ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 21 Σεπτέμβρη 2021
Σελ. /28
ΠΑΙΔΕΙΑ
Αντιδράσεις ενάντια στο άνοιγμα των πανεπιστημίων χωρίς τα αναγκαία μέτρα

Με «πρωτόκολλα μετάδοσης του κορονοϊού» προχωρά στο άνοιγμα των πανεπιστημίων η κυβέρνηση, με τα μέτρα που ανακοίνωσε την Παρασκευή να περιλαμβάνουν πληρότητα στα αμφιθέατρα 100%, χωρίς επιπλέον προσλήψεις για καθαριότητα και αραίωση των τμημάτων, μακριά από τις διεκδικήσεις της πανεπιστημιακής κοινότητας.

Τα πρωτόκολλα απέχουν και από τις προτάσεις που κατατέθηκαν με βάση επιστημονικά τεκμηριωμένο πλαίσιο από φορείς της ακαδημαϊκής κοινότητας.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στο πόρισμά της η Επιτροπή του Ενιαίου Συλλόγου ΔΕΠ για την υγειονομικά ασφαλή διά ζώσης λειτουργία του ΑΠΘ σημειώνει μεν πως τα εμβόλια αποτελούν βασικό εργαλείο, ωστόσο καταθέτει προτάσεις για μια σειρά αναγκαία μέτρα, προειδοποιώντας: «Η δρομολογούμενη διά ζώσης επαναλειτουργία του ΑΠΘ με διαγνωστικούς ελέγχους μόνο για τα ανεμβολίαστα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας με ιδία δαπάνη, χωρίς κανένα ουσιαστικό μέτρο πρόληψης της μετάδοσης του ιού στο σύνολο της πανεπιστημιακής κοινότητας, και όλα αυτά σε κλίμα έντασης - πόλωσης, θα οδηγήσει σταδιακά στην έξαρση της επιδημίας εντός του πανεπιστημιακού campus και στην αναπόδραστη επιστροφή στην εξ αποστάσεως διδασκαλία για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, με σοβαρότατες συνέπειες στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης».

Στις επείγουσες ενέργειες που ζητά, περιλαμβάνει τα συνδυαστικά μέτρα πρόληψης της μετάδοσης - χωρίς διάκριση σε εμβολιασμένους και μη - με τήρηση αποστάσεων στις αίθουσες, απολύμανση του αέρα με τη χρήση ειδικών συσκευών, εξασφάλιση πρόσθετων αιθουσών και «πρόσληψη πρόσθετου διδακτικού προσωπικού για την υποστήριξη ολιγομελών τμημάτων και όλου του μόνιμου αναγκαίου προσωπικού καθαριότητας».

Για την επιδημιολογική επιτήρηση ζητά «εγκατάσταση μόνιμου κλιμακίου του ΕΟΔΥ εντός του campus», «διενέργεια καθημερινών δωρεάν ελέγχων σε ανεμβολίαστα και εμβολιασμένα ασυμπτωματικά μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας (screening), δωρεάν διαγνωστικών ελέγχων σε συμπτωματικούς ασθενείς (testing) και εξαντλητική ιχνηλάτηση (tracing) των επαφών των τελευταίων».

Στα προτεινόμενα μέτρα φυσικής - σωματικής αποστασιοποίησης συμπεριλαμβάνει και την αύξηση δρομολογίων του ΟΑΣΘ από και προς την Πανεπιστημιούπολη.

Το άνοιγμα των πανεπιστημίων να συνδυαστεί με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας, ώστε να μην ξανακλείσουν, ζητούν επίσης σε ανακοινώσεις τους η Εκτελεστική Γραμματεία του ΜΑΣ, η ΔΗΠΑΚ ΑΕΙ και η Ομοσπονδία Διοικητικού Προσωπικού Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΟΔΠΤΕ). Η τελευταία καταγγέλλει ότι «όταν πρόκειται να εξασφαλιστούν κονδύλια για τους εργολάβους, η κυβέρνηση κάνει ξανά τα πρωτόκολλα προστασίας της υγείας κουρελόχαρτα και βάζει σεκιούριτι για να αντιμετωπίσει την πανδημία!».

Πρωτοβουλίες για αγωνιστική απάντηση στην αντιεκπαιδευτική πολιτική

Πανελλαδική σύσκεψη οργάνωσης της πάλης με συμμετοχή δεκάδων ΕΛΜΕ και Συλλόγων

Την οργάνωση της πάλης το επόμενο διάστημα απέναντι στην αντιεκπαιδευτική πολιτική, για να λειτουργήσουν τα σχολεία με ασφάλεια, για να μην περάσουν τα σχέδια της κυβέρνησης για την κατηγοριοποίηση των σχολείων (μέσω της λεγόμενης αξιολόγησης) αλλά και την πάλη των εκπαιδευτικών σωματείων μαζί με το υπόλοιπο εργατικό κίνημα, για κατάργηση στην πράξη του νόμου Χατζηδάκη, συζήτησαν εκπρόσωποι πρωτοβάθμιων σωματείων εκπαιδευτικών στην πανελλαδική σύσκεψη που έγινε το Σάββατο.

Συμμετείχαν 56 Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και ΕΛΜΕ είτε με αποφάσεις τους είτε ως παρατηρητές, δείχνοντας - όπως επισημάνθηκε - τις δυνατότητες το επόμενο διάστημα να δυναμώσει ο αγώνας ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική, με στόχο την κάλυψη των μορφωτικών αναγκών των μαθητών.

Οι εκπρόσωποι των σωματείων χαιρέτισαν τις μαζικές και δυναμικές κινητοποιήσεις εκπαιδευτικών, γονιών, μαθητών και εργαζομένων και εξέφρασαν την αλληλεγγύη τους στους/στις καθαριστές-στριες των σχολείων του δήμου Αθηναίων, ζητώντας μόνιμες προσλήψεις καθαριστών-στριών σε όλα τα σχολεία της χώρας. Τονίστηκε πως ο νόμος 4823 για την Εκπαίδευση συνιστά μια βαθιά αντιδραστική τομή που φιλοδοξεί να αλλάξει ριζικά το τοπίο στην Εκπαίδευση, οικοδομώντας ένα ακόμα πιο ταξικό, εμπορευματοποιημένο σχολείο ανισοτήτων, προωθώντας την κατηγοριοποίηση μέσα από την αυτονομία του και επιβάλλοντας τον φόβο και την υποταγή των εκπαιδευτικών στην αντιεκπαιδευτική πολιτική μέσα από ένα σκληρό πλαίσιο ατομικής αξιολόγησης. Κατήγγειλαν την προσπάθεια τρομοκράτησης των εκπαιδευτικών και δήλωσαν προς την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ότι δεν θα κάνουν ούτε βήμα πίσω από την απεργία - αποχή.

Τα σωματεία τοποθετήθηκαν στη σύσκεψη με βάση τις αποφάσεις τους, το πλαίσιο πάλης και δράσης τους, καταθέτοντας προτάσεις για πολύμορφες πρωτοβουλίες που περιλαμβάνουν συσκέψεις με γονείς, πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο το τελευταίο δεκαήμερο του Σεπτέμβρη, προετοιμασία απεργιακής κινητοποίησης το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, ανάπτυξη πολύμορφων κινητοποιήσεων σε Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και δήμους για όλα τα ζήτημα λειτουργίας των σχολείων καθώς και πρακτικά μέτρα για την επιτυχία της απεργίας - αποχής από την αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση με Γενικές Συνελεύσεις, ενημερωτικές συναντήσεις και περιοδείες σε όλα τα σχολεία.

Αδικία για τους αποφοίτους παλαιότερων ετών που έχουν διδαχθεί Κοινωνιολογία

Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

Επίκαιρη Ερώτηση για την ισότιμη μεταχείριση των αποφοίτων της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών των σχολικών ετών 2019 - 2020 και 2020 - 2021 στις πανελλαδικές εξετάσεις κατέθεσε στη Βουλή το ΚΚΕ προς την υπουργό Παιδείας.

Οπως σημειώνεται στην Ερώτηση, «οι απόφοιτοι της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών του σχολικού έτους 2020 - 2021 για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση εξετάστηκαν υποχρεωτικά στα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, των Αρχαίων Ελληνικών, της Ιστορίας και της Κοινωνιολογίας.

Σύμφωνα όμως με τον νόμο 4692/2020 "Αναβάθμιση του σχολείου κι άλλες διατάξεις" και Αρθρο 61, που δημοσιεύτηκε στις 12 Ιουνίου 2020, από τη σχολική χρονιά 2021 - 2022 το μάθημα της Κοινωνιολογίας αντικαθίσταται επίσημα με το μάθημα των Λατινικών.

Στον νόμο 4692/2020 δεν γίνεται αναφορά εάν αυτή η αντικατάσταση θα ισχύσει και για τους αποφοίτους της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών που εξετάστηκαν στο μάθημα της Κοινωνιολογίας και επιθυμούν να λάβουν μέρος ξανά στις πανελλαδικές εξετάσεις το σχολικό έτος 2021 - 2022 ή τα επόμενα σχολικά έτη.

Εάν δεν υπάρξει κάποια ρύθμιση και τελικά ισχύσει, τότε δημιουργεί πρόβλημα στους παραπάνω αποφοίτους, καθώς δεν έχουν διδαχθεί τα προηγούμενα χρόνια το μάθημα των Λατινικών, ενώ θα πρέπει να επωμιστούν το κόστος της διδασκαλίας ενός μαθήματος που θα έπρεπε να έχουν διδαχθεί στα πλαίσια του σχολείου. Η διδασκαλία θα πρέπει, ταυτόχρονα, να είναι σε εντατικούς ρυθμούς, καθώς αφορά την κάλυψη της ύλης δύο σχολικών ετών (Β' και Γ' Λυκείου).

Με βάση τα παραπάνω, προκύπτει σοβαρό ζήτημα περί ίσης μεταχείρισης των υποψηφίων στις πανελλαδικές εξετάσεις, της πρόσβασής τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, ενισχύοντας και με αυτόν τον τρόπο τις διακρίσεις στην Εκπαίδευση. Προκύπτει ταυτόχρονα σοβαρό ζήτημα περί μορφωτικού ρόλου του σχολείου, αλλά και της παροχής δυνατοτήτων στη δημόσια δωρεάν Εκπαίδευση».

Ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής, που υπογράφει την Ερώτηση, ζητά από την υπουργό Παιδείας νομοθετικές διατάξεις προκειμένου να μην ισχύσει η ανισότιμη αυτή ρύθμιση και να μπορέσουν οι απόφοιτοι να εξεταστούν στο μάθημα της Κοινωνιολογίας που έχουν ήδη διδαχθεί και για τα επόμενα σχολικά έτη. Σε περίπτωση που θα εξεταστούν στο μάθημα των Λατινικών, ζητά μέτρα ώστε το υπουργείο να καλύψει δωρεάν και με ευθύνη του την εξεταστέα ύλη δύο σχολικών ετών σε ένα μόλις σχολικό έτος.

  • Αντίστοιχα μέτρα ζητά με ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας.
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΝΕΟΛΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Η κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες της

«Οι φοιτητές, οι καθηγητές και οι εργαζόμενοι των πανεπιστημίων, που η κυβέρνηση επαινεί για τη συμμετοχή τους στο εμβολιαστικό πρόγραμμα, έχουν αναλάβει την ατομική τους ευθύνη. Εχουν όμως και αιτήματα, που η κυβέρνηση αγνοεί και ..."σαν να μην πέρασε μια μέρα" αρνείται να πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των ιδρυμάτων». Τα παραπάνω τονίζει σε ανακοίνωση που εξέδωσε το Γραφείο Τύπου του ΚΣ της ΚΝΕ για τα πρωτόκολλα λειτουργίας των πανεπιστημίων που ανακοινώθηκαν από το υπουργείο. Και προσθέτει:

«Εδώ και τώρα η κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες της για:

  • Εμβολιαστικά κέντρα και σταθμούς διενέργειας μαζικών δωρεάν επαναλαμβανόμενων rapid test για όλους τους φοιτητές, καθηγητές και εργαζόμενους στα πανεπιστήμια.
  • Να δοθεί έκτακτο κονδύλι για την κάλυψη των αναγκών των πανεπιστημίων. Να προσληφθούν καθηγητές και προσωπικό καθαριότητας. Να αξιοποιηθούν επιπλέον αμφιθέατρα, αίθουσες, συνεδριακά κέντρα για την αραίωση των φοιτητών.
  • Καθολικό πρόγραμμα δημόσιου δωρεάν εμβολιασμού, με εξαντλητική ενημέρωση, πλήρη προληπτικό έλεγχο και σταθερή παρακολούθηση των εμβολιασμένων στο πλαίσιο ενός ενισχυμένου συστήματος Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας.
  • Δημιουργία και στελέχωση ιατρείων των πανεπιστημίων με όλο το αναγκαίο προσωπικό και τις κατάλληλες υποδομές για τη διαχείριση κρουσμάτων, την ιατρική καθοδήγηση και την παρακολούθηση με φαρμακευτική αγωγή».
ΚΟ ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ - ΠΕΡΙΣΣΟΥ - ΚΑΛΟΓΡΕΖΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Σύσκεψη με γονείς για τα μέτρα προστασίας στα σχολεία

Σύσκεψη με γονείς έκαναν το πρωί της Κυριακής οι ΚΟ Νέας Ιωνίας, Περισσού και Καλογρέζας του ΚΚΕ με θέμα «Τα σχολεία ανοίγουν - Ποιος θα προστατέψει τα παιδιά μας;».

Εισηγητές ήταν η Βούλα Τσίγκα, μέλος της Τομεακής Επιτροπής Βορειοδυτικών Συνοικιών Αθήνας, και ο Αλέξανδρος Ματθαίου, στέλεχος του ΚΚΕ και μέλος του ΔΣ της Ομοσπονδίας Γονέων Αττικής και της Ενωσης Γονέων Νέας Ιωνίας.

Αναφέρθηκαν στα ανύπαρκτα μέτρα για την προστασία της ζωής και της υγείας μαθητών και εκπαιδευτικών που έχει λάβει η κυβέρνηση για το άνοιγμα των σχολείων, προβάλλοντας παράλληλα την αναγκαιότητα για μια σειρά μέτρα που διεκδικούν Σύλλογοι, Ενώσεις και Ομοσπονδίες Γονιών, όπως τάξεις έως 15 μαθητές κ.ά.

Στη συνέχεια παρουσίασαν τις θέσεις του ΚΚΕ για το σχολείο που θα ικανοποιεί τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες για μόρφωση, σε αντιπαράθεση με τον νέο αντιεκπαιδευτικό νόμο που κατηγοριοποιεί τα σχολεία, διαφοροποιεί το διδακτικό περιεχόμενο από σχολείο σε σχολείο και εμπλέκει στη λειτουργία του ιδιώτες - χορηγούς, ΜΚΟ κ.ά. Εθεσαν την αναγκαιότητα οι Σύλλογοι Γονέων σε όλες τις βαθμίδες να αγκαλιαστούν από τους γονείς, για να δημιουργηθούν κάστρα αντίστασης και διεκδίκησης σε κάθε σχολείο και να συγκροτηθεί «τείχος» από γονείς - εκπαιδευτικούς - μαθητές, ώστε το αντιεκπαιδευτικό έκτρωμα να μείνει στα χαρτιά.

Ακολούθησαν ερωτήματα και πλούσια συζήτηση με τους παρευρισκόμενους γονείς που μετέφεραν την πείρα από το ένα σχολείο στο άλλο.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ