ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 8 Σεπτέμβρη 2020
Σελ. /28
ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΟ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ
Δεν παίζουμε την υγεία μας στα ζάρια - Απαιτούμε συχνά και ασφαλή δρομολόγια για το λαό!

Κάλεσμα να δυναμώσει η πάλη για φθηνή και ασφαλή συγκοινωνία

Ο καθημερινός συνωστισμός στις συγκοινωνίες διαψεύδει την προπαγάνδα της κυβέρνησης ότι παίρνει μέτρα για την προστασία της υγείας του λαού
Ο καθημερινός συνωστισμός στις συγκοινωνίες διαψεύδει την προπαγάνδα της κυβέρνησης ότι παίρνει μέτρα για την προστασία της υγείας του λαού
Την τραγική κατάσταση που επικρατεί στις αστικές συγκοινωνίες, οι οποίες εν μέσω πανδημίας έχουν μετατραπεί σε χώρους μετάδοσης και διασποράς του κορονοϊού, καθώς και τις διαχρονικές ευθύνες όλων των κυβερνήσεων ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ, αναδεικνύει με ανακοίνωσή του το Πανεργατικό Αγωνιστικό Μέτωπο, καλώντας σε ενίσχυση της πάλης για φθηνή και ασφαλή συγκοινωνία, απέναντι στην πολιτική ενίσχυσης της επιχειρηματικής δράσης.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΠΑΜΕ έχει ως εξής:

«Δεν παίζουμε την υγεία μας στα ζάρια - Απαιτούμε συχνά και ασφαλή δρομολόγια για το λαό!

Η άσχημη κατάσταση που επικρατεί στις αστικές συγκοινωνίες και μάλιστα εν μέσω πανδημίας έχει μετατρέψει τα λεωφορεία, τα τρόλεϊ και τους συρμούς σε χώρους μετάδοσης και διασποράς του κορονοϊού.

Οι συνθήκες συνωστισμού, που βιώνουμε καθημερινά εργαζόμενοι και επιβάτες στις αστικές συγκοινωνίες, διαψεύδουν με τον χαρακτηριστικότερο τρόπο την προπαγάνδα της κυβέρνησης ότι τάχα παίρνει μέτρα για την προστασία της υγείας του λαού, ενώ δεν έχει πάρει μέχρι σήμερα κανένα ουσιαστικό μέτρο.

Η σημερινή κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες είναι αποτέλεσμα της αντιλαϊκής πολιτικής που εφαρμόζουν οι κυβερνήσεις της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ.

Στον ΗΣΑΠ δρομολογούνται ημερησίως 19 συρμοί αντί για 33. Αντί για 1.800 οχήματα (λεωφορεία και τρόλεϊ) δρομολογούνται μόλις 900.

Οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες το 2009 ήταν 11.500 και το 2020 είναι μόλις 6.700.

Η έλλειψη εργαζομένων, η έλλειψη οχημάτων και συρμών, η παλαιότητα του στόλου και οι συχνές βλάβες έχουν σαν αποτέλεσμα, ιδιαίτερα στις ώρες αιχμής, η αναμονή να είναι 10, 20, 30 έως και 50 λεπτά πολλές φορές, και μετά υποχρεωνόμαστε να στοιβαζόμαστε ο ένας πάνω στον άλλον και το βράδυ η κυβέρνηση να μας κουνάει το δάχτυλο μιλώντας μας για την ατομική μας ευθύνη.

Από το 2009 η αύξηση της τιμής των εισιτηρίων ξεπερνά το 65%.

Η ενίσχυση της επιχειρηματικής δράσης θα μεγαλώσει τα προβλήματα

Η κυβέρνηση, αντί να υλοποιήσει άμεσα τα αιτήματα των συνδικάτων και των μαζικών φορέων για να προστατεύσει την υγεία του λαού και να διασφαλίσει την ασφαλή μεταφορά του, αξιοποιεί αυτές τις απαράδεκτες συνθήκες για να δυναμώσει την επιχειρηματική δράση στις αστικές συγκοινωνίες, μεγαλώνοντας τα προβλήματα.

Η παραπέρα ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών θα επιφέρει ακριβότερες και χειρότερες συγκοινωνίες, ιδιαίτερα για όσες "γραμμές" δεν είναι κερδοφόρες.

Η Υγεία και η Ασφάλεια των εργαζομένων και των επιβατών θα μπουν στο ζύγι του κέρδους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η ενοικίαση λεωφορείων με leasing από τη Γερμανία για τη Θεσσαλονίκη, που διαθέτουν μόλις μία πόρτα για τους επιβάτες και είναι και χωρίς air condition, μετατρέποντάς τα, σε συνθήκες πανδημίας, σε ωρολογιακή βόμβα για το λαό.

Είναι ανάγκη να δυναμώσει η πάλη για ουσιαστικά μέτρα προστασίας της υγείας του λαού, για την πραγματική κάλυψη των αναγκών μας για φτηνή και ασφαλή συγκοινωνία. Καλούμε την κυβέρνηση να σταματήσει να κοροϊδεύει και να μας κουνάει το δάχτυλο, να πάρει ουσιαστικά μέτρα εδώ και τώρα.

Απαιτούμε:

  • Πύκνωση δρομολογίων, ειδικά στις ώρες αιχμής, σε όλα τα μέσα μεταφοράς.
  • Μέτρα υγείας και ασφάλειας για τους εργαζόμενους στις αστικές συγκοινωνίες και τους επιβάτες.
  • Δωρεάν μετακίνηση σε εργαζόμενους που έχουν απολυθεί ή έχει ανασταλεί η σύμβαση εργασίας τους ή έχουν εξαναγκαστεί σε εκ περιτροπής εργασία.
  • Αμεση και γενναία κρατική χρηματοδότηση για: Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού όλων των ειδικοτήτων με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα. Επισκευή και ανανέωση του στόλου με αγορά καινούργιων οχημάτων και βαγονιών.
  • Καμία επιχειρηματική δράση στις αστικές συγκοινωνίες. Οχι στις ΣΔΙΤ. Επίταξη των ΚΤΕΛ για όσο διάστημα διαρκεί η πανδημία».
Στα μέσα του ερχόμενου έτους αναμένονται εκτεταμένοι εμβολιασμοί

Συνεχίζεται η εξάπλωση της πανδημίας σε όλο τον κόσμο. Μέχρι χτες είχαν καταγραφεί πάνω από 27,3 εκατ. επιβεβαιωμένα κρούσματα και πάνω από 893.000 θάνατοι παγκοσμίως.

Αναφερόμενος στην οικονομική και γεωπολιτική κούρσα για την ανάπτυξη και παραγωγή εμβολίου, εκπρόσωπος του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ) δήλωσε πως «δεν αναμένονται εκτεταμένοι εμβολιασμοί μέχρι τα μέσα του ερχόμενου έτους», μέχρι να ολοκληρωθούν οι κλινικές δοκιμές μεγάλης κλίμακας (φάση 3). «Αυτή η φάση 3 πρέπει να διαρκέσει περισσότερο, επειδή είναι ανάγκη να δούμε πόσο αληθινά προστατευτικό είναι το εμβόλιο και είναι επίσης ανάγκη να δούμε πόσο ασφαλές είναι», πρόσθεσε η εκπρόσωπος, Μάργκαρετ Χάρις, μιλώντας σε δημοσιογράφους.

Στο μεταξύ, το ρωσικό εμβόλιο («Sputnik V») ανέπτυξε αντισώματα στις δύο πρώτες φάσεις των κλινικών δοκιμών, αναφέρει δημοσίευμα στο επιστημονικό περιοδικό «Lancet». Και οι 76 υγιείς εθελοντές ανέπτυξαν αντισώματα στον κορονοϊό, ενώ δεν καταγράφηκαν σοβαρές παρενέργειες. Οι ευρείας κλίμακας και μακράς διάρκειας κλινικές δοκιμές, οι οποίες περιλαμβάνουν συγκρίσεις με placebo και περαιτέρω παρακολούθηση, χρειάζονται για να επιβεβαιωθούν μακροπρόθεσμα η ασφάλεια και η αποτελεσματικότητα του εμβολίου, αναφέρεται στο άρθρο.

Η Ρωσία ενέκρινε πρώτη, τον Αύγουστο, το εμβόλιο μετά την ολοκλήρωση των πρώτων δύο φάσεων κλινικών δοκιμών, πριν από την έναρξη της τρίτης φάσης δοκιμών με τη συμμετοχή χιλιάδων ατόμων. Στη συνέχεια, αντίστοιχες διαδικασίες «εξπρές» ακολούθησαν κι άλλοι ανταγωνιστές (ΗΠΑ, Βρετανία, Κίνα, Γερμανία).

«Αυτήν την εβδομάδα θα ξεκινήσουμε τον εμβολιασμό εθελοντών της φάσης 3 και την επόμενη εβδομάδα θα ξεκινήσουν οι πρώτες παραδόσεις του εμβολίου στις περιφέρειες της χώρας», δήλωσε χτες ο Ρώσος υπουργός Υγείας, Μ. Μουράσκο, προσθέτοντας ότι το εμβόλιο θα διανεμηθεί αρχικά σε ειδικές ομάδες, όπως οι υγειονομικοί και οι εκπαιδευτικοί, προτού σταδιακά επεκταθεί στον γενικό πληθυσμό.

Στη φάση 3 θα συμμετάσχουν περίπου 40.000 εθελοντές σε Ρωσία και εξωτερικό και τα πρώτα αποτελέσματα αναμένονται Οκτώβρη ή Νοέμβρη. Χτες το Τεχνολογικό Ινστιτούτο «Tecpar» της πολιτείας Παρανά στη Βραζιλία, το οποίο έχει υπογράψει συμφωνία για παραγωγή του ρωσικού εμβολίου, ανακοίνωσε ότι θα πραγματοποιήσει κλινικές δοκιμές της 3ης φάσης σε 10.000 εθελοντές στις αρχές του επόμενου έτους και θα ξεκινήσει την παραγωγή του εμβολίου, που θα διατεθεί στην αγορά της Βραζιλίας στο δεύτερο εξάμηνο του 2021.

Ο Ρώσος Πρόεδρος, Βλ. Πούτιν, και ο βασιλιάς της Σαουδικής Αραβίας, Σαλμάν μπεν Αμπντέλ Αζίζ Αλ Σαούντ, συζήτησαν χτες τηλεφωνικά τις προοπτικές της από κοινού παραγωγής του ρωσικού εμβολίου.

ΣΥΝΔΙΚΑΤΑ ΚΑΙ ΦΟΡΕΙΣ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Μέρα δράσης για τις συγκοινωνίες η Πέμπτη 10/9

Συνδικάτα και μαζικοί φορείς της Αττικής, ανταποκρινόμενα στο κάλεσμα της Γραμματείας Αστικών Συγκοινωνιών του ΠΑΜΕ, προχωρούν αυτές τις μέρες σε πολύμορφες παρεμβάσεις για τις αστικές συγκοινωνίες, οι οποίες θα κορυφωθούν με μέρα δράσης την Πέμπτη 10/9.

Μεταξύ άλλων, για την Πέμπτη προγραμματίζονται εξορμήσεις σε κεντρικούς σταθμούς και αφετηρίες, παράσταση διαμαρτυρίας στις 11.30 π.μ. στο υπουργείο Μεταφορών και άλλες αγωνιστικές παρεμβάσεις, προβάλλοντας τα αιτήματα για πύκνωση των δρομολογίων, προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, επισκευή και ανανέωση του στόλου με καινούργια οχήματα και βαγόνια, λήψη ουσιαστικών μέτρων για την προστασία της υγείας των εργαζομένων και των επιβατών κ.ά.

Παρέμβαση στο υπουργείο από εκλεγμένους της «Πανσπουδαστικής ΚΣ»

Παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πραγματοποίησαν στις 3 Σεπτέμβρη εκλεγμένοι με την «Πανσπουδαστική ΚΣ» στους φοιτητικούς συλλόγους της Αθήνας για την κατάσταση που επικρατεί στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Σε συνάντησή τους με τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, οι φοιτητές κατέθεσαν τα αιτήματα των συλλόγων.

Μεταξύ άλλων, τονίζουν ότι η τραγική κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες «θα επιδεινωθεί αν εδώ και τώρα δεν παρθούν τα απαραίτητα μέτρα πύκνωσης των δρομολογίων που εξυπηρετούν τα ιδρύματα και τις εστίες. Ηδη από το καλοκαίρι και εν μέσω εξεταστικής έγιναν προσπάθειες διακοπής δρομολογίων προς την Πανεπιστημιούπολη και την Πολυτεχνειούπολη, βάζοντας σε κίνδυνο τους φοιτητές και το λαό της περιοχής».

Επισημαίνουν επίσης ότι εξαιτίας του μεγάλου συνωστισμού στις συγκοινωνίες, πολλοί φοιτητές αναγκάζονται «να βάζουν σε δεύτερη μοίρα τις σπουδές τους και να μην παίρνουν το "ρίσκο" να ανέβουν στη σχολή για τα μαθήματα και την εξεταστική», ενώ «αρκετοί από τους φοιτητές και τους εστιακούς που έφυγαν κακήν κακώς από την Αθήνα τώρα δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να επιστρέψουν».

Ο υφυπουργός, από την πλευρά του, αφού επανέλαβε τις κυβερνητικές εξαγγελίες για προσλήψεις προσωπικού και αύξηση του στόλου των λεωφορείων (που ακόμα και με βάση τις εξαγγελίες είναι «σταγόνα στον ωκεανό» των ελλείψεων και συνδέονται άμεσα με παραπέρα ενίσχυση της επιχειρηματικής δράσης), ανέφερε ότι θα επιδιωχθεί συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας για τη δωρεάν επιστροφή των εστιακών και των άλλων φοιτητών στην Αθήνα, όπως και ότι δεν θα αυξηθούν εκ νέου οι τιμές των εισιτηρίων.

«Οι διαβεβαιώσεις τους δεν μας καθησυχάζουν», τονίζουν οι εκλεγμένοι φοιτητές, με βάση τα όσα έχει κάνει έως σήμερα η κυβέρνηση, και καλούν σε συνέχιση του αγώνα μαζί με τους συλλόγους.

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΝΔΗΜΙΑ
10 νεκροί και 487 νέα κρούσματα σε τρεις μέρες

Από το Σάββατο μέχρι και χτες, 10 ακόμα άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους από τον νέο κορονοϊό (5 χτες, 4 την Κυριακή, 1 το Σάββατο). Το σύνολο των νεκρών φτάνει τους 289, με διάμεση ηλικία τα 78 έτη.

42 άνθρωποι νοσηλεύονται διασωληνωμένοι, με διάμεση ηλικία τα 69 έτη, ενώ 160 ασθενείς έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ.

156 νέα κρούσματα ανακοινώθηκαν χτες από τον ΕΟΔΥ, εκ των οποίων τα 14 είναι εισαγόμενα (13 από τους ελέγχους στις πύλες εισόδου της χώρας, 1 πήγε αυτοβούλως για έλεγχο). Εντοπίστηκαν ακόμα 101 κρούσματα στην Αττική, 7 στη Βοιωτία, από 5 σε Λέσβο και Ημαθία, 4 στο Ηράκλειο, από 3 σε Θεσσαλονίκη, Κοζάνη και Τρίκαλα, 2 σε Αιτωλοακαρνανία και από 1 σε Γρεβενά, Ευρυτανία, Θεσπρωτία, Γιάννενα, Μεσσηνία, Μύκονο, Σέρρες και Φθιώτιδα.

Το περασμένο Σαββατοκύριακο εντοπίστηκαν συνολικά 331 επιπλέον κρούσματα, εκ των οποίων τα 36 είναι εισαγόμενα, τα 119 στην Αττική, τα 29 στη Θεσσαλονίκη και τα υπόλοιπα σε άλλες περιοχές.

Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων είναι 11.663.

Δύο κρούσματα στον ΟΑΣΘ

Εκκωφαντική σιωπή από τη διοίκηση του Οργανισμού...

Οπως έγινε γνωστό, θετικοί στον κορονοϊό βρέθηκαν δύο οδηγοί του ΟΑΣΘ. Παρότι όμως τα κρούσματα είναι γνωστά από την προηγούμενη βδομάδα, η ΔΑΣ ΟΑΣΘ καταγγέλλει την εκκωφαντική σιωπή της διοίκησης του ΟΑΣΘ αλλά και της πλειοψηφίας του Σωματείου Εργαζομένων.

Η ΔΑΣ απαιτεί μεταξύ άλλων: Μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ σε όλους τους εργαζόμενους στην κίνηση. Απολύμανση λεωφορείων στο μέσον της βάρδιας. Εξασφάλιση όλων των μέσων ατομικής προστασίας των οδηγών από το κράτος. Αύξηση των δρομολογίων, ιδίως τις ώρες αιχμής. Οι οδηγοί να μη μετακινούνται από γραμμή σε γραμμή, ώστε αν υπάρξουν νέα κρούσματα να γίνεται ευκολότερα η ιχνηλάτηση.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ