αλλωστε, συνεχίζει η ανακοίνωση, «η θέση για τη συρρίκνωση του δημοσίου τομέα έχει ψηφιστεί από όλα τα μνημονιακά κόμματα στο 3ο μνημόνιο (ν. 4336/15). Οσον αφορά τις διατάξεις που αφορούν άμεσα τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις (έλεγχος ΟΤΑ, υπηρεσίες ιθαγένειας - μετανάστευσης), οι διακηρύξεις της κυβέρνησης για δήθεν απεγκλωβισμό των ΟΤΑ από τον έλεγχο και για καλύτερη εξυπηρέτηση των αλλοδαπών πολιτών ακούγονται, στην καλύτερη περίπτωση, αστείες... Με το σχέδιο νόμου ο έλεγχος των ΟΤΑ... ελέγχεται ασφυκτικά πλέον από το υπουργείο Εσωτερικών, ενώ με τις διατάξεις που αφορούν τον πλήρη διαχωρισμό / αποδιάρθρωση των υπηρεσιών ιθαγένειας - μετανάστευσης, τα ήδη οξυμένα προβλήματα των υπηρεσιών απλά πολλαπλασιάζονται. Είναι φανερό σε όλους ότι οι δηλώσεις του υπουργού Εσωτερικών περί... αποσυναρμολόγησης των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων μπαίνει σε εφαρμογή και μάλιστα με χαρακτηριστική προχειρότητα.
Οι υπάλληλοι μετατάσσονται υποχρεωτικά, ενώ στην περίπτωση της εποπτείας ΟΤΑ η κυβέρνηση επιχειρεί να νομιμοποιήσει την παρανομία των αιώνιων "παράλληλων" καθηκόντων, χρησιμοποιώντας το χρόνο άσκησής τους ακόμα και ως κριτήριο επιλογής μετατασσομένων...».
Οσον αφορά τους εργαζόμενους, επισημαίνεται ότι «η σκοπιμότητα της συγκεκριμένης μεταρρύθμισης, με τη διαφαινόμενη συγκέντρωση των αρμοδιοτήτων στο υπουργείο Εσωτερικών, εντάσσεται καθαρά στο πλαίσιο της ολοκλήρωσης του μικρού - επιτελικού κράτους που επιδιώκει σε αυτήν τη φάση η κυβέρνηση. Μεταρρύθμιση που ολοφάνερα και μαθηματικά οδηγεί σε μείωση διοικητικών δομών, με επακόλουθο και φυσική εξέλιξη τη μείωση μόνιμων θέσεων εργασίας στο Δημόσιο. Ετσι, φαίνεται ότι έρχεται και η σειρά των πολύπαθων ΑΔ να θυσιαστούν στο βωμό του κεφαλαίου και της αναδιοργάνωσης του κράτους, για την έλευση της "ανάπτυξης". Και συνδέονται όλα αυτά με τη γενικότερη κυρίαρχη πολιτική αντίληψη της ΕΕ, που επιδιώκει σε όλες τις χώρες της Ευρωζώνης λιγότερο κοινωνικό κράτος, ιδιωτικοποιήσεις, συμπράξεις ΣΔΙΤ και, το βασικότερο, νέες ελαστικές μορφές εργασίας, κατάργηση εργασιακών δικαιωμάτων και μείωση του μισθολογικού κόστους περαιτέρω.
Αυτήν τη λογική, που διαπνέει και το συγκεκριμένο νομοθέτημα, είμαστε αποφασισμένοι να την αντιπαλέψουμε, αποτρέποντας οποιαδήποτε βλαπτική συνέπεια για τους εργαζόμενους στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις. Καλούμε τα πρωτοβάθμια μέλη μας να πάρουν τώρα πρωτοβουλίες και δράσεις ενημέρωσης για τους συναδέλφους, ώστε να ενισχύσουν, να εμπλουτίσουν και να ολοκληρώσουν από τη βάση, τη θέση και τις προτάσεις της Ομοσπονδίας».
Οπως έγινε γνωστό, ο 64χρονος οδηγός της νταλίκας, που προκάλεσε το τροχαίο δυστύχημα, οδηγούσε υπό την επήρεια αλκοόλ. Το αλκοτέστ στο οποίο υποβλήθηκε έδειξε ότι το ποσοστό του οινοπνεύματος ήταν πολύ υψηλότερο από το όριο. Ο 64χρονος κρατήθηκε στο Α' τμήμα Τροχαίας Δυτικής Αττικής.
Το τραγικό τροχαίο σημειώθηκε όταν ο οδηγός του μεγάλου οχήματος έχασε τον έλεγχο και πέρασε στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, στην κάθοδο του Κηφισού, στο ύψος του ΙΚΕΑ, όπου συγκρούστηκε διαδοχικά με τα δύο αυτοκίνητα. Στην επιχείρηση απεγκλωβισμού των τριών ατόμων συμμετείχαν δώδεκα πυροσβέστες με τέσσερα οχήματα.
Τέσσερις κρατούμενοι που βρίσκονταν υπό μεταγωγή στις φυλακές των Χανίων απέδρασαν χτες στο λιμάνι του Πειραιά, ενώ ετοιμάζονταν να ταξιδέψουν με το πλοίο «Ε. Βενιζέλος». Ο ένας συνελήφθη από το Λιμενικό.