Σάββατο 1 Αυγούστου 2020 - Κυριακή 2 Αυγούστου 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ
Ερώτηση της Ευρωκοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ

Το νομοθετικό τερατούργημα που δίνει χαριστική βολή στα εργασιακά δικαιώματα των ναυτεργατών καταγγέλλει η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ, με Ερώτηση που κατέθεσε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο ευρωβουλευτής του Κόμματος Λευτέρης Νικολάου - Αλαβάνος.

Η τροπολογία της κυβέρνησης, επισημαίνει η Ερώτηση, «ευθυγραμμίζεται με την πολιτική και τη νομοθεσία της ΕΕ για τη στήριξη του εφοπλιστικού κεφαλαίου σε βάρος των δικαιωμάτων των ναυτεργατών. Αυτόν τον στόχο υπηρετεί και η ενσωμάτωση στη νομοθεσία της ΕΕ της Οδηγίας "για τον έλεγχο των πλοίων από το κράτος λιμένα, της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας (MLC)" του 2006, που οριοθετεί στο κατώτατο όριο τα μισθολογικά και εργασιακά δικαιώματα, με εκατοντάδες χιλιάδες ναυτεργάτες να δουλεύουν σε συνθήκες γαλέρας, με κατώτερο μισθό ναύτη 565 δολάρια, χωρίς δημόσια ασφαλιστικά - συνταξιοδοτικά δικαιώματα, με εξοντωτικά ωράρια εργασίας που υπερβαίνουν τις 72 ώρες τη βδομάδα, δραστικές μειώσεις των οργανικών συνθέσεων των πλοίων, εντατικοποίηση της δουλειάς, αυξημένους κινδύνους για τη ζωή και την υγεία τους.

Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι τόσο στην ελληνική νομοθεσία όσο και σ' αυτήν της ΕΕ οι ναυτεργάτες εξαιρούνται και από τις πιο υποτυπώδεις διατάξεις ελάχιστης προστασίας των εργαζομένων, τις συνδικαλιστικές ελευθερίες και το απεργιακό δικαίωμα.

Τη στιγμή που ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος βρίσκεται σταθερά στις πρώτες θέσεις παγκοσμίως, με καθαρά κέρδη πολλών δισεκατομμυρίων ετησίως, με δεκάδες προκλητικές, συνταγματικά μάλιστα κατοχυρωμένες φοροαπαλλαγές, η κυβερνητική πρακτική κατάργησης των ΣΣΕ και διάλυσης των άλλων δικαιωμάτων στα ποντοπόρα πλοία σήμερα είναι χαρακτηριστική των επιδιώξεών της να επιβάλει τέτοια μέτρα σε όλες τις κατηγορίες των πλοίων.

Αποκαλύπτεται ότι πίσω από την επιχειρηματολογία περί "τόνωσης της ναυτοσύνης" και "απολύτως απαραίτητης ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού νηολογίου" κρύβεται η συμπίεση μισθών και δικαιωμάτων των ναυτεργατών, για χάρη της αύξησης των υπερκερδών του εφοπλιστικού κεφαλαίου.

Με βάση τα παραπάνω, πώς τοποθετείται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά:

-- Με την ανάγκη εφαρμογής ΣΣΕ σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, που θα θωρακίζουν τα σύγχρονα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα των ναυτεργατών.

-- Με την ανάγκη των εργαζομένων για κατοχύρωση της απρόσκοπτης συνδικαλιστικής - πολιτικής δραστηριότητάς τους σε όλους τους χώρους δουλειάς, συμπεριλαμβανομένων των πλοίων».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ