ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 18 Μάη 2024 - Κυριακή 19 Μάη 2024
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Προς το ψηφιακό σχολείο των ταξικών φραγμών

Δράσεις για το «ψηφιακό σχολείο» ανακοίνωσε την Παρασκευή η κυβέρνηση

Eurokinissi

Με διακηρύξεις περί... «επανάστασης» στον τρόπο με τον οποίο γίνεται το μάθημα, παρουσιάστηκαν την Παρασκευή, από τον πρωθυπουργό, Κυρ. Μητσοτάκη, μια σειρά από ψηφιακές δράσεις υπό τον τίτλο «Ψηφιακό Σχολείο». Οι σχετικές κυβερνητικές ανακοινώσεις έγιναν από το Ημερήσιο Γυμνάσιο Ριζωμάτων στην Ημαθία, μαζί με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, σε... πανηγυρικό τόνο, και ενώ το δημόσιο σχολείο στενάζει κάτω από το βάρος της υποχρηματοδότησης και τα μορφωτικά δικαιώματα συμπιέζονται όλο και περισσότερο.

Κοιτώντας κανείς όσα ανακοινώθηκαν, χωρίς τη βαρύτητα που επιχειρούν να τους δώσουν οι μεγαλόστομες διακηρύξεις, αντικρίζει μια σειρά από δράσεις που «χτίζονται» πάνω στα προβλήματα που η ίδια πολιτική έχει συσσωρεύσει στην Εκπαίδευση αλλά και εξυπηρετούν τη συνέχισή της. Βασίζονται στο ίδιο αναχρονιστικό περιεχόμενο του σχολείου, με τις ελλείψεις και τις επικίνδυνες συχνά υποδομές να παραμένουν - αφού δεν είναι επιλέξιμες δαπάνες του Ταμείου Ανάκαμψης - με την αναζήτηση υποστήριξης εκτός σχολείου, πάντα ανάλογα με την τσέπη, τις ελλείψεις εκπαιδευτικών, τους γιγαντωμένους ταξικούς φραγμούς.

Οπως ανακοινώθηκε την Παρασκευή, το «ψηφιακό σχολείο» συνίσταται σε:

Ψηφιακό Φροντιστήριο, με μαθήματα από την Α' Δημοτικού μέχρι τη Γ' Λυκείου. Είναι μια ψηφιακή πλατφόρμα με όλα τα μαθήματα που διδάσκονται στο σχολείο, με σύντομα βίντεο σε μορφή επεισοδίων. Ξεκινά με τις τρεις τάξεις του Γυμνασίου στα μαθήματα Γλώσσα και Μαθηματικά.

Ψηφιακό Φροντιστήριο για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Ζωντανά απογευματινά μαθήματα των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ που θα είναι διαθέσιμα και για μεταγενέστερη χρήση, με προγραμματισμένη έναρξη τον ερχόμενο Σεπτέμβρη.

«Αντιμετωπίζουμε στην πράξη κοινωνικές και περιφερειακές ανισότητες», δήλωσε ο πρωθυπουργός σχετικά με τα δύο είδη ψηφιακού φροντιστηρίου, αναφέροντας ότι «οι πανελλήνιες εξετάσεις παραμένουν ένα δίκαιο σύστημα, που δίνει ισότιμες ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά». Στη διάρκεια δε της παρουσίασης τονίστηκε ότι τα ψηφιακά φροντιστήρια θα είναι «δωρεάν», έγιναν αναφορές σε μαθητές που ανήκουν σε «ευάλωτα νοικοκυριά». Πλασάρεται έτσι προκλητικά από τους φορείς μιας πολιτικής που γιγαντώνει τους ταξικούς φραγμούς, στενεύει τον δρόμο προς την Ανώτατη Εκπαίδευση, ως στήριξη στα παιδιά των φτωχών λαϊκών οικογενειών που ματώνουν και θα ματώνουν πληρώνοντας φροντιστήρια. Επιλέγει έτσι λιγότερο... δαπανηρούς τρόπους στήριξης - σε όσους την έχουν περισσότερο ανάγκη - από την ενισχυτική διδασκαλία και την πρόσθετη διδακτική στήριξη.

Τάξεις για απομακρυσμένες περιοχές. «Καλύπτονται οι εκπαιδευτικές ανάγκες απομακρυσμένων νησιωτικών και ορεινών περιοχών», δηλώνει η κυβέρνηση, με τη δημιουργία τάξεων με φυσική παρουσία τουλάχιστον 3 ειδικοτήτων εκπαιδευτικών και «ζωντανή ψηφιακή διδασκαλία των μαθημάτων εντός σχολικού ωραρίου που δεν καλύπτονται από τις διαθέσιμες στην περιοχή ειδικότητες». Ως παράδειγμα εφαρμογής παρατίθεται η απομακρυσμένη Γαύδος. Υπάρχει όμως πλούσια πείρα που δείχνει πως κατεύθυνση είναι η πολιτική των συγχωνεύσεων σχολείων, η εξοικονόμηση πόρων, στην υπηρεσία της οποίας θα μπορούσε να τεθεί το συγκεκριμένο μέτρο, σε βάρος των μορφωτικών αναγκών.

Διαδραστικά Συστήματα Μάθησης. Πρόκειται για τους πολυδιαφημισμένους διαδραστικούς πίνακες, με το πρόγραμμα να αφορά Ε' και ΣΤ' Δημοτικού, Γυμνάσια και Λύκεια, καθώς και εκπαιδευτικό υλικό διαδραστικών πινάκων.

Εφαρμογή E-parents και edudocs.services.gov.gr: Η πρώτη αφορά την επικοινωνία γονέων και κηδεμόνων με το σχολείο, για ανακοινώσεις, ηλεκτρονική ενημέρωση απουσιών και βαθμολογιών, συμβουλευτικές υπηρεσίες και προγραμματισμό συναντήσεων, online επικοινωνία. Η δεύτερη αφορά τους εκπαιδευτικούς και τον σύλλογο διδασκόντων με ψηφιοποίηση βιβλίου πράξεων συλλόγου διδασκόντων, ψηφιακές υπογραφές εκπαιδευτικών, βιβλιοθήκη πρότυπων εγγράφων.

Στην πεπατημένη της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής

Για «σύνολο δράσεων οι οποίες έρχονται να βελτιώσουν τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί μέχρι σήμερα το σχολείο» έκανε λόγο ο υπουργός Παιδείας, Κυρ. Πιερρακάκης, τονίζοντας ότι «η Παιδεία είναι ο μεγαλύτερος ιμάντας κοινωνικής κινητικότητας της χώρας. Και θα επενδύσουμε σε αυτήν με κάθε τρόπο». Στο σημείο αυτό, σημειώνεται ότι το έργο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης με 232 εκατομμύρια ευρώ, κάτι που τόνισε ιδιαίτερα, ως επιτυχία της κυβέρνησης, ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νίκος Παπαθανάσης. Είναι δηλαδή κομμάτι της αστικής στρατηγικής, όπως αποτυπώνεται στα «χρηματοδοτικά της εργαλεία», και καμία σχέση δεν έχει με τις πραγματικές ανάγκες ή την απαραίτητη αναβάθμιση των ηλεκτρονικών υποδομών στην Εκπαίδευση.

Η κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι προοδευτικά το «ψηφιακό σχολείο» θα συμπεριλάβει εκπαιδευτικές υπηρεσίες για μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς, υπηρεσίες που συνδέονται με την επαγγελματική σταδιοδρομία όπως την επαγγελματική κατάρτιση, την πιστοποίηση προσόντων κ.λπ. και εκπαιδευτικό υλικό.

ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ
Αυτήν την Κυριακή οι εκλογές του ΤΕΕ

Αυτήν την Κυριακή, 19 Μάη, πραγματοποιούνται σε ολόκληρη τη χώρα οι εκλογές του ΤΕΕ. Με το σύνθημα «Μαζί για την Ανατροπή της πολιτικής που θυσιάζει τις ζωές μας για τα κέρδη των ομίλων και τις δεσμεύσεις ΕΕ - ΝΑΤΟ», η «Πανεπιστημονική Μηχανικών» καλεί όλους τους φίλους της στη μαχητική στήριξη των ψηφοδελτίων της.

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την ανανεωμένη ιστοσελίδα της «Πανεπιστημονικής» http://panepistimoniki.gr.

ΛΑΜΙΑ
Ομαδική τροφική δηλητηρίαση σε δημοτικά σχολεία

Ομαδική τροφική δηλητηρίαση μετά από κατανάλωση σχολικών γευμάτων που προμηθεύει ιδιωτική εταιρεία, φέρεται να υπέστησαν δεκάδες μαθητές δημοτικών σχολείων της Λαμίας, ορισμένοι εκ των οποίων χρειάστηκε να μεταφερθούν στο Νοσοκομείο Λαμίας για τις πρώτες βοήθειες.

Στο μεταξύ, γονείς μαθητών που έπαθαν την τροφική δηλητηρίαση προσέφυγαν το πρωί της Παρασκευής 17 Μάη στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Λαμίας, καταγγέλλοντας το περιστατικό και ζητώντας την παρέμβαση εισαγγελέα.

Συγκεκριμένα, νωρίς το απόγευμα της Πέμπτης, μαθητές δημοτικών σχολείων όπου γίνεται διανομή σχολικών γευμάτων από ιδιωτική εταιρεία παρουσίασαν συμπτώματα τροφικής δηλητηρίασης με εμετούς και διάρροια. Αρχικά οι γονείς πίστεψαν ότι πρόκειται για γαστρεντερίτιδα, αλλά στην πορεία τα κρούσματα άρχισαν να αυξάνονται και να αφορούν μαθητές των συγκεκριμένων σχολείων, που κατανάλωσαν το ίδιο σχολικό γεύμα. Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία, πάνω από 60 μαθητές παρουσίασαν συμπτώματα. Μάλιστα, συμπτώματα εμφάνισαν και ενήλικες, όπως εκπαιδευτικός και γονείς μαθητών, που δοκίμασαν από τα συγκεκριμένα γεύματα.

Να σημειώσουμε ότι πρόκειται για το δεύτερο περιστατικό με τροφική δηλητηρίαση μαθητών από σχολικά γεύματα, καθώς κάτι αντίστοιχο είχε συμβεί σε δημοτικά σχολεία της Χαλκίδας, πριν από λίγους μήνες.

Η ΤΕ Φθιώτιδας

«Αυτό είναι το "σύγχρονο σχολείο" εν έτει 2024: Μαθητές να πηγαίνουν υγιείς στο σχολείο και να γυρίζουν δηλητηριασμένοι», τονίζει η ΤΕ Φθιώτιδας του ΚΚΕ σε ανακοίνωση που εξέδωσε μετά το περιστατικό.

Σημειώνει επίσης ότι «αντί να εξασφαλίζεται η ποιοτική και δωρεάν σίτιση στα σχολεία με αποκλειστική ευθύνη του κράτους, έχει παραδοθεί στις εργολαβίες που κάνουν μπίζνες με το λιγότερο δυνατό κόστος». Καταλήγοντας, απαιτεί να μη συγκαλυφθεί και να αποδοθούν ευθύνες για το συγκεκριμένο περιστατικό, ενώ καλεί τους γονείς και τον λαό συνολικότερα να καταδικάσουν την πολιτική που θυσιάζει τις ανάγκες των πολλών για τα συμφέροντα των λίγων και να δυναμώσουν με την ψήφο τους το ΚΚΕ και στις ευρωεκλογές της 9ης Ιούνη.

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
«Τα παιδιά χρειάζονται εκπαιδευτικούς και όχι οθόνες!»

«Ο πρωθυπουργός ανοίγει τον δρόμο σε νέο κλείσιμο σχολείων και ενταφιάζει τη λειτουργία σχολείων σε απομακρυσμένες περιοχές», σημειώνει σε ανακοίνωσή του το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ

Σε ανακοίνωση για την ομιλία του πρωθυπουργού στην εκδήλωση για το «ψηφιακό σχολείο» το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ τονίζει:

«Στο Γυμνάσιο Ριζωμάτων, που έχει τρύπα στο εργαστήριο Φυσικής, η οποία καλύφτηκε με χαρτόνι και πολλοί εκπαιδευτικοί ήρθαν τον Δεκέμβρη (!), ο πρωθυπουργός εξήγγειλε νέο κλείσιμο σχολείων και υποκατάστασή τους με μια ψηφιακή πλατφόρμα, που μόνο σχολείο δεν είναι.

Επί της ουσίας, με τις σημερινές του ανακοινώσεις, βάζει ταφόπλακα στην ολοκληρωμένη λειτουργία σχολείων σε απομακρυσμένες περιοχές και στην ανάγκη να έχουν εκπαιδευτικούς που θα μεταδίδουν τη γνώση διά ζώσης και όχι μέσω οθόνης.

Η εξέλιξη αυτή είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη γιατί ανοίγει τον δρόμο και σε νέο κλείσιμο σχολείων και συγχωνεύσεις, όπου τα όρια της "αντοχής της οικονομίας", πασπαλισμένα με δήθεν παιδαγωγικά κριτήρια, το επιβάλλουν.

Οσο, δε, για την ανακοίνωση για ψηφιακό φροντιστήριο για τους μαθητές που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα για "κανονικό", διά ζώσης φροντιστήριο, όπως υποκριτικά επικαλείται η κυβέρνηση, είναι τουλάχιστον προκλητική. Αποδεικνύεται ξεκάθαρα ότι στόχος της είναι να στερήσει από τα παιδιά που έχουν τη μεγαλύτερη ανάγκη για στήριξη, την αναγκαία διαπροσωπική επαφή με τους εκπαιδευτικούς και η οποία μπορεί να δοθεί και μέσω της ενισχυτικής διδασκαλίας και της πρόσθετης διδακτικής στήριξης, που συστηματικά υποβαθμίζεται από όλες τις κυβερνήσεις.

Τα σχολεία, οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν ανάγκη από μια τέτοια ψηφιακή μετάβαση, που τελικά οδηγεί σε μορφωτική υστέρηση.

Το ΚΚΕ εδώ και τώρα απαιτεί να στηριχτούν τα σχολεία με εκπαιδευτικούς και να δοθούν χρήματα για να είναι ασφαλή.

Και αυτή η εξέλιξη αποδεικνύει ότι τα περίφημα χρηματοδοτικά εργαλεία της Ευρωπαϊκής Ενωσης, τα οποία πληρώνει ο λαός μας, αφορούν τα κέρδη των λίγων και όχι τις ανάγκες των πολλών. Γι' αυτό, στις 9 Ιούνη πιο δυνατό ΚΚΕ. Για να μην περάσουν αυτά τα απαράδεκτα σχέδια».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ