Από την κινητοποίηση στο Σουφλί ενάντια στις συγχωνεύσεις και τα κενά εκπαιδευτικών |
Σε κινητοποίηση προχώρησαν οι μαθητές του ΓΕΛ Σουφλίου το πρωί της Παρασκευής, αντιδρώντας στις συγχωνεύσεις των τμημάτων και απαιτώντας την κάλυψη των κενών σε καθηγητές, καθώς εδώ και δύο βδομάδες δεν διδάσκονται αρκετά μαθήματα.
Οι μαθητές, μετά από απόφαση του 15μελούς, πραγματοποίησαν πορεία στους δρόμους του Σουφλίου, κρατώντας πανό με συνθήματα όπως «κα υπουργέ χάσατε την ουσία, χωρίς εκπαιδευτικούς και τμήματα δεν γίνεται Παιδεία» και άλλα, ενάντια στις συγχωνεύσεις τμημάτων και την Τράπεζα Θεμάτων. Η πορεία των μαθητών κατέληξε στο δημαρχείο, όπου και κατατέθηκε κείμενο με τα αιτήματά τους στη δημοτική αρχή. Στο πλευρό τους βρέθηκαν οι καθηγητές, όπως και οι γονείς τους, που στηρίζουν με αποφάσεις των συλλόγων τους τα δίκαια αιτήματα των μαθητών.
Υπενθυμίζεται ότι στο ΓΕΛ Σουφλίου, αν και η σχολική χρονιά ξεκίνησε κανονικά, ζητήθηκε προφορικά η συγχώνευση των τριών τμημάτων της Α' Λυκείου σε δύο, δημιουργώντας τάξεις των 26 και 27 μαθητών, σε αίθουσες που δεν μπορεί να διασφαλιστεί η απαιτούμενη τήρηση των αποστάσεων και ενώ ήδη έχουν εντοπιστεί θετικά κρούσματα κορονοϊού.
Μάλιστα, από τις αρχές του μήνα, έχουν μετακινηθεί αναπληρωτές και μόνιμοι καθηγητές του σχολείου σε όμορες σχολικές μονάδες προκειμένου να «μπαλωθούν» κενά, ακόμα και με δεύτερες και τρίτες αναθέσεις. Για παράδειγμα ένας βιολόγος που έχει τοποθετηθεί σε Γυμνάσιο διδάσκει εκεί Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, ενώ άλλος καθηγητής, μαθηματικός, διδάσκει Οικιακή Οικονομία. Την ίδια στιγμή, από την 1η Νοέμβρη, η Α3 τάξη του ΓΕΛ Σουφλίου δεν διδάσκεται Γεωμετρία, Βιολογία, Πολιτική Παιδεία και Πληροφορική, ενώ από τις 8 Νοέμβρη δεν διδάσκεται ούτε Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία. Τα τμήματα γενικής παιδείας Β1 και Β2, το ίδιο διάστημα, δεν διδάσκονται Ιστορία και Φιλοσοφία, ενώ το τμήμα Ομάδας προσανατολισμού Βο3 δεν διδάσκεται Μαθηματικά Προσανατολισμού.
Στο πλευρό του δίκαιου αγώνα μαθητών, καθηγητών και γονιών στέκονται και εργατικά σωματεία και άλλοι φορείς της περιοχής. Σε κοινοβουλευτική παρέμβαση για το ζήτημα προχώρησε και το ΚΚΕ, που κατέθεσε ως Αναφορά προς την υπουργό Παιδείας τόσο το κοινό κείμενο που συνέταξαν το 15μελές του σχολείου, ο σύλλογος διδασκόντων και ο σύλλογος γονέων, όσο και την ανακοίνωση των σωματείων της περιοχής.
Αντιμέτωποι και με συγχωνεύσεις και με κενά είναι και οι μαθητές του 9ου Γυμνασίου Αχαρνών, όπου σύμφωνα με καταγγελίες των γονιών, υπάρχουν ελλείψεις εκπαιδευτικών, ενώ τα τμήματα της Α' τάξης από 5 συγχωνεύτηκαν σε 4, με αποτέλεσμα να αυξηθεί ο αριθμός των μαθητών από 21 σε 27 ανά τάξη. Μάλιστα, γονείς καταγγέλλουν ότι από τις 18/10/2021 προσπαθούν να επικοινωνήσουν με τους αρμόδιους φορείς, χωρίς ωστόσο να λαμβάνουν καμία επίσημη ενημέρωση, παρά μόνο ευχολόγια. Ερώτηση για το ζήτημα κατέθεσε το ΚΚΕ στη Βουλή, θυμίζοντας μεταξύ άλλων πως ο δήμος Αχαρνών είναι από τους μεγαλύτερους της Αττικής, με σχολικές υποδομές που δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Στην ίδια περιοχή ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών «ο Σωκράτης» καταγγέλλει ότι 2 τμήματα στο 10ο Δημοτικό Αχαρνών και 1 τμήμα στο 1ο Δημοτικό Θρακομακεδόνων δεν έχουν δάσκαλο τάξης, συνεπώς τα μαθήματα πραγματοποιούνται με τα «περισσεύματα» των διδακτικών ωρών των εκπαιδευτικών, ενώ και τα ολοήμερα τμήματα ανέστειλαν τη λειτουργία τους.
Τεράστια είναι τα κενά στο Μουσικό Σχολείο της Πτολεμαΐδας τόσο σε εκπαιδευτικούς βασικών μαθημάτων (λείπουν τουλάχιστον δέκα), όσο και μουσικών οργάνων, πάνω από δύο μήνες μετά το πρώτο κουδούνι της χρονιάς, με αποτέλεσμα να έχουν χαθεί ήδη αρκετές πολύτιμες διδακτικές ώρες για τους μαθητές. Παράλληλα, για ακόμα μία χρονιά, τα μουσικά βιβλία για τα θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα ειδικότητας στα Μουσικά Σχολεία δεν διανέμονται δωρεάν στους μαθητές.
Τη στήριξη στον αγώνα των μαθητών του Μουσικού Σχολείου Πτολεμαΐδας για να καλυφθούν οι ανάγκες εκφράζει η «Λαϊκή Συσπείρωση» Εορδαίας.
Την ανάγκη για άμεση πρόσληψη σχολικών νοσηλευτών στα σχολεία επισημαίνει με σχετική ανακοίνωσή της η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ), στην οποία, μεταξύ άλλων, τονίζει ότι «περισσότερο από δύο μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς και μεσούσης της εκρηκτικής κατάστασης που διαμορφώνει η εξέλιξη της πανδημίας, οι γονείς παιδιών που χρειάζονται σχολικούς νοσηλευτές εκφράζουν την έντονη ανησυχία τους, καθώς τα σχολεία στερούνται τους απαιτούμενους σχολικούς νοσηλευτές».
Η ΑΣΓΜΕ θυμίζει ότι η κυβέρνηση από το καλοκαίρι είχε δείξει την πρόθεσή της να μειώσει τις σχετικές προσλήψεις και ότι πρόσφατα η υφυπουργός στη Βουλή σε Ερώτηση για τους σχολικούς νοσηλευτές, ανέφερε ότι «υπάρχουν διοικητικοί, οικονομικοί περιορισμοί, για παράδειγμα περιορισμένες οικονομικές πιστώσεις ανά Περιφέρεια»...
«Οι χειρισμοί του υπουργείου Παιδείας - τονίζει η ΑΣΓΜΕ - αμφισβητούν την απρόσκοπτη και ισότιμη συμμετοχή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία, ενώ οι γονείς οδηγούνται στα όρια της απόγνωσης και ωθούνται, όσοι βέβαια έχουν τη δυνατότητα, να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες με ιδιωτική δαπάνη. (...)
Η παρουσία του σχολικού νοσηλευτή είναι αναγκαία και επιτακτική, καθώς η παρακολούθηση των παιδιών αυτών μπορεί να γίνει μόνο από εκπαιδευμένο ενήλικα, ενώ από το ίδιο το θεσμικό πλαίσιο που αφορά στα καθήκοντά του απορρέει ότι η ύπαρξη σχολικού νοσηλευτή είναι μια ανάγκη για όλο το σχολείο, πόσο μάλλον και σε περιόδους πανδημίας όπως αυτή που διανύουμε.
Διεκδικούμε την άμεση κάλυψη ΟΛΩΝ των αναγκών σε σχολικούς νοσηλευτές. Η πολιτεία να αναλάβει τις ευθύνες που της αντιστοιχούν. Κάθε παιδί να έχει την υποστήριξη που απαιτείται», καταλήγει η ΑΣΓΜΕ.
Ερώτηση του ΚΚΕ προς την υπουργό Παιδείας
Στην εξέλιξη της Ανώτατης Σχολής Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ) αναφέρεται με Ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας το ΚΚΕ ζητώντας μέτρα ουσιαστικής αναβάθμισης και ένταξή της στον πανεπιστημιακό τομέα.
Μέχρι και σήμερα η ΑΣΠΑΙΤΕ αποτελεί το μοναδικό Ιδρυμα που είναι ενταγμένο στον τεχνολογικό τομέα Ανώτατης Εκπαίδευσης, δηλαδή παραμένει ξεκρέμαστο και έχει αποκλειστεί από τον πανεπιστημιακό τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης. «Μετά από έναν κύκλο "ανωτατοποιήσεων", σχεδίων "Αθηνά", "πανεπιστημιοποιήσεων" των κυβερνήσεων τα τελευταία χρόνια, η ΑΣΠΑΙΤΕ κινδυνεύει σήμερα, με βάση και τις εξαγγελίες του υπουργείου Παιδείας για νέο νόμο - πλαίσιο στην Ανώτατη Εκπαίδευση, να υποβαθμιστεί σε ένα Ιδρυμα παροχής 3ετών και 2ετών καταρτίσεων. Το σενάριο αυτό δεν απέχει από την πραγματικότητα, δεδομένου ότι η Παιδαγωγική Επάρκεια είναι ήδη ένα εμπορεύσιμο εκπαιδευτικό προϊόν που έχει αφαιρεθεί από τους προπτυχιακούς κύκλους πολλών πανεπιστημιακών Τμημάτων, αλλά και του γεγονότος ότι το οικόπεδο και οι υποδομές της ΑΣΠΑΙΤΕ έχουν ενταχθεί από το 2012 στο ΤΑΙΠΕΔ, υπονομεύοντας όλες τις στοιχειώδεις εκπαιδευτικές και ερευνητικές λειτουργίες του Ιδρύματος», αναφέρεται στην Ερώτηση.
Οπως καταγγέλλουν οι ίδιοι οι φοιτητές, η υποβάθμιση της ΑΣΠΑΙΤΕ ενισχύεται από τις απαρχαιωμένες εργαστηριακές υποδομές, από τις τραγικές ελλείψεις μόνιμων καθηγητών και την υποκατάστασή τους από συμβασιούχους, οι οποίοι προσλαμβάνονται με καθυστέρηση κάθε ακαδημαϊκή χρονιά. Επιπλέον, η εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής είχε ως αποτέλεσμα φέτος όλα τα τμήματα να δεχθούν ελάχιστους πρωτοετείς φοιτητές.
Η παραπάνω κατάσταση στην ΑΣΠΑΙΤΕ «είναι αποτέλεσμα της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής που εφαρμόζεται με τις κατευθύνσεις της ΕΕ. Το "μάρμαρο" το πληρώνουν για άλλη μια φορά οι φοιτητές με πτυχία που υποβαθμίζονται συνεχώς και ταυτόχρονα αντιμετωπίζουν νέα και περισσότερα εμπόδια προκειμένου να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους», σημειώνει ο βουλευτής του ΚΚΕ Γ. Δελής που υπογράφει την Ερώτηση και αναφέρεται στις κινητοποιήσεις των φοιτητών για διεκδίκηση λύσεων. Τέλος, ρωτά την υπουργό τι προτίθεται να κάνει προκειμένου:
-- Η ΑΣΠΑΙΤΕ να ενταχθεί στον πανεπιστημιακό τομέα Ανώτατης Εκπαίδευσης ως αυτόνομο ίδρυμα ή με την ένταξή της ως αυτόνομης σχολής σε άλλο πανεπιστήμιο. Να απονέμει αντίστοιχα πτυχία πανεπιστημιακού επιπέδου με κατοχυρωμένα όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα. Να διατηρηθεί ο διπλός χαρακτήρας της ΑΣΠΑΙΤΕ (μηχανικού και εκπαιδευτικού). Να εξασφαλιστεί η απονομή Παιδαγωγικής Επάρκειας προπτυχιακά, ενταγμένη στο πρόγραμμα σπουδών, χωρίς δίδακτρα ή άλλες προϋποθέσεις.
-- Να εξασφαλιστούν όλες οι προϋποθέσεις σε μόνιμο διδακτικό και λοιπό προσωπικό, υποδομές, εργαστήρια, αναβαθμισμένα ενιαία προγράμματα σπουδών. Να δοθούν εδώ και τώρα οι εκτάσεις πίσω στο Ιδρυμα της ΑΣΠΑΙΤΕ από το ΤΑΙΠΕΔ.
Συναυλία διαμαρτυρίας οργανώνουν η Ενωση Γονέων Πυλαίας - Χορτιάτη και οι Σύλλογοι Γονέων του δήμου, την Κυριακή 28 Νοέμβρη στις 11 π.μ., στο «Πέτρινο» Πολιτιστικό Κέντρο Πυλαίας, συνεχίζοντας τον αγώνα για την επίλυση του οξυμένου προβλήματος σχολικής στέγης.
Απαιτούν: Αμεση ανέγερση νέων σύγχρονων σχολείων. Αμεσο προσεισμικό έλεγχο όλων των κτιρίων. Αμεσο έλεγχο της δομικής και της μη δομικής τρωτότητας των σχολικών κτιρίων. Αμεση συντήρηση των σχολείων και επίλυση των προβλημάτων (Kibo, στεγανοποίηση, βάψιμο). Απόδοση ευθυνών για το συμβάν στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Πυλαίας.