ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 2 Ιούνη 2001
Σελ. /48
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΣΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Αντιδράσεις για την κατάργηση μεικτών επιτροπών

Αντιδράσεις έχουν ξεσηκωθεί σε διάφορες περιοχές της χώρας από εκπαιδευτικούς και γονείς μετά την εγκύκλιο του γγ του υπουργείου Παιδείας Φ251/Β6/1463/21-5-01, η οποία προσδιορίζει τον τρόπο σύστασης των λυκειακών επιτροπών «ισότιμων» Ιδιωτικών Λυκείων. Η εγκύκλιος αυτή ερμηνεύει το ΠΔ 86/2001 που αφορά στις επιτροπές που προβλεπόταν να είναι μεικτές, 5μελείς με τρία μέλη να προέρχονται από τα δημόσια σχολεία. Συγκεκριμένα, καταργεί για τα ενδοσχολικώς εξεταζόμενα μαθήματα αυτές τις μεικτές επιτροπές και επιτρέπει να συμμετέχουν μόνο εκπαιδευτικοί των ιδιωτικών, πράγμα που τουλάχιστον δε διασφαλίζει όρους και προϋποθέσεις για μια πλήρως αδιάβλητη διαδικασία. Ταυτόχρονα, για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα προβλέπονται μεικτές επιτροπές με τρεις καθηγητές του δημοσίου και δύο της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Παρ' όλα αυτά υπάρχουν καταγγελίες ότι ούτε αυτό δεν τηρείται.

Θυμίζουμε ότι το θέμα της κατάργησης των μεικτών επιτροπών είχε φέρει το ΚΚΕ στη Βουλή με Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του Γ. Χουρμουζιάδη στις 14/5/2001, που σημείωνε πως η συγκεκριμένη ρύθμιση αποτελεί επικίνδυνη πριμοδότηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Από την πλευρά του ο αρμόδιος υφυπουργός Φ. Πετσάλνικος δικαιολόγησε την κατάργηση των μεικτών επιτροπών με βάση τις αλλαγές που επέφερε ο νόμος 2525/97 «γιατί πλέον όλα τα μαθήματα που αφορούσαν στην πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση εξετάζονται πανελλαδικά». Επίσης πρόσθεσε ότι αποδεσμεύτηκε η απόκτηση του απολυτηρίου λυκείου από την πρόσβαση στα πανεπιστήμια. Αυτό μπορεί να ισχύει, ωστόσο όμως τα ενδοσχολικώς εξεταζόμενα μαθήματα συμμετέχουν στο απολυτήριο και άρα επηρεάζουν πιθανό διορισμό στο δημόσιο, μέσω ΑΣΕΠ.

Ετσι, σε τρίωρη στάση εργασίας κατά την περίοδο των Πανελλαδικών Εξετάσεων, προσανατολίζεται να προβεί η Β΄ ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας, σε συνεργασία με την Α΄ ΕΛΜΕ του νομού αλλά και με άλλες ΕΛΜΕ της χώρας, που απαιτούν άμεσα την επαναφορά των μεικτών επιτροπών εξετάσεων στα ιδιωτικά σχολεία από καθηγητές δημοσίου.

Οι καθηγητές της Αιτωλοακαρνανίας απαιτούν επίσης την ακύρωση της απόφασης του προϊσταμένου του 1ου Γραφείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με την οποία ορίζονται ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί επιτηρητές στα δημόσια σχολεία. Ζητούν, επίσης, την άμεση καταβολή των δεδουλευμένων από τις Πανελλαδικές Εξετάσεις της προηγουμένης χρονιάς, καθώς και την απόδοση ευθυνών σε όσους έχουν ευθύνη για την έκρυθμη κατάσταση που δημιουργήθηκε στην περιοχή.

Η Β΄ ΕΛΜΕ καλεί τον υπουργό Παιδείας να δώσει οριστικό τέλος στις αυθαίρετες προκλήσεις που γίνονται από όργανα διοίκησης προς το δημόσιο σχολείο υπέρ της ιδιωτικής εκπαίδευσης, καθώς και το Δήμο Αγρινίου, τους γονείς, το Εργατικό Κέντρο Αγρινίου και κάθε άλλο κοινωνικό φορέα, κίνηση, πολίτη, να καταδικάσουν την πολιτική στήριξης της ιδιωτικής σε βάρος της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης.

Την αντίθεσή τους στην κατάργηση των μεικτών επιτροπών εξετάσεων στα ιδιωτικά σχολεία εκφράζει και το ΔΣ της Α΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας. Επίσης, με επιστολή προς τον υπουργό Παιδείας, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Πειραματικού Λυκείου Λαγγουρά Πατρών καταγγέλλει ότι σε ιδιωτικό λύκειο της περιοχής, στο «Αρσάκειο Λύκειο Πατρών», ως πρόεδρος της Λυκειακής Επιτροπής ορίστηκε η διευθύντρια του ιδιωτικού σχολείου και μέλη άλλοι δύο ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί και δύο του δημοσίου.

Ετσι, οι γονείς μαθητών Β΄ και Γ΄ Λυκείου των παραπάνω σχολείων προσέφυγαν στο Διοικητικό Εφετείο Πατρών και ζητούν ακύρωση της απόφασης του προϊσταμένου της Δ/νσης Β/βάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Αχαΐας για τη συγκρότηση λυκειακής επιτροπής στο «Αρσάκειο», και καταφέρονται κατά του προϊσταμένου και του υπουργού Παιδείας. Γονείς δηλώνουν ότι έχουν έννομο συμφέρον και επισημαίνουν ότι κάθε παρέκκλιση από όσα ορίζει το άρθρο 13 του ΠΔ 86/2001 δημιουργεί «εύλογα σοβαρότατες αμφιβολίες για το αδιάβλητο των εξετάσεων αλλά και απαρχή προσφυγών ακύρωσης των εξετάσεων που δεν έχουν τηρηθεί οι προβλεπόμενες σχετικές διατάξεις».


ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Κυβερνητική στήριξη της παραπαιδείας
  • Επιβεβαιώνεται η φροντιστηριοποίηση της εκπαίδευσης από την κυβερνητική αντιεκπαιδευτική πολιτική
  • Εισαγγελική παρέμβαση για το θέμα των Αρχαίων στη Β' Λυκείου

Εγκλωβισμένο στα αδιέξοδα της πολιτικής του βρίσκεται για μια ακόμα φορά το υπουργείο Παιδείας αφού το φιάσκο της ταύτισης των θεμάτων Αρχαίων Ελληνικών θεωρητικής κατεύθυνσης Β' Λυκείου με τα θέματα των «εξετάσεων προσομοίωσης» των φροντιστηρίων αναδεικνύει και πάλι τον χαρακτήρα της μεταρρύθμισης που όχι απλά κάνει το Λύκειο ένα εξεταστικό κέντρο με τη σύνδεσή του με την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αλλά κάνει πια το Λύκειο... ουρά των φροντιστηρίων. Επιβεβαιώνεται έτσι απόλυτα η θέση που έχει διατυπώσει το ΚΚΕ στα πλαίσια της πρότασης του Ενιαίου δωδεκάχρονου βασικού υποχρεωτικού σχολείου, για την αποσύνδεση του Λυκείου από τον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Υπενθυμίζεται ότι το επίμαχο θέμα στο οποίο εξετάστηκαν την Πέμπτη οι μαθητές της Θεωρητικής κατεύθυνσης Β' Λυκείου ήταν ένα απόσπασμα από το έργο «Περί ειρήνης» του Ισοκράτη, που είχε δοθεί πριν από ένα περίπου μήνα και στις λεγόμενες «εξετάσεις προσομοίωσης» των φροντιστηρίων, στις οποίες συμμετείχαν 30.980 μαθητές των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου και που κατά τη διάρκειά τους το υπουργείο Παιδείας απέφυγε να ασχοληθεί παρά το γεγονός ότι χρησιμοποιήθηκαν σχολικές αίθουσες για την πραγματοποίησή τους.

«Στρουθοκαμηλισμός ολκής» από το υπουργείο

Επίκαιρο στιγμιότυπο από τις μεγαλειώδεις μαθητικές κινητοποιήσεις ενάντια στην αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση
Επίκαιρο στιγμιότυπο από τις μεγαλειώδεις μαθητικές κινητοποιήσεις ενάντια στην αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση
Το «διάγγελμα» που έβγαλε χτες το βράδυ το υπουργείο Παιδείας δεν αναγνωρίζει καμία απολύτως ευθύνη σε κανέναν, θυμίζοντας έτσι τη λογική της... στρουθοκαμήλου. Η... «περιφερειακή» αναφορά στις εξετάσεις προσομοίωσης τις οποίες νομιμοποίησε σαν μέσο σύγκρισης με τις πανελλαδικές, για μια ακόμα φορά επιβεβαίωσε την πλήρη στήριξη στην παραπαιδεία. Ο υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι «ακρογωνιαίος λίθος» των πανελλαδικών εξετάσεων είναι ο «απόλυτα αδιάβλητος χαρακτήρας των εξετάσεων, η ισοτιμία κάθε Ελληνόπουλου στην πρόσβαση σ' αυτές». Οπως είπε, την ευθύνη για τη διεξαγωγή των εξετάσεων έχει η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων στην οποία παρείχε πλήρη στήριξη και φάνηκε ότι για το υπουργείο Παιδείας δεν υπάρχει το όλο θέμα. Πάντως ο υπουργός Παιδείας δήλωσε πως η ΚΕΕ ήξερε ότι το θέμα είχε μπει στις εξετάσεις προσομοίωσης και αποφάσισε ομόφωνα να μην προχωρήσουν στην εξαίρεσή του. Αναφερόμενος στις διαμαρτυρίες, ο υπουργός Παιδείας είπε ότι οι αντιδράσεις της πρώτης στιγμής είναι δικαιολογημένες και ήταν λογικό να υπάρξουν αλλά η κοινωνία δεν πρέπει να αμφισβητεί το αδιάβλητο των εξετάσεων μετά και τη διερεύνηση του ΥΠΕΠΘ και τα καταγεγραμμένα πρακτικά που έχει δώσει η ΚΕΕ.

Στη διάρκεια της χτεσινοβραδινής συνέντευξης Τύπου, αναγνώστηκε η θέση της ΚΕΕ για το θέμα, την οποία υιοθετεί πλήρως το υπουργείο Παιδείας. Σύμφωνα με αυτή, το θέμα των αρχαίων «δεν έχει καμία απολύτως σχέση εξεταστικά με την παρουσίασή του οπουδήποτε αλλού» ενώ τονίζεται ότι ζητήθηκε να μεταφραστεί διαφορετικό σημείο από ό,τι στις εξετάσεις της ΟΕΦΕ, στο σύνολο των παρατηρήσεων «δεν υπάρχει καμία απολύτως συνάφεια με τις παρατηρήσεις της Ενωσης φροντιστών» ενώ γίνεται αντιπαράθεση ανάμεσα στις ερωτήσεις για να καταλήξει η ΚΕΕ ότι «επομένως δεν έχει καμία βάση, καμία τεκμηρίωση, η επιχειρούμενη σύγχυση από ορισμένες πλευρές», ενώ γίνεται λόγος για δημιουργία «εντυπώσεων» αφού όπως υποστηρίζει η ΚΕΕ και το υπουργείο Παιδείας, πρόκειται για εντελώς διαφορετικά θέματα.

Το σίγουρο είναι ότι μετά από το πρωτοφανές περιστατικό, η εκάστοτε επιτροπή εξετάσεων θα πρέπει να φροντίζει να ενημερώνεται για το αν τα θέματα που θα επιλέξει υπήρξαν αντικείμενο του εμπορίου της παιδείας κάτι που έρχεται ως φυσικό επακόλουθο της πολιτικής του υπουργείου Παιδείας και είναι ενδεικτικό του δρόμου στον οποίο βαδίζει η δευτεροβάθμια εκπαίδευση ενώ τα φροντιστήρια εισέπραξαν μια ανέλπιστη διαφήμιση. Μάλιστα, μιλώντας σε μέσα ενημέρωσης χτες εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας (ΟΕΦΕ) που διοργάνωσε τις εξετάσεις, έδειχναν ότι ο καθ' όλα επιχειρηματικός αυτός τομέας διεκδικεί μία θέση «σαν μια εκπαιδευτική κοινότητα» κατά τα λόγια του γγ της ΟΕΦΕ Γ. Τσαρπαλή στο ραδιοσταθμό «Πλάνετ 104.5» που εξέφρασε τη δηλωμένη επιθυμία των φροντιστηρίων να αναλάβουν ενεργό ρόλο στην παιδεία, θυμίζοντας τη διεκδίκηση του κομματιού της «πίτας» της... ενισχυτικής διδασκαλίας.

Και εισαγγελική έρευνα

Παρά τη βεβαιότητα του υπουργείου Παιδείας, προκαταρκτική έρευνα διέταξε χτες ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών Αθηνών, Λάμπρος Καράμπελας, με αφορμή τα δημοσιεύματα του Τύπου σχετικά με το αρχαίο κείμενο στο οποίο διαγωνίστηκαν οι μαθητές της Β' Λυκείου. Αντικείμενο της έρευνας, που ανέλαβε να διενεργήσει ο εισαγγελέας Ηλίας Κολιούσης, είναι να διαπιστωθεί η βασιμότητα ή μη των σχετικών δημοσιευμάτων και αν έχουν διαπραχθεί αυτεπαγγέλτως διωκόμενα αδικήματα. Για το σκοπό αυτό θα κληθούν να εξεταστούν ως μάρτυρες μέλη της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων του υπουργείου Παιδείας - η οποία ανακοίνωσε ήδη ότι «τα προς μετάφραση κείμενα και οι παρατηρήσεις που δόθηκαν δεν έχουν καμιά απολύτως σχέση με οτιδήποτε έχει δοθεί από αλλού»(!) - καθώς και υπεύθυνοι φροντιστηρίων.

Πέρα από τη δικαστική έρευνα αυτό που αναδεικνύεται είναι ότι νούμερο ένα ένοχος για την όλη εξέλιξη είναι η αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση η οποία ήδη έχει διαπράξει μία σειρά «εγκλήματα» σε βάρος του δικαιώματος στη μόρφωση για όλα τα παιδιά με αποκορύφωμα την άνευ προηγουμένου αποψίλωση του Λυκείου από χιλιάδες μαθητές και τη μετατροπή του σε εξεταστικό κέντρο.

Κάλυψη από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο

Με αφορμή το θόρυβο που ξέσπασε, η κυβέρνηση κατά την πάγια εκσυγχρονιστική τακτική της επιχείρησε να αποτινάξει από πάνω της τις ευθύνες και να βγάλει λάδι τις πολιτικές επιλογές της από τις οποίες πηγάζει και το όλο πρόβλημα. Προσπάθεια μετάθεσης των ευθυνών αποκλειστικά στην Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων έκανε χτες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Δημ. Ρέππας ο οποίος δήλωνε με έμφαση ότι «η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων έχει την αποκλειστική αρμοδιότητα και ουδείς άλλος».

Στον απόηχο όλων των παραπάνω, σήμερα συνεχίζονται οι προαγωγικές εξετάσεις της Β΄ Λυκείου με το μάθημα της Φυσικής γενικής παιδείας, ενώ οι τελειόφοιτοι της Γ΄ Λυκείου θα εξεταστούν την ίδια μέρα στη Νεοελληνική Λογοτεχνία θεωρητικής και τα Μαθηματικά Θετικής και Τεχνολογικής κατεύθυνσης.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ