ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 1 Αυγούστου 2020 - Κυριακή 2 Αυγούστου 2020
Σελ. /32
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ
Τροπολογία - κλοπή σε βάρος των συνταξιούχων

Πάνω από 1,3 εκατ. συνταξιούχοι δεν θα πάρουν ούτε 1 ευρώ!

Με τροπολογία - κλοπή που κατέθεσε και ψήφισε την Τετάρτη στη Βουλή, η κυβέρνηση βάζει χέρι στο πορτοφόλι των συνταξιούχων, επιβάλλοντας άγριο «τσεκούρι» στα ήδη περιορισμένα αναδρομικά 11 μηνών που τους επιδίκασε το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) για τις τεράστιες περικοπές στις συντάξεις τους.

Συγκεκριμένα, η κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι θα επιστρέψει μόνο 1,4 δισ. από τα 3,9 δισ. ευρώ που αντιστοιχούν στους συνταξιούχους σύμφωνα με την απόφαση του ΣτΕ. Επιβάλλει δηλαδή με το έτσι θέλω «κούρεμα» 65%!

Μάλιστα, με την κυβερνητική απόφαση να αποδοθούν αναδρομικά μόνο για τις κύριες συντάξεις και όχι για τις καταργημένες 13η και 14η σύνταξη και τις άλλες περικοπές, 1.300.000 χαμηλοσυνταξιούχοι, με συντάξεις κάτω των 1.000 ευρώ, δεν θα πάρουν ούτε 1 ευρώ!

Το νέο αυτό απαράδεκτο «τσεκούρι» στους συνταξιούχους και σε όσα δικαιούνται από το μόχθο μιας ζωής, συνοδεύτηκε από τους προκλητικούς ισχυρισμούς της κυβέρνησης ότι «δεν υπάρχουν άλλα δημοσιονομικά περιθώρια», τη στιγμή που είναι έτοιμη να «μπουκώσει» τις μεγάλες επιχειρήσεις με ένα ακόμα πακέτο δισεκατομμυρίων ευρώ (με το περιβόητο «Ταμείο Ανάκαμψης»), νομοθετεί νέες φοροαπαλλαγές για τους επιχειρηματικούς ομίλους και ετοιμάζεται να τους προσφέρει στο πιάτο τα αποθεματικά για τις επικουρικές συντάξεις ως πάμφθηνη πηγή κεφαλαίων.

«Κούρεμα» 65% στα ήδη πετσοκομμένα αναδρομικά

Υπενθυμίζεται ότι ενώ οι δίκαιες διεκδικήσεις των συνταξιούχων αφορούν σε όλες τις περικοπές που επέβαλαν στις συντάξεις οι κυβερνήσεις ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ από το 2012 μέχρι σήμερα, το Συμβούλιο της Επικρατείας, με την περιβόητη «πιλοτική δίκη» που προκάλεσε η κυβέρνηση, αναγνώρισε αναδρομικά για τις περικοπές μόνο για το 11μηνο μεταξύ 10/6/2015 και 11/5/2016.

Μάλιστα, ως «πιστοποιητικό νομιμοποίησης» των περικοπών στις συντάξεις, το ΣτΕ αξιοποίησε τον αντιασφαλιστικό νόμο Κατρούγκαλου (ν. 4387/2016), απορρίπτοντας οποιαδήποτε διεκδίκηση αναδρομικών από το νόμο - λαιμητόμο και μετά. Επιβεβαιώθηκε δηλαδή ότι η ψήφιση του συγκεκριμένου νόμου ενσωμάτωσε και «νομιμοποίησε» ουσιαστικά όλες τις προηγούμενες περικοπές, «λύνοντας» ζητήματα αντισυνταγματικότητας κ.ά., και έκλεισε το δρόμο σε διεκδικήσεις αναδρομικών για το χρονικό διάστημα μετά την ψήφισή του. Ετσι, μαζί με τη νέα επίθεση της κυβέρνησης της ΝΔ, αποτελούν πρόκληση και όσα λέει τώρα ο ΣΥΡΙΖΑ για το «τσεκούρωμα» των αναδρομικών, όταν οι κυβερνήσεις και των δύο είναι συνένοχες για το αντιασφαλιστικό έγκλημα.

Σε κάθε περίπτωση, ακόμα και με αυτήν την απόφαση του ΣτΕ για το 11μηνο, η κυβέρνηση πρέπει να επιστρέψει στους συνταξιούχους 3,9 δισ. ευρώ.

Με την τροπολογία ωστόσο που ψήφισε στη Βουλή, θα καταβάλει μόνο το 35% του ποσού αυτού, πετσοκόβοντας τα πετσοκομμένα... Συγκεκριμένα, η τροπολογία αφορά τους συνταξιούχους του ιδιωτικού τομέα και προβλέπει την καταβολή αναδρομικών μόλις 900 εκατ. ευρώ. Σε επόμενη φάση αναμένεται σχετική τροπολογία για τους συνταξιούχους στον δημόσιο τομέα.

Επιπλέον, η απαράδεκτη τροπολογία προβλέπει ότι με την καταβολή αυτού του πετσοκομμένου ποσού «αποσβέννυνται» (διαγράφονται) οι άλλες αξιώσεις των συνταξιούχων,«για ποσά που αντιστοιχούν σε περικοπές, μειώσεις και καταργήσεις κύριων, επικουρικών συντάξεων, επιδομάτων αδείας και εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα»...

Με προκλητική επιχειρηματολογία, ο πρωθυπουργός ισχυρίστηκε από το βήμα της Βουλής ότι αν η κυβέρνηση επέστρεφε στους συνταξιούχους έστω αυτό το κλάσμα από τις τεράστιες περικοπές... θα έπρεπε να τα κόψει από τους εργαζόμενους, αφού βέβαια το μεγάλο κεφάλαιο είναι πάντα στο απυρόβλητο! Με άθλια προσπάθεια διαίρεσης των εργαζομένων και του λαού, η κυβέρνηση αποσιωπά το γεγονός ότι οι συνταξιούχοι ζητάνε πίσω τα χρήματα που τους έκλεψαν οι κυβερνήσεις, όπως κλέβουν τους εργαζόμενους και όλο το λαό, για να χρηματοδοτήσουν τους κεφαλαιοκράτες!

Εξίσου προκλητικά, ο πρωθυπουργός έφτασε να συνδέσει τη νέα κλοπή σε βάρος των συνταξιούχων με τη διατήρηση του αξιόμαχου των Ενόπλων Δυνάμεων (!), όταν κάθε χρόνο δαπανώνται δισ. ευρώ με κριτήριο τις ΝΑΤΟικές ανάγκες και την προσαρμογή των Ενόπλων Δυνάμεων στους επικίνδυνους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς στην ευρύτερη περιοχή.

Εργαζόμενοι και συνταξιούχοι δεν ανέχονται την κλοπή του ιδρώτα τους

Με ανακοίνωσή τους οι Συνεργαζόμενες Συνταξιουχικές Οργανώσεις (ΙΚΑ, Δημοσίου, ΟΑΕΕ, ΠΟΣΕ ΟΑΕΕ, ΕΛΤΑ, ΟΣΕ, ΠΕΣ ΝΑΤ, ΠΣΣ Δικηγόρων, ΠΟΣΕΑ ΕΤΕΑΠ, ΕΣΤΑΜΕΔΕ) καταγγέλλουν την τροπολογία και στέλνουν ξεκάθαρο μήνυμα τόσο στη σημερινή κυβέρνηση όσο και στους προκατόχους της ότι δεν θεωρούν «περασμένες - ξεχασμένες» τις τεράστιες περικοπές, αλλά θα συνεχίσουν να βρίσκονται στο δρόμο του αγώνα.

«Ο πρωθυπουργός ανοιχτοχέρης με τους βιομήχανους και εφοπλιστές - Μακρυχέρης με τους συνταξιούχους», αναφέρει το ΠΑΜΕ στην ανακοίνωσή του για την απαράδεκτη κυβερνητική τροπολογία και ξεκαθαρίζει: «Οι εργαζόμενοι και οι συνταξιούχοι δεν πρέπει να αποδεχτούν την κλοπή του ιδρώτα τους. Οι συνταξιούχοι, με τους αγώνες και την πείρα τους, να συσπειρωθούν στα σωματεία τους. Παλιές και νέες περικοπές, παλιά και νέα μέτρα, θα κριθούν στους δρόμους του αγώνα».

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Βάζει ταφόπλακα στις ΣΣΕ και τα δικαιώματα των ναυτεργατών

Την κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας (ΣΣΕ) στα υπό ελληνική σημαία ποντοπόρα πλοία πέρασε η κυβέρνηση με μια αιφνιδιαστική τροπολογία, σαν τον κλέφτη, την περασμένη Πέμπτη, ικανοποιώντας μια από τις βασικές επιδιώξεις της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.

Προβλέπεται συγκεκριμένα ότι για τους Ελληνες ναυτεργάτες που ναυτολογούνται σε ειδικότητες κατώτερου πληρώματος καθώς και στις ειδικότητες ανθυποπλοιάρχου και Γ΄ μηχανικού, θα εφαρμόζονται οι «διεθνώς κρατούσες αρχές και συμβάσεις», δηλαδή τα μισθολόγια πείνας που υπογράφει η εργοδοτική «Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών» (ITF), που προβλέπουν π.χ. για την ειδικότητα του ναύτη βασικό μισθό 628 δολάρια.

Μιλώντας στη Βουλή για την τροπολογία, ο υπουργός Ναυτιλίας, Γ. Πλακιωτάκης, ανέφερε ότι θα ενισχύσει την «ανταγωνιστικότητα του ελληνικού νηολογίου» (δηλαδή των εφοπλιστών), θα έρθουν «περισσότερα πλοία στην ελληνική σημαία» και άρα θα αυξηθούν οι θέσεις εργασίας.

Με το ίδιο απατηλό επιχείρημα, βέβαια, από το 1980 έως σήμερα έχουν χτυπηθεί αλύπητα τα δικαιώματα των ναυτεργατών, έχουν μειωθεί 11 φορές οι οργανικές συνθέσεις των πλοίων, όμως ο αριθμός των ναυτεργατών με συγκροτημένα δικαιώματα και ΣΣΕ στα ποντοπόρα διαρκώς μειώνεται (4 ως 6, ανάλογα με τους κόρους των πλοίων, έμειναν με την τελευταία μείωση της οργανικής σύνθεσης). Τώρα έρχεται η κυβέρνηση να δώσει τη χαριστική βολή στους ναυτεργάτες, για να ενισχύσει παραπέρα την τεράστια κερδοφορία των εφοπλιστών που συνεχίζεται απρόσκοπτα και εν μέσω κρίσης.

Στην ίδια κατεύθυνση, άλλο άρθρο της ίδιας τροπολογίας καθιστά σαφές ότι συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα δεν θα έχει πλέον ούτε ο πλοίαρχος. Αναφέρεται συγκεκριμένα: «Στην περίπτωση που για τις ανάγκες της εκάστοτε ναυτιλιακής εταιρείας υπό συγκεκριμένες διαδικασίες δεν προσφέρεται Ελληνας πλοίαρχος (...) θα παρέχεται η ευελιξία ναυτολόγησης αλλοδαπού πλοιάρχου. Πρόκειται για απολύτως κρίσιμη και απαραίτητη στήριξη της ελληνικής σημαίας».

Εξίσου χαρακτηριστικό είναι και το ότι στο ίδιο νομοσχέδιο που κατατέθηκε η κατάπτυστη τροπολογία για τους ναυτεργάτες, υπάρχει άρθρο που εξασφαλίζει νέες φοροαπαλλαγές στους εφοπλιστές, προβλέποντας ότι «απαλλάσσονται από το δασμό, τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης και τον Φόρο Κατανάλωσης» για «τροφοεφόδια, έτοιμα προς κατανάλωση αλκοολούχα ποτά, βιομηχανοποιημένα καπνά (...) λιπαντικά. γ) Μέσα συνεννόησης και τηλεπικοινωνίας. δ) Μηχανές, εξαρτήματα, ανταλλακτικά, εργαλεία και συναφής εξοπλισμός πλοίου» και πολλά ακόμα.

Επιπλέον, σε τρίτο άρθρο της ίδιας τροπολογίας προβλέπεται συνέχεια της ωμής παρέμβασης στο ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα, το οποίο όλες οι κυβερνήσεις προσπαθούν να έχουν δεμένο χειροπόδαρα, διατηρώντας καλπονοθευτικούς νόμους (π.χ. 330), βασιλικά και χουντικά διατάγματα. Με την τροπολογία η κυβέρνηση παρεμβαίνει στον τρόπο που γίνονται οι εκλογές των ναυτεργατικών σωματείων ώστε να είναι υπό τον πλήρη έλεγχο των εφοπλιστών, ενώ φτάνει να καθορίζει και πόσες θα είναι οι θητείες του προέδρου, του γραμματέα και του ταμία, ορίζοντας ότι δεν μπορούν να είναι πάνω από τρεις.

Κάλεσμα αγώνα από τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία

Τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ, από την πρώτη στιγμή, ανέλαβαν δράση για την οργάνωση της πάλης των ναυτεργατών, ενώ αποκάλυψαν ότι οι διατάξεις αυτές έχουν προσυμφωνηθεί με τους εργοδοτικούς - κυβερνητικούς συνδικαλιστές στην Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ. Περίτρανη απόδειξη ήταν ότι την περασμένη Πέμπτη, στη συνεδρίαση που ορίστηκε μετά την παρέμβαση των ταξικών σωματείων, οι εν λόγω συνδικαλιστές «εξαφανίστηκαν» προκειμένου να μην υπάρξει απαρτία...

Τα τρία ταξικά σωματεία με περιοδείες, εξορμήσεις στα καράβια και όπου συγκεντρώνονται οι ναυτεργάτες, τους καλούν να δώσουν απάντηση, «να δυναμώσει ο ταξικός αγώνας για ΣΣΕ, Κοινωνική Ασφάλιση, συνδικαλιστικά δικαιώματα για όλους. Να αναπτύξουμε πολύμορφες αγωνιστικές και απεργιακές κινητοποιήσεις, ενάντια στην υποταγή και τη μοιρολατρία, για τις δικές μας σύγχρονες ανάγκες».

Ερώτηση της Ευρωκοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ

Το νομοθετικό τερατούργημα που δίνει χαριστική βολή στα εργασιακά δικαιώματα των ναυτεργατών καταγγέλλει η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ, με Ερώτηση που κατέθεσε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο ευρωβουλευτής του Κόμματος Λευτέρης Νικολάου - Αλαβάνος.

Η τροπολογία της κυβέρνησης, επισημαίνει η Ερώτηση, «ευθυγραμμίζεται με την πολιτική και τη νομοθεσία της ΕΕ για τη στήριξη του εφοπλιστικού κεφαλαίου σε βάρος των δικαιωμάτων των ναυτεργατών. Αυτόν τον στόχο υπηρετεί και η ενσωμάτωση στη νομοθεσία της ΕΕ της Οδηγίας "για τον έλεγχο των πλοίων από το κράτος λιμένα, της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας (MLC)" του 2006, που οριοθετεί στο κατώτατο όριο τα μισθολογικά και εργασιακά δικαιώματα, με εκατοντάδες χιλιάδες ναυτεργάτες να δουλεύουν σε συνθήκες γαλέρας, με κατώτερο μισθό ναύτη 565 δολάρια, χωρίς δημόσια ασφαλιστικά - συνταξιοδοτικά δικαιώματα, με εξοντωτικά ωράρια εργασίας που υπερβαίνουν τις 72 ώρες τη βδομάδα, δραστικές μειώσεις των οργανικών συνθέσεων των πλοίων, εντατικοποίηση της δουλειάς, αυξημένους κινδύνους για τη ζωή και την υγεία τους.

Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι τόσο στην ελληνική νομοθεσία όσο και σ' αυτήν της ΕΕ οι ναυτεργάτες εξαιρούνται και από τις πιο υποτυπώδεις διατάξεις ελάχιστης προστασίας των εργαζομένων, τις συνδικαλιστικές ελευθερίες και το απεργιακό δικαίωμα.

Τη στιγμή που ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος βρίσκεται σταθερά στις πρώτες θέσεις παγκοσμίως, με καθαρά κέρδη πολλών δισεκατομμυρίων ετησίως, με δεκάδες προκλητικές, συνταγματικά μάλιστα κατοχυρωμένες φοροαπαλλαγές, η κυβερνητική πρακτική κατάργησης των ΣΣΕ και διάλυσης των άλλων δικαιωμάτων στα ποντοπόρα πλοία σήμερα είναι χαρακτηριστική των επιδιώξεών της να επιβάλει τέτοια μέτρα σε όλες τις κατηγορίες των πλοίων.

Αποκαλύπτεται ότι πίσω από την επιχειρηματολογία περί "τόνωσης της ναυτοσύνης" και "απολύτως απαραίτητης ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού νηολογίου" κρύβεται η συμπίεση μισθών και δικαιωμάτων των ναυτεργατών, για χάρη της αύξησης των υπερκερδών του εφοπλιστικού κεφαλαίου.

Με βάση τα παραπάνω, πώς τοποθετείται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά:

-- Με την ανάγκη εφαρμογής ΣΣΕ σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, που θα θωρακίζουν τα σύγχρονα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα των ναυτεργατών.

-- Με την ανάγκη των εργαζομένων για κατοχύρωση της απρόσκοπτης συνδικαλιστικής - πολιτικής δραστηριότητάς τους σε όλους τους χώρους δουλειάς, συμπεριλαμβανομένων των πλοίων».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ