Πέμπτη 17 Μάη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΥΕΝ
Εκσυγχρονισμός... καταστροφής για την ακτοπλοΐα

Ξεκίνησε χτες η συζήτησή του στη διαρκή επιτροπή της Βουλής. Κατηγορηματικά αντίθετο το ΚΚΕ

Πλήγμα τόσο για τους Ελληνες ναυτεργάτες όσο και για την ελληνική ακτοπλοΐα χαρακτήρισε χτες το ΚΚΕ το νομοσχέδιο του ΥΕΝ (που προβλέπει την κατάργηση του καμποτάζ), του οποίου η συζήτηση ξεκίνησε χτες στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής.

Την κατηγορηματική αντίθεση του ΚΚΕ, στο νομοσχέδιο επισήμανε ο βουλευτής του Σταύρος Σκοπελίτης λέγοντας ότι «έρχεται να προσαρμόσει την ακτοπλοΐα μας στις επιταγές της ΕΕ και να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου, ντόπιου και ξένου», προσθέτοντας ότι «είμαστε αντίθετοι γιατί η άρση του καμποτάζ και η απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών όχι μόνο δε θα εξυπηρετήσει τα συμφέροντα του ελληνικού λαού και ιδιαίτερα των νησιωτών μας, αλλά θα οξύνει ακόμα περισσότερο τα προβλήματα που βιώνουν οι νησιώτες μας». Αναφορικά με τις κυβερνητικές αιτιάσεις σχετικά με το ότι η άρση του καμποταζ θα «σπάσει» το μονοπωλιακό καθεστώς στις συγκοινωνίες, ο Σταύρος Σκοπελίτης σημείωσε πως θα έχουμε «παραπέρα έξαρση αυτού του φαινόμενου που χαρακτηρίζει τη διεθνή αλλά και την ελληνική οικονομία και ιδιαίτερα το χώρο της Ναυτιλίας». Οσον άφορα το επιχείρημα ότι θα μειωθεί το κόστος ακτοπλοϊκής μεταφοράς τόνισε πως κυνηγώντας την κερδοφορια οι εφοπλιστές θα το διατηρήσουν ψηλά για τον καταναλωτή.

Ιδιαίτερα στάθηκε ο βουλευτής του ΚΚΕ, στις επιπτώσεις του νομοσχεδίου στους ναυτεργάτες λέγοντας ότι «θα χτυπηθεί το δικαίωμά τους στη δουλία και τα εργασιακά τους δικαιώματα. Θα προχωρήσει η καταστρατήγηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, μείωση των αποδόχων, επιβολή συμβάσεων ορισμένου χρόνου, εξαντλητικά ωράρια» ενώ τόνισε πως θα ενισχυθεί η εργοδοτική ασυδοσία και η τρομοκρατία στα καράβια».

Αναφερόμενος τέλος στη θέση του ΚΚΕ, τόνισε πως «η δημιουργία Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών είναι η μόνη απάντηση στα σημερινά προβλήματα. Ο Οργανισμός αυτός θα έχει την αποκλειστική ευθύνη της οργάνωσης του χώρου, θα χαράζει πολιτική και θα δουλέψει στη βάση προγραμματισμού, παίρνοντας υπόψη τις ανάγκες των κατοίκων των νησιών μας», καθώς και τα δικαιώματα των εργαζόμενων.

Από την πλευρά του ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Χρήστος Παπουτσής επιχείρησε να παρουσιάσει ως «εκσυγχρονισμό» το νομοσχέδιο του υπουργείου του λέγοντας ότι «υγιής ανταγωνισμός και δημόσιο συμφέρον είναι οι λέξεις κλειδιά. Είναι οι δυο μεγάλες κατευθύνσεις στο νομοσχέδιο που καταθέσαμε και πιστεύω ότι πετύχαμε αυτή τη δύσκολη ισορροπία». Τόνισε επίσης ότι «θέτουμε τις βάσεις του νέου πλαισίου που θα διέπει την ακτοπλοΐα μας τον 21ο αιώνα». Τέλος υποστήριξε ότι οι διατάξεις του διασφαλίζουν «τη ρητή κατοχύρωση της εργασίας των ναυτικών».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ