Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ συζητήθηκε στη Βουλή
Αφού τόνισε τη μεγάλη σημασία των εκπαιδευτικών επισκέψεων για τους μαθητές σε πολιτιστικούς, ιστορικούς, επιστημονικούς και άλλους χώρους, που δίνουν χαρά στα παιδιά και εμπλουτίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία, αναφέρθηκε στο πρόβλημα που υπάρχει τον τελευταίο καιρό με τη μεταφορά των μαθητών.
Συγκεκριμένα, όπως είπε ο Γ. Δελής, η Τροχαία δεν πραγματοποιεί ελέγχους σε λεωφορεία έξω από τα σχολεία, αλλά, αντίθετα, από τις Διευθύνσεις της Τροχαίας ζητείται τα λεωφορεία να πηγαίνουν κάποια ώρα νωρίτερα από την εκδρομή σε συγκεκριμένους χώρους ελέγχου.
Ωστόσο, συχνά οι χώροι αυτοί βρίσκονται αρκετά χιλιόμετρα μακριά από τα σχολεία που πρέπει να πάνε, με τους οδηγούς να επικαλούνται απώλεια χρόνου και καυσίμων και ως εκ τούτου ασκείται ένας άτυπος εκβιασμός σε διευθυντές και εκπαιδευτικούς καθώς είτε ακυρώνονται οι εκδρομές, προς απογοήτευση των μαθητών, είτε πραγματοποιούνται επισκέψεις χωρίς ελέγχους, με ευθύνη και τεράστιο ψυχολογικό κόστος των εκπαιδευτικών.
Eurokinissi |
Απαντώντας ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Γιάννης Οικονόμου, που έχει την πολιτική ευθύνη για την Τροχαία, έκανε λόγο για «αντικειμενική δυσκολία» της Τροχαίας να πραγματοποιεί ελέγχους όταν είναι προγραμματισμένες εκδρομές σε παρόμοιες μέρες και ώρες, έξω από τα σχολεία, γι' αυτό και όρισε 14 σημεία ελέγχου (ένα - δύο σημεία σε κάθε Υποδιεύθυνση Τροχαίας) στην Αττική. Ωστόσο παραδέχθηκε ότι από τη συγκεκριμένη πρακτική έχουν ανακύψει προβλήματα και προανήγγειλε σύσκεψη μεταξύ του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, του υπουργείου Παιδείας, της Τροχαίας και των εταιρειών λεωφορείων για να εξεταστεί ξανά το πλαίσιο. Επιπρόσθετα σημείωσε ότι μέχρι τις 31 Οκτώβρη είχαν διενεργηθεί σε όλη την επικράτεια 25.678 έλεγχοι λεωφορείων που συμμετείχαν σε σχολικές εκδρομές και βεβαιώθηκαν 2.640 παραβάσεις.
Στη δευτερολογία του ο Γ. Δελής εξήγησε ότι ο εκβιασμός στους εκπαιδευτικούς και διευθυντές προκύπτει απ' την πραγματικότητα, καθώς βρίσκονται μπροστά σε δίλημμα. Επίσης, σχολίασε ότι κανονικά οι ελεγκτές πηγαίνουν στους ελεγχόμενους και όχι το αντίθετο, ενώ αναρωτήθηκε αν η συγκεκριμένη πρακτική έχει να κάνει με την υποστελέχωση της Τροχαίας.
Συνδέοντας τα προβλήματα που υπάρχουν στη μεταφορά των μαθητών στα σχολεία, σημείωσε ότι είναι επίκαιρη η πρόταση του ΚΚΕ για ενιαίο δημόσιο φορέα μεταφοράς μαθητών, η οποία όμως απέχει έτη φωτός από την κυβερνητική πρακτική που τροφοδοτεί ιδιώτες, καθώς θα έδινε ουσιαστική λύση στο πρόβλημα προς όφελος των μαθητών και των οικογενειών τους.
Ενα επιπλέον πρόβλημα που προκύπτει με τους ελέγχους στα τουριστικά λεωφορεία που πραγματοποιούν σχολικές εκδρομές αφορά στα νηπιαγωγεία και τις μικρότερες τάξεις του Δημοτικού. Συγκεκριμένα, οι προδιαγραφές που έχει θέσει από το 2020 το υπουργείο Μεταφορών διαφοροποιούνται για τα παιδιά που έχουν ύψος μικρότερο του 1,50 μ. και βάρος λιγότερο των 36 κιλών. Γι' αυτές τις περιπτώσεις απαιτείται ειδικό παιδικό κάθισμα ή κάθισμα ενηλίκων με χρήση κατάλληλου Συστήματος Συγκράτησης Παιδιών (CRS, ειδικές ζώνες κ.λπ.). Τέτοια καθίσματα και συστήματα διαθέτουν τα σχολικά λεωφορεία (κίτρινα) που εξυπηρετούν την καθημερινή μεταφορά των μικρών μαθητών στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία και δημοτικά, ενώ υπάρχουν και κάποιες (πολύ λίγες) εταιρείες ενοικίασης σχολικών λεωφορείων.
Η πλειοψηφία όμως των τουριστικών λεωφορείων που χρησιμοποιούνται στις σχολικές εκδρομές και επισκέψεις δεν διαθέτουν τέτοια συστήματα, με αποτέλεσμα τα παιδιά των νηπιαγωγείων και των πρώτων τάξεων του δημοτικού να αποκλείονται μαζικά από εκδρομές και επισκέψεις, πέραν αυτών που μπορούν να οργανωθούν σε μέρη κοντινά στα σχολεία τους, όπου μπορούν να πάνε με τα πόδια.
Ολα τα παραπάνω, όπως σημείωσε ο βουλευτής του ΚΚΕ Γ. Δελής, σχετίζονται άμεσα και με το θέμα της καθημερινής ασφαλούς μεταφοράς μαθητών από και προς τα σχολεία τους (για Ειδικά Σχολεία, Μουσικά, Καλλιτεχνικά κ.ά.), για την οποία την ευθύνη έχουν οι Περιφέρειες αλλά τα προβλήματα κάθε χρόνο είναι πολλαπλά. Παρέμβαση για το θέμα έκανε η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπαλλήλων Αιρετών Περιφερειών Ελλάδας (ΟΣΥΑΠΕ), σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι «τα σχολεία έχουν ανοίξει, αλλά και πάλι όχι για όλους τους μαθητές... Σε όλη την Ελλάδα, σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα δεκάδες δρομολόγια βγαίνουν και ξαναβγαίνουν "άγονα" στους διαγωνισμούς που προκηρύσσονται. Στην Αττική παραμένουν άγονα εκατοντάδες δρομολόγια, στην Κέρκυρα περίπου 20, στην Κεντρική Μακεδονία εκατοντάδες γονείς μαζί με τα παιδιά τους κινητοποιούνται φωνάζοντας "Βάλτε λεωφορεία να πάμε στα σχολεία"».
Η ΟΣΥΑΠΕ σημειώνει ότι μοναδική λύση που πρέπει να δοθεί είναι: «Απόκτηση από τις Περιφέρειες ή από άλλο δημόσιο φορέα όλου του αναγκαίου στόλου οχημάτων και προσλήψεις οδηγών και συνοδών, ώστε έγκαιρα και ολοκληρωμένα να προγραμματίζονται και να πραγματοποιούνται όλα τα δρομολόγια, που χρειάζονται για τη μεταφορά των μαθητών, που εντάσσονται στο "σύστημα" αυτό, χωρίς τον ασφυκτικό χιλιομετρικό περιορισμό, με ταυτόχρονη ένταξη και χρήση του στόλου αυτού σε υπόλοιπες ανάγκες και δράσεις μετακινήσεων (εκδρομές, επισκέψεις σε χώρους Πολιτισμού και Αθλησης, άλλα δρομολόγια κ.λπ.) (...) Για να πάψει η μεταφορά των μαθητών να επαφίεται στις διαθέσεις των κάθε είδους ιδιοκτητών πούλμαν, λεωφορείων, ταξί κ.λπ.».
Στη συνέχεια, στις 11.30 π.μ. στο Μουσείο Εθνικής Αντίστασης ο καθηγητής Χρήστος Τουρτούρας θα παρουσιάσει τα ντοκουμέντα από τις διώξεις του Μιχάλη Παπαμαυρου, αλλά και την επανέκδοση του μνημειώδους έργου του, «Σύστημα Νέας Παιδαγωγικής».
Στην απόφαση των παρατάξεων ΔΑΚΕ - ΔΗΣΥ να γίνουν ηλεκτρονικές εκλογές για το νέο ΔΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χαλκιδικής και στις μεθοδεύσεις για την παρεμπόδιση της διά ζώσης συμμετοχής αναφέρεται η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών». Η ΑΣΕ καταψήφισε την απόφαση, επιμένοντας σε αποκλειστικά διά ζώσης εκλογές, με μέτρα για τη μαζική συμμετοχή των εκπαιδευτικών.
Η ΑΣΕ αναφέρεται για μια ακόμα φορά στους λόγους της αντίθεσής της στη διεξαγωγή ηλεκτρονικών εκλογών και σημειώνει: «Οι συγκεκριμένες παρατάξεις (ΔΑΚΕ και ΔΗΣΥ) κάνουν ένα βήμα παραπάνω στην προσπάθεια να μπουν εμπόδια στις διαφανείς, ζωντανές διαδικασίες και προτείνουν να είναι διαχειρίστρια της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας η πρόεδρος του ΔΣ, υποψήφια στις εκλογές με την παράταξη της ΔΑΚΕ. Και σαν να μην έφταναν τα παραπάνω, με ανακοίνωση του Συλλόγου (χωρίς να έχει παρθεί απόφαση σε κάποιο ΔΣ ή Γενική Συνέλευση και χωρίς να έχει γίνει οποιαδήποτε αναφορά), βάζουν επιπρόσθετα εμπόδια στις διά ζώσης διαδικασίες, αφού καλούν όσους επιθυμούν να ψηφίσουν διά ζώσης (και μόνο αυτούς) να ενημερώσουν τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών με προσωπική τους δήλωση 13 μέρες πριν τις εκλογές». Και προσθέτει: «Η απόφαση αυτή είναι παράτυπη, είναι κόντρα στο ίδιο το καταστατικό του Συλλόγου και δρα υπονομευτικά για τον κλάδο αλλά και όλο το συνδικαλιστικό κίνημα, επιχειρώντας να αποκλείσει τους εκπαιδευτικούς από τις ζωντανές διαδικασίες του Συλλόγου, την οργάνωση της πάλης, την υπεράσπιση του κλάδου και των σωματείων. Προχωρά ακόμα παραπέρα τις αντιδραστικές διατάξεις του ν. Χατζηδάκη».
Η ΑΣΕ ξεκαθαρίζει ότι κανείς δεν μπορεί να απαγορεύσει σε κανέναν εκπαιδευτικό να ψηφίσει διά ζώσης, ανεξάρτητα αν το έχει δηλώσει ή όχι, και τονίζει πως «η καλύτερη απάντηση σε όλους αυτούς τους σχεδιασμούς είναι η μαζική συμμετοχή των συναδέλφων στις διά ζώσης διαδικασίες και η αποφασιστική ενίσχυση του ψηφοδελτίου της "Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών"».
Η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ διοργανώνει εκδήλωση με θέμα «H λαϊκή πάλη για τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες απέναντι στην πολιτική ΕΕ - κυβερνήσεων - κεφαλαίου για το σχολείο» τη Δευτέρα 27 Νοέμβρη, στις 9.00, στο Ευρωκοινοβούλιο (αίθουσα SPAAK 1C47) στις Βρυξέλλες.
Εισηγητής θα είναι ο ευρωβουλευτής του Κόμματος Κώστας Παπαδάκης.
Θα ακολουθήσουν ομιλίες από:
- Τον Κυριάκο Ιωαννίδη, μέλος της ΚΕ και υπεύθυνο του Τμήματος Παιδείας και Ερευνας της ΚΕ
- Τον Παναγιώτη Κατηφέ, πρόεδρο της ΑΣΓΜΕ
- Την Αμαλία Γακοπούλου, μέλος του ΔΣ της Ομοσπονδίας Γονέων Αττικής
- Τον Νίκο Μαρκόπουλο, πρόεδρο του Σωματείου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αγίας Βαρβάρας
- Την Αφροδίτη Μπόμπολη, μέλος του Γραφείου του ΚΣ της ΚΝΕ