ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 30 Ιούνη 2001
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Εργασιακός μεσαίωνας στην εταιρία του μετρό

Το θέμα στη Βουλή με Ερώτηση βουλευτών του ΚΚΕ

Τα σοβαρά εργασιακά προβλήματα που αντιμετωπίζει το προσωπικό της εταιρίας που λειτουργεί το μετρό της Αθήνας «Αττικό Μετρό Εταιρία Λειτουργίας» (ΑΜΕΛ ΑΕ), φέρνουν στη Βουλή με Ερώτηση που απευθύνουν στους υπουργούς Μεταφορών και Εργασίας οι βουλευτές του ΚΚΕ Αντώνης Σκυλλάκος και Λιάνα Κανέλλη.

Οπως αναφέρουν οι βουλευτές, ο Ν. 1955/1991 για την ΑΜΕΛ ΑΕ που επικύρωσε τη σύμβαση κατασκευής των γραμμών 2 και 3 του μητροπολιτικού σιδηροδρόμου της Αθήνας, καθόρισε το ιδιοκτησιακό καθεστώς της Εταιρίας, σύμφωνα με τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας και την, καθ' όλα λογική για ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, μη υπαγωγή της στους οργανισμούς και επιχειρήσεις του ευρύτερου δημόσιου τομέα (άρθρο 1 παρ. 2). Στη συνέχεια ο Ν. 2668/1998 (άρθρο 7) προβλέπει τη συγχώνευση θυγατρικής της ΑΜΕΛ ΑΕ εταιρίας με την ΗΣΑΠ ΑΕ.

«Το ΚΚΕ - τονίζουν οι βουλευτές - έχει αντιταχθεί στους συγκεκριμένους νόμους και υποστηρίζει τη δημιουργία ενός Ενιαίου Δημόσιου Φορέα Συγκοινωνιών. Ανεξάρτητα όμως από αυτό, ερωτηματικά προκαλεί το ότι αποφεύγει μέχρι σήμερα η κυβέρνηση να προχωρήσει στη συγχώνευση ΑΜΕΛ - ΗΣΑΠ. Ταυτόχρονα, σοβαρότατα εργασιακά προβλήματα αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι στην ΑΜΕΛ ΑΕ και συγκεκριμένα:

- Την πρόσληψή τους με ατομική σύμβαση, χωρίς μισθολόγιο, ενώ δεν τους καταβάλλονται βασικά επιδόματα. Δεν προβλέπεται επαγγελματική κατοχύρωση και το σημαντικότερο, ότι αποκλείονται από μελλοντική καταβολή κάποιου επιδόματος ή αύξησης λόγω ΕΓΣΣΕ και γενικά αύξησης εισοδήματος.

- Την εισαγωγή της λεγόμενης πολυειδικότητας, που σημαίνει ασαφείς ειδικότητες περιλαμβανόμενες στις ατομικές συμβάσεις.

- Την απορύθμιση των εργασιακών σχέσεων (μερική απασχόληση κλπ).

- Την έλλειψη κανονισμού εργασίας, με όλα όσα αυτό συνεπάγεται σε βάρος της εργασιακής τους κατάστασης μέσα στην εταιρία.

- Την έλλειψη προσωπικού, που σε συνδυασμό με τις απόπειρες εισαγωγής ελαστικών σχέσεων εργασίας, δημιουργεί εργασιακή πίεση, πράγμα επικίνδυνο για την ασφαλή λειτουργία του σιδηροδρόμου.

- Τη μη αναγνώριση, για το 90% τουλάχιστον των εργαζομένων, της βαριάς και ανθυγιεινής εργασίας που προσφέρουν, με αποτέλεσμα η ασφαλιστική τους κάλυψη να μην είναι ανάλογη».

Τέλος, οι δύο βουλευτές του ΚΚΕ απευθύνουν τα εξής καίρια ερωτήματα προς τους υπουργούς:

  • Ποιες είναι οι προθέσεις της κυβέρνησης αναφορικά με τη συγχώνευση των ΑΜΕΛ ΑΕ και ΗΣΑΠ ΑΕ;
  • Εάν η συγχώνευση αυτή θα βελτιώσει την εργασιακή κατάσταση των εργαζομένων στην ΑΜΕΛ ΑΕ και θα λειτουργήσει στην κατεύθυνση της αντιμετώπισης των προβλημάτων ή θα προκαλέσει και στους εργαζόμενους των ΗΣΑΠ ΑΕ τα ίδια ακριβώς προβλήματα;
Δυστύχημα με θύμα πυροσβέστη

Οι μεγάλες ελλείψεις του νοσοκομείου Λαμίας οδηγούν σε αδυναμία να αντιμετωπίσει σοβαρά περιστατικά

Πέθανε χτες στο ΚΑΤ ο εποχικός πυροσβέστης Σπύρος Δημόπουλος, 45 χρόνων, από το Παλαιόκαστρο Φθιώτιδας, πατέρας, πέντε παιδιών. Ο άτυχος πυροσβέστης είχε τραυματιστεί προχτές το βράδυ σοβαρά, όταν με τον αρχιπυροσβέστη Γιάννη Ρούσκα ανεφοδίαζαν με καύσιμα πυροσβεστικό αυτοκίνητο στην πυροσβεστική υπηρεσία της Μακρακώμης όταν προκλήθηκε ισχυρή έκρηξη που τους προξένησε σοβαρά εγκαύματα.

Μαζί τους ήταν αλλά δυο άτομα που αποτελούσαν το πλήρωμα του οχήματος, το οποίο είχε επιστρέψει από περιπολία. Την ώρα που το θύμα, το οποίο ήταν και οδηγός του οχήματος, φόρτωνε με πετρέλαιο το ρεζερβουάρ, ένα μέλος του πληρώματος πήγε στο τηλεφωνείο του σταθμού για να εφοδιαστεί με φακό - πιθανόν να μην επαρκούσε ο φωτισμός του σταθμού - προκειμένου να ελέγξει τη στάθμη του καύσιμου. Ομως ο φακός δε λειτουργούσε και ο εποχικός πυροσβέστης επέστρεψε στο τηλεφωνείο για να εφοδιαστεί με άλλο φακό. Τότε συνέβη η έκρηξη που τίναξε τους δύο πυροσβέστες σε απόσταση δυο - τριών μέτρων από το σημείο.

Ο εποχικός πυροσβέστης έπαθε εγκαύματα κατά 40% και ο αρχιπυροσβέστης κατά 15%. Μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο της Λαμίας για τις πρώτες βοήθειες και από εκεί ο πρώτος μεταφέρθηκε στο ΚΑΤ και ο δεύτερος στο 401.

Πάντως συγγενείς του θύματος κατήγγειλαν χτες ότι ο άτυχος πυροσβέστης δεν έτυχε των απαραίτητων πρώτων βοηθειών στο νοσοκομείο της Λαμίας και μεταφέρθηκε καθυστερημένα στο ΚΑΤ. Εκεί περίμενε διασωληνωμένος για αρκετή ώρα μέχρι να βρεθεί κρεβάτι στη μονάδα εντατικής θεραπείας. Ομως, στο μεταξύ, επήλθε το μοιραίο.

Για την πλήρη εξακρίβωση των στοιχείων του δυστυχήματος έχει διαταχθεί ένορκη διοικητική εξέταση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το νοσοκομείο της Λαμίας δε διαθέτει την υποδομή για την αντιμετώπιση βαρέων περιστατικών όπως αυτό που συνέβη στον άτυχο πυροσβέστη. Δεν έχει μονάδα εντατικής θεραπείας και φυσικά η διακομιδή των αρρώστων δεν υπαγορεύεται από αδυναμία των γιατρών να αντιμετωπίσουν τα περιστατικά, αλλά από την έλλειψη ΜΕΘ. Το νοσοκομείο της Λαμίας καλύπτει μεγάλο τμήμα της εθνικής οδού Αθήνας - Θεσσαλονίκης, από την Πελασγία έως το Κάστρο. Δέχεται καθημερινά σημαντικό αριθμό έκτακτων περιστατικών και διαθέτει μια χειρουργική και μια ορθοπεδική μονάδα χωρίς ολοκληρωμένη στελέχωση.

Ο υλικοτεχνικός εξοπλισμός του νοσοκομείου έχει «παγώσει» εδώ και τέσσερα χρόνια. Δεν υπάρχει κανένα πρόγραμμα για τον εξοπλισμό του και δε διαθέτει αξονικό τομογράφο.

ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΗΣΑΠ
Υποβάλει το επιβατικό κοινό σε ταλαιπωρία

Σε ταλαιπωρία θα υποβληθεί από μεθαύριο Δευτέρα το επιβατικό κοινό του «Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου», εξαιτίας της αραίωσης της συχνότητας των δρομολογίων.

Η διοίκηση ΗΣΑΠ αποφάσισε να αυξήσει στα επτά λεπτά (από τρία) τη συχνότητα διέλευσης των συρμών του «Ηλεκτρικού» από τους σταθμούς, επικαλούμενη «αδυναμία εκτελέσεως των προγραμματισμένων δρομολογίων». Την... αδυναμία μάλιστα αυτή η διοίκηση, για να αποσείσει από πάνω της τις δικές της ευθύνες, τη «φορτώνει» στις αντιδράσεις των εργαζομένων! Με τον τρόπο αυτό, επιδιώκει, παράλληλα να συκοφαντήσει τον αγώνα τους, με τον οποίο διεκδικούν την υπογραφή νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.

Οπως είναι γνωστό, οι εργαζόμενοι στον «Ηλεκτρικό» και τα πράσινα λεωφορεία, πραγματοποίησαν την περασμένη Τετάρτη 4ωρη στάση εργασίας, καταγγέλλοντας τη διοίκηση για αυταρχική, αδιέξοδη (η πρότασή της είναι κάτω και από τα όρια της κυβερνητικής εισοδηματικής πολιτικής) και παρελκυστική τακτική όσον αφορά την υπογραφή ΣΣΕ. Παράλληλα, είχαν κηρύξει και νέα στάση εργασίας για χτες, αλλά τελικά αποφάσισαν να τη μεταθέσουν για την ερχόμενη Τρίτη, 3 του Ιούλη, από τις 12 το μεσημέρι ως τις 4 μ.μ., μετά την προσφυγή της διοίκησης στα δικαστήρια, με αίτημα να κηρυχτούν οι απεργιακές κινητοποιήσεις παράνομες και καταχρηστικές.

Με ανακοίνωσή τους τα Σωματεία Εργαζομένων ΗΣΑΠ, επισημαίνουν ότι αν και καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να βρεθεί λύση στην υπογραφή νέας ΣΣΕ, η διοίκηση, πριν καλά - καλά ολοκληρωθούν οι συζητήσεις, προσέφυγε αιφνιδιαστικά και μονομερώς στη διαδικασία της υποχρεωτικής διαιτησίας. Για το αδιέξοδο που έχει προκύψει, υπογραμμίζουν ότι αποκλειστικά υπεύθυνη είναι η διοίκηση και προειδοποιούν με κλιμάκωση των κινητοποιήσεων, προκειμένου να υπογραφεί ικανοποιητική ΣΣΕ, που θα προστατεύει το εισόδημα των εργαζομένων και θα αντιμετωπίζει τα απολύτως αυτονόητα θεσμικά τους αιτήματα.

«ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ»
Ξεπούλημα - σκάνδαλο «στα σκαριά»

Ο σύμβουλος ιδιωτικοποίησης της κυβέρνησης προκρίνει εταιρία με στόλο ...δύο αεροπλάνων

Την εταιρία ΑΧΟΝ του Θ. Λιακουνάκου, που διαθέτει μόλις δύο αεροπλάνα, ενώ στα δύο χρόνια λειτουργίας της παρουσιάζει έλλειμμα 10 δισ. δρχ.(!) προκρίνει η «Φερστ Μπόστον» (σύμβουλος της κυβέρνησης) ως την καλύτερη προσφορά για την εξαγορά πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ).

Η «Μπόστον», που υπέβαλε χτες την εισήγησή της στην κυβέρνηση, βαθμολογεί την ΑΧΟΝ με 17, τις «Κυπριακές Αερογραμμές» με 14, την κοινοπραξία των Αυστραλών επιχειρηματιών με 9 και τον όμιλο του εφοπλιστή Στ. Ρέστη με 3.

Στην εξασέλιδη εισήγηση του συμβούλου, αναφέρεται ότι υπάρχει πρόβλημα συνεκτίμησης των προσφορών των δύο πρώτων υποψηφίων αγοραστών της ΟΑ και γι' αυτό προτείνεται η ταυτόχρονη διαπραγμάτευση μαζί τους, προκειμένου να διερευνηθεί το ενδεχόμενο συνεργασίας τους.

Αξιοσημείωτο είναι ότι κανείς από τους ενδιαφερόμενους δεν προσφέρει τίμημα για την εξαγορά της ΟΑ. Ολοι κάνουν λόγο μόνο για επενδύσεις στη νέα εταιρία! Επίσης, όλοι συναρτούν την τελική συμφωνία με τη δραστική μείωση των τελών που καταβάλλει η ΟΑ στο ιδιωτικό και πανάκριβο αεροδρόμιο Σπάτων.

Η πρόταση της ΑΧΟΝ αφορά επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ, με ταυτόχρονη επένδυση και του ελληνικού Δημοσίου, ύψους 96 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, προτείνεται η νέα ΟΑ να πάρει δάνειο 135 εκατ. ευρώ από το Δημόσιο.

Οι «Κυπριακές Αερογραμμές» προσφέρουν 60 εκατ. ευρώ για επενδύσεις, με την προϋπόθεση ότι και το ελληνικό Δημόσιο θα επενδύσει άλλα 55 εκατ. ευρώ.

Οι Αυστραλοί επιχειρηματίες ενδιαφέρονται για το 100% της εταιρίας και θέτουν ως προϋπόθεση να μπορούν σε έξι χρόνια να επιστρέψουν το 49% στο Δημόσιο. Επίσης προτείνουν επενδύσεις 150 εκατ. ευρώ και αναζητούν συνεταίρους να επενδύσουν άλλα 50 εκατ. ευρώ.

Τέλος, η προσφορά του εφοπλιστή Στ. Ρέστη περιλαμβάνει επενδύσεις 50 εκατ. ευρώ.

ΒΥΡΩΝΑΣ
Πρόταση διεξόδου από τη δημοτική αρχή

Στη Γενική Συνέλευση των εργαζομένων στο Δήμο Βύρωνα, την ερχόμενη Δευτέρα, θα κριθεί η πορεία των κινητοποιήσεων που εξήγγειλε πριν περίπου μια βδομάδα το Σωματείο, ζητώντας να αποδοθούν στο προσωπικό της δημοτικής επιχείρησης τα χρωστούμενα και να εξοφληθούν οι οφειλές που έχει στο ΙΚΑ.

Προχτές συνεδρίασε για το θέμα το Δημοτικό Συμβούλιο, οπότε και έγινε αποδεκτή από την πλειοψηφία η πρόταση του δημάρχου, Ν. Ρογκάκου, για την επίλυση του προβλήματος που υπάρχει στη λειτουργία της δημοτικής επιχείρησης. Συγκεκριμένα, ο δήμαρχος πρότεινε αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της δημοτικής επιχείρησης, λήψη δανείου και σύναψη προγραμματικών συμβάσεων μεταξύ νομικών προσώπων του δήμου και επιχείρησης ώστε να μπορεί να γίνει εκταμίευση χρημάτων από το ταμείο του δήμου σε αυτό της επιχείρησης. Η πλειοψηφία του ΔΣ του Σωματείου διαφωνεί στο τρίτο σκέλος της πρότασης, ωστόσο δεν αντιπροτείνει τρόπους για να αρθεί το αδιέξοδο.

Στην προχτεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου αποφασίστηκε να συγκροτηθεί διαπαραταξιακή επιτροπή, η οποία θα έχει συνάντηση με το Σωματείο μέχρι τη Δευτέρα. Θυμίζουμε ότι η παράταξη της ΕΣΑΚ ζητά να σταματήσουν οι κινητοποιήσεις, κρίνοντας πως οι προτάσεις του δημάρχου κινούνται σε θετική κατεύθυνση, καταγγέλλοντας ότι οι απεργιακές κινητοποιήσεις «μεθοδεύονται και προωθούνται από κοινού από τις δυνάμεις της αντιπολίτευσης στο Δημοτικό Συμβούλιο και το ΝΑΡ στο σωματείο, με μοναδικό στόχο την υπονόμευση της δημοτικής αρχής μπροστά στις εκλογές του 2002». Η ίδια κατέθεσε στην προχτεσινή συνεδρίαση του Σωματείου την πρόταση για άμεση (δηλαδή χτες) Γενική Συνέλευση των εργαζομένων, η οποία θα αποφασίσει την πορεία των κινητοποιήσεων, ωστόσο η πλειοψηφία του Διοικητικού Συμβουλίου την παρέπεμψε για τη Δευτέρα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ