ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 9 Ιούνη 2001
Σελ. /56
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΑ ΤΕΛΗ
Αυξήσεις μέχρι και 50% από τη Δευτέρα

Μεγάλες αυξήσεις που φτάνουν μέχρι και το 50%, ενώ ακόμα και μεσοσταθμικά υπολογίζονται σε 11% (δηλαδή, και πάλι πολλαπλάσιες του πληθωρισμού) εφαρμόζονται από τη Δευτέρα στα ταχυδρομικά τέλη. Αυτές οι ανατιμήσεις έχουν χαρακτήρα προικοδότησης του δημόσιου ταχυδρομείου, στην προσπάθεια της κυβέρνησης να το ξεπουλήσει σε ιδιώτες. Γι' αυτό το λόγο θα ακολουθήσουν σύντομα κι άλλες.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την κυβερνητική πολιτική αφαίμαξης του λαϊκού εισοδήματος και εφαρμογής ιδιωτικοοικονομικών κριτηρίων στη λειτουργία όλων των επιχειρήσεων, που άμεσα ή έμμεσα ελέγχονται από το κράτος, το ΔΣ των ΕΛΤΑ έλαβε σχετική απόφαση και από μεθαύριο εφαρμόζει την πρώτη δόση αυξήσεων, ενώ θα ακολουθήσει και δεύτερη από τις αρχές του 2002.

Στα τέλη δεμάτων εσωτερικού οι αυξήσεις κινούνται πάνω από 40% και φτάνουν μέχρι το 50%. Στο δε επιστολικό ταχυδρομείο η μικρότερη αύξηση είναι λίγο κάτω του 6% (επιστολή 20 γραμμαρίων προς Ευρώπη από 170 σε 180 δραχμές). Η μεγαλύτερη αύξηση ορίζεται σε 30%.

Τον Ιούλη 1999, το κόστος μιας επιστολής πρώτης προτεραιότητας εσωτερικού 20 γραμμαρίων (παράδοση την ίδια μέρα) ήταν 100 δραχμές, από Δευτέρα θα είναι 140 δραχμές και από 1η του 2002 θα φτάσει στις 153 δραχμές.

Σχετικά με τις επιστολές 20 γραμμαρίων δεύτερης προτεραιότητας (παράδοση εντός τριών ημερών), από τις 90 δραχμές το 1999, από τη Δευτέρα θα κοστίζει 130 δραχμές και από την 1η του 2002 η τιμή αυξάνεται σε 136,3 δραχμές.

Οι επιστολές των 100 γραμμαρίων πρώτης προτεραιότητας αυξάνονται από τις 240 στις 270 δραχμές και η επόμενη τιμή θα είναι περίπου 290 δραχμές. Οι δεύτερης προτεραιότητας από 220 ανέρχονται στις 260 δραχμές και ακολούθως η αποστολή τους θα κοστίζει 272,6 δρχ.

Από τις ανατιμήσεις αυτές, η διοίκηση των ΕΛΤΑ αναμένει αύξηση εσόδων κατά 6,35%. Δηλαδή, από 11,031 δισ. δραχμές που ήταν πέρσι να ανέλθουν φέτος σε 11,732.

Οι αυξήσεις αυτές σχετίζονται άμεσα με την προσπάθεια της κυβέρνησης να ξεπουλήσει μέχρι και 25% των ΕΛΤΑ σε ξένους ιδιώτες και το 50% της θυγατρικής του στις ταχυμεταφορές. Ενδιαφέρον έχουν δείξει ξένα ταχυδρομεία, αλλά και Ελληνες ιδιώτες, όπως ο Χρ. Λαμπράκης και ο Σ. Κόκκαλης, που συνεργάζονται μαζί τους, στο χώρο των ταχυμεταφορών.

ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ
Ακόμη πιο «τσουχτερά» τα διόδια από Ιούλη...

Από 1η Ιούλη κι όχι από το φθινόπωρο θα ισχύσουν, σύμφωνα με πληροφορίες, τα νέα ακόμη πιο «τσουχτερά» διόδια στην Αττική Οδό. Η ιδιωτική κοινοπραξία που εκμεταλλεύεται τη λεωφόρο είναι αποφασισμένη να αυξήσει σημαντικά τις σημερινές τιμές των διοδίων, οι οποίες αποκαλούνται... «συμβολικές», αν και οι προσβάσεις κατά μήκος ακόμη και αυτού του μικρού τμήματος των 17 χιλιομέτρων από το Γέρακα στα Σπάτα που έχει παραδοθεί (μαζί με ένα τμήμα 4 χιλιομέτρων στο ύψος της Εθνικής Οδού) αναμένεται να ολοκληρωθούν το φθινόπωρο...

Σύμφωνα με στελέχη της κοινοπραξίας, οι νέες τιμές διοδίων που θα ισχύσουν είναι οι εξής:

  • 350 δρχ. (από 200) για τα ΙΧ αυτοκίνητα.
  • 850 δρχ. (από 500) για τα ελαφρά και μεσαία φορτηγά
  • 1.400 δρχ. (από 800) για τα μεγάλα φορτηγά.
  • 150 δρχ. (από 100) για τα δίκυκλα.

Μέχρι τώρα η πληρωμή γίνεται σε τρεις σταθμούς διοδίων (Γέρακα, Παλλήνης, Υμηττού) και με μετρητά, ενώ από τον Οκτώβρη θα τεθούν σε λειτουργία άλλοι δύο σταθμοί διοδίων (Κάντζα, Παιανία), ενώ η πληρωμή θα μπορεί να γίνεται με άλλους δύο τρόπους: Με ειδική κάρτα (τύπου τηλεκάρτας) ή με τηλεπληρωμή, ένα σύστημα που προϋποθέτει την τοποθέτηση στο παρπρίζ του αυτοκινήτου ενός ειδικού ηλεκτρονικού αυτοκόλλητου πομπού. Βέβαια, από τον επόμενο χρόνο και όσο αυξάνονται τα τμήματα του αυτοκινητοδρόμου που παραδίδονται στην κυκλοφορία, ανάλογη θα είναι και η αύξηση της τιμής των διοδίων. Σημειώνεται ότι σε πλήρη ανάπτυξη η Αττική Οδός θα διαθέτει 38 σταθμούς διοδίων που θα κυκλώνουν την πρωτεύουσα από την Ελευσίνα ως την Καισαριανή.

Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε η κοινοπραξία, στους μέχρι τώρα 2,5 μήνες λειτουργίας της Αττικής Οδού και ειδικότερα στο τμήμα Γέρακας - Σπάτα, διακινούνται ημερησίως 35.000 οχήματα. Πιο αυξημένη κίνηση παρατηρείται την Παρασκευή και την Κυριακή, ενώ κατά τις εργάσιμες ημέρες, κυκλοφοριακή αιχμή παρατηρείται από τις 7 ως τις 9 το πρωί και από τις 3 ως τις 5 το απόγευμα.

ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ
Τα έργα υποβαθμίζουν τις γύρω περιοχές

Τα έργα της Ενοποίησης των Αρχαιολογικών Χώρων (ΕΑΧ) έχουν προκαλέσει την υποβάθμιση και την καταστροφή των πέριξ περιοχών, παραδίδοντας τις γειτονιές στο έλεος των πούλμαν και της διαμπερούς κυκλοφορίας. Τα παραπάνω επισημαίνει με σχετική ανακοίνωσή της η Επιτροπή Συντονισμού των κατοίκων της πλατείας Διονύσου. Μιας πλακόστρωτης πλατείας, η οποία μέσα σε μια νύχτα αποξηλώθηκε και μετατράπηκε σε χώρο στάθμευσης τουριστικών λεωφορείων.

Το θέμα αυτό συζητήθηκε και στο προχτεσινό Δημοτικό Συμβούλιο Αθηναίων, όπου ο εκπρόσωπος του δήμου, κ. Γκόλιας, στην Εταιρία ΕΑΧ ενημέρωσε τους συμβούλους για τα έργα που γίνονται στην περιοχή ενώ επεκτάθηκε και σε μερικά γενικότερα ζητήματα. Οπως είπε, οι μελέτες που έχουν γίνει προβλέπουν το «Διόνυσο» ως ενδιάμεση στάση όπου θα αποβιβάζονται οι τουρίστες. Η τελική στάθμευση θα είναι το πάρκιν της «Δώρας Στράτου». Ωστόσο, όπως παραδέχτηκε ο κ. Γκόλιας, ο «Διόνυσος» χρησιμοποιείται επί της ουσίας ως πάρκιν. Ο κύριος προβληματισμός που αναπτύχθηκε στη διάρκεια του συμβουλίου - ιδιαίτερα από συμβούλους της πλειοψηφίας - ήταν πώς μπορεί να εξυπηρετηθούν οι τουρίστες χωρίς να χρειάζεται να περπατούν μεγάλες αποστάσεις, αφού αρκετοί εξ αυτών είναι ηλικιωμένοι ή και άτομα με ειδικές ανάγκες.

Από το παραπάνω προκύπτουν δύο βασικά συμπεράσματα: Το πρώτο είναι η επιβεβαίωση των λεγόμενων του Λεων. Αυδή, ιδρυτή της «Συμπαράταξης για την Αθήνα» στην τελευταία ομιλία του, ότι «η ΕΑΧ αξιοποιείται ως κάλυψη για ποικίλες επιχειρήσεις ταξικής εκκαθάρισης του κέντρου της πόλης, απώθησης των λαϊκών στρωμάτων στην υποβαθμισμένη περιφέρεια, δημιουργίας μιας σκηνοθετημένης περιοχής για την ανάπτυξη τουριστικών επιχειρήσεων και την εγκατάσταση διαφόρων δραστηριοτήτων υψηλού επαγγελματικού ενδιαφέροντος». Το δεύτερο είναι ότι έργα που στοίχισαν δισεκατομμύρια στον ελληνικό λαό - όπως το ΜΕΤΡΟ, στάση «Ακρόπολη» - δεν αξιοποιούνται, σημείωσε και ο επικεφαλής της «Συμπαράταξης» Στ. Λάμπρου, ενώ δεν υπάρχει πρόβλεψη για άλλα μέσα σταθερής τροχιάς, όπως το τραμ.

Ενα άλλο στοιχείο, ήταν ότι η δημοτική αρχή, μόλις προχτές καταδίκασε τα έργα της ΕΕΑΧ, λέγοντας ότι υποβαθμίζουν την ποιότητα ζωής των κατοίκων, ενώ όταν πριν λίγα χρόνια πρωτοπαρουσιάστηκαν στο Δημοτικό Συμβούλιο, η ίδια διοίκηση ήταν απλώς ένας «χειροκροτητής» των σχεδίων της...

«ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ ΠΑΛΗΣ»
Κατατέθηκαν οι προσφορές

Ολοκληρώθηκε χτες η διαδικασία κατάθεσης προσφορών για την κατασκευή του «Σπιτιού των Βαρέων Αθλημάτων: Πάλη - Τζούντο», συνολικού προϋπολογισμού 24,3 δισ. δρχ. Συνολικά 17 κοινοπραξίες και εταιρίες κατέθεσαν οικονομικές προσφορές. Το έργο θα κατασκευαστεί στη θέση Τσουκλίδι του Δήμου Ανω Λιοσίων και περιλαμβάνει την ανέγερση κλειστού γυμναστηρίου, χωρητικότητας 9.300 θεατών, στο οποίο θα διεξαχθούν τα αγωνίσματα της Πάλης και του Τζούντο.

Το Σπίτι των Βαρέων Αθλημάτων θα περιλαμβάνει, εκτός της κυρίας αίθουσας, χώρους προθέρμανσης και ανάπαυσης αθλητών, προπονητικούς χώρους, συγκροτήματα αποδυτηρίων, ιατρικούς και υγειονομικούς, εγκατάστασης της Ομοσπονδίας, γραφεία για τη Διοίκηση του Σταδίου, για τις υπηρεσίες ασφάλειας, για τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, χώρους ψυχαγωγίας και εξυπηρέτησης των θεατών, καθώς και αίθουσες Τύπου και συνεντεύξεων.

Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί τον Απρίλη του 2003.

Ερευνα για την αγορά καλωδίων του ΟΤΕ

Προκαταρκτική έρευνα διατάχθηκε χτες από την Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών (θα τη διενεργήσει ο εισαγγελέας Δημ. Παπαγγελόπουλος) σχετικά με την ανάθεση από τον ΟΤΕ στην εταιρία «Aurora Global Solutions» (Ορόρα Παγκόσμιες Λύσεις ΑΕ) να μεσολαβήσει για «εξαγορά χωρητικότητας κυκλωμάτων και θυρών Ιντερνετ για διάρκεια ζωής καλωδίων 25 χρόνων σε Παλέρμο - Λονδίνο και Ποτσούρνο - Λονδίνο, καθώς και ενοικίαση χωρητικότητας σε Λονδίνο και Ν. Υόρκη». Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Ν. Μανασή, «η σύμβαση με την Aurora αποφασίστηκε στις 19-9-2000 και οι πληρωμές στην εταιρία έγιναν στις 27-9-2000, αφού η προσφορά της ήταν φθηνότερη και ελέγχθηκε η νομιμότητα της σύμβασης από τις νομικές υπηρεσίες, η δε επιλογή έγινε με επιχειρηματικά και μόνο κριτήρια και ουδεμία άλλη σκοπιμότητα εξυπηρετούσε».

Την εισαγγελική παρέμβαση στην υπόθεση αυτή προκάλεσε προχτεσινό δημοσίευμα της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος», που μιλούσε για «σκάνδαλο πολλών μεγατόνων» και το συνέδεε με «ρωσική εταιρία - απάτη» και την ομάδα μπάσκετ του ΑΡΗ, βάσει σχετικών ερωτήσεων στη Βουλή των βουλευτών της ΝΔ Τ. Σπηλιόπουλου και Αναστ. Παπαληγούρα.

Απεργιακές κινητοποιήσεις στην ΥΠΑ

Σε απεργιακές κινητοποιήσεις στις 15 και 29 του Ιούνη θα προχωρήσουν οι εργαζόμενοι στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), διεκδικώντας την ικανοποίηση θεσμικών και οικονομικών τους αιτημάτων.

Η Ομοσπονδία Συλλόγων ΥΠΑ (ΟΣΥΠΑ) που κήρυξε τις κινητοποιήσεις (24ωρη απεργία την ερχόμενη Παρασκευή και 48ωρη στις 29 του Ιούνη) καταγγέλλει τη διοίκηση της ΥΠΑ για πρωτοφανή καταστρατήγηση της νομοθεσίας περί συλλογικών διαπραγματεύσεων και ζητά: Την υπογραφή ειδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας - συμφωνίας για το 2001 που καλύπτει θέματα αναπροσαρμογής επιδόματος «Γιουροκοντρόλ», προσλήψεις προσωπικού, στελέχωση αεροδρομίων, ειδικό μισθολόγιο ΥΠΑ, κωδικοποίηση πρόσθετων αμοιβών, τροποποιήσεις Οργανισμού ΥΠΑ κλπ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ