Σάββατο 18 Μάη 2024 - Κυριακή 19 Μάη 2024
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Προς το ψηφιακό σχολείο των ταξικών φραγμών

Δράσεις για το «ψηφιακό σχολείο» ανακοίνωσε την Παρασκευή η κυβέρνηση

Eurokinissi

Με διακηρύξεις περί... «επανάστασης» στον τρόπο με τον οποίο γίνεται το μάθημα, παρουσιάστηκαν την Παρασκευή, από τον πρωθυπουργό, Κυρ. Μητσοτάκη, μια σειρά από ψηφιακές δράσεις υπό τον τίτλο «Ψηφιακό Σχολείο». Οι σχετικές κυβερνητικές ανακοινώσεις έγιναν από το Ημερήσιο Γυμνάσιο Ριζωμάτων στην Ημαθία, μαζί με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, σε... πανηγυρικό τόνο, και ενώ το δημόσιο σχολείο στενάζει κάτω από το βάρος της υποχρηματοδότησης και τα μορφωτικά δικαιώματα συμπιέζονται όλο και περισσότερο.

Κοιτώντας κανείς όσα ανακοινώθηκαν, χωρίς τη βαρύτητα που επιχειρούν να τους δώσουν οι μεγαλόστομες διακηρύξεις, αντικρίζει μια σειρά από δράσεις που «χτίζονται» πάνω στα προβλήματα που η ίδια πολιτική έχει συσσωρεύσει στην Εκπαίδευση αλλά και εξυπηρετούν τη συνέχισή της. Βασίζονται στο ίδιο αναχρονιστικό περιεχόμενο του σχολείου, με τις ελλείψεις και τις επικίνδυνες συχνά υποδομές να παραμένουν - αφού δεν είναι επιλέξιμες δαπάνες του Ταμείου Ανάκαμψης - με την αναζήτηση υποστήριξης εκτός σχολείου, πάντα ανάλογα με την τσέπη, τις ελλείψεις εκπαιδευτικών, τους γιγαντωμένους ταξικούς φραγμούς.

Οπως ανακοινώθηκε την Παρασκευή, το «ψηφιακό σχολείο» συνίσταται σε:

Ψηφιακό Φροντιστήριο, με μαθήματα από την Α' Δημοτικού μέχρι τη Γ' Λυκείου. Είναι μια ψηφιακή πλατφόρμα με όλα τα μαθήματα που διδάσκονται στο σχολείο, με σύντομα βίντεο σε μορφή επεισοδίων. Ξεκινά με τις τρεις τάξεις του Γυμνασίου στα μαθήματα Γλώσσα και Μαθηματικά.

Ψηφιακό Φροντιστήριο για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Ζωντανά απογευματινά μαθήματα των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ που θα είναι διαθέσιμα και για μεταγενέστερη χρήση, με προγραμματισμένη έναρξη τον ερχόμενο Σεπτέμβρη.

«Αντιμετωπίζουμε στην πράξη κοινωνικές και περιφερειακές ανισότητες», δήλωσε ο πρωθυπουργός σχετικά με τα δύο είδη ψηφιακού φροντιστηρίου, αναφέροντας ότι «οι πανελλήνιες εξετάσεις παραμένουν ένα δίκαιο σύστημα, που δίνει ισότιμες ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά». Στη διάρκεια δε της παρουσίασης τονίστηκε ότι τα ψηφιακά φροντιστήρια θα είναι «δωρεάν», έγιναν αναφορές σε μαθητές που ανήκουν σε «ευάλωτα νοικοκυριά». Πλασάρεται έτσι προκλητικά από τους φορείς μιας πολιτικής που γιγαντώνει τους ταξικούς φραγμούς, στενεύει τον δρόμο προς την Ανώτατη Εκπαίδευση, ως στήριξη στα παιδιά των φτωχών λαϊκών οικογενειών που ματώνουν και θα ματώνουν πληρώνοντας φροντιστήρια. Επιλέγει έτσι λιγότερο... δαπανηρούς τρόπους στήριξης - σε όσους την έχουν περισσότερο ανάγκη - από την ενισχυτική διδασκαλία και την πρόσθετη διδακτική στήριξη.

Τάξεις για απομακρυσμένες περιοχές. «Καλύπτονται οι εκπαιδευτικές ανάγκες απομακρυσμένων νησιωτικών και ορεινών περιοχών», δηλώνει η κυβέρνηση, με τη δημιουργία τάξεων με φυσική παρουσία τουλάχιστον 3 ειδικοτήτων εκπαιδευτικών και «ζωντανή ψηφιακή διδασκαλία των μαθημάτων εντός σχολικού ωραρίου που δεν καλύπτονται από τις διαθέσιμες στην περιοχή ειδικότητες». Ως παράδειγμα εφαρμογής παρατίθεται η απομακρυσμένη Γαύδος. Υπάρχει όμως πλούσια πείρα που δείχνει πως κατεύθυνση είναι η πολιτική των συγχωνεύσεων σχολείων, η εξοικονόμηση πόρων, στην υπηρεσία της οποίας θα μπορούσε να τεθεί το συγκεκριμένο μέτρο, σε βάρος των μορφωτικών αναγκών.

Διαδραστικά Συστήματα Μάθησης. Πρόκειται για τους πολυδιαφημισμένους διαδραστικούς πίνακες, με το πρόγραμμα να αφορά Ε' και ΣΤ' Δημοτικού, Γυμνάσια και Λύκεια, καθώς και εκπαιδευτικό υλικό διαδραστικών πινάκων.

Εφαρμογή E-parents και edudocs.services.gov.gr: Η πρώτη αφορά την επικοινωνία γονέων και κηδεμόνων με το σχολείο, για ανακοινώσεις, ηλεκτρονική ενημέρωση απουσιών και βαθμολογιών, συμβουλευτικές υπηρεσίες και προγραμματισμό συναντήσεων, online επικοινωνία. Η δεύτερη αφορά τους εκπαιδευτικούς και τον σύλλογο διδασκόντων με ψηφιοποίηση βιβλίου πράξεων συλλόγου διδασκόντων, ψηφιακές υπογραφές εκπαιδευτικών, βιβλιοθήκη πρότυπων εγγράφων.

Στην πεπατημένη της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής

Για «σύνολο δράσεων οι οποίες έρχονται να βελτιώσουν τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί μέχρι σήμερα το σχολείο» έκανε λόγο ο υπουργός Παιδείας, Κυρ. Πιερρακάκης, τονίζοντας ότι «η Παιδεία είναι ο μεγαλύτερος ιμάντας κοινωνικής κινητικότητας της χώρας. Και θα επενδύσουμε σε αυτήν με κάθε τρόπο». Στο σημείο αυτό, σημειώνεται ότι το έργο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης με 232 εκατομμύρια ευρώ, κάτι που τόνισε ιδιαίτερα, ως επιτυχία της κυβέρνησης, ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νίκος Παπαθανάσης. Είναι δηλαδή κομμάτι της αστικής στρατηγικής, όπως αποτυπώνεται στα «χρηματοδοτικά της εργαλεία», και καμία σχέση δεν έχει με τις πραγματικές ανάγκες ή την απαραίτητη αναβάθμιση των ηλεκτρονικών υποδομών στην Εκπαίδευση.

Η κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι προοδευτικά το «ψηφιακό σχολείο» θα συμπεριλάβει εκπαιδευτικές υπηρεσίες για μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς, υπηρεσίες που συνδέονται με την επαγγελματική σταδιοδρομία όπως την επαγγελματική κατάρτιση, την πιστοποίηση προσόντων κ.λπ. και εκπαιδευτικό υλικό.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ