Πρόκειται για ένα πυκνοδομημένο τμήμα, του οποίου η έκταση υπολογίζεται σε 25-30 στρέμματα, στο οροπέδιο του Στρόφιλα που βρίσκεται στη δυτική ακτή του νησιού. Μέχρι τώρα αποκαλύφθηκαν λείψανα μεγάλων οικοδομημάτων, αψιδωτών και τετράπλευρων, που σώζονται μέχρι και 1 μ. ύψος. Επίσης, ανασκάφηκε το μεγαλύτερο τμήμα του τείχους, μήκους περίπου 100 μ., πάχους 1,60 μ.-2 μ. και ύψους 2 μ.
Στα οικοδομήματα βρέθηκε πλήθος κινητών ευρημάτων, όπως πήλινα αγγεία (χύτρες, πίθοι), λίθινα εργαλεία, τέχνεργα οψιανού, αιχμές βελών και δοράτων από οψιανό, κοσμήματα, ειδώλια, χάλκινα αντικείμενα κλπ. Τα χάλκινα ξεχωρίζουν για τον αριθμό τους και για την ποικιλία τους: αιχμές δοράτων, πόρπες, τριχολαβίδες κ.λπ. και μαρτυρούν ότι η μεταλλουργία στις Κυκλάδες ήταν σε πιο εξελιγμένο στάδιο από αυτό που έδειχναν τα έως τώρα λιγοστά ευρήματα από άλλα νησιά.
Σύμφωνα με τους αρχαιολόγους, πρόκειται για τον μεγαλύτερο και καλύτερα σωζόμενο οργανωμένο και εξαιρετικά πυκνοδομημένο οικισμό της Νεολιθικής Εποχής του νησιωτικού Αιγαίου που εντοπίστηκε και ανασκάπτεται μέχρι σήμερα. Οι ίδιοι εκτιμούν ότι η σημαντική γεωγραφική θέση της Ανδρου ως φυσικής γέφυρας ανάμεσα στο νησιωτικό Αιγαίο και την ηπειρωτική Ελλάδα, σε συνδυασμό με τα άφθονα νερά, την πλούσια βλάστηση και τις αξιόλογες καλλιεργήσιμες εκτάσεις, ευνόησαν τη συγκέντρωση πληθυσμού και την ανάπτυξη αυτού του μεγάλου οικισμού, που ανήκει στον πολιτιστικό ορίζοντα Κεφάλας Κέας, Αίγινας και Αττικής της Τελικής Νεολιθικής περιόδου (4500-3300 π.Χ.).
Ο οικισμός δείχνει ότι ήδη από την 5η χιλιετία π.Χ. υπήρχαν στο νησιωτικό σύμπλεγμα των Κυκλάδων πολυπληθείς οργανωμένες κοινωνίες με υψηλό πολιτιστικό επίπεδο και ανεπτυγμένη τεχνολογία, στων οποίων την ισχυρή πολιτιστική παράδοση βασίστηκε ο υψηλός Κυκλαδικός Πολιτισμός της Πρώιμης Εποχής του Χαλκού.
Το υπουργείο Πολιτισμού προκήρυξε τα Κρατικά Βραβεία Ποιότητος για το 2001 σε ελληνικές κινηματογραφικές ταινίες.
Δικαίωμα συμμετοχής έχουν οι ταινίες μεγάλου μήκους που θα επιλεγούν και θα προβληθούν στο φετινό Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και οι ταινίες μικρού μήκους που θα επιλεγούν και θα προβληθούν στο φετινό Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας.
Οι υποψήφιες για τα βραβεία ταινίες πρέπει να υποβληθούν μαζί με σχετική αίτηση και ένα αντίτυπό τους στο ΥΠΠΟ, μέχρι τις 30 του Σεπτέμβρη. Σχετικά με την αίτηση διευκρινίζεται:
Την αίτηση υποβάλλει ο παραγωγός. Σε περίπτωση συμπαραγωγής, ο παραγωγός που θα υποβάλει την αίτηση, πρέπει να έχει εξουσιοδότηση από τους υπόλοιπους συμπαραγωγούς. Η αίτηση να συνοδεύεται με: α) Υπεύθυνη δήλωση του παραγωγού που θα αναφέρει τους συντελεστές της ταινίας. Στη δήλωση αυτή συμπληρώνονται υποχρεωτικά και όλα τα στοιχεία των συντελεστών που είναι υποψήφιοι για βράβευση (ΑΦΜ, στοιχεία ταυτότητος, διεύθυνση κατοικίας, ΔΟΥ στην οποία υπάγεται). β) Περίληψη της υπόθεσης της ταινίας. γ) Αναλυτική κατάσταση με τους ηθοποιούς και τους αντίστοιχους ρόλους τους.
Η παράδοση της κόπιας θα γίνεται από 24-30/9, από τις 11 πμ μέχρι τις 3 μμ, στον Α` Οροφο της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών (Τοσίτσα 11, τηλ. 010 8228163).
Οι υποψήφιες ταινίες πρέπει να κατατεθούν σε μια από τις ακόλουθες μορφές: Θετικό αντίτυπο 35 χλστ. με οπτικό ήχο, έτοιμο για προβολή, τίτλους αρχής κ.λ.π. Θετικό αντίτυπο 16 χλστ. με οπτικό ήχο, έτοιμο για προβολή, με τίτλους αρχής κλπ. S16 σε διπλή μπάντα (ήχος σε περφορέ).
Οι προβολές όλων των υποψήφιων ταινιών θα πραγματοποιηθούν στην αίθουσα της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Περισσότερες πληροφορίες στα γραφεία του Τμήματος Κινηματογράφου του ΥΠΠΟ (Μετσόβου 5, Αθήνα, τηλ. 010 8253611, 010 8250767, 010 8250729) τα οποία προμηθεύουν τα σχετικά έντυπα.
Η δεύτερη διοργάνωση του φεστιβάλ ταινιών χορού «VideoDance» που άρχισε χτες στη Θεσσαλονίκη («Ολύμπιον»), σε συνεργασία με τον 7ο Διεθνή Μήνα Χορού, ολοκληρώνεται στις 13/9. Από 11-17/9, η διοργάνωση θα φιλοξενηθεί στο 6ο Φεστιβάλ Κόμικς του περιοδικού «ΒΑΒΕΛ» («Γκάζι»). Διοργανωτής του «VideoDance» είναι το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει αφιερώματα και ταινίες χορού: κινηματογραφημένες παραστάσεις, χορογραφίες ειδικά για την κάμερα, ντοκιμαντέρ για το σύγχρονο χορό, ενότητες για τη σχέση του χορού με τις νέες τεχνολογίες της κινούμενης εικόνας, τις αναζητήσεις του χορού και της εικόνας σε σχέση με το σώμα και τις εκφραστικές του δυνατότητες.
Στο πλαίσιο των αφιερωμάτων θα προβληθούν παραγωγές γνωστών χορογράφων (οι περισσότερες σε πρώτη προβολή στην Ελλάδα), ταινίες από πολλές πόλεις του κόσμου που αναδεικνύουν τη σχέση του χορού με τη σύγχρονη πόλη, βραβευμένες ταινίες σε διεθνή φεστιβάλ, όπως το καναδικό Moving Pictures, το ισπανικό Mostra Video Dansa, το αργεντίνικο Video Dansa και ταινίες από την παγκόσμια παραγωγή των τριών τελευταίων χρόνων.
Επίσης θα προβληθούν δύο ταινίες συμπαραγωγής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και του VideoDance, στο πλαίσιο προγράμματος ενίσχυσης της παραγωγής ελληνικών ταινιών χορού. Πρόκειται για τις ταινίες «9.00 am» του Γιώργου Λάνθιμου, σε χορογραφία Κατερίνας Παπαγεωργίου και «Frida» του Δημήτρη Κουτσιαμπασάκου, σε χορογραφία Ελευθερίας Ρίζου.
Επίσης περιλαμβάνεται η προβολή κινηματογραφικών «θησαυρών» της γαλλικής Ταινιοθήκης του Χορού (το μεγαλύτερο αρχείο ταινιών χορού), με ένα μοντάζ σπάνιων ντοκουμέντων κινηματογραφικών στιγμών του χορού από τις αρχές του 20ού αιώνα μέχρι σήμερα. Με αφορμή τα πενήντα χρόνια από το θάνατο του Νιζίνσκι, θα προβληθεί αρχειακό υλικό και ταινίες για την επίδρασή του στο σύγχρονο χορό.
Παλιές, μεγάλες, συγκινήσεις και ακριβές μνήμες του λαού μας από καημούς και αγώνες του δικού μας και άλλων λαών - θυμάτων αμερικανοκίνητων δικτατοριών, «αναβίωσε» και επαναδιέγειρε η παρουσίαση προχθές το βράδυ, στο κατάμεστο θέατρο Λυκαβηττού, του μεγαλόπνευστου ορατορίου του Μίκη Θεοδωράκη «Κάντο Χενεράλ», σε ποίηση του γίγαντα ποιητή όλων των λαών της αμερικανικής ηπείρου, Πάμπλο Νερούδα. Μεγάλη ποίηση, μεγάλη μουσική, κατήγγειλαν για μια ακόμη φορά τον αμερικανικό ιμπεριαλισμό, όπως τον γνώρισαν οι λαοί στον 20ό αιώνα και όπως τον βιώνουν στις αρχές του 21ου. Η ορχήστρα «Μίκης Θεοδωράκης», η Μεικτή Δημοτική Χορωδία Αθηνών, οι ταυτισμένες με το έργο φωνές της Μαρίας Φαραντούρη και του Πέτρου Πανδή, η διεύθυνση του Ανδρέα Πυλαρινού, η ποίηση του Νερούδα απαγγελλόμενη σεμνά από τον Γιάννη Φέρτη και στο τέλος ο συνθέτης, διευθύνoντας δύο φορές (λόγω των παρατεταμένων μπιζ) το τελευταίο τραγούδι του ορατορίου, «επαναβάπτισαν» το ακροατήριο στα «νάματα» της μεγάλης και διαχρονικής τέχνης.
Ματαιώθηκε η συναυλία των Κώστα Χατζή, Αλέξανδρου Χατζή και Αντωνίας Χατζίδη, που θα δινόταν τη Δευτέρα, στο Θέατρο Βράχων. Οπως ανακοίνωσε το Φεστιβάλ Δήμου Βύρωνα η ματαίωση, για λόγους ανωτέρας βίας, είναι ανεξάρτητη από την επιθυμία του Φεστιβάλ και του σχήματος.