ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 27 Οχτώβρη 2022
Σελ. /24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΜΑΤΙ
Διαμαρτυρία από τους πυρόπληκτους

INTIME NEWS

Παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας πραγματοποίησαν την περασμένη Τρίτη πυρόπληκτοι κάτοικοι από το Μάτι Αττικής. Οι κάτοικοι στο ψήφισμά τους καταγγέλλουν ότι το ρυμοτoμικό σχέδιο (ΡΣ) της κυβέρνησης για την περιοχή «απέτυχε και πρέπει να επανεξεταστεί», καθώς όπως τονίζουν δεν λύνει προβλήματα και προκαλεί καινούργια. Αντιπροσωπεία των πυρόπληκτων είχε συνάντηση με τον Ε. Μπακογιάννη, υπεύθυνο πολεοδομικού σχεδιασμού του υπουργείου.

Υπενθυμίζεται ότι η ανάρτηση του ΡΣ στις 4 Αυγούστου, με την ένταξη στο σχέδιο πόλης για την περιοχή που υπέστη τη φονική πυρκαγιά στις 23/7/2018, με τους 103 νεκρούς, προκάλεσε πολλές αντιδράσεις από τους πυρόπληκτους. Το χρονικό διάστημα που δόθηκε για υποβολή ενστάσεων επί του ΡΣ, ένας μήνας ουσιαστικά με τη μικρή παράταση μίας βδομάδας, ενώ οι πυρόπληκτοι ζητούσαν δίμηνη παράταση, ήταν μικρό και σ' αυτό προστίθενται η μη τήρηση των προβλεπόμενων διαδικασιών, η διαβούλευση που δεν πραγματοποιήθηκε, οι συνοδευτικές μελέτες που δεν αναρτήθηκαν αλλά και δεν δίνονταν κατόπιν νόμιμων αιτημάτων. Μόνο για το Μάτι υποβλήθηκαν 800 ενστάσεις. Μάλιστα, όταν εκδόθηκε το σχετικό ΠΔ σταμάτησαν να δίνονται οι στεγαστικές συνδρομές για την ανακατασκευή και επισκευή καμένων σπιτιών, διότι μεταξύ άλλων στο ΠΔ προβλεπόταν μετακίνηση περίφραξης στις ιδιοκτησίες κατά 1,5 μέτρο, και χωρίς αυτήν τη μετακίνηση δεν μπορούσε ο πυρόπληκτος να πάρει τη στεγαστική συνδρομή. Πολλοί πυρόπληκτοι είχαν πάρει τις άδειές τους και δεν μπορούσαν να ξεκινήσουν την ανακατασκευή ή την επισκευή. Λόγω των διαμαρτυριών, το υπουργείο υποχρεώθηκε πριν τρεις βδομάδες περίπου να «ξεμπλοκάρει» με εγκύκλιο το θέμα. Επισημαίνεται ότι οι ενστάσεις έγιναν με έξοδα των πυρόπληκτων, ενάντια σε απαιτήσεις και αυθαιρεσίες της πολιτείας, που σχεδιάζει και αποφασίζει χωρίς να τους ρωτά. Το ίδιο είχε γίνει και με το ειδικό πολεοδομικό σχέδιο.

Οι κάτοικοι διεκδικούν: Διάνοιξη οδών διαφυγής προς βορρά και νότο του Ματιού, αύξηση της μέσης περιμέτρου των οικοδομικών τετραγώνων (ΟΤ) εγγύτερα στην ανώτατη τιμή που έχει καθοριστεί (400 μ.), αντί για πολλά «πάρκα τσέπης» που δημιουργούν προβλήματα να δημιουργηθούν μεγάλα και βιώσιμα. Επίσης, θέτουν το κρίσιμο θέμα της διαχείρισης των ρεμάτων της περιοχής, όπως και το γεγονός ότι απαξιώνονται μικρά δομημένα οικόπεδα, όπου με την απαιτούμενη εισφορά σε γη η οποία ξεπερνά το νόμιμο 10% χάνουν την αρτιότητά τους.

Να σημειωθεί ότι τον περασμένο Αύγουστο είχε σταλεί στην κυβέρνηση επιστολή διαμαρτυρίας των πυρόπληκτων για το ρυμοτομικό σχέδιο, με τις υπογραφές 1.100 πυρόπληκτων, ενώ στις 16 Σεπτέμβρη η επιστολή είχε κατατεθεί ως Αναφορά στη Βουλή από το ΚΚΕ.

Πέθανε 70χρονη που νοσηλευόταν

Πριν μερικές μέρες, λίγο πριν αρχίσει η δίκη για τη φονική πυρκαγιά στο Μάτι, πέθανε μία γυναίκα 70 ετών η οποία ζούσε στην περιοχή και είχε υποστεί σοβαρά εγκαύματα. Πρόκειται για το 104ο θύμα της πυρκαγιάς.

Αντιμετώπισε πολλά προβλήματα υγείας, που οφείλονταν στην εισπνοή καπνού. Και δεν ήταν η μόνη, καθώς στο σύνολό τους οι εγκαυματίες αντιμετώπισαν σοβαρά ζητήματα υγείας, που εμφανίστηκαν σταδιακά, καθώς η εγκαυματική νόσος προσβάλλει όλα τα όργανα του σώματος. Η 70χρονη τον τελευταίο μήνα νοσηλευόταν με υγρό στον πνεύμονα και οι γιατροί αποφάσισαν να τη διασωληνώσουν, αλλά δεν κατάφεραν να την κρατήσουν στη ζωή.

ΦΟΡΕΙΣ ΟΡΕΙΝΩΝ ΧΩΡΙΩΝ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
Ζητούν αποκατάσταση του οδικού δικτύου

Με αφορμή την πρόσφατη επίσκεψη του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη στην Αργιθέα του νομού Καρδίτσας, εκεί που υποκριτικά είπε ότι «δεν υπάρχει ξεχασμένη Ελλάδα», οι Επιτροπές κατοίκων Νεράιδας - Καροπλεσίου - Ραχούλας, ο Μορφωτικός Σύλλογος Ραχούλας, ο Σύνδεσμος απανταχού Καροπλεσιτών, ο Εξωραϊστικός και Μορφωτικός Σύλλογος Νεράιδας και η Καροπλεσίτικη Λέσχη Δράσεων, με επιστολή τους που παραδόθηκε στο κυβερνητικό κλιμάκιο εκφράζουν την αγωνία και τη διαμαρτυρία των κατοίκων της Ραχούλας, της Νεράιδας και του Καροπλεσίου ορεινών χωριών του δήμου Καρδίτσας, με αίτημα την ένταξη στο πρόγραμμα αποκατάστασης των καταστροφών του «Ιανού» του 2020, τμημάτων βασικών επαρχιακών οδών της περιοχής, που παραμένουν ακόμη εκτός της εργολαβίας επιδιόρθωσης των ζημιών.

Στην επιστολή τους προς τον πρωθυπουργό σημειώνουν χαρακτηριστικά: «Θα θέλαμε να σας εκφράσουμε την αγωνία μας για τη μη ένταξη στο πρόγραμμα αποκατάστασης τμημάτων επαρχιακών οδών από Σαραντάπορο έως Νεράιδα, από Ιταμο έως Καροπλέσι και ο επαρχιακός δρόμος Ραχούλας - Παλιοζογλωπίου - Ιτάμου που είναι βασικοί άξονες σύνδεσης των χωριών μας με τον υπόλοιπο κόσμο.

Οι μεγάλες καταστροφές του "Ιανού" στους αναφερόμενους επαρχιακούς δρόμους έχουν ήδη γνωστοποιηθεί αναλυτικά πολλές φορές εγγράφως σε όλους τους αρμόδιους φορείς του δήμου, της περιφέρειας, της αντιπεριφέρειας, όπως και στο αρμόδιο υπουργείο.

Παρ΄ όλα αυτά, παραμένουν οι ζημιές όπως είχαν γίνει τη μέρα της μεγάλης καταστροφής. Αυτοί οι δρόμοι έχουν καταστεί πολύ επικίνδυνοι και υπάρχει πάντα πολύ μεγάλη πιθανότητα αποκλεισμού ή ακόμη και εγκλωβισμού των διερχομένων κατοίκων της περιοχής, των επισκεπτών αλλά και κτηνοτρόφων όπως και γεωργών πολλών οικισμών της κάθε κοινότητας.

Η αποκατάσταση αυτών των τμημάτων των κατεστραμμένων επαρχιακών δρόμων έμεινε εκτός της εργολαβίας αποκατάστασης χωρίς κανείς μας να γνωρίζει τον λόγο. Κάθε προσπάθεια, που κάναμε μέχρι τώρα και ενώ έχουν περάσει δύο χρόνια από την καταστροφή, δεν απέδωσε. Εχουμε μείνει στις υποσχέσεις και σε λίγο μπαίνουμε στον τρίτο χειμώνα με κατεστραμμένους δρόμους. Τα χωριά και οι οικισμοί υποφέρουν και οι άνθρωποι διέρχονται από αυτά τα σημεία πάντα με τον φόβο του ατυχήματος.

Ζητάμε από εσάς την άμεση παρέμβασή σας, ώστε να μπει όσο γίνεται γρηγορότερα ένα αίσιο τέλος στην αγωνία μας με αυτό το μεγάλο πρόβλημα. Ζητάμε να ενταχθούν άμεσα στο πρόγραμμα αποκατάστασης ζημιών ΙΑΝΟΥ οι επαρχιακοί δρόμοι Σαραντάπορο - Νεράιδα, Ιταμος - Καροπλέσι και Ραχούλα - Παλιοζωγλόπι - Ιταμος, με επέκταση της εργολαβίας που έχει αναλάβει την υλοποίηση του έργου αποκατάστασης, έτσι ώστε να μπορέσουμε σε πρώτη φάση να μετακινούμαστε ομαλά και χωρίς φόβο, για να μπορέσουμε στη συνέχεια να κλείσουμε και τις υπόλοιπες πληγές που άφησε πίσω της η θεομηνία».

«ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ» ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - ΘΡΑΚΗΣ
Ζητά μέτρα για την εξασφάλιση της απρόσκοπτης σύνδεσης Καβάλας - Θάσου

Παρέμβαση για το θέμα της μείωσης των δρομολογίων χειμερινής περιόδου στην πορθμειακή γραμμή Καβάλας - Πρίνου στη Θάσο πραγματοποίησε η «Λαϊκή Συσπείρωση» Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης, με Ερώτηση που κατέθεσε στο Περιφερειακό Συμβούλιο.

Με την έναρξη της χειμερινής περιόδου έχει προκύψει έντονη ανησυχία στους κατοίκους και φορείς του νησιού με την πρόταση των ναυτιλιακών εταιρειών για μείωση των δρομολογίων, ιδιαίτερα στη γραμμή Πρίνου - Καβάλας. Με 15 πλοία που θα έχει το νησί στην επόμενη δρομολογιακή περίοδο, τα δρομολόγια που προτείνουν είναι μόνο 2 τη μέρα για τη γραμμή Πρίνου - Καβάλας.

Η συνεχιζόμενη υποβάθμιση της γραμμής Πρίνου - Καβάλας βάζει σε απίστευτη ταλαιπωρία τους κατοίκους του νησιού, ιδιαίτερα της νότιας Θάσου. Την ώρα που οι δημόσιες δομές του νησιού έχουν υποβαθμιστεί, όπως το Κέντρο Υγείας, που παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του προσωπικού έχει σοβαρές ελλείψεις, ιδιαίτερα ασθενείς με βαριές ασθένειες, νεφροπαθείς κ.ά. που χρειάζεται να ταξιδεύουν τακτικά στην Καβάλα κάνουν ένα ταξίδι - «Οδύσσεια», με απίστευτη ταλαιπωρία και οικονομικό κόστος.

Οπως τονίζουν στην Ερώτηση που κατέθεσαν οι περιφερειακοί σύμβουλοι της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Σιδέρης Μιχαηλίδης, Γιάννης Στεφανίδης και Θεόδωρος Συμεωνίδης, «αυτά είναι τα αποτελέσματα της πολιτικής της απελευθέρωσης των θαλάσσιων συγκοινωνιών, που όλα αυτά τα χρόνια εφαρμόζεται από τις εκάστοτε κυβερνήσεις, με γνώμονα τα συμφέροντα των ναυτιλιακών εταιρειών, μετατρέποντάς τες από κοινωνικό αγαθό σε εμπόρευμα, για να θησαυρίζουν οι πλοιοκτήτες.

Τα εκατοντάδες υπομνήματα και οι προτάσεις από σωματεία και φορείς του νησιού προς το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, που υποστηρίχτηκαν και από Ερωτήσεις βουλευτών του ΚΚΕ, καταλήγουν στον "κάλαθο των αχρήστων", σε αντίθεση με τις απαιτήσεις των εφοπλιστών».

Η «Λαϊκή Συσπείρωση» ζητά άμεσα μέτρα από πλευράς περιφερειακής αρχής, ώστε να απαιτηθεί από την κυβέρνηση η εξασφάλιση απρόσκοπτης σύνδεσης του νησιού με την Καβάλα 365 μέρες τον χρόνο, με σύγχρονα και ασφαλή πλοία. Με καθημερινά δρομολόγια που θα εξυπηρετούν τις ανάγκες των κατοίκων και όχι το κέρδος των εταιρειών, την ορθολογική κατανομή των δρομολογίων καθ' όλη τη διάρκεια της μέρας με γενναία μείωση στις τιμές των εισιτηρίων. Επίσης, ζητά μέτρα ώστε τα πλοία επιφυλακής να εκτελούν βάρδια κυκλικά εναλλακτικά με όλα τα πλοία και από τις δυο γραμμές, όπως και για να εφαρμοστούν οι ΣΣΕ και να προστατευτούν τα δικαιώματα των ναυτεργατών.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ