Για άλλη μια φορά ο λαός γίνεται στο ίδιο έργο θεατής, από τις συνέπειες μιας κακοκαιρίας, φυσιολογικής και αναμενόμενης για την εποχή. Η γύμνια των αντιπλημμυρικών υποδομών ειδικά στο Λεκανοπέδιο βγάζει μάτι και κάνει κόλαση την καθημερινότητα του λαού, που η ασφάλεια και η προστασία του θυσιάζεται στο βωμό του κόστους - οφέλους για τα συμφέροντα του κεφαλαίου.
Ομως το πρόβλημα δεν περιορίζεται εκεί. Στα ασυντήρητα σχολικά κτίρια ...βρέχει σοβάδες και τραυματίζονται μαθητές, ενώ αίθουσες πανεπιστημίων γίνονται πισίνες με την πρώτη βροχή. Στην Υγεία, κορυφή του παγόβουνου των γερασμένων υποδομών, αλλά και της μεγάλης έλλειψης τεχνικού προσωπικού, είναι το επικίνδυνο περιστατικό με το ασανσέρ που κατέρρευσε στον Ερυθρό Σταυρό και από τύχη δεν θρηνήσαμε θύματα.
Κάθε νέο κρούσμα «φωνάζει» την επιλεκτική ανικανότητα του κράτους, όλων διαχρονικά των κυβερνήσεων και των τοπικών αρχών να προστατεύσουν το λαό. Επικαλούνται τις «αντοχές της οικονομίας» και τα «δημοσιονομικά όρια» όταν απορρίπτουν τις δίκαιες λαϊκές διεκδικήσεις, στέκονται όμως σούζα μπροστά στα «θέλω» των ομίλων για τις ανάγκες της κερδοφορίας του και για τις πολεμικές δαπάνες του ΝΑΤΟ.
Αυτήν την κατάσταση και την πολιτική του πάμε κι όπου βγει στην πολιτική προστασία, στις υποδομές, στην Υγεία και στην Παιδεία, δεν μπορεί να την ανέχεται άλλο ο λαός. Η πάλη για την προστασία της υγείας, της περιουσίας, ακόμα και της ίδιας της ζωής του, περνάει μέσα από την οργανωμένη σύγκρουση με το κράτος που εχθρεύεται τις ανάγκες του και τις θυσιάζει στο βωμό του κέρδους.
Οι ελλείψεις των απαραίτητων υποδομών και πάλι στο προσκήνιο
Eurokinissi |
Ουρές χιλιομέτρων σημειώθηκαν στα μεγάλα οδικά δίκτυα της Αττικής, κυρίως στον Κηφισό, ο οποίος είχε φρακάρει από το ύψος της Αττικής Οδού έως και την Πέτρου Ράλλη.
Στην Αττική Οδό καθυστερήσεις παρατηρούνταν στο ρεύμα προς αεροδρόμιο, από Φυλής έως Κηφισίας.
Προβλήματα προκλήθηκαν για άλλη μια φορά στη λεωφόρο Ποσειδώνος, στο ύψος του Αλίμου, αφού καπάκι από φρεάτιο αγωγού αποχέτευσης «σηκώθηκε», με αποτέλεσμα κατά διαστήματα διαρροή λυμάτων και να κλείσει η δεξιά λωρίδα στο ρεύμα προς Πειραιά. Ταυτόχρονα, καθώς υπήρξε συσσώρευση υδάτων στο συγκεκριμένο σημείο της Ποσειδώνος, η ΕΥΔΑΠ διέκοψε την κυκλοφορία στη δεξιά λωρίδα και τοποθέτησε φορτηγό της στον δρόμο, κατά τρόπο ώστε να μην ανοίξει το καπάκι του υπονόμου. Πρόκειται για το ίδιο σημείο όπου τον Δεκέμβρη είχαν σημειωθεί έντονα προβλήματα. Στο συγκεκριμένο σημείο βρίσκεται αγωγός αποχέτευσης της ΕΥΔΑΠ και πλημμυρίζει όταν αυξάνεται η πίεση του νερού στον αγωγό, με αποτέλεσμα λύματα και νερά βροχής να κατακλύζουν το οδόστρωμα.
Προβλήματα από τις χιονοπτώσεις καταγράφονται σε μια σειρά περιοχές της Βόρειας Ελλάδας (Μακεδονία, Θράκη, Ηπειρο, Θεσσαλία) και ορεινές της Κεντρικής, όπου σε πολλές περιπτώσεις σχολεία ήταν κλειστά χθες και θα παραμείνουν και σήμερα, με αποφάσεις των τοπικών αρχών δήμων και Περιφερειών, καθώς με τα μέσα που διαθέτουν δεν μπορούν να εξασφαλίσουν την απρόσκοπτη και ασφαλή λειτουργία τους. Ετσι, ανακοινώθηκε ότι τα μαθήματα θα γίνουν με τηλεκπαίδευση - όπου είναι εφικτό - ενώ σε κάποιες περιπτώσεις, π.χ. παιδικούς σταθμούς και Κέντρα Ειδικής Αγωγής, που θα λειτουργήσουν, δεν θα υπάρχει μεταφορά και οι γονείς πρέπει να πάνε μόνοι τους τα παιδιά τους.
Στις περιοχές αυτές, όπου είναι πιο συχνές οι χιονοπτώσεις και υποτίθεται υπάρχει μεγαλύτερη ετοιμότητα, υπάρχουν τα ίδια προβλήματα με τα ελλιπή μέσα και απουσία ολοκληρωμένου σχεδιασμού.
Από τις 10 περίπου το πρωί της Κυριακής ξεκίνησε η χιονόπτωση στα ορεινά των δήμων Ορεστιάδας, Διδυμοτείχου και Σουφλίου.Στη Δυτική Μακεδονία σημειώθηκε χιονόπτωση στη Φλώρινα, ενώ στα λευκά «ντύθηκαν» επίσης Καστοριά, Κοζάνη και Γρεβενά, και η κίνηση οχημάτων απαιτούσε αλυσίδες ή τα ειδικά χιονολάστιχα.
Απαγόρευση κυκλοφορίας όλων των φορτηγών μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους άνω των 3,5 τόνων εκδόθηκε για τις ΠΕ Πέλλας, Πιερίας, Χαλκιδικής και Σερρών σε συγκεκριμένες περιοχές. Στην περιοχή των Τρικάλων 5 χωριά είχαν προβλήματα ηλεκτροδότησης στην Καλαμπάκα, και στους Σοφάδες Καρδίτσας υπήρξαν σημαντικά προβλήματα από τη χιονόπτωση.
Πέντε περίπου λεωφορεία ακινητοποιήθηκαν χθες στη Νάουσα, κοντά στο χιονοδρομικό κέντρο «3-5 Πηγάδια», και στήθηκε επιχείρηση από την Πυροσβεστική για να απεγκλωβιστούν οι επιβάτες και να κινηθούν κανονικά τα λεωφορεία. Λόγω του χιονιού στον δρόμο ακινητοποιήθηκε ένα λεωφορείο, στον δρόμο από το χιονοδρομικό προς τη Νάουσα, με αποτέλεσμα να ακινητοποιηθούν στη συνέχεια και όσα ακολουθούσαν. Μεταφέρθηκαν 98 άτομα από τα πρώτα λεωφορεία στην Πυροσβεστική Υπηρεσία Νάουσας, οπότε μετακινήθηκε το πρώτο λεωφορείο και η κατάσταση ομαλοποιήθηκε.
Ιδιαίτερα στη Ράχη Τυμφρήστου, αλλά και στην Εθνική Οδό Λαμίας - Δομοκού, η χιονόπτωση τα ξημερώματα είχε καλύψει τον δρόμο από το 10ο έως το 22ο χιλιόμετρο.
Πυκνή χιονόπτωση κάλυπτε τα χωριά περιφερειακά του Παρνασσού, όπως η Αμφίκλεια, ο Επτάλοφος, το Πολύδροσο και τα χωριά της Γραβιάς.
Στην πλευρά της Φθιώτιδας και της Φωκίδας χιόνιζε στην Παύλιανη, αλλά και στα ορεινά χωριά της Φωκίδας. Στην περιοχή της Υπάτης τα ορεινά χωριά είχαν χιονόστρωση που ξεπερνούσε τους 15 πόντους, ενώ η χιονόπτωση συνεχιζόταν με ιδιαίτερη ένταση, αλλά χωρίς προβλήματα, και σε ημιορεινές περιοχές.
Μεγάλες ζημιές σημειώθηκαν στη Μεσσηνία, στο χωριό Κιτριές του δήμου Δυτικής Μάνης, από την ανυπαρξία αντιπλημμυρικών μέτρων, όταν μεγάλες ποσότητες νερού από τις ισχυρές βροχοπτώσεις το βράδυ της Κυριακής και χθες οδηγήθηκαν μέσω κεντρικού δρόμου της περιοχής στην πλατεία και στην παραλία του χωριού. Τα φερτά υλικά (πέτρες, λάσπες) προκάλεσαν αρκετές ζημιές σε καταστήματα, αυτοκίνητα, μάντρες, βάρκες κ.α. Χρειάστηκε επίσης να γίνει απεγκλωβισμός γυναίκας από το ισόγειο σπίτι της, η είσοδος του οποίου ξηλώθηκε από τα ορμητικά νερά και τις πέτρες.
Το αποδεικνύουν μια σειρά από περιστατικά μόλις του τελευταίου διαστήματος
Την προηγούμενη Τετάρτη, η πτώση σοβάδων στο σχολικό συγκρότημα του Γυμνασίου του δήμου Σουφλίου στον Εβρο προκάλεσε τον τραυματισμό ενός μαθητή, ο οποίος διακομίσθηκε στο Κέντρο Υγείας προκειμένου να κάνει τις απαραίτητες προληπτικές εξετάσεις και, ευτυχώς, ο τραυματισμός του ήταν ελαφρύς.
Με αφορμή το γεγονός, η «Λαϊκή Συσπείρωση» δήμου Σουφλίου επισημαίνει: «Δεν είναι τυχαίο ότι αντίστοιχες περιπτώσεις "ατυχημάτων" καταγράφονται σε ολόκληρη τη χώρα. Είναι αποτέλεσμα της χρόνιας υποχρηματοδότησης των σχολείων, είναι αποτέλεσμα της πολιτικής που βάζει τις ζωές των μαθητών και των εκπαιδευτικών σε δεύτερη μοίρα. Οτιδήποτε δεν αποφέρει κέρδος, απλώς κοστίζει! Την ίδια στιγμή που δαπανιούνται υπέρογκα ποσά για την ενίσχυση της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων, η κατάσταση με τα γερασμένα και υποσυντήρητα σχολικά κτίρια έχει λάβει εδώ και καιρό επικίνδυνες διαστάσεις. Την ίδια ώρα, οι εξαγγελίες της κυβέρνησης και του ίδιου του πρωθυπουργού για πρωτοβάθμιο προσεισμικό έλεγχο όλων των σχολικών κτιρίων έχουν μείνει στα χαρτιά»... Η «Λαϊκή Συσπείρωση» ζητά να κάνει ο δήμος έλεγχο σε όλο το κτίριο και σε όλα τα σχολεία και να προχωρήσει στις απαραίτητες εργασίες επισκευής και συντήρησης.
Στο παραπάνω έρχεται να προστεθεί η καταγγελία της ΕΛΜΕ Πειραιά για το σχολικό συγκρότημα της ΣΚΥΠ, που στεγάζει το 2ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Πειραιά, το 1ο ΕΠΑΛ Πειραιά και το Δημόσιο ΣΑΕΚ (πρώην ΙΕΚ) Πειραιά, όπου «σε διάστημα ενός μήνα, τρεις φορές έπεσαν σοβάδες από το ταβάνι του 1ου ορόφου, γεγονός που μόνο τυχαίο πλέον δεν μπορεί να θεωρηθεί!».
«Οι πτώσεις σοβάδων αποκάλυψαν στο ταβάνι του κτιρίου σίδερα σκουριασμένα, γεγονός επικίνδυνο για τη στατικότητα του κτιρίου. Η απορία μας είναι, αν πέφτουν έτσι τα ταβάνια χωρίς αφορμή, τι θα γίνει σε έναν σεισμό;», σημειώνει η ΕΛΜΕ και απαιτεί να γίνει άμεσα έλεγχος σε όλο το κτίριο και σε όλα τα σχολεία του Πειραιά, με ευθύνη του δήμου, να γίνουν όλες οι απαραίτητες εργασίες για την αποκατάσταση των ζημιών, για την ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών.
Το περιστατικό καταγγέλλει επίσης η «Λαϊκή Συσπείρωση» Πειραιά, η οποία έχει θέσει ήδη θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο. Να γίνει άμεσα έλεγχος σε όλο το κτίριο της ΣΚΥΠ ζητά το ΚΚΕ με Αναφορά που κατέθεσε στη Βουλή.
Παράλληλα, η Ενωση Γονέων Κορυδαλλού καταγγέλλει ότι στο 6ο Δημοτικό Σχολείο της πόλης, τα νερά της βροχής μπαίνουν στους ηλεκτρολογικούς πίνακες! Η Ενωση καταγγέλλει τη μη αποκατάσταση της μόνωσης και ζητά από τη διοίκηση του δήμου να προβεί σε όλες τις απαραίτητες εργασίες προκειμένου να δοθεί λύση στα χρόνια ζητήματα του σχολείου, καθώς δεν είναι η πρώτη φορά που τρέχουν νερά μέσα στις αίθουσες και στον ηλεκτρολογικό πίνακα, παρά τις δεσμεύσεις του δήμου για παρεμβάσεις που θα έλυναν το πρόβλημα...
Τελειωμό δεν έχουν οι απαράδεκτες εικόνες στα πανεπιστήμια της χώρας, ως αποτέλεσμα της υποχρηματοδότησης της Ανώτατης Εκπαίδευσης.
Μετά τις εικόνες με τους φοιτητές της Σχολής Θετικών Επιστημών του ΕΚΠΑ να εξετάζονται στα σκοτάδια (!) είχαμε την πτώση της οροφής σε εργαστήριο του Τμήματος Συντήρησης και Αρχαιοτήτων και Εργων Τέχνης του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Οπως καταγγέλλουν οι εκλεγμένοι με την «Πανσπουδαστική ΚΣ», «την 3η μέρα λειτουργίας του ΠαΔΑ μετά τις γιορτινές μέρες και λίγο πριν αρχίσει η εξεταστική, στην αίθουσα Κ8219 (εργαστήριο της ΣΑΕΤ) η ψευδοροφή κατέρρευσε πάνω σε εργαστηριακό εξοπλισμό». Μετά από παρέμβαση των εκλεγμένων της «Πανσπουδαστικής ΚΣ» καθηγήτρια του εργαστηρίου παρέδωσε έγγραφο που αποδεικνύει ότι υπάρχει σοβαρό ζήτημα με την υποδομή του εργαστηρίου από το 2021. Συγκεκριμένα, η οροφή με τις βροχές έμπαζε νερά, είχε καταρρεύσει και το 2021 και τα νερά πέφτουν σε ηλεκτρικές εγκαταστάσεις!
Οι φοιτητές απαιτούν να γίνουν οι απαραίτητες εργασίες για την πλήρη επισκευή του κτιρίου και της αίθουσας, για να μπορέσει να αξιοποιείται με ασφάλεια και να γίνουν έλεγχος και συντήρηση όλων των υποδομών του ΠαΔΑ.
Την ίδια ώρα το ΔΣ του Φοιτητικού Συλλόγου της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών καταγγέλλει ότι δεν χρειάστηκε παρά μια βροχή για να αρχίζουν να πλημμυρίζουν οι εγκαταστάσεις της σχολής. Συγκεκριμένα, σημειώνει ότι το νερό της βροχής έχει περάσει μέσα από τα φώτα της αίθουσας στο ΜΕΤ και στάζει πάνω στα έργα των φοιτητών, με αποτέλεσμα την καταστροφή τους. Το ΔΣ του Συλλόγου επικοινώνησε με την πρυτανεία της σχολής, απαιτώντας να παρθούν μέτρα για την προστασία των φοιτητών και των έργων τους. «Ως πότε θα ανεχόμαστε αυτήν την κατάσταση; Είναι δυνατόν στον 21ο αιώνα να πλημμυρίζουν οι αίθουσες στις οποίες πραγματοποιούμε το έργο μας; Καμιά ανοχή σε αυτή την κατάσταση!», αναφέρει μεταξύ άλλων σε ανακοίνωσή του.
Παρέμβαση του Σ. Αβραμόπουλου στο ΔΣ της ΕΝΠΕ για την αντιπλημμυρική προστασία
Την ανάγκη ενίσχυσης των Περιφερειών με επιστημονικό προσωπικό στο ύψος των αναγκών και τη δέσμευση χρηματοδότησης για την υλοποίηση των όποιων έργων ιεραρχηθούν με αντίστοιχους πόρους μέσα σε ένα σφιχτό χρονοδιάγραμμα ανέδειξε ο Σωτήρης Αβραμόπουλος, εκπρόσωπος της «Λαϊκής Συσπείρωσης» στο ΔΣ της Ενωσης Περιφερειών Ελλάδας (ΕΝΠΕ), με αφορμή τη συζήτηση για την ανάθεση της τυπικής κυριότητας των στρατηγικών σχεδίων έργων αντιπλημμυρικής προστασίας στις Περιφέρειες.
Ειδικότερα, στο ΔΣ της ΕΝΠΕ που συγκλήθηκε στις 9/1 στο θέμα «Θέσεις της ΕΝΠΕ επί του ερωτήματος του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, ορισμού των Περιφερειών ως κυρίων των έργων για τη σύνταξη των Στρατηγικών Σχεδίων (Master Plan) Εργων Αντιπλημμυρικής Προστασίας για τα Υδατικά Διαμερίσματα αρμοδιότητάς τους, τα οποία περιλαμβάνονται στα εγκεκριμένα Σχέδια Διαχείρισης Κινδύνων Πλημμύρας», ο Σωτήρης Αβραμόπουλος σημείωσε:
«Το γεγονός ότι στο έτος 2025 συζητάμε για την εκπόνηση στρατηγικών σχεδίων έργων αντιπλημμυρικής προστασίας είναι ενδεικτικό της απουσίας ολοκληρωμένης αντιπλημμυρικής προστασίας, αποτελεί απόδειξη για τη χαμηλή ιεράρχηση τέτοιων έργων. Αυτή η κατάσταση έρχεται σε αντίθεση με τις επιτακτικές ανάγκες για την προστασία της ζωής και της περιουσίας του λαού, αλλά και με τις επιστημονικές και τεχνολογικές δυνατότητες της εποχής μας, οι οποίες δεν αξιοποιούνται με γνώμονα την κάλυψη των κοινωνικών αναγκών.
Το πλαίσιο που θέτουν οι Οδηγίες της ΕΕ, το οποίο υιοθετείται και εφαρμόζεται διαχρονικά από τη σημερινή και τις προηγούμενες κυβερνήσεις, αποτελεί μέρος αυτού του προβλήματος. Ο σημερινός σχεδιασμός διαπνέεται από αναλύσεις κόστους - οφέλους, που θεωρούν την προστασία της ανθρώπινης ζωής και της λαϊκής περιουσίας κόστη που περιορίζουν τα κέρδη του κεφαλαίου. Τέτοιες αναλύσεις αποτελούν τη βάση για τις προτάσεις και τα μέτρα που περιλαμβάνονται στα Σχέδια Διαχείρισης Κινδύνου Πλημμύρας (ΣΔΚΠ). Το ίδιο φυσικά συμβαίνει και με τα Στρατηγικά Σχέδια (master plan) έργων αντιπλημμυρικής προστασίας, τα οποία εκπονούνται στη βάση των ΣΔΚΠ και των Οδηγιών της ΕΕ.
Ταυτόχρονα, όσα στοιχεία επιστημονικού, ορθολογικού σχεδιασμού υπάρχουν στα παραπάνω σχέδια, υπονομεύονται από την εμπορευματοποιημένη παραγωγή έργων υποδομής με κριτήριο το κέρδος των κατασκευαστικών ομίλων. Οπως και από την περιορισμένη χρηματοδότηση της αντιπλημμυρικής προστασίας, προκειμένου να εξοικονομούνται πόροι για την πολύμορφη στήριξη της κερδοφορίας επιχειρηματικών ομίλων και την εμπλοκή της χώρας στα ΝΑΤΟικά σχέδια και στα πολεμικά μέτωπα σε Μέση Ανατολή και Ουκρανία.
Σε αυτές τις συνθήκες, τα έργα τελικά πραγματοποιούνται αν και όταν βρεθεί χρηματοδότηση για τις μελέτες και την υλοποίησή τους. Το αποτέλεσμα είναι πολυετείς καθυστερήσεις, αποσπασματικότητα, ελλείψεις ακόμα και στη συντήρηση υφιστάμενων έργων. Ενα παράδειγμα αποτελεί το master plan αντιπλημμυρικών που έχει εκπονηθεί πρόσφατα για το πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης, για το οποίο δεν υπάρχει δέσμευση ούτε για τη συνολική χρηματοδότηση ούτε για το χρονοδιάγραμμα.
Ο ορισμός των Περιφερειών ως "κυρίων του έργου" της Σύνταξης των Στρατηγικών Σχεδίων δεν αλλάζει την ουσία και δεν ανατρέπει αυτόν τον σχεδιασμό, αλλά αποτελεί μια προσπάθεια επιτάχυνσής του στις σημερινές συνθήκες για την απορρόφηση των σχετικών χρηματοδοτήσεων από τους υποψήφιους αναδόχους - μεγάλες επιχειρήσεις. Αποτελεί συνέχεια της υπουργικής απόφασης για την ανάθεση της δημοπράτησης του έργου από το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας στο ΤΕΕ.
Στην περίπτωση που οι Περιφέρειες οριστούν "κύριοι του έργου", τότε η παρακολούθηση και η παραλαβή του θα ανατεθούν στις ήδη υποστελεχωμένες υπηρεσίες τους. Ταυτόχρονα ισχύει ότι η χωρική αρμοδιότητα των Περιφερειών δεν ταυτίζεται με τα υδατικά διαμερίσματα, ενώ αρμοδιότητες για τον αντιπλημμυρικό σχεδιασμό και τα έργα έχουν, εκτός από τις Περιφέρειες, το κεντρικό κράτος που έχει αναλάβει τα έργα "εθνικής σημασίας" αλλά και άλλοι φορείς, όπως οι Δασικές Υπηρεσίες για έργα ορεινής υδρονομίας.
Με βάση αυτά τα δεδομένα δεν θεωρούμε ότι η ανάθεση της τυπικής κυριότητας των στρατηγικών σχεδίων στις Περιφέρειες μπορεί να συμβάλει στην προώθηση της ολοκληρωμένης αντιπλημμυρικής θωράκισης. Ως ελάχιστη προϋπόθεση, ακόμα και για τη σχετική βελτίωση της κατάστασης, θα θεωρούσαμε την ενίσχυση των Περιφερειών με επιστημονικό προσωπικό στο ύψος των αναγκών και τη δέσμευση χρηματοδότησης για την υλοποίηση των όποιων έργων ιεραρχηθούν με αντίστοιχους πόρους μέσα σε ένα σφιχτό χρονοδιάγραμμα».
Ξεκαθάρισε παράλληλα ότι σε κάθε περίπτωση η ολοκληρωμένη αντιμετώπιση του ζητήματος της αντιπλημμυρικής προστασίας προϋποθέτει ριζικές αλλαγές σε επίπεδο οικονομίας, στις χρήσεις γης, στις ιεραρχήσεις και στον τρόπο κατασκευής των έργων. Σε αυτές τις συνθήκες ένας ενιαίος φορέας θα μπορούσε να συγκεντρώσει όλους τους απαραίτητους πόρους και προσωπικό για την εκπόνηση και υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου αντιπλημμυρικού σχεδιασμού με περιφερειακή εξειδίκευση.
Εξάρτημα του Προαστιακού αποκολλήθηκε, από τύχη δεν υπήρξαν θύματα
Το γεγονός αυτό και η συχνότητα των ατυχημάτων της «Hellenic Train», του ιδιωτικοποιημένου σιδηρόδρομου, με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων, μετά και το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη (την τραγωδία με 57 νεκρούς και εκατοντάδες τραυματίες), δείχνουν ότι τίποτα ουσιαστικά δεν έχει αλλάξει. Στον βωμό του κέρδους οι υποδομές και η συντήρηση του τροχαίου υλικού, με τις ελλείψεις προσωπικού και μέσων, αφήνονται στην τύχη τους, κάνοντας πιο πιθανή μια νέα τραγωδία.
Η Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Ελξης, το σωματείο των μηχανοδηγών, στην ανακοίνωσή της σημειώνει:
«Από καθαρή τύχη δεν θρηνήσαμε θύματα σήμερα (σ.σ. χθες) στον σταθμό του αεροδρομίου, καθώς ο παντογράφος συρμού εκτοξεύτηκε κυριολεκτικά στην αποβάθρα, μπροστά στους τρομοκρατημένους επιβάτες.
Την ώρα που συμβαίνουν αυτά, η διοίκηση της "Hellenic Train" οδηγεί τις απεργίες μας στα δικαστήρια και τα διευθυντικά στελέχη της (πρόσφατα διαφημισμένα στον ηλεκτρονικό Τύπο) ασχολούνται μόνο με ρουσφετολογικές τοποθετήσεις. Τα συγχαρητήρια μας, λοιπόν, η ελληνική κοινωνία βλέπει πού οδηγούν τον ελληνικό σιδηρόδρομο».
Για άλλη μια φορά προκλητική είναι η ανακοίνωση της εταιρείας, που αρκείται στην πληροφόρηση για το συμβάν και ότι «χάρη στην άμεση και αποτελεσματική αντίδραση του προσωπικού το περιστατικό αντιμετωπίστηκε χωρίς κανένα απρόοπτο, με γνώμονα την ασφάλεια τόσο των επιβατών όσο και του προσωπικού»! Δηλώνει ακόμα ότι σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς θα διερευνηθούν τα αίτια του συμβάντος.
Ο «Ριζοσπάστης», στο φύλλο του Σαββατοκύριακου, όπως και παλιότερα έχει αναδείξει την επικίνδυνη κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο Κηφισός, με αφορμή και την καινούργια ανακάλυψη από την ομάδα «Γεωμυθική», με ειδικούς σπηλαιολόγους, τρίτης λίμνης στο εγκιβωτισμένο τμήμα του ποταμού στο ύψος της Λεωφόρου Αθηνών, που φαίνεται να είναι η μεγαλύτερη (έχει μέχρι και ψάρια), από όπου καθημερινά περνάνε χιλιάδες αυτοκίνητα.
Ετσι εκτός από τη διαχρονικά ανύπαρκτη συντήρηση των υποδομών - ακόμα και στοιχειώδης καθαρισμός από φερτά υλικά είχε να γίνει 20 χρόνια - και τον κίνδυνο πλημμύρας για άλλη μια φορά, υπάρχουν και τα φαινόμενα διάβρωσης και η ενδεχόμενη απομειωμένη αντοχή των πλευρικών τοιχίων, πάνω στα οποία στηρίζεται ο δρόμος που πρέπει να ελεγχθεί επισταμένα, αφού αφορά την ασφάλεια στην Εθνική Οδό.
Σχόλιο του Γραφείου Τύπου της ΚΕ για τα προβλήματα με τη βροχόπτωση στην πρωτεύουσα
Σε σχόλιό του για την κατάσταση στους δρόμους της Αθήνας, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ τονίζει: «Μια ακόμη χειμερινή βροχόπτωση ήταν αρκετή για να "φρακάρει" τους κεντρικούς δρόμους του λεκανοπεδίου και να εγκλωβίσει τους οδηγούς σε μια απίστευτη ταλαιπωρία, αποδεικνύοντας ότι τα μεγάλα λόγια της κυβέρνησης για "στροφή στην καθημερινότητα", εν προκειμένω σημαίνουν πλημμυρισμένους δρόμους, ταλαιπωρημένους οδηγούς και μεγάλο κίνδυνο ατυχημάτων, ως αποτέλεσμα των ανύπαρκτων υποδομών και της άθλιας κατάστασης στις δημόσιες συγκοινωνίες, που λειτουργεί αποτρεπτικά για τη χρήση τους, ειδικά μια τέτοια μέρα.
Αυτό που απαιτείται είναι σύγχρονες υποδομές και συντήρηση των οδικών δικτύων με κριτήριο τις ανάγκες του λαού της πόλης και κυρίως ασφαλείς, σύγχρονες, συχνές και αποκλειστικά δημόσιες συγκοινωνίες».