Ανακοίνωση του Τμήματος Δικαιοσύνης και Λαϊκών Ελευθεριών της ΚΕ του ΚΚΕ
Η απόρριψη οδηγεί την κατάσταση σε αδιέξοδο, καθώς η υγεία του κρατούμενου έχει επιδεινωθεί ραγδαία. Σύμφωνα με την ενημέρωση της γιατρού του, Λίνας Βεργοπούλου, την Τετάρτη: «Ανά πάσα ώρα και στιγμή ενδέχεται να πέσει σε υπογλυκαιμικό κώμα, το οποίο βέβαια (από τη στιγμή που είναι απομονωμένος εκτός κλινικής στον ειδικό χώρο κράτησης) μπορεί να μη γίνει έγκαιρα αντιληπτό και να μην προλάβουν να το ανατάξουν. Ο Γιάννης πλέον - αν και έχει έντονο το αίσθημα της δίψας - δεν μπορεί να πιεί επαρκή ποσότητα νερού καθώς από τη γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση ακόμα και δυο γουλιές νερό του δημιουργούν αναγωγή». Σύμφωνα με τις τελευταίες εξετάσεις του, έχει χάσει 20,6 κιλά (περισσότερο από το 28% του αρχικού σωματικού του βάρους) και πονάει πολύ στη σπλήνα, στο αριστερό νεφρό και το στήθος.
Σε ανακοίνωσή του, το Τμήμα Δικαιοσύνης και Λαϊκών Ελευθεριών της ΚΕ του ΚΚΕ για την απεργία πείνας του Γ. Μιχαηλίδη επισημαίνει:
«Η επικίνδυνη για τη ζωή του κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο Γιάννης Μιχαηλίδης, λόγω της πολυήμερης απεργίας πείνας, επιβάλλει την άμεση παρέμβαση της κυβέρνησης. Ευθύνη της κυβέρνησης και του αρμόδιου υπουργείου είναι η εξασφάλιση των δικαιωμάτων των κρατουμένων, όπως οι αξιοπρεπείς συνθήκες κράτησης, οι άδειες, οι δυνατότητες εργασίας, εκπαίδευσης, ουσιαστικής επανένταξης. Κι αυτά τα δικαιώματα δεν μπορούν να αναγνωρίζονται επιλεκτικά, αλλά αφορούν όλους τους κρατούμενους, ακόμα και στις περιπτώσεις εκείνων που έχουν καταδικαστεί για πράξεις που είναι καταδικασμένες στις συνειδήσεις του λαού και της νεολαίας, γιατί διαχρονικά αξιοποιούνται από το κράτος και τις κυβερνήσεις, για να συκοφαντούν τους λαϊκούς αγώνες και να ενισχύουν το νομοθετικό και κατασταλτικό οπλοστάσιο ενάντια στο λαϊκό κίνημα.
Καταδικάζουμε οποιαδήποτε διακριτική και αυθαίρετη μεταχείριση σε βάρος οποιουδήποτε κρατουμένου και υπερασπιζόμαστε τα δικαιώματά τους ενάντια στη διαχρονική επίθεση που δέχονται από όλες τις μέχρι σήμερα κυβερνήσεις, κατ' εφαρμογή των κατευθύνσεων της ΕΕ».
Απρόκλητη επίθεση δέχθηκε χτες η πορεία για τον απεργό πείνας Γ. Μιχαηλίδη, που έγινε στο κέντρο της Αθήνας. Η συγκέντρωση πραγματοποιήθηκε στο Σύνταγμα, παράλληλα με άλλη κινητοποίηση στην οποία είχαν καλέσει ομάδες που διαδήλωναν με αφορμή τις εγκληματικές πυρκαγιές του τελευταίου διαστήματος. Τα ΜΑΤ, καθώς η πορεία κατέβαινε την Πανεπιστημίου, έριξαν χημικά και κρότου λάμψης, ξυλοκόπησαν διαδηλωτές, επιστράτευσαν το κανόνι νερού (Αύρα), ενώ προχώρησαν σε μαζικές προσαγωγές στον σωρό, όπως καταγράφουν αρκετά βίντεο που κυκλοφορούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Ανάμεσα σε αυτά καταγράφονται και ορισμένα στα οποία ανδρας των ΜΑΤ χτυπά στο πρόσωπο με γροθιά διαδηλωτή που είναι δεμένος και έχει συλληφθεί, ενώ δυνάμεις των ΜΑΤ χτυπούν στοχευμένα σε δημοσιογράφους και φωτορεπόρτερ που κατέγραφαν τη «δράση» των κατασταλτικών μηχανισμών.
Eurokinissi |
Η «Λαϊκή Συσπείρωση» κάλεσε την περιφερειακή αρχή να απαντήσει πόσες ασκήσεις έχουν πραγματοποιηθεί, αν υπάρχουν χάρτες για εκκένωση έτοιμοι, αν υπάρχουν οδικοί διέξοδοι και το απαραίτητο προσωπικό για να εφαρμοστεί αυτό το σχέδιο, αλλά και «πόσοι μόνιμοι υπάλληλοι χρειάζονται για να εφαρμοστεί αυτό το σχέδιο και πόσοι υπηρετούν σήμερα στις αρμόδιες υπηρεσίες Πολιτικής Προστασίας», προσθέτοντας πως πρόκειται για «ερωτήματα που μέχρι και σήμερα δεν έχουν απαντηθεί. Ακριβώς γιατί όλα αυτά δεν υπάρχουν! Για αυτό και όλα αυτά τα σχέδια μένουν τελικά "στα χαρτιά"».
«Αυτό που έχει σημασία είναι ότι για μια ακόμη χρονιά διαπιστώνεται η απουσία προληπτικών παρεμβάσεων στα δασικά οικοσυστήματα, ότι συνεχίζεται η υποχρηματοδότηση των αρμόδιων φορέων με σημείο αναφοράς τη Δασική Υπηρεσία», ανέφερε χαρακτηριστικά και ξεκαθάρισε πως «δεν μπορούν να προστατευτούν τα δάση, οι πόλεις και η λαϊκή περιουσία, χωρίς ριζική αλλαγή πολιτικής».
«Ως "Λαϊκή Συσπείρωση" αγωνιζόμαστε και καλούμε και τον λαό να διεκδικήσει μαζί μας σχεδιασμό και υλοποίηση, με πλήρη κρατική χρηματοδότηση, σε κεντρικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο, έργων υποδομής και μηχανισμών δημόσιας προστασίας τόσο από πυρκαγιές, όσο και από πλημμύρες, σεισμούς, βιομηχανικά ατυχήματα, με στελέχωση με μόνιμο προσωπικό πλήρους απασχόλησης και εξοπλισμό, κόντρα στην αντιλαϊκή πολιτική που εφαρμόζεται διαχρονικά από όλες τις αστικές κυβερνήσεις, τις περιφερειακές και δημοτικές αρχές που στηρίζονται από όλα τα αστικά κόμματα», υπογράμμισε και απαίτησε:
-- Να καταργηθούν όλοι οι αντι-δασικοί νόμοι, που ψήφισαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Να εξασφαλισθούν οι προϋποθέσεις για ολοκληρωμένη διαχείριση και προστασία των δασών. Να καταργηθεί στο σύνολό του ο νόμος 4662/2020.
-- Να γίνει ριζική αλλαγή και εκσυγχρονισμός του αντιπυρικού σχεδιασμού, της πυροπροστασίας και της πολιτικής προστασίας με αποκλειστικό γνώμονα την προστασία της ζωής και της περιουσίας του λαού και των δασικών οικοσυστημάτων από φυσικές καταστροφές και τεχνολογικά ατυχήματα και όχι την κερδοφορία των επιχειρηματικών συμφερόντων. Να γίνει αύξηση του μόνιμου προσωπικού στις αρμόδιες υπηρεσίες της πολιτικής προστασίας.
- Να γίνει σχεδιασμός των απαραίτητων δασοτεχνικών - αντιδιαβρωτικών - αντιπλημμυρικών έργων και εξασφάλιση των αναγκαίων πιστώσεων, στο πλαίσιο της συνολικής διαχείρισης των δασικών οικοσυστημάτων και των ορεινών - ημιορεινών περιοχών. Η εξασφάλιση της επαρκούς χρηματοδότησης, μέσω του κρατικού προϋπολογισμού.
Μετά από δειγματοληψίες που διενεργήθηκαν κατά την προηγούμενη και τρέχουσα κολυμβητική περίοδο, δημοσιεύτηκε χτες από το υπουργείο Υγείας η λίστα με τα δώδεκα ακατάλληλα μέρη για κολύμβηση στις θάλασσες της Αττικής, τα οποία είναι:
1. Ολα τα λιμάνια, μόνιμα αγκυροβόλια, ναυπηγεία και διαλυτήρια πλοίων.
2. Ολη η περιοχή από το λιμάνι του Πειραιά μέχρι και το Πέραμα.
3. Ολη η περιοχή Σκαραμαγκά μέχρι και την παραλία Ασπροπύργου.
4. Ολα τα Λιμάνια Σκαφάκι, Σταυρού της Ακτής Θεμιστοκλέους, στο λιμανάκι της Σχολής Δοκίμων και 100 μ. εκατέρωθεν του Κέντρου MIRAMARE.
5. Στην περιοχή από το Βόρειο άκρο Μικρολίμανου μέχρι και την ακτή Ξηροτάγαρου (όριο μαρίνας).
6. Στο αριστερό σημείο της ακτής «ΕΔΕΜ» πλησίον εστιατορίου «ΕΔΕΜ» και 100 μέτρα εκατέρωθεν των εκβολών του ρέματος Πικροδάφνης.
7. Σε ζώνη 50 μέτρων εκατέρωθεν των στομίων εκβολής όλων των αγωγών ομβρίων.
8. Σε ζώνη 200 μέτρων εκατέρωθεν των στομίων εκβολής των αγωγών εγκαταστάσεων βιολογικού καθαρισμού λυμάτων και κάθε άλλης παρόμοιας εκβολής, σύμφωνα με τις νομαρχιακές αποφάσεις καθορισμού αποδέκτη, όπου τοποθετούνται τοπικές απαγορευτικές πινακίδες ή οι τοπικές υγειονομικές αρχές προτείνουν την τοποθέτηση σχετικών σημάνσεων.
9. Στην περιοχή των Ναυπηγείων και του λιμένος όρμου Λαυρίου μέχρι τη ΔΕΗ, με εξαίρεση την περιοχή που αρχίζει από την ακτή Χέλμη και συνεχίζεται μέχρι την περιοχή Θωρικού (Ακτή Θεάτρου).
10. Στη Ραφήνα σε όλο το μήκος της εξωτερικής πλευράς του προσήνεμου μώλου του λιμανιού.
11. Σε ζώνη 200 μέτρων από τα σημεία εκβολής των αγωγών των εγκαταστάσεων βιολογικού καθαρισμού, που βρίσκονται στις περιοχές Νέας Μάκρης και Μαραθώνα και ειδικότερα των κατασκηνώσεων ΘΑΛΑ, και των κατασκηνώσεων Αεροπορίας - ΘΑΑ . Στην απαγόρευση δεν περιλαμβάνεται η ακτή κολύμβησης του ΚΕΔΑ/Ζ.
12. Στην περιοχή του Ασωπού ποταμού 200 μ. εκατέρωθεν της εκβολής του.
Για τις περιπτώσεις ακαταλληλότητας των ακτών για κολύμβηση, θα πρέπει να τοποθετηθεί σχετική σήμανση (απαγορευτικές πινακίδες) από τους υπεύθυνους των ακτών με ευθύνη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Μηχανική βλάβη στην «ταχύτερη» αμαξοστοιχία της πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Σε δυόμισι ώρες υποτίθεται ότι διανύει την απόσταση Αθήνα - Λάρισα το περίφημο «Λευκό Βέλος» της «Hellenic Train» (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ). Κι όμως χτες η συγκεκριμένη αμαξοστοιχία ξεκίνησε στις 5.20 μ.μ. από την Αθήνα και από τις 6 το απόγευμα μέχρι αργά το βράδυ παρέμεναν σταματημένοι στο ύψος του σταθμού της Δεκέλειας.
Μάλιστα, όπως κατήγγειλαν επιβάτες, έμεναν για ώρες χωρίς κάποιος υπεύθυνος να τους ενημερώνει για το τι γίνεται, ενώ από τις ειδήσεις μάθαιναν ότι έχει σημειωθεί μηχανική βλάβη και ξεροστάλιαζαν στα βαγόνια μέσα στη ζέστη.
Η εταιρεία, σύμφωνα με πληροφορίες, έστειλε δεύτερο τρένο για να πάρει τους επιβάτες του «Λευκού Βέλους», ωστόσο και αυτό λίγο πριν το ΣΚΑ σταμάτησε λόγω απώλειας ηλεκτροκίνησης, που είχε σαν αποτέλεσμα να καταρρεύσει συνολικά ο σιδηρόδρομος.
Ετσι ξεκίνησε ντόμινο καθυστερήσεων και ακυρώσεων δρομολογίων, ενώ εκτός λειτουργίας έμεινε και ο προαστιακός για περίπου μιάμιση ώρα, προκαλώντας απίστευτο χάος και ταλαιπωρία.