ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 4 Μάρτη 2022
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
Να μονιμοποιηθούν οι συμβασιούχοι μουσικοί της ΕΡΤ

Τη μονιμοποίηση των συμβασιούχων μουσικών της Εθνικής Συμφωνικής Ορχήστρας και της Ορχήστρας Σύγχρονης Μουσικής της ΕΡΤ και την κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων ζητά με Ερώτησή του το ΚΚΕ προς τους υπουργούς Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Οικονομικών και Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Στην Ερώτηση, που υπογράφουν οι βουλευτές Γιάννης Δελής, Λιάνα Κανέλλη και Νίκος Καραθανασόπουλος, αναφέρονται τα εξής:

«Η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα συμφωνικά σύνολα της χώρας. Παρά το έργο που προσφέρει το εν λόγω μουσικό σύνολο, η λειτουργία του - όπως και των υπόλοιπων μουσικών συνόλων της ΕΡΤ - πραγματοποιείται με αρκετά κενά και ελλείψεις.

Στα μουσικά σύνολα της ΕΡΤ υπάρχουν 119 κενές οργανικές θέσεις, από τις οποίες οι 56 αφορούν την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ. Οι πάγιες και διαρκείς ανάγκες των μουσικών συνόλων της ΕΡΤ καλύπτονται στο ένα μέρος τους από εξωτερικούς συνεργάτες και όχι τακτικούς υπαλλήλους, οι οποίοι σε αυτό το εργασιακό καθεστώς στερούνται δικαιώματα απουσίας, ασθένειας και άδειες.

Ενα άλλο μέρος των κενών οργανικών θέσεων καλύπτεται από 25 μουσικούς που συνάπτουν με την ΕΡΤ συμβάσεις κάθε μορφής από το 2003, και παρ' όλα αυτά συνεχίζουν να δουλεύουν ως συμβασιούχοι και όχι ως τακτικό προσωπικό. Πρόκειται για μουσικούς με εξαιρετικά βιογραφικά (σπουδές, μετεκπαιδεύσεις, διακρίσεις σε διαγωνισμούς), που έχουν αξιολογηθεί και κριθεί κατάλληλοι με δύο διαγωνισμούς τύπου ΑΣΕΠ, το 2010 και το 2014. Χρειάζεται να σημειωθεί ότι αυτοί οι μουσικοί καλύπτουν νευραλγικές θέσεις, χωρίς τις οποίες η ορχήστρα απλά δεν μπορεί να λειτουργήσει.

Την ίδια στιγμή, οι μουσικοί που εργάζονται με συμβάσεις αορίστου χρόνου είναι οι μόνοι μουσικοί συμφωνικών συνόλων που το μισθολόγιό τους υπολείπεται από αυτό των κρατικών ορχηστρών (ΚΟΑ, ΚΟΘ, ΕΛΣ).

Τα παραπάνω δημιουργούν πρόσθετα προβλήματα στην πλατιά διάδοση της κλασικής ορχηστρικής μουσικής και την πρόσβαση του λαού σε αυτό το σπουδαίο για την πνευματική καλλιέργεια είδος τέχνης. Είναι απαράδεκτο σε μια χώρα που διαθέτει πολυάριθμο και υψηλά ειδικευμένο καλλιτεχνικό δυναμικό οι ελάχιστες κρατικές ορχήστρες να είναι υποβαθμισμένες και υποστελεχωμένες, χωρίς σταθερό προσωπικό και με ακάλυπτες εδώ και χρόνια οργανικές θέσεις, όπως απαράδεκτο είναι και το ότι έχουν εγκαταλειφθεί και οδηγηθεί σε κλείσιμο άλλα ιδιαίτερα σημαντικά ορχηστρικά σύνολα.

Ερωτώνται οι κύριοι υπουργοί τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση ώστε:

Να γίνει άμεση μονιμοποίηση των 25 συμβασιούχων, χωρίς ανάγκη επιπλέον ακρόασης.

Να καλυφθούν όλες οι κενές οργανικές θέσεις όλων των μουσικών συνόλων της ΕΡΤ με μόνιμες και σταθερές σχέσεις εργασίας.

Να εξισωθεί το μισθολόγιο των εργαζομένων στα μουσικά σύνολα της ΕΡΤ, ώστε να μην υπολείπεται εκείνου των κρατικών ορχηστρών».

Εκθεση φωτογραφίας του Ανδρέα Ζαχαράτου

Από σήμερα η γκαλερί ARTEGA (Καραϊσκάκη 99-101 Χαϊδάρι) παρουσιάζει το τελευταίο φωτογραφικό έργο του Ανδρέα Ζαχαράτου με τίτλο «...μια μέρα ένα πέταγμα αετού».

Φωτογραφία τεκμηρίωσης ενός εθίμου που έρχεται από τα αρχαία χρόνια και γιορτάζεται κάθε Καθαρά Δευτέρα, αρκετές δεκαετίες τώρα, στο οικογενειακό χωριό των Ντουμέων στα Τριπόταμα Αρκαδίας στη σκιά του Πάρνωνα. Το σύνολο των φωτογραφιών συνθέτει ένα παραμύθι και ένα οδοιπορικό, κληρονομιά καλλιτεχνική και λαογραφική συνάμα.

Οπως σημειώνει ο ίδιος ο Α. Ζαχαράτος: «Μια μέρα στην Αρκαδία, μια μέρα στα Τριπόταμα, μια μέρα στα Ντουμέικα, μια μέρα στη σκιά του Πάρνωνα, μια μέρα από νωρίς το πρωί έως βράδυ. Μια μέρα ΚΑΘΑΡΗ ΔΕΥΤΕΡΑ, μια μέρα με αρχηγό τον Πέτρο και τον (θίασο) του στη χαρά, στη λατρεία, στη μνήμη, στην αγκαλιά, στην αγάπη, στην όρεξη, στην πλάκα, στην ανεμελιά, στο γέλιο, στο πέταγμα αετού, στο χορό, στο μασκάρεμα, στο ψήσιμο, στο σμίξιμο ψυχής. Μια μέρα εκθέτοντας 16 καρούλια α/μ φιλμ με την ασημένια μου Leica Μ6 με την ειλικρίνεια ενός 35άρη φακού. Μια μέρα που κουβαλάει μια ολόκληρη ζωή. Η έκθεση αφιερώνεται σε όλες-ους που συμμετείχαν στον εορτασμό της Καθαρής Δευτέρας το 1999 στα Τριπόταμα / Ντουμέικα Αρκαδίας».

Η επιμέλεια της έκθεσης είναι του Αίαντα Χριστοφή.

Η έκθεση θα λειτουργεί καθημερινά από τις 6 μ.μ. έως τις 11 μ.μ. και θα διαρκέσει έως τις 25 Απρίλη.

Η είσοδος είναι ελεύθερη.

«Η άρση των πεύκων» στα Τρίκαλα

Αύριο, Σάββατο 5 Μάρτη, στις 6.30 το απόγευμα, θα πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια της εικαστικής έκθεσης της Χρύσας Κοφίνα με τίτλο «Η άρση των πεύκων» που φιλοξενείται στον χώρο υποδοχής του Δίδυμου Οθωμανικού Λουτρού Τρικάλων, Μουσείο Τσιτσάνη.

Τα έργα (ζωγραφική, σχέδια, video art) έχουν ως αφορμή προσωπικά βιώματα και επιχειρούν μέσα από αυτά να προσεγγίσουν το γενικό και το πανανθρώπινο, να θέσουν ερωτήματα για τη θέση του ανθρώπου στον κόσμο, για τη σχέση του με την ιστορία και τον ρόλο του στην κοινωνική και ιστορική εξέλιξη.

Η παρούσα δουλειά αναφέρεται στο αγροτικό περιβάλλον της Θεσσαλίας... Είτε ντυμένη με την παραδοσιακή φορεσιά είτε δυτικότροπα, η γυναίκα μάνα συνέχιζε να παλεύει για να μεγαλώσει τα παιδιά της μέσα σε συνθήκες εκμετάλλευσης και ανισοτήτων. Είτε θερισμένη με το δρεπάνι είτε με τη μηχανή, η σοδειά δεν επαρκούσε για να εξασφαλίσει τις σύγχρονες ανθρώπινες ανάγκες. Ακόμα κι αν έπαψαν να εκφράζονται μέσα από τα δημοτικά τραγούδια και τις κεντημένες κουλούρες του γάμου, οι πόθοι, οι καημοί και οι ελπίδες των ανθρώπων δεν άλλαξαν. Πάλι εργάζονται και παράγουν χωρίς να χαίρονται το αποτέλεσμα του μόχθου τους, πάλι το κόστος των πολέμων και των κρίσεων μετατίθεται στις πλάτες τους.

Οι ζωγραφικές μορφές, που προέρχονται κυρίως από αρχειακό φωτογραφικό υλικό, στέκονται αγέρωχα απέναντι στον θεατή, θυμίζοντας τους αρχαϊκούς κούρους και τις κόρες. Ακίνητα στην αρχή, τα αγάλματα εκείνα επιχείρησαν στη συνέχεια μικρά βήματα, συνδέθηκαν με αντικείμενα που τους απέδιδαν κάποια ιδιότητα, μέχρι που ακολουθώντας τη ροή της ιστορίας διεκδίκησαν τον περιβάλλοντα χώρο και κατέκτησαν την ελεύθερη κίνηση.

Η έκθεση θα ολοκληρωθεί στις 20 Μάρτη και οι ώρες λειτουργίας είναι καθημερινά 9 π.μ. - 3.30 μ.μ. και 6.30 μ.μ. - 9.30 μ.μ.

Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Η επίθεση στον Πολιτισμό μια ακόμα απόδειξη βαρβαρότητας

Τις τελευταίες μέρες, με αφορμή την απαράδεκτη επέμβαση της Ρωσίας στην Ουκρανία, γινόμαστε μάρτυρες και ενός ιδιότυπου «πολέμου» στον χώρο του Πολιτισμού, με τις ακυρώσεις και τις απαγορεύσεις σε ρωσικά έργα, οργανισμούς αλλά και σε καλλιτέχνες να παίρνουν πλέον τη μορφή χιονοστιβάδας.

Από τις κυρώσεις στους ρωσικούς πολιτιστικούς οργανισμούς που έσπευσε να ανακοινώσει η υπουργός Πολιτισμού, με πρώτο θύμα την παράσταση «Λίμνη των Κύκνων» του Τσαϊκόφσκι, που θα παρουσίαζαν τα περίφημα μπαλέτα Μπολσόι, μέχρι το μποϊκοτάρισμα όλων των ρωσικών ταινιών με απόφαση της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου, που προτείνεται να ακολουθήσουν και όλα τα επίσημα κινηματογραφικά φεστιβάλ της ΕΕ...

Η απαράδεκτη όμως και επικίνδυνη πρακτική απέναντι στον Πολιτισμό και τους φυσικούς του αποδέκτες, τους λαούς όλης της Γης, που θα έπρεπε να απολαμβάνουν τα επιτεύγματά του χωρίς όρους και διακρίσεις, δεν σταματά εδώ. Αυτές τις μέρες ήρθε στο φως της δημοσιότητας, με αλληλοαναιρούμενες πληροφορίες, η είδηση ότι το Διεθνές Φεστιβάλ Febiofest, που διεξάγεται στην Πράγα, έχει ξεκινήσει διεργασίες να αφαιρέσει το Βραβείο «Cristian», που αποδόθηκε το 2017 (!) στον Σέρβο σκηνοθέτη Εμίρ Κουστουρίτσα για την προσφορά του στον παγκόσμιο κινηματογράφο, λόγω του ότι έχει αποδεχτεί να συνεργαστεί με το Θέατρο του Ρωσικού Στρατού στη Μόσχα. Αλλά και στον τομέα της κλασικής μουσικής, η Φιλαρμονική Ορχήστρα του Μονάχου απέλυσε τον Ρώσο διευθυντή ορχήστρας και γενικό διευθυντή του Θεάτρου Μαριίνσκι στην Αγία Πετρούπολη, Βαλέρι Γκέργκιεφ, ενώ άλλοι επιφανείς πολιτιστικοί οργανισμοί διέκοψαν τη συνεργασία τους μαζί του, επειδή αρνείται να σχολιάσει την εισβολή στην Ουκρανία.

Μέρα με τη μέρα αποδεικνύεται πόσο ξεδιάντροπα επιλεκτική είναι η ευαισθησία τους... «Θεματοφύλακες» της ειρήνης, της ελευθερίας, ακόμα και της αποδοχής ή όχι ενός καλλιτέχνη και ενός καλλιτεχνικού έργου, «ορίζονται» το ΝΑΤΟ και η ΕΕ, που όλα τα προηγούμενα χρόνια πραγματοποίησαν απροκάλυπτες ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις σε διάφορα σημεία της Γης, περνούσαν «τρομονόμους» στην Τέχνη και αυτήν τη στιγμή είναι ο ένας από τους δύο αντιπαρατιθέμενους πόλους στην εξελισσόμενη πολεμική σύγκρουση στην Ουκρανία...

Οι Ελληνες καλλιτέχνες μπορούν και πρέπει να εκφράσουν την αντίθεσή τους απέναντι σε αυτές τις πρακτικές. Αλλωστε, όπως καλεί και ο Πανελλήνιος Μουσικός Σύλλογος, «όποιος είναι ενάντια στη φρίκη του πολέμου, πρέπει να παλέψει πρώτα απ' όλα μέσα στη χώρα για την απεμπλοκή της από αυτόν, ενάντια σε κάθε απόπειρα φίμωσης όσων διαφωνούν με την εμπλοκή».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ