ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 5 Ιούλη 2022
Σελ. /24
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΙ
Απεργιακές κινητοποιήσεις σήμερα ενάντια στην κατάθεση του νόμου - πλαισίου

Από προηγούμενη κινητοποίηση ενάντια στον νόμο - πλαίσιο στη Θεσσαλονίκη
Από προηγούμενη κινητοποίηση ενάντια στον νόμο - πλαίσιο στη Θεσσαλονίκη
Σε προειδοποιητικές απεργιακές κινητοποιήσεις σήμερα Τρίτη προχωρούν οι πανεπιστημιακοί ενάντια στην κατάθεση του νόμου - πλαισίου για τα ΑΕΙ στη Βουλή.

Συγκεκριμένα, με ομόφωνη απόφασή της, η Ομοσπονδία τους, ΠΟΣΔΕΠ, καλεί τα μέλη της να είναι έτοιμα να προκηρύξουν απεργία ή αποχή και κινητοποιήσεις όποτε η κυβέρνηση καταθέσει στη Βουλή το νόμο - πλαίσιο.

Στο πλαίσιο αυτό, ο Ενιαίος Σύλλογος Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΕΣΔΕΠ) του ΑΠΘ έλαβε απόφαση για 24ωρη απεργία σήμερα Τρίτη και συγκέντρωση διαμαρτυρίας στις 12 το μεσημέρι, μπροστά στο κτίριο διοίκησης του Πανεπιστημίου. 24ωρη απεργία σήμερα με τη μορφή αποχής από προγραμματισμένες εξετάσεις καθώς και από τα διδακτικά και ερευνητικά καθήκοντα, αποφάσισε και ο Ενιαίος Σύλλογος Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΕΣΔΕΠ) του ΔΙΠΑΕ (Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδας), που καλεί επίσης στην κινητοποίηση.

Προειδοποιητική τετράωρη στάση εργασίας, σήμερα Τρίτη, από τις 10 π.μ. αποφάσισαν οι Σύλλογοι Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ) του Γεωπονικού Πανεπιστημίου και του ΕΜΠ και καλούν τα μέλη τους να συμμετάσχουν σε κινητοποιήσεις μαζί με άλλους Συλλόγους Μελών ΔΕΠ, ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ, διοικητικού προσωπικού και φοιτητικούς συλλόγους.

Σε αποχή από τα διδακτικά και ερευνητικά καθήκοντα σήμερα καλούν επίσης στην Αθήνα οι Σύλλογοι ΔΕΠ Παντείου Πανεπιστημίου, Σχολής Θετικών Επιστημών του ΕΚΠΑ και Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ, ο οποίος σε συντονισμό με τον Φοιτητικό Σύλλογο της σχολής καλεί και σε συγκέντρωση στα Προπύλαια στις 12 το μεσημέρι.

Ανάλογα καλέσματα για απεργιακές κινητοποιήσεις και δράσεις σήμερα απευθύνουν οι Σύλλογοι ΔΕΠ των Πανεπιστημίων Δυτικής Αττικής, Αιγαίου, Θεσσαλίας, Ιωαννίνων και Πατρών.

«Η προειδοποιητική απεργία της Τρίτης 5 Ιουλίου καθώς και άλλες κινητοποιήσεις που έχουν αναγγελθεί από συλλόγους μελών ΔΕΠ και ΠΟΣΔΕΠ είναι το πρώτο αγωνιστικό βήμα του πανεπιστημιακού κινήματος απέναντι στην κυβερνητική αδιαλλαξία», σημειώνει σε σχετική ανακοίνωσή της η «Δημοκρατική Πανεπιστημονική Κίνηση» ΑΕΙ (ΔΗΠΑΚ) και προσθέτει: «Διεκδικούμε να γίνει πράξη το καθολικό αίτημα να μην κατατεθεί το ν/σ προς ψήφιση στη Βουλή. Η απεργία του κλάδου των πανεπιστημιακών να αποτελέσει το πρώτο βήμα στην αναγκαία κλιμάκωση του αγώνα στον κοινό συντονισμό των φοιτητικών συλλόγων, των εργαζομένων στα πανεπιστήμια, των πανεπιστημιακών δασκάλων ενάντια στο πανεπιστήμιο - επιχείρηση.

Το νομοσχέδιο της κυβέρνησης βρίσκεται στον αντίποδα της σύγχρονης και υψηλού επιπέδου πανεπιστημιακής εκπαίδευσης που έχουν ανάγκη η νεολαία και η χώρα μας. Ενισχύει περαιτέρω το επιχειρηματικό πανεπιστήμιο που οικοδομείται σταθερά τα τελευταία χρόνια ανεξάρτητα από κυβερνήσεις».

Η ΔΗΠΑΚ καλεί να μην υπάρξει καμιά αναμονή ή ταλάντευση στη συνολική απόρριψη του νομοσχεδίου και τονίζει: «Η δύναμή μας βρίσκεται στους Συλλόγους μελών ΔΕΠ, στη συμπόρευσή μας με το φοιτητικό κίνημα, με τους ερευνητές και διδάσκοντες με "ελαστικές" σχέσεις εργασίας, με όλους τους εργαζόμενους στα ΑΕΙ».

ΜΕΤΩΠΟ ΑΓΩΝΑ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ
Συναγερμός για την επιχειρούμενη απόσπαση της παιδαγωγικής επάρκειας από το πτυχίο των καθηγητικών σχολών

Νέα αντιδραστική ρύθμιση ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας

Προς την πλήρη απόσπαση της παιδαγωγικής επάρκειας από τα πτυχία των καθηγητικών σχολών φαίνεται ότι οδεύει η κυβέρνηση, καθώς δημοσιεύματα εμφανίζουν σχέδιο διατάξεων για το πιστοποιητικό παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας, που θα συμπεριληφθεί στον νόμο - πλαίσιο για τα ΑΕΙ.

Σύμφωνα με αυτά, το υπουργείο ορίζει ότι σε κάθε ΑΕΙ θα λειτουργεί ένα ειδικό πρόγραμμα σπουδών παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας, διάρκειας δύο ακαδημαϊκών εξαμήνων, που θα χορηγεί πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας. Στο πρόγραμμα θα γίνονται δεκτοί φοιτητές Τμημάτων «που παρέχουν το δικαίωμα άσκησης επαγγελματικών δικαιωμάτων οποιασδήποτε ειδικότητας εκπαιδευτικού δευτεροβάθμιας, μεταδευτεροβάθμιας ή επαγγελματικής εκπαίδευσης» και απόφοιτοι τέτοιων Τμημάτων.

Η επάρκεια πλέον θα είναι για λίγους, αφού το νέο 1ετές πρόγραμμα θα έχει όριο εισακτέων, που θα το αποφασίζει η κάθε Σύγκλητος, ενώ δεν διευκρινίζεται αν η φοίτηση στο πρόγραμμα θα είναι δωρεάν. Επίσης προβλέπεται ότι η επιτροπή που θα είναι υπεύθυνη του προγράμματος «δύναται να αναγνωρίσει μαθήματα και τις αντίστοιχες πιστωτικές μονάδες που έχει παρακολουθήσει επιτυχώς φοιτητής του προγράμματος κατά τη διάρκεια προγραμμάτων σπουδών πρώτου, δεύτερου και τρίτου κύκλου, εφόσον αντιστοιχούν στο περιεχόμενο και τα μαθησιακά αποτελέσματα των μαθημάτων του προγράμματος».

Με αφορμή τα παραπάνω, σε ανακοίνωσή του το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών (ΜΑΣ) σημειώνει μεταξύ άλλων:

«Τα τελευταία χρόνια όλες οι κυβερνήσεις έχουν στρώσει το δρόμο για την απόσπαση της παιδαγωγικής - διδακτικής επάρκειας από το πτυχίο. Οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ θεσμοθέτησαν για πρώτη φορά το 1997 την πιστοποίηση της παιδαγωγικής επάρκειας, με νόμο το 2010 την έκαναν υποχρεωτική και βάλανε κριτήρια για την απόκτησή της (π.χ. υποχρεωτική πρακτική άσκηση σε σχολείο). Το 2018 η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσε πρόταση μέσω του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για απόσπαση της επάρκειας, με το επιχείρημα ότι το πτυχίο ενός αποφοίτου είναι ανεπαρκές προκειμένου αυτός να εργαστεί στην Εκπαίδευση, και έθετε ως αναγκαίο το πιστοποιητικό να παρέχεται εκτός πτυχίου. Η εξέλιξη αυτή συνάντησε μαζική αντίδραση φοιτητών σε όλη τη χώρα και τελικά έμεινε στα χαρτιά!

Αυτό δεν είναι εκσυγχρονισμός, είναι υποβάθμιση!

Για χιλιάδες φοιτητές αυτό σημαίνει ότι το πτυχίο μας δεν θα εξασφαλίζει τη δυνατότητα να διδάσκουμε! Η παιδαγωγική επάρκεια θα είναι πλέον ένα πανάκριβο εμπόρευμα, για όποιον μπορεί να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη. Ηδη πολλά Ιδρύματα πωλούν πιστοποιητικά παιδαγωγικής επάρκειας με τη μορφή επί πληρωμή σεμιναρίων, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το ΕΚΠΑ, με δίδακτρα 700 ευρώ! Η απόσπαση της επάρκειας έρχεται να προστεθεί στο ατέλειωτο κυνήγι συλλογής πιστοποιήσεων και μεταπτυχιακών που πρέπει να κάνουμε για να μπορέσουμε να "ανέβουμε" στους πίνακες του προσοντολόγιου και τελικά να διοριστούμε στην Εκπαίδευση».

«Δεν θυσιάζουμε τις σπουδές και τα επαγγελματικά μας δικαιώματα!», ξεκαθαρίζει το ΜΑΣ και καλεί τους φοιτητές και τους συλλόγους των καθηγητικών σχολών σε κινητοποιήσεις στις διοικήσεις των Τμημάτων και των Ιδρυμάτων, πανελλαδικό συντονισμό της δράσης, μεγάλα συλλαλητήρια σε όλες τις πόλεις της χώρας αν η κυβέρνηση τολμήσει να καταθέσει τον νέο νόμο - πλαίσιο.

ΤΟΜΕΑΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ - ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Κάλεσμα συμπόρευσης για Ανώτατη Εκπαίδευση στο ύψος των αναγκών

Με μεγάλο ενδιαφέρον πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή η εκδήλωση - συζήτηση της Τομεακής Οργάνωσης Πανεπιστημίων - Ερευνας της ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ με μέλη του διδακτικού προσωπικού των πανεπιστημίων της Αττικής, στο Μουσείο Μακρονήσου, με ομιλητή τον Θέμη Γκιώνη, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ.

Μέσα από τη συζήτηση αναδείχθηκε η ανάγκη ένα κρίσιμο κομμάτι διδασκόντων να συμπορευτεί στην οργάνωση της πάλης για Ανώτατη Εκπαίδευση στο ύψος των σύγχρονων αναγκών και δυνατοτήτων, σε αντίθεση με την ευρωενωσιακή στρατηγική της επιχειρηματικότητας και ενάντια στον νέο νόμο - πλαίσιο. Μέσα από την επιστήμη και την έρευνα να αντισταθεί στον ανορθολογισμό, προβάλλοντας τον δρόμο για την κοινωνική απελευθέρωση της επιστήμης και της έρευνας. Να γίνει ένα σημαντικό βήμα συμπόρευσης με το ΚΚΕ, μέσα στις σύνθετες συνθήκες και σε όλες τις μάχες που έχει μπροστά ο λαός.

ΑΣΓΜΕ
Στον δρόμο της συλλογικής διεκδίκησης οι γονείς

Με αποφάσεις στην κατεύθυνση της αγωνιστικής, συλλογικής διεκδίκησης των σύγχρονων μορφωτικών δικαιωμάτων και με την εκλογή του νέου Διοικητικού Συμβουλίου πραγματοποιήθηκε το Εκλογοαπολογιστικό Συνέδριο στην Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ).

Στο Συνέδριο απηύθυναν χαιρετισμούς εκπρόσωποι από την ΟΛΜΕ και τον Πανελλήνιο Σύλλογο Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων.

Οι αντιπρόσωποι ομόφωνα υπερψήφισαν την εισήγηση του απερχόμενου Διοικητικού Συμβουλίου. Οι αποφάσεις του Συνεδρίου κινήθηκαν στην κατεύθυνση της αγωνιστικής και συλλογικής διεκδίκησης των σύγχρονων μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών, από εξασφάλιση των αναγκαίων υποδομών, εκπαιδευτικών, όλου του προσωπικού, στην κατεύθυνση της εξασφάλισης ουσιαστικών μέτρων για να αντιμετωπιστούν οι κοινωνικές και μορφωτικές ανισότητες, για σχολείο που θα μορφώνει ολόπλευρα και όχι σχολείο εξεταστικό κέντρο, που θα εξοντώνει και θα αναγκάζει τη λαϊκή οικογένεια να βάζει όλο και πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη. Με ισχυρούς συλλόγους γονέων, για τη μόρφωση και ζωή που δικαιούται κάθε μαθητής.

«Επιβεβαίωσαν την ανάγκη να μη συμβιβαστούμε και να μην παραιτηθούμε από τον αγώνα για μια ζωή με δικαιώματα και την ένταση των διεκδικήσεών μας για να έχουν όλα τα παιδιά αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν Παιδεία. Η διεκδίκηση των δίκαιων αιτημάτων μας καθιστά επιτακτική την ανάγκη ενίσχυσης της δράσης μας στην κατεύθυνση αντίθεσης στην αντιλαϊκή εκπαιδευτική πολιτική, βάζοντας στο επίκεντρο τα ουσιαστικά προβλήματα τα οποία καθορίζουν συνολικά το μέλλον των παιδιών μας, αλλά και τη διεκδίκηση των σύγχρονων μορφωτικών αναγκών τους», αναφέρει η ΑΣΓΜΕ.

Στις εκλογές συμμετείχαν 6 Ομοσπονδίες (Περιφέρειας Αττικής, Κ. Μακεδονίας, Κρήτης, Δυτικής Ελλάδας, Ανατ. Μακεδονίας - Θράκης και Ηπείρου) με 77 αντιπροσώπους. Ψήφισαν 72 αντιπρόσωποι και έλαβαν: «Δημοκρατική Ενότητα Γονέων» 51 ψήφους και 10 έδρες (70,8%), «Ενιαίο Ψηφοδέλτιο Γονέων» 13 ψήφους και 3 έδρες (18%), «Αγωνιστική Παρέμβαση Γονέων» 8 ψήφους και 2 έδρες (11,2%). Πρόεδρος του νέου ΔΣ της Ομοσπονδίας είναι ο Παναγιώτης Κατηφές.

Η μεγάλη εικόνα δεν χωρά στη φωτογραφία...

Με τον 19χρονο μαθητή από το Ιράν Kourosh Baygi Nourmohammadi, ο οποίος αρίστευσε στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις, συναντήθηκε χτες ο πρωθυπουργός, για να αναφερθεί στις «ευκαιρίες» που δίνει η κυβέρνηση στα προσφυγόπουλα.

«Θέλουμε να είμαστε πάντα πάρα πολύ ανοιχτοί σε περιπτώσεις σαν και εσένα για να δώσουμε σε όλα τα παιδιά τα οποία ήρθαν εδώ, σε αυτούς που θέλουν να μείνουν στην Ελλάδα, να τους δώσουμε τις ευκαιρίες να μπορέσουν να μάθουν τη γλώσσα, να σπουδάσουν εδώ, να ζήσουν εδώ», δήλωσε ο Κυρ. Μητσοτάκης κατά τη συνάντηση με τον αξιέπαινο μαθητή. Υπάρχει όμως και η μεγάλη εικόνα που ζουν τα παιδιά, οι πρόσφυγες μαθητές, που είτε έφτασαν μόνα είτε με τις οικογένειές τους στη χώρα, όσα κατάφεραν, ξεπερνώντας ασύλληπτα εμπόδια, να πατήσουν στέρεο έδαφος. Που ίσως έχουν άλλες επιδόσεις στο σχολείο και που ονειρεύονται μια ζωή μακριά από την κόλαση από την οποία αναγκάστηκαν να φύγουν. Ανάμεσά τους παιδιά με μετατραυματικά σύνδρομα ή αναπηρίες, που η καραντίνα και το κλείσιμο των σχολείων με την τηλεκπαίδευση τα άφησαν χωρίς στήριξη και τεχνολογικά μέσα - χωρίς εκπαίδευση τελικά, που μόλις ενηλικιωθούν κινδυνεύουν με απέλαση.

Και αν οι φωτογραφίες του πρωθυπουργού χωρούν στο κάδρο μόνο ένα προσφυγόπουλο τη φορά, η γνήσια λαϊκή αλληλεγγύη, η αγκαλιά που σφίγγει γύρω από κάθε προσφυγόπουλο, από συμμαθητές τους, από εκπαιδευτικούς, δεν έχει όρια και είναι ο δρόμος για να αλλάξει όλο εκείνο το πλαίσιο που προκαλεί τα προβλήματα και υψώνει εμπόδια, να εξαλειφθούν οι αιτίες που γεννούν την προσφυγιά.


Νίκος ΒΟΥΡΔΟΥΜΠΑΣ
Δάσκαλος, μέλος της Διατμηματικής Επιτροπής για Πρόσφυγες και Μετανάστες και του Τμήματος Παιδείας και Ερευνας της ΚΕ του ΚΚΕ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ