ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 18 Μάη 2024 - Κυριακή 19 Μάη 2024
Σελ. /40
ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΟΜΠΟΥΛΙΔΗΣ
Να τους κάνουμε τη ζωή ακόμη πιο δύσκολη! Δυναμώνοντας το ΚΚΕ!

Ο Βασίλης Τομπουλίδης, υποψήφιος ευρωβουλευτής, από το βήμα της συγκέντρωσης, κάλεσε τον λαό στις γειτονιές της Τούμπας να στείλει μήνυμα ελπίδας και αισιοδοξίας, πανευρωπαϊκό, ανεβάζοντας ακόμη πιο ψηλά τα ποσοστά του ΚΚΕ.

«Να βρεθούμε ακόμη πιο ψηλά, με μεγάλα, διψήφια ποσοστά στην Τούμπα και σε όλη τη Θεσσαλονίκη, να είμαστε ξανά τρίτο κόμμα, διαψεύδοντας τις προβλέψεις και τις προσδοκίες τους. Είναι στο χέρι μας!

Αλλά χρειάζεται τις επόμενες ώρες, τις επόμενες μέρες να πάμε πόρτα πόρτα, σε κάθε λαϊκό σπίτι των εργατικών - λαϊκών συνοικιών της πόλης. Να μην αφήσουμε δρόμο, γειτονιά, πλατεία, χώρο δουλειάς, μικρομάγαζο, που να μην φτάσει το κάλεσμά μας, παντού, με το κόκκινο ψηφοδέλτιο του ΚΚΕ στο χέρι. Το μόνο ψηφοδέλτιο που όταν θα βγαίνει κατά χιλιάδες από τις κάλπες της 9ης Ιούνη, και η κυβέρνηση της ΝΔ και τα υπόλοιπα κόμματα του ευρωμονόδρομου, αλλά και το διευθυντήριο και τα λόμπι των Βρυξελλών θα ξέρουν καλά ότι δεν θα μπορούν να το βάλουν σε καμία περίπτωση στο χέρι, γιατί το ΚΚΕ, οι ευρωβουλευτές του δεν έχουμε δεσμεύσεις σε αυτούς. Γιατί η μόνη δέσμευσή μας είναι να υπηρετούμε τα εργατικά - λαϊκά συμφέροντα και να οργανώνουμε με βάση αυτά την αντεπίθεση του λαού.

Ο λαός να εμπιστευτεί την πείρα του και να βγάλει συμπεράσματα

Σας καλούμε λοιπόν να εμπιστευτούμε την πείρα που απέκτησε ο λαός μας, μέσα από τις ίδιες τις εξελίξεις και τους αγώνες του.

Εδώ στην περιοχή μας γνωρίζουμε καλά τα αποτελέσματα της πολιτικής κυβερνήσεων και ΕΕ.

Τα βιώνουν οι εργαζόμενοι της πόλης μας με τους καθηλωμένους μισθούς και τα ωράρια - λάστιχο στα μεγάλα εμπορικά, στον κλάδο του επισιτισμού και του τουρισμού κ.α.

Τα νιώθουν στο πετσί τους οι νέοι και τα νέα ζευγάρια, που θέλουν να μπουν σε ένα σπίτι στο κέντρο, στην Τούμπα, στη Χαριλάου, έχοντας να πληρώσουν 30 και 40% αύξηση στα ενοίκια σε σχέση με την προηγούμενη δεκαετία, ή τον διπλασιασμό των επιτοκίων των στεγαστικών τους δανείων, για να κερδίζουν ταυτόχρονα οι τράπεζες μόνο από τόκους 8 δισ. ευρώ και μόνο σε ένα έτος, το 2023.

Τα ξέρουν οι γονείς και οι μαθητές της περιοχής μας, με τις άθλιες σχολικές υποδομές, των κοντέινερ της Προσχολικής Αγωγής. Φαίνονται στην πράξη τα αποτελέσματα της πολιτικής που βάζει μπροστά τα κέρδη και όχι τις ανάγκες μας. Σε σχολεία όπως το 13ο Γυμνάσιο, το 17ο ΓΕΛ και το 89ο Δημοτικό, που επιχειρούν να τα κλείσουν όπως όπως, αξιοποιώντας την αύξηση του ορίου των μαθητών ανά τάξη για να εξοικονομήσουν κόστος από εργαζόμενους, εκπαιδευτικούς, λειτουργία κτιρίων κ.λπ.

Ζούμε επίσης κάθε μέρα τι σημαίνουν τα έργα με κριτήριο μόνο τις ανάγκες του μεγάλου κεφαλαίου. Τα υπομένουμε πίσω από το τιμόνι, στο μποτιλιάρισμα εξαιτίας του flyover και στον Περιφερειακό και μέσα στην πόλη. Την ίδια ώρα που η πόλη μας έχει ανάγκη από σύγχρονα, ασφαλή Μέσα Μαζικής Μεταφοράς σταθερής τροχιάς, από ενίσχυση του ΟΑΣΘ, όπως διεκδικούν οι εργαζόμενοι και όπως βροντοφώναξαν και οι κάτοικοι της Τούμπας και της Πυλαίας, με τις συνεχείς κινητοποιήσεις τους για να σταματήσει η κατασκευή του flyover.

Δεν χωράνε άλλες περιγραφές.

Τώρα είναι ώρα για συμπεράσματα.

Ποιοι βρέθηκαν μαζί μας και ποιοι ήταν απέναντι;

Οταν διεκδικούσαν σε πολλές επιχειρήσεις στην πόλη μας οι εργαζόμενοι ΣΣΕ και αυξήσεις στους μισθούς;

Οταν διαδήλωναν οι αγρότες στην "Agrotica" και στα μπλόκα ενάντια στη νέα ΚΑΠ, για να μειωθεί το κόστος παραγωγής με μέτρα ανακούφισης από την κυβέρνηση;

Οταν δέχονταν ξανά την καταστολή οι φοιτητές του ΑΠΘ κατά τη διάρκεια των μεγάλων φοιτητικών κινητοποιήσεων των προηγούμενων μηνών για να μην περάσει η νομιμοποίηση των ιδιωτικών ΑΕΙ;

Οταν οι κάτοικοι των γειτονιών μας διαδήλωναν και διεκδικούσαν ελεύθερους χώρους, να σταματήσουν οι αποχαρακτηρισμοί χώρων για σχολικά κτίρια; Οταν οι εργαζόμενοι στην καθαριότητα του δήμου Θεσσαλονίκης διεκδικούσαν ανθρώπινες συνθήκες δουλειάς, μέσα ατομικής προστασίας, αύξηση μόνιμου προσωπικού;

Οταν οι συγγενείς, οι φίλοι και δεκάδες χιλιάδες λαού της Θεσσαλονίκης πάλευαν και με τις κινητοποιήσεις που συγκλόνισαν την πόλη μας για να μη συγκαλυφθεί το έγκλημα στα Τέμπη, για να αναδειχτούν τα πραγματικά αίτια και να πληρώσουν όλοι οι υπεύθυνοι;

Οταν ο λαός της πόλης διαδήλωνε για να μη μετατραπεί η Θεσσαλονίκη σε ορμητήριο πολέμου, όταν έδειχνε την αλληλεγγύη του στον Παλαιστινιακό λαό;

Απέναντι ήταν η κυβέρνηση της ΝΔ. Αλλά και τα κόμματα που στήριξαν τους πυλώνες της αντιλαϊκής πολιτικής σε κάθε κρίσιμη στιγμή, ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ. Η χρήσιμη δεξιά πατερίτσα τους, ο Βελόπουλος. Αλλά και διοικήσεις δήμων και Περιφέρειας.

Το ΚΚΕ ήταν μπροστά, το μόνο αντίπαλο δέος

Μαζί με τον λαό σε κάθε στιγμή ήταν οι κομμουνιστές συνδικαλιστές στα εργατικά σωματεία, οι εκλεγμένοι με την "Πανσπουδαστική" στα πανεπιστήμια, με τη "Λαϊκή Συσπείρωση" σε δήμους και Περιφέρεια. Ηταν το ΚΚΕ μπροστά, σε κάθε μικρή και μεγάλη λαϊκή κινητοποίηση. Υψώνοντας τείχος απέναντι στην αντιλαϊκή πολιτική.

Αποτελώντας τη μόνη γνήσια λαϊκή - εργατική αντιπολίτευση, το μόνο αντίπαλο δέος απέναντι σε μια κυβέρνηση που ήθελε να παρουσιαστεί πανίσχυρη.

Το αποδείξαμε! Σε λίγους μήνες, με τρεις μεγάλες εργατικές απεργίες, με τις πολύμηνες κινητοποιήσεις των αγροτών και των φοιτητών που κάνανε σμπαράλια την προπαγάνδα της κυβέρνησης για την ΚΑΠ και για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια.

Το αποδείξαμε! Δεν υπάρχει πανίσχυρη κυβέρνηση, όπου αντιμετωπίζει οργανωμένο λαό και κίνημα.

Τώρα να τους κάνουμε τη ζωή ακόμη πιο δύσκολη! Δυναμώνοντας το ΚΚΕ.

Για να γεμίσουν περηφάνια, αισιοδοξία ακόμη πιο πολλοί.

Για να δούμε πιο πολλά χαμογελαστά πρόσωπα την επόμενη μέρα.

Για να πάρουμε δύναμη για τους αγώνες που έρχονται από την επόμενη κιόλας μέρα.

Για να πάρουν τα όνειρα εκδίκηση στην Ελλάδα και σε όλη την Ευρώπη!».

Στην έκθεση «Comic Con»

Την έκθεση «The Comic Con vol.8», που άνοιξε τις πόρτες της την Παρασκευή στο Συνεδριακό Κέντρο «Ιωάννης Βελλίδης» και το Περίπτερο 6 στις εγκαταστάσεις της ΔΕΘ - Helexpo, επισκέφτηκε στο Βελλίδειο ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δ. Κουτσούμπας, συνοδευόμενος από την Θεανώ Καπέτη, μέλος του ΠΓ της ΚΕ και Γραμματέα της ΚΟ Κ. Μακεδονίας, και τον βουλευτή Θεσσαλονίκης Γ. Δελη.

Τον ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ υποδέχτηκαν και ξενάγησαν στον χώρο οι Λ. Παπαδόπουλος και Α. Λαζαρίδης, υπεύθυνοι της έκθεσης, καθώς και οι Α. Κισκίνης και Β. Φωτσεινός από το team της διοργάνωσης, που είχαν και την πρωτοβουλία να προσκαλέσουν τον Δ. Κουτσούμπα να την επισκεφτεί.

Η έκθεση για τους λάτρεις των κινουμένων σχεδίων φιλοξενεί περισσότερους από 200 Ελληνες και ξένους δημιουργούς από τον χώρο των κόμικς, του cosplay, του κινηματογράφου και της τηλεόρασης, του animation και του gaming (video, board και card games), φέρνοντας το κοινό σε επαφή με ό,τι νεότερο έχει να παρουσιάσει ο χώρος και επιτρέποντας στους δημιουργούς να παρουσιάσουν τη δουλειά τους.

Στους επισκέπτες της προσφέρει workshops και masterclasses, αλλά και τη δυνατότητα να συνομιλήσουν με τους αγαπημένους τους δημιουργούς, να αγοράσουν κόμικς και άλλα σχετικά αντικείμενα και έργα τέχνης, να ενημερωθούν μέσα από τις παρουσιάσεις για τις νέες κυκλοφορίες, αλλά και να συμμετάσχουν σε events που προγραμματίζονται το τριήμερο έως την Κυριακή, οπότε και ολοκληρώνεται.

«Και πάνω τους η μνήμη καίει»

RIZOSPASTIS

Τη συγκλονιστική εικαστική έκθεση με τίτλο «Και πάνω τους η μνήμη καίει», που πραγματοποιείται στο Επταπύργιο (Γεντί Κουλέ) Θεσσαλονίκης και συνδιοργανώνεται από την καλλιτεχνική ομάδα FireArt, την Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης (ΕΦΑΠΟΘ) και το ΥΠΠΟ, επισκέφθηκε το απόγευμα της Παρασκευής ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας.

Μια δράση αφιερωμένη στην εποχή που το Επταπύργιο λειτούργησε ως φυλακή πολιτικών κρατουμένων και ως τόπος εκτέλεσης αγωνιστών, η οποία θα διαρκέσει μέχρι τις 23 Μάη. Η έκθεση εγκαταστάσεων απαρτίζεται από ομαδικά έργα. Στόχος της είναι η διατήρηση της ιστορικής μνήμης, αλλά και η άντληση συμπερασμάτων από την ιστορική δράση, χρήσιμα στο σήμερα και στο αύριο.

Εκ μέρους της FireArt, η Χρύσα Κοφίνα ξενάγησε τον ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και το κλιμάκιο στελεχών που τον συνόδευε.

Αναφέρθηκε στη χρησιμοποίηση των φυλακών του Επταπυργίου τόσο την περίοδο μετά τον Μάη του '36, με τη δικτατορία του Μεταξά, που γέμισαν με αγωνιστές, όσο και στη συνέχεια, μετά την απελευθέρωση της χώρας από τους κατακτητές, που οι δυνάμεις της αστικής τάξης χτύπησαν το εργατικό - λαϊκό και κομμουνιστικό κίνημα. Εκατοντάδες αγωνιστές δικάστηκαν και καταδικάστηκαν, φυλακίστηκαν και αρκετοί εκτελέστηκαν στο Γεντί Κουλέ. Ανάμεσα στους φυλακισμένους και ο Νίκος Ζαχαριάδης.

Η περιήγηση ξεκίνησε από τα κελιά της απομόνωσης, με το ηχητικό έργο «Ψίθυροι, φωνές και μνήμες». Μια πολυφωνία ανθρώπινων εμπειριών των αγωνιστών που «παλεύουν» να επιβιώσουν μέσα στα ανήλιαγα κελιά, αλλά και να δώσουν θάρρος και δύναμη σε όσους μένουν πίσω. Μια σειρά από ηχογραφημένα δραματοποιημένα κείμενα που προέρχονται από προφορικές και γραπτές μαρτυρίες, απολογίες, επιστολές, αποσπάσματα εφημερίδων αλλά και ποιητικά και λογοτεχνικά έργα και συνδυάζονται με πρωτότυπα κείμενα που προέκυψαν μέσα από θεατρικούς αυτοσχεδιασμούς, οι οποίοι πραγματοποιήθηκαν και καταγράφηκαν σε βιωματικό εργαστήρι δημιουργικής γραφής.

Επόμενος σταθμός το επισκεπτήριο. Εκεί που βρίσκονται «Αυτοί που περιμένουν», γύψινα εκμαγεία προσώπων που περιμένουν πίσω από τα συρματοπλέγματα του επισκεπτηρίου τους δικούς τους. Για να ακούσουν μια ανθρώπινη φωνή από τον έξω κόσμο, εκτός από τις φωνές από τις κάργιες. Το έργο συνοδεύεται επίσης από ηχογραφημένα δραματοποιημένα κείμενα που «ζωντανεύουν» με ποιητικό τρόπο τις μνήμες του επισκεπτηρίου.

Στο παρατηρητήριο έχει στηθεί ένα κολάζ από εφημερίδες εκείνης της περιόδου, το οποίο συνοδεύεται από ιστορικά στοιχεία και ήδη από εκεί ψηλά μπορεί κάποιος να δει το επόμενο έργο με τίτλο «Μνήμη καίουσα». Παπαρούνες της λησμονημένης άνοιξης, της φυλακής των αγώνων, σαν να έχουν φυτρώσει ανάμεσα στους τάφους των εκτελεσμένων, κόκκινες παπαρούνες όπως το αίμα, αλλά και το πάθος για ζωή. Σε έναν λευκό τοίχο, φιγούρες ανθρώπων σηματοδοτούν εκείνους που λείπουν, εκείνους που χάθηκαν. Ενώ μια πλάκα με μισοσβησμένα γράμματα καλεί τον επισκέπτη να συμπληρώσει τα ονόματα των εκλιπόντων.

Ανεβαίνοντας στην αίθουσα διδασκαλίας, η επίσκεψη στην έκθεση ολοκληρώνεται, με την αναβίωση της ιστορίας της Σεβαστής και της Νίτσας, της ιστορίας του νυφικού που φόρεσε πρώτα η Σεβαστή για να πάει για εκτέλεση και μετά η Νίτσα που εκτελέστηκε τελικά αντί για την Σεβαστή. «Σε ποιον θάνατο πήγες;» είναι ο τίτλος του έργου, μια εγκατάσταση με ένα κρεμασμένο νυφικό και ένα γλυπτό με τα ρούχα που άφησε πίσω της η Νίτσα Παπαδοπούλου και κανείς ποτέ δεν αναζήτησε. Στον ίδιο χώρο προβάλλεται video art με την αφήγηση αυτής της ιστορίας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ