ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 7 Σεπτέμβρη 2001
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Μεγάλα παιχνίδια με την «Ολυμπιακή»

Σήμερα θα ανακοινώσει η κυβέρνηση το «επόμενο βήμα» για το ξεπούλημα της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ). Την είδηση αυτή έδωσε χτες το μεσημέρι ο υπουργός Μεταφορών-Επικοινωνιών, Χρ. Βερελής, αλλά με ανακοίνωση που εξέδωσε αργά χτες βράδυ η «Φερστ Μπόστον» (σύμβουλος της κυβέρνησης για το ξεπούλημα της ΟΑ) ανέφερε ότι θα καταθέσει την εισηγητική της έκθεση στην κυβέρνηση την ερχόμενη βδομάδα, μετά την ολοκλήρωση της πρώτης περιόδου των διαπραγματεύσεων με την ΑΧΟΝ. Παράλληλα, ο σύμβουλος γνωστοποίησε ότι ζήτησε και πήρε περαιτέρω διευκρινίσεις, για τις προσφορές τους, από τις Κυπριακές Αερογραμμές και τους Αυστραλούς επιχειρηματίες.

Στο μεταξύ, την ώρα που κυβερνητικά και συνδικαλιστικά στελέχη του ΠΑΣΟΚ θεωρούν δεδομένη την πώληση της ΟΑ στην ΑΧΟΝ, «φουντώνουν» οι φήμες για νέους υποψήφιους «μνηστήρες» της εταιρίας. Σύμφωνα με αυτές, στην κοινοπραξία των Αυστραλών επιχειρηματιών προσχώρησαν οι Ελληνες επιχειρηματίες Παύλος Βαρδινογιάννης και Κων. Αγγελόπουλος της «Χαλυβουργικής». Στο ίδιο σχήμα, όπως είναι γνωστό, μετέχουν και οι Ελληνες πιλότοι, με 10 εκατ. δολάρια. Πάντα κατά τις ίδιες φήμες, η αυστραλιανή κοινοπραξία υπέβαλε βελτιωμένη προσφορά για την εξαγορά του 51% της ΟΑ, το οποίο αποτιμά σε 180 εκατ. ευρώ. Ποσό που προτίθεται να καταβάλει σε τέσσερις δόσεις μέσα σε διάστημα 18 μηνών. Επίσης, προτείνει τη συμμετοχή της στο μετοχικό κεφάλαιο της νέας εταιρίας με 150 εκατ. ευρώ, καταβλητέα τμηματικά σε έξι μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, ενώ στη βελτιωμένη προσφορά τους οι Αυστραλοί περιλαμβάνουν και την εξαγορά του 51% της «Ολύμπικ Κέτερινγκ». Τέλος, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες φήμες, δεσμεύονται να διατηρήσουν 5.400 μόνιμους και 1.800 εποχικούς υπαλλήλους στην ΟΑ και 600 στην «Ολύμπικ Κέτερινγκ».

Ανάλογες φήμες, για βελτίωση της προσφοράς της, κυκλοφόρησαν και για την ΑΧΟΝ. Πάντως, ανεξάρτητα από όλα αυτά και από το ποιος τελικά θα είναι ο νέος ιδιοκτήτης της ΟΑ, το βέβαιο είναι ότι η απόφαση της κυβέρνησης να ξεπουλήσει την ΟΑ συνιστά έγκλημα καθοσιώσεως. Και αυτό το έγκλημα πρέπει με κάθε τρόπο και μέσο να αποτραπεί, έστω και την τελευταία στιγμή. Προς αυτή την κατεύθυνση, η Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση-Συνεργαζόμενοι (ΕΣΚ-Σ) θα πάρει όλες τις απαραίτητες πρωτοβουλίες.

ΛΑΡΙΣΑ
«Κίνδυνος - θάνατος» η αδιαφορία ΟΣΕ και Δήμου

«Το Χάρο με τα μάτια του» είδε ένας 15χρονος, όταν την Τρίτη τα μεσάνυχτα επιχείρησε, μαζί με φίλους τους, να διασχίσει τη σιδηροδρομική γραμμή, στη διασταύρωση Υψηλάντου και Παλαιολόγου στη Λάρισα και χτυπήθηκε από αμαξοστοιχία του ΟΣΕ. Πρόκειται για τον Χρήστο Νάρη του Αποστόλου, ο οποίος, ευτυχώς, τραυματίστηκε ελαφρά.

Στο συγκεκριμένο σημείο έχουν σημειωθεί πάρα πολλά ατυχήματα και χρόνιο αίτημα των κατοίκων της περιοχής είναι η υπογείωση της σιδηροδρομικής γραμμής ή, τουλάχιστον, η κατασκευή μιας υπόγειας διάβασης για πεζούς, ή, εν πάσει περιπτώσει, η λειτουργία μιας μπάρας. Ο ΟΣΕ και οι άλλοι αρμόδιοι φορείς αρνούνται προκλητικά την ικανοποίηση του δίκαιου και ζωτικού αυτού λαϊκού αιτήματος και ζητούν από τους διερχόμενους να χρησιμοποιούν την υπερυψωμένη πεζογέφυρα, που έχει στηθεί πάνω από τις γραμμές της διάβασης. Από χτες, μάλιστα, έφραξε την αφύλακτη διάβαση, ώστε να μην μπορεί κανείς να διέλθει από τις γραμμές και ν' αναγκαστούν όλοι να χρησιμοποιούν τη γέφυρα.

Ομως, η γέφυρα είναι πολύ ψηλή και δυσκολοδιάβατη, με αποτέλεσμα πάρα πολλοί - ιδιαίτερα τα άτομα με ειδικές ανάγκες, οι ηλικιωμένοι και τα μικρά παιδιά, αλλά και άλλοι, όπως, π.χ., όσοι κουβαλούν καροτσάκια ή σακούλες με ψώνια από τη λαϊκή αγορά που γίνεται εκεί κοντά - να μην μπορούν να την ανέβουν για να περάσουν απέναντι. Ετσι δημιουργούνται τεράστια προβλήματα στη μετακίνηση των κατοίκων και μια ολόκληρη συνοικία της Λάρισας, ουσιαστικά, αποκόπτεται από το κέντρο της πόλης. (Αλήθεια, ποιοι και γιατί αποφάσισαν να χτίσουν εκεί και έτσι τη γέφυρα, αν και ήταν φανερό και για τους... αόμματους ότι δε θα ήταν καθόλου λειτουργική και χρήσιμη; Μήπως η γέφυρα στήθηκε μόνο και μόνο για να τα κονομήσουν κάποιοι επιτήδειοι και καθόλου για να εξυπηρετούνται οι κάτοικοι της συνοικίας;).

Το πρόβλημα είναι γνωστό στη Δημοτική Αρχή της Λάρισας, η οποία, όμως, δε φαίνεται να ενδιαφέρεται, αφήνοντας τους κατοίκους της συνοικίας στο έλεος της ανευθυνότητας του ΟΣΕ και των άλλων ανευθυνοϋπεύθυνων αρμοδίων υπηρεσιών και παραγόντων...

Δίωξη κατά ΥΠΑ

Ποινική δίωξη για «παράβαση καθήκοντος» άσκησε χτες ο εισαγγελέας Πρωτοδικών Αθηνών Δημ. Ζαχαρόπουλος κατά του ΔΣ της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και για «ηθική αυτουργία στο αδίκημα αυτό και διατάραξη ασφάλειας πτήσεων» σε βάρος των υπευθύνων των αεροπορικών εταιριών «Γαλαξίας» και «Αεροπορικές Γραμμές Αιγαίου». Η δίωξη ασκήθηκε στο πλαίσιο της προκαταρκτικής έρευνας που διενεργεί ο εισαγγελέας για 24 ιδιωτικές αεροπορικές εταιρίες, οι οποίες λειτουργούν ή λειτουργούσαν μέχρι πρόσφατα στη χώρα. Η έρευνα έχει ολοκληρωθεί για τις εταιρίες «Μακεδονικές Αερογραμμές», «Αβικέισον» και «Κρόνος» χωρίς, σύμφωνα με πληροφορίες, να έχει προκύψει η τέλεση αξιόποινων πράξεων από τους υπευθύνους τους.

ΔΗΜΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ
Αναδίπλωση Αβραμόπουλου για το νέο δάνειο

Σε αναδίπλωση υποχρεώθηκε ο Δ. Αβραμόπουλος, κατά τη διάρκεια της χτεσινής συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου, αναφορικά με τη λήψη δύο δανείων ύψους 1,8 δισ. δραχμών για έργα αποχέτευσης στο δήμο, αφού ελάχιστοι σύμβουλοι της πλειοψηφίας και μόνο η παράταξη του Δ. Μπέη υποστήριξαν την αναγκαιότητα λήψης τους. Το αποτέλεσμα ήταν το θέμα να αναβληθεί για ερχόμενη συνεδρίαση κατόπιν πρότασης του δημάρχου. Η κύρια επιχειρηματολογία των συμβούλων - υποστηρίχτηκε έντονα από τον Αγγ. Μοσχονά, σύμβουλο της πλειοψηφίας - ήταν ότι εφόσον υπάρχει 6 δισ. πλεόνασμα (σ.σ.: αυτό διακηρύττει ο δήμαρχος, για τα οικονομικά του δήμου) στα ταμεία, είναι οξύμωρο σχήμα να ζητάει η δημοτική αρχή σύναψη δανείων ύψους 1,8 δισ. με το ασύμφορο επιτόκιο 7%.

Ομως, η λήψη του ενός δανείου (ύψους 1 δισ.) είχε ήδη αποφασιστεί από τις 22 Δεκέμβρη 2000 και η χτεσινή συνεδρίαση αφορούσε τους όρους σύναψής του από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων. Και όπως σημείωσε ο Στ. Λάμπρου, επικεφαλής της «Συμπαράταξης για την Αθήνα», «μερικοί από αυτούς που σήμερα φωνάζουν, τότε είχαν υπερψηφίσει τη λήψη του ενός δανείου» γιατί «προφανώς ήταν ακόμη νεότευκτο το κόμμα (σ.σ.: το ΚΕΠ) και οι τόνοι δεν είχαν ακόμη οξυνθεί». Αναφορικά με το δάνειο, ο επικεφαλής της Συμπαράταξης τόνισε: «Τα λεφτά που θα πάρουμε από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων είναι ουσιαστικά χρήματα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τα οποία έχουν παρακρατηθεί και τα ζητάμε - αντί να τα διεκδικούμε όπως θα έπρεπε - τώρα από το κράτος με επιτόκιο 7%».

Δημόσια διοίκηση με... στόχους

Σε εφαρμογή βάζει η κυβέρνηση το σύστημα «Διοίκηση με στόχους», το οποίο αποσκοπεί στη συμμόρφωση της λειτουργίας του δημόσιου τομέα και των υπαλλήλων σ' αυτόν, στις απαιτήσεις της ανταγωνιστικής οικονομίας και της ΟΝΕ. Προϋπόθεση της εφαρμογής του συστήματος είναι η επιβολή «δεικτών αποδοτικότητας» στο δημόσιο τομέα, αρχικά σε επίπεδο διευθύνσεων και ακολούθως στους υπαλλήλους, η απόδοση των οποίων θα μετριέται, θα αξιολογείται από τον προϊστάμενο και ανάλογα θα τιμωρείται (ενδεχόμενα και με μείωση μισθού του) ή θα επιβραβεύεται.

Είναι προφανές ότι η κυβέρνηση θέλει να καθυποτάξει τους εργαζόμενους στο δημόσιο τομέα στους στόχους της αντιλαϊκής της πολιτικής, ενώ ακόμα παραπέρα επιθυμεί να τους μετατρέψει σε πειθήνια όργανα υλοποίησης αυτής της πολιτικής. Ολα αυτά, με πρόσχημα την καλυτέρευση των παρεχόμενων υπηρεσιών από το δημόσιο.

Η εφαρμογή του συστήματος Διοίκηση με στόχους, ξεκινά - όπως σημειώνεται σε απόφαση της υπουργού Εσωτερικών, Β. Παπανδρέου - από τη Γενική Γραμματεία Δημόσιας Διοίκησης και θα απλωθεί σε όλον το δημόσιο τομέα. Στην απόφαση επιμερίζονται οι στόχοι που πρέπει να πιάσουν οι διευθύνσεις για το Β' Εξάμηνο του 2001, κατά οργανική μονάδα, με κυρίαρχο αυτόν της μείωσης του κόστους λειτουργίας και παραγόμενου έργου κατά τμήμα. Οι στόχοι αυτοί διαχέονται προς το προσωπικό, το οποίο δεσμεύεται για την υλοποίησή τους. Χαρακτηριστικό είναι ότι οι στόχοι τίθενται μετά από συμφωνία (μάλλον για εντολή πρόκειται) κάθε εργαζόμενου με τον προϊστάμενό του, σε προσωπική και όχι σε συλλογική βάση.

Στο σταθμό της «Ειρήνης» θα τερματίζουν αύριο από τις 10 μ.μ. μέχρι τη λήξη της κυκλοφορίας οι συρμοί του «ηλεκτρικού σιδηρόδρομου», λόγω έργων στη γραμμή, στην περιοχή Νεραντζιώτισσα.

Τα δρομολόγια του ηλεκτρικού θα εκτελούνται κανονικά αύριο (Πειραιάς - Κηφισιά), από την έναρξη της κυκλοφορίας μέχρι τις 10 μ.μ.

ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ
Ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση

Εληξε χτες η πρώτη φάση προσωρινής νομιμοποίησης των αλλοδαπών που ζουν και εργάζονται παράνομα στη χώρα μας. Ουσιαστικά η προθεσμία που είχε δώσει η κυβέρνηση στους μετανάστες για να καταθέσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά και να λάβουν την προσωρινή, εξάμηνη άδεια παραμονής, έληξε στις 2 Αυγούστου. Κι αυτό γιατί η παράταση του περίπου ενός μήνα που αποφάσισε το υπουργείο Εσωτερικών, αφορούσε αλλοδαπούς που είχαν ήδη καταθέσει τα χαρτιά τους, αλλά τους έλειπαν ορισμένα. Αφορούσε δηλαδή τη συμπλήρωση από τους δήμους των φακέλων που είχαν ήδη ανοιχτεί.

Κατά συνέπεια, το υπουργείο Εσωτερικών εκτιμά ότι δε θα υπάρξουν αλλαγές στα υπάρχοντα στοιχεία του Αυγούστου, σύμφωνα με τα οποία οι αλλοδαποί που κατέθεσαν τα χαρτιά τους ανέρχονται σε 351.000.

Οσοι δεν τα κατάφεραν αναμένεται να πάρουν το δρόμο της απέλασης, όπως έχουν δηλώσει κατά καιρούς στελέχη της ηγεσίας του υπουργείου. Η απέλαση, όμως, είναι ορατή, ακόμα και γι' αυτούς τους 351.000, στην περίπτωση που δεν καταφέρουν στο διάστημα των έξι μηνών (που διαρκεί η προσωρινή άδεια), να βρουν δουλιά. Για να παραμείνουν δηλαδή στη χώρα οι μετανάστες θα πρέπει να αποκτήσουν και να προσκομίσουν στις αρμόδιες υπηρεσίες ασφαλιστική κάλυψη και αντίγραφο ποινικού μητρώου. Η άδεια εργασίας που θα λάβουν θα έχει ισχύ ένα χρόνο.

Σύμφωνα πάντως με τα στοιχεία του υπουργείου, από τις 350.000 που κατάφεραν να προσκομίσουν και να καταθέσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την προσωρινή άδεια παραμονής, οι 50.000 είναι άνεργοι και οι 250.000 δουλεύουν περιστασιακά...

Προσλήψεις στον ΟΣΕ

Εξήντα άτομα πανεπιστημιακής εκπαίδευσης θα προσλάβει ο ΟΣΕ, μέσω των διαδικασιών που προβλέπει το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ).

Οπως ανακοινώθηκε, θα προσληφθούν 25 διπλωματούχοι μηχανικοί σε Αθήνα, Πειραιά, Θεσσαλονίκη, Μαγνησία και Μεσσηνία, καθώς και πέντε επιστήμονες πληροφορικής. Οι υπόλοιπες 30 θέσεις αφορούν διοικητικό προσωπικό, το οποίο θα καλύψει ανάγκες του Οργανισμού στην Αττική.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ