Εχει χαρακτηριστεί από το 1987 ως κοινόχρηστος χώρος πρασίνου και αθλοπαιδιών, αλλά η ολιγωρία του Δήμου Αθήνας αφήνει δρόμο για σχέδια «αξιοποίησης». Η ΔΕΗ έχει προσφύγει στο ΣτΕ, ζητώντας αποχαρακτηρισμό
Η έκταση αυτή ανήκει στην Κτηματική Εταιρία Δημοσίου (6,2 στρέμματα), στη ΔΕΗ (5,2 στρέμματα), στον Οργανισμό Διαχείρισης Εκκλησιαστικής Περιουσίας (1 στρέμμα) και σε ιδιώτες. Από το 1987, ομόφωνα, το Δημοτικό Συμβούλιο Αθήνας τη χαρακτήρισε ως «κοινόχρηστο χώρο πρασίνου και αθλοπαιδιών». Ζήτησε, μάλιστα, να παραχωρηθεί στο Δήμο η έκταση που ανήκει στο Δημόσιο, όπως και έγινε. Εκτός όμως από τα λίγα έργα που έχουν γίνει για την αξιοποίηση του τμήματος αυτού, δεν έχει γίνει τίποτα για την υπόλοιπη έκταση των περίπου 16 στρεμμάτων.
Ετσι, η ΔΕΗ σχεδιάζει να χτίσει «δύο μεγαθήρια» - όπως λένε οι κάτοικοι - στο χώρο που της ανήκει και ο οποίος βρίσκεται στο κέντρο της έκτασης. Γι' αυτό και προσέφυγε το Δεκέμβρη του 1997 στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ζητώντας να αποχαρακτηριστεί ο χώρος. Η προσφυγή πρόκειται να συζητηθεί στις αρχές του Ιούνη. Το ενδεχόμενο του αποχαρακτηρισμού θα ανοίξει το δρόμο για την «αξιοποίηση» των 16 στρεμμάτων από τη ΔΕΗ και τους ιδιώτες ιδιοκτήτες και θα χαθεί έτσι η ευκαιρία για τη δημιουργία ενός σημαντικού πνεύμονα ζωής για την πολύπαθη πρωτεύουσα.
«Οταν σε μια περιοχή (σ.σ.: στο Νέο Κόσμο) κατασκευάζονται δύο σταθμοί του Μετρό (στάσεις ΦΙΞ και Ν. Κόσμος), τότε το αποτέλεσμα είναι να αυξάνεται η ζήτηση για κατοικία και το κυκλοφοριακό να εντείνεται συνεχώς. Γι' αυτό ακριβώς το λόγο είναι αναγκαίο ο μοναδικός ελεύθερος χώρος να γίνει πράσινο. Είναι απαραίτητο για τη ζωή των κατοίκων της περιοχής, αλλά και των Αθηναίων γενικότερα, και τα 22 στρέμματα της Λαγουμιτζή να γίνουν πράσινο». Τα παραπάνω δήλωσε στο «Ρ» ο Ν. Ματζότσος, διαμερισματικός σύμβουλος 2ου Διαμερίσματος Αθηναίων, αναδεικνύοντας τους λόγους για τους οποίους πρέπει να γίνει πράσινο στην περιοχή.
Οι κάτοικοι, από την άλλη, μας λένε ότι ακόμη και τα όσα έχει κάνει ο δήμος δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους. Ο Γιάννης Καραντώνης, μέλος της Επιτροπής Αγώνα των κατοίκων, μας λέει: «Χρειάζεται πλήρης αποκατάσταση της περιοχής, που ήδη διαθέτει ο δήμος. Πρέπει, επιτέλους, ο δήμος να τηρεί τις υποσχέσεις του. Ο ίδιος ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Αρτ. Αναπλιώτης μας είπε ότι στις 30 Μάρτη το πάρκο θα είναι έτοιμο. Ακόμη περιμένουμε».
Ξεκίνησε χτες η συζήτησή του στη διαρκή επιτροπή της Βουλής. Κατηγορηματικά αντίθετο το ΚΚΕ
Πλήγμα τόσο για τους Ελληνες ναυτεργάτες όσο και για την ελληνική ακτοπλοΐα χαρακτήρισε χτες το ΚΚΕ το νομοσχέδιο του ΥΕΝ (που προβλέπει την κατάργηση του καμποτάζ), του οποίου η συζήτηση ξεκίνησε χτες στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής.
Την κατηγορηματική αντίθεση του ΚΚΕ, στο νομοσχέδιο επισήμανε ο βουλευτής του Σταύρος Σκοπελίτης λέγοντας ότι «έρχεται να προσαρμόσει την ακτοπλοΐα μας στις επιταγές της ΕΕ και να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου, ντόπιου και ξένου», προσθέτοντας ότι «είμαστε αντίθετοι γιατί η άρση του καμποτάζ και η απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών όχι μόνο δε θα εξυπηρετήσει τα συμφέροντα του ελληνικού λαού και ιδιαίτερα των νησιωτών μας, αλλά θα οξύνει ακόμα περισσότερο τα προβλήματα που βιώνουν οι νησιώτες μας». Αναφορικά με τις κυβερνητικές αιτιάσεις σχετικά με το ότι η άρση του καμποταζ θα «σπάσει» το μονοπωλιακό καθεστώς στις συγκοινωνίες, ο Σταύρος Σκοπελίτης σημείωσε πως θα έχουμε «παραπέρα έξαρση αυτού του φαινόμενου που χαρακτηρίζει τη διεθνή αλλά και την ελληνική οικονομία και ιδιαίτερα το χώρο της Ναυτιλίας». Οσον άφορα το επιχείρημα ότι θα μειωθεί το κόστος ακτοπλοϊκής μεταφοράς τόνισε πως κυνηγώντας την κερδοφορια οι εφοπλιστές θα το διατηρήσουν ψηλά για τον καταναλωτή.
Ιδιαίτερα στάθηκε ο βουλευτής του ΚΚΕ, στις επιπτώσεις του νομοσχεδίου στους ναυτεργάτες λέγοντας ότι «θα χτυπηθεί το δικαίωμά τους στη δουλία και τα εργασιακά τους δικαιώματα. Θα προχωρήσει η καταστρατήγηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, μείωση των αποδόχων, επιβολή συμβάσεων ορισμένου χρόνου, εξαντλητικά ωράρια» ενώ τόνισε πως θα ενισχυθεί η εργοδοτική ασυδοσία και η τρομοκρατία στα καράβια».
Αναφερόμενος τέλος στη θέση του ΚΚΕ, τόνισε πως «η δημιουργία Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών είναι η μόνη απάντηση στα σημερινά προβλήματα. Ο Οργανισμός αυτός θα έχει την αποκλειστική ευθύνη της οργάνωσης του χώρου, θα χαράζει πολιτική και θα δουλέψει στη βάση προγραμματισμού, παίρνοντας υπόψη τις ανάγκες των κατοίκων των νησιών μας», καθώς και τα δικαιώματα των εργαζόμενων.
Από την πλευρά του ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Χρήστος Παπουτσής επιχείρησε να παρουσιάσει ως «εκσυγχρονισμό» το νομοσχέδιο του υπουργείου του λέγοντας ότι «υγιής ανταγωνισμός και δημόσιο συμφέρον είναι οι λέξεις κλειδιά. Είναι οι δυο μεγάλες κατευθύνσεις στο νομοσχέδιο που καταθέσαμε και πιστεύω ότι πετύχαμε αυτή τη δύσκολη ισορροπία». Τόνισε επίσης ότι «θέτουμε τις βάσεις του νέου πλαισίου που θα διέπει την ακτοπλοΐα μας τον 21ο αιώνα». Τέλος υποστήριξε ότι οι διατάξεις του διασφαλίζουν «τη ρητή κατοχύρωση της εργασίας των ναυτικών».
Τη δεύτερη θέση κατέλαβε η ΔΑΣ (υποστηρίχτηκε από την ΕΣΑΚ) στις εκλογές του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών «Λαρισαϊκός».
Η ΔΑΣ είναι ο μόνος συνδυασμός που ενισχύθηκε σε ψήφους και ποσοστό. Οι παρατάξεις ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ και ΣΕΚ (πρόσκειται στο ΣΥΝ) συρρικνώθηκαν σε ψήφους, ενώ απώλεσαν και από μία έδρα στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ).
Στις εκλογές του Συνδέσμου ψήφισαν 1.833 σιδηροδρομικοί, σε σύνολο 2.150. Τα αποτελέσματα είναι: ΔΑΣ 460 ψήφοι, (25,5% και πέντε έδρες), ΠΑΣΚΕ 669 ψήφοι (38% και οκτώ έδρες), ΔΑΚΕ 451 ψήφοι (25% και πέντε έδρες) και ΣΕΚ 223 ψήφοι (13,36% και τρεις έδρες).
Οι προεκλογικές ανάγκες αλλά και η εντύπωση ότι όλα δουλεύουν καλά για τα συμφέροντα των πολυεθνικών στον τομέα της προετοιμασίας των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, έκαναν τον υποψήφιο διάδοχο του Χ.Α. Σάμαρανκ για την προεδρία της ΔΟΕ, Ζακ Ρογκ να βγάλει «πράσινη» κάρτα στην Αθήνα, ένα χρόνο μετά το «κιτρίνισμα» της ΔΟΕ.
Με χτεσινές του δηλώσεις από τη Λοζάνη όπου συνεδριάζει η Εκτελεστική Επιτροπή της ΔΟΕ, ο Ζ. Ρογκ είπε ότι η Αθήνα «μετά τις κίτρινες, τώρα έχει πράσινη». Με αυτό τον τρόπο ο Βέλγος «Αθάνατος» επιχειρεί να δημιουργήσει θετικό κλίμα για την Αθήνα, αποβλέποντας στην ικανοποίηση ψηφοφόρων και επιχειρηματικών συμφερόντων που έχουν επενδύσει πολλά στο 2004.
Το νέο αεροσταθμό του κρατικού αερολιμένα της Λήμνου, που κατασκευάστηκε κυρίως για την εξυπηρέτηση ξένων συμφερόντων κι όχι των αναγκών των κατοίκων του νησιού, εγκαινίασαν χτες το μεσημέρι οι υπουργοί ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης και Μεταφορών Χρ. Βερελής.
Το κόστος για την κατασκευή των νέων εγκαταστάσεων του αεροδρομίου, που αποτελούνται από το κτίριο του αεροσταθμού, τους χώρους των υποστέγων, τον πύργο ελέγχου, το δάπεδο στάθμευσης αεροσκαφών και το κτίριο κέντρου εκπομπής, ανήλθε στα 6,3 δισ. δρχ. Με τις εγκαταστάσεις αυτές το αεροδρόμιο αποκτά δυναμικότητα δέκα κινήσεων αεροσκαφών ανά ώρα, ενώ μπορεί να εξυπηρετήσει ταυτόχρονα τρία μεγάλα αεροσκάφη συνολικής χωρητικότητας 500 επιβατών.
Με αφορμή τα χτεσινά εγκαίνια, η Αχτιδική Επιτροπή Λήμνου του ΚΚΕ με ανακοίνωσή της επισημαίνει τα εξής:
Και η ανακοίνωση της Αχτιδικής Επιτροπής Λήμνου του ΚΚΕ καταλήγει καλώντας το Λημνιακό λαό να συσπειρωθεί γύρω από τους μαζικούς φορείς και να αγωνιστεί για πραγματική ανάπτυξη, με:
- Καθημερινές ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.
- Εθνικό Φορέα Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.
- Πύκνωση των αεροπορικών δρομολογίων και πραγματοποίησή τους σε ώρες ανθρώπινες.
- Φθηνά εισιτήρια για όλους.