Με αφορμή την αλλαγή χρήσης δεξαμενής, σωματεία και μαζικοί φορείς επαναφέρουν το πάγιο και δίκαιο αίτημα
Από πρόσφατη κινητοποίηση στο Πέραμα |
Λίγες ώρες πριν τη συνεδρίαση το θέμα αποσύρθηκε, ενώ την πρόθεσή τους να παρέμβουν στο Περιφερειακό Συμβούλιο για το ζήτημα είχαν γνωστοποιήσει έγκαιρα φορείς και σωματεία του Περάματος, όπως ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κερατσινίου - Περάματος «Νίκος Πλουμπίδης», το Σωματείο Καθαριστών - Καθαριστριών Πειραιά, το Συνδικάτο Εργατοϋπαλλήλων Μετάλλου και Εργαζομένων στην Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, ώστε να εκφράσουν την έντονη διαφωνία τους με μια τέτοια εξέλιξη, καθώς ήδη η αρμόδια Διεύθυνση Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Αττικής γνωμοδοτεί υπέρ της έγκρισης της υποβληθείσας ΜΠΕ.
Τα σωματεία και οι μαζικοί φορείς της πόλης απαιτούν το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής να μην εγκρίνει μια τέτοια εξέλιξη, καθώς η συγκεκριμένη εγκατάσταση βρίσκεται δίπλα στον ΑΡΜΟ, εντός οικιστικού ιστού, σε απόσταση αναπνοής από σπίτια και σχολεία. «Δεν είναι δυνατόν», τονίζουν οι φορείς και τα σωματεία, «ενώ υπάρχουν σπίτια σε κοντινή απόσταση, να προσποιείται η ΜΠΕ πως δεν τα βλέπει και να εισηγείται θετικά».
Στο Πέραμα όλος ο λαός ζει καθημερινά την αγωνία μήπως συμβεί Βιομηχανικό Ατύχημα Μεγάλης Εκτασης (ΒΑΜΕ) από την παρουσία 149 καζανιών των εταιρειών πετρελαιοειδών και της COSCO, μήπως γίνει ένα νέο «Μάτι», νέα «Τέμπη». Ο φόβος και η ανησυχία μεγαλώνουν καθώς δεν υπάρχει πραγματικός δεύτερος δρόμος διαφυγής προς χρήση αυτήν τη στιγμή, και ο λαός θα εγκλωβιστεί.
Απέναντι σε αυτούς τους εγκληματικούς σχεδιασμούς των επιχειρηματικών ομίλων, που έχουν μετατρέψει το Πέραμα σε «ωρολογιακή βόμβα», με ανυπολόγιστες συνέπειες, με τη σφραγίδα διαχρονικά όλων των κυβερνήσεων και περιφερειακών αρχών, το εργατικό κίνημα της πόλης, σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα, οι μαζικοί φορείς, ο περαματιώτικος λαός, όλα αυτά τα χρόνια, κόντρα στη σιωπή των δημοτικών αρχών των τελευταίων 20 χρόνων - και της σημερινής - που απουσίαζαν από όλες τις κινητοποιήσεις, αντιστέκονται σθεναρά και διεκδικούν τη μετεγκατάσταση όλων των καζανιών του θανάτου εκτός οικιστικού ιστού, την απόδοση των χώρων των δεξαμενών στον λαό ως χώρου πρασίνου και αναψυχής, χωρίς επιχειρηματική δράση, με δαπάνες από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Η ικανοποίηση αυτού του αιτήματος και μόνο αποτελεί πραγματική λύση στο πρόβλημα «ζωής και θανάτου», εξαλείφοντας τις πιθανότητες βιομηχανικού ατυχήματος και μειώνοντας τον καρκίνο και άλλα προβλήματα υγείας που βάσει μελετών έχουν αυξηθεί στην περιοχή, λόγω εισπνοής βλαβερών αερίων.
Μιλώντας στον «Ριζοσπάστη» ο Βασίλης Βατίστας, δημοτικός σύμβουλος Περάματος με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» και πρόεδρος του ΣΕΠΕ Κερατσινίου - Περάματος «Νίκος Πλουμπίδης», αναδεικνύει και τις ευθύνες της δημοτικής αρχής: «Η δημοτική αρχή Λαγουδάκου (ΝΔ), την ώρα που δηλώνει πως διαφωνεί με τη συγκεκριμένη αλλαγή χρήσης της δεξαμενής της ΕΤΕΚΑ, έχει μεγάλες ευθύνες όταν στο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο (ΓΠΣ), που και η ίδια στηρίζει και προωθεί, θεωρείται δεδομένη η λειτουργία όλων των εγκαταστάσεων πετρελαιοειδών εντός λιμενικής ζώνης κάτω από τη Λεωφόρο Δημοκρατίας, ανάμεσα στις οποίες είναι και η ΕΤΕΚΑ.
Επιπλέον, το ΓΠΣ διατηρεί και διαφυλάσσει για άλλα 20 χρόνια τις χωρικές εκτάσεις για λογαριασμό των εταιρειών πετρελαιοειδών εκτός λιμενικής ζώνης πάνω και κάτω από τη Λ. Δημοκρατίας, παρά τις νέες χρήσεις γης που προβλέπονται, και αργότερα μπορούν οι εταιρείες να τις αξιοποιήσουν ή να τις μοσχοπουλήσουν. Αυτές οι νέες χρήσεις εντάσσονται στον επιχειρηματικό σχεδιασμό με οχλούσες δραστηριότητες (πολεοδομικό κέντρο πόλης, βιομηχανικές εγκαταστάσεις χαμηλής όχλησης, μπόλικο τσιμέντο με συντελεστή 1,2), ενώ δεν υπάρχει καμία αυτοτελής πρόβλεψη συνέχισης του δεύτερου δρόμου διαφυγής.
Επομένως, το να διαφωνεί η δημοτική αρχή στα επιμέρους ενώ νομιμοποιεί με την προώθηση του ΓΠΣ τη λειτουργία όλων των εγκαταστάσεων είναι υποκρισία».
Οι φορείς και τα σωματεία της πόλης τονίζουν ότι «δεν κάνουμε βήμα πίσω από τις διεκδικήσεις μας, μέχρι τα καζάνια του θανάτου να φύγουν από την πόλη μας. 'Η τα κέρδη τους ή οι ζωές μας!
Εχουμε αποδείξει ότι τα καταφέρνουμε! Με τον συντονισμό μας, την παρέμβασή μας σε Περιφερειακά και Δημοτικά Συμβούλια και τον διαρκή αγώνα μας, καταφέραμε να βρεθούν πόροι από την Περιφέρεια για τη δημιουργία Κέντρου Υγείας αστικού τύπου στην είσοδο της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, κατορθώσαμε τα Ωνάσεια Σχολεία στο Πέραμα να μείνουν στα χαρτιά για το έτος 2025 - 2026, παρά τη στήριξη της δημοτικής αρχής στο εγκληματικό αυτό νομοθέτημα.
Ετσι θα επιβάλουμε με τον αγώνα μας την απομάκρυνση των καζανιών. Η προοπτική και ελπίδα βρίσκεται στους μαζικούς ανυποχώρητους αγώνες!».
Εξαντλητικά τα προγράμματα για τους οδηγούς, προβληματική η κατάσταση των συρμών
Σε σοβαρά προβλήματα, που αφορούν στο προσωπικό, στα συστήματα ασφαλείας και υποδομές, αναφέρεται εισήγηση δύο μελών της Επιτροπής Υγείας και Ασφάλειας Εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ ΑΕ (σταθερές συγκοινωνίες), την οποία κατέθεσαν στη διοίκηση της εταιρείας στις αρχές Απρίλη.
Επισημαίνουν ότι υπάρχει σοβαρότατο πρόβλημα έλλειψης προσωπικού σε όλη τη ΣΤΑΣΥ (ηλεκτρικός και μετρό). Ετσι, το υπάρχον προσωπικό στις Γραμμές 1, 2 και 3 αντιμετωπίζει συσσωρευμένη κόπωση, εργάζεται πολλές χιλιάδες ώρες επιπλέον του κανονικού ωραρίου, δεν λαμβάνει τις προβλεπόμενες ημέρες άδειας ή και ανάπαυσης και - σε αρκετά μεγάλο ποσοστό - είναι μεγάλο σε ηλικία.
Υπάρχουν εργαζόμενοι, σημειώνουν, «οι οποίοι δεν έλαβαν όλες τις ημέρες άδειας κατά τα προηγούμενα έτη», «εργάζονται ή και θα εργαστούν αδιάλειπτα σε καθεστώς κυλιόμενου - εναλλασσόμενου ωραρίου για 30 και πλέον χρόνια, χωρίς να υπάρχει μια στοιχειώδης πρόβλεψη αλλαγής θέσης. Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα εργαζόμενου ο οποίος σε λίγες ημέρες συνταξιοδοτείται και εργάζεται ως οδηγός επί 38 χρόνια! Επιπροσθέτως, αυτός ο εργαζόμενος, εργάζεται σε πρόγραμμα κυλιόμενου - εναλλασσόμενου ωραρίου και σύμφωνα με σχετική μελέτη που έχει γίνει για το επάγγελμα των οδηγών συρμών, όσον αφορά τα ΒΑΕ των οδηγών προκύπτει ότι έχει πραγματικό χρόνο εργασίας περίπου 6 χρόνια επιπλέον»!
Τα δύο μέλη θέτουν σοβαρά ερωτήματα, με τα οποία προειδοποιούν ουσιαστικά την κυβέρνηση και τη διοίκηση της εταιρείας, καθώς σε περίπτωση ατυχήματος πάλι θα επικαλούνται το «ανθρώπινο λάθος». Τα ερωτήματα είναι τα εξής:
Πόσο ασφαλές είναι να οδηγεί ένας εργαζόμενος 62 ετών έναν συρμό ο οποίος σε πλήρη χωρητικότητα έχει περίπου 1.200 επιβάτες; Πόσο ασφαλές είναι να εργάζεται κάποιος σε ηλικία 62 ετών σε κυλιόμενο - εναλλασσόμενο ωράριο και επί 44 χρόνια, πραγματικού εργάσιμου χρόνου;
Περαιτέρω σημειώνουν ότι έχουν εντοπίσει περιπτώσεις εργαζομένων που «εργάζονται αδιάλειπτα, χωρίς ρεπό ή άδεια για πάνω από 60 ημέρες» ή και ότι δεν έχουν επαρκή χρόνο ξεκούρασης μεταξύ των δύο βαρδιών.
Εξίσου σημαντικές είναι οι παρατηρήσεις του για τα προβλήματα στους συρμούς και τα συστήματα ασφαλείας.
Ενδεικτικά σημειώνουν ότι από τον Ιούλιο του 2024 έχουν καταγραφεί σχεδόν δέκα περιπτώσεις συρμών που έχουν παρουσιάσει πρόβλημα στα φρένα, δηλαδή χαλαρή πέδηση εκατοντάδες μέτρα και ενώ είχε ενεργοποιηθεί η «πέδη ανάγκης», με αποτέλεσμα «ο συρμός να μην σταθμεύσει εντός του σταθμού ή στην προβλεπόμενη θέση». Σε μια περίπτωση, συρμός σταμάτησε περίπου 10 μέτρα μετά την αποβάθρα σε μια άλλη περίπου 50 μέτρα μετά. «Σήμερα», τονίζουν, «9 μήνες μετά την πρώτη αναφορά μας, τα προβλήματα στην πέδηση των συρμών συνεχίζονται. Εχουμε καταγεγραμμένα τέσσερα επιπλέον περιστατικά το τελευταίο διάστημα, όπου συρμός δεν ακινητοποιήθηκε εγκαίρως».
Ακόμα αναφέρονται σε ενδείξεις δυσλειτουργίας στα δύο συστήματα σηματοδότησης (INDUSI, παλαιότερο σύστημα, και ATP). Ετσι, πρόσφατα στον σταθμό «Ηράκλειο» στη γραμμή 1, το ένα σύστημα έδινε εντολή στάσης και το άλλο εντολή πορείας.
Η Οργάνωση Περάματος του ΚΚΕ πραγματοποιεί περιοδείες με επικεφαλής την Διαμάντω Μανωλάκου, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και βουλευτή Β' Πειραιά του Κόμματος.
Σήμερα στις 7 μ.μ. στο Πάρκο Πρόνοιας και αύριο στις 12 μ. στα μαγαζιά της Λ. Ειρήνης.