ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 19 Δεκέμβρη 2001
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Πάγωσε η χώρα

Ανίκανος να αντιμετωπίσει την κατάσταση ο κρατικός μηχανισμός. Αποκλεισμένα παραμένουν πάνω από 500 χωριά, τεράστια προβλήματα σχεδόν σε όλο το οδικό δίκτυο

Εκατοντάδες χωριά αποκλεισμένα, δριμύ ψύχος και τεράστια προβλήματα σχεδόν σε ολόκληρο το οδικό δίκτυο της Κεντρικής και Βόρειας Ελλάδας είναι το σκηνικό της χτεσινής μέρας από την κακοκαιρία, που δε λέει να μας εγκαταλείψει. Ο κρατικός μηχανισμός αποδεικνύεται ανίκανος να αντιμετωπίσει την κατάσταση και χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η ολονύκτια περιπέτεια που έζησαν οι 116 επιβάτες τρένου στον Εβρο (ρεπορτάζ σε διπλανή στήλη).

Από χτες το βράδυ αναμενόταν ύφεση της κακοκαιρίας για σήμερα και αύριο, αλλά νέα επιδείνωσή της από την Παρασκευή. Σύμφωνα με τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας (ΓΓΠΠ), μέχρι και χτες παρέμεναν εγκλωβισμένα περίπου 500 χωριά, τα περισσότερα στον Εβρο, στην Κοζάνη, στην Εύβοια και στα Γρεβενά, αριθμός που δεν έγινε κατορθωτό να υπολογιστεί με ακρίβεια, αφού «κάποια ανοίγουν και κάποια κλείνουν», όπως δήλωσε χτες ο γενικός γραμματέας Πολιτικής Προστασίας, Δ. Κατριβάνος.

Εντονη χιονόπτωση υπήρχε χτες στη Μαλακάσα και στο Καπανδρίτι, όπου το χιόνι έφτανε το μισό μέτρο, ενώ η κυκλοφορία στο εθνικό οδικό δίκτυο επιτρεπόταν αλλά με μεγάλες δυσκολίες και οπωσδήποτε με αλυσίδες. Προβλήματα παρουσιάστηκαν και στην ηλεκτροδότηση περιοχών της Αττικής, τα οποία όμως - σύμφωνα με τη ΓΓΠΠ - δεν είναι εκτεταμένα.

Μόλις χτες, μετά τις καταστροφές και παρά τις έγκαιρες προβλέψεις για την κακοκαιρία, ο υπουργός Εσωτερικών, Κ. Σκανδαλίδης, υπέγραψε απόφαση, με την οποία δίνεται σε 28 Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις της χώρας έκτακτη επιχορήγηση, ύψους 700 εκατομμυρίων δραχμών, για τις ανάγκες μίσθωσης μηχανημάτων αποχιονισμού.

Στη Στερεά

Μέσα σε άσπρο κλοιό ζουν τις τελευταίες μέρες οι πέντε νομοί της Περιφέρειας Ανατολικής Στερεάς-Εύβοιας. Η Φθιώτιδα και η Εύβοια έχουν κηρυχτεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, ενώ έχουν αποκλειστεί πάνω από 100 χωριά και η κυκλοφορία στο μεγαλύτερο τμήμα του οδικού τους δικτύου διεξάγεται με αντιολισθητικές αλυσίδες.

Στην Εύβοια χτες ήταν αποκλεισμένα τα χωριά των Δήμων Ιστιαίας, Αιδηψού, Ελυμνίων, Διρφύων, Κηρέως και Κύμης. Με αντιολισθητικές αλυσίδες διεξαγόταν η συγκοινωνία στους Δήμους Χαλκίδας, Ν. Αρτάκης, Ληλαντίων, Ερέτριας και Αλιβερίου. Με απόφαση του νομάρχη δε λειτούργησαν τα σχολεία.

Στη Φθιώτιδα εξακολουθούν να παραμένουν αποκλεισμένα τα χωριά των Δήμων Σπερχειάδας, Μακρακώμης, Ξυνιάδας, Αμφίκλειας, Δομοκού και Υπάτης. Στην Εθνική οδό Αθήνας-Λαμίας η κυκλοφορία διεξαγόταν κανονικά, η παλιά Εθνική Λαμίας-Λάρισας ήταν κλειστή και η συγκοινωνία Λαμίας-Αμφισσας μέσω Μπράλλου διεξαγόταν με αντιολισθητικές αλυσίδες. Κλειστά παρέμειναν και χτες τα σχολεία.

Στη Βοιωτία χτες παρέμειναν αποκλεισμένα χωριά του ορεινού όγκου του Ελικώνα και τα Δερβενοχώρια. Κανονικά γινόταν η συγκοινωνία στην Εθνική οδό, ενώ στην οδό Θήβας-Λιβαδειάς και Λιβαδειάς-Αράχοβας-Δελφών διεξαγόταν με αντιολισθητικές αλυσίδες. Δε λειτούργησαν τα σχολεία.

Στη Φωκίδα παρέμειναν αποκλεισμένα πέντε χωριά σε Παρνασσίδα, Λιδορίκι και Τολοφώνα, ενώ σε ορισμένα σημεία του επαρχιακού οδικού δικτύου οι αλυσίδες ήταν απαραίτητες. Στην Ευρυτανία η συγκοινωνία στο εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο διεξαγόταν με αλυσίδες, ενώ τα σχολεία παρέμειναν κλειστά.

ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ - ΘΡΑΚΗ
Επέλαση ψύχους

Eurokinissi

Η επέλαση ψύχους ακολούθησε χτες μετά τη διακοπή της χιονόπτωσης σε όλους τους νομούς της Μακεδονίας και της Θράκης, που και χτες βρίσκονταν σε κατάσταση χάους. Μόνο με αντιολισθητικές αλυσίδες διεξαγόταν η κίνηση των οχημάτων σ' ολόκληρο το εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο της περιοχής, ενώ σε πολλούς περιαστικούς δρόμους, ακόμα και μέσα στη Θεσσαλονίκη, η κίνηση ήταν σχεδόν αδύνατη. Στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης στις 3 το μεσημέρι τέθηκε σε λειτουργία ένας από τους αεροδιαδρόμους και μετά από 45 ώρες διακοπής, το αεροδρόμιο άρχισε και πάλι να λειτουργεί. Τα σχολεία δε λειτούργησαν χτες ενώ κλειστά θα παραμείνουν και σήμερα με απόφαση της Νομαρχίας.

Μεγάλα προβλήματα αντιμετώπισαν οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης. Οι αστικές συγκοινωνίες σε πολλές περιοχές, δεν αποκαταστάθηκαν ούτε χτες, παρά το γεγονός ότι συνεργεία των δήμων είχαν κατορθώσει να καθαρίσουν τους δρόμους από το χιόνι. Σαν αποτέλεσμα της απόφασης του ΟΑΣΘ να μην αποκαταστήσει τα δρομολόγια, οι πάνω από 80.000 κάτοικοι της Ανω Πόλης και του Αγίου Παύλου δεν είχαν τρόπο να πάνε στις δουλιές τους ή να γυρίσουν στα σπίτια τους. Μπροστά σ' αυτή την απαράδεκτη κατάσταση, ο Δήμος Αγίου Παύλου, από τις 4 το απόγευμα της Δευτέρας πραγματοποιεί με ιδιόκτητα λεωφορεία τα δρομολόγια της γραμμής 23 και 24. Σε σχετική χτεσινή ανακοίνωσή του ο Δήμος Αγίου Παύλου κατήγγειλε στο λαό της πόλης ότι η στάση του ΟΑΣΘ αποτελεί αποτέλεσμα «της απαξίωσης των λαϊκών συνοικιών και ιδιαίτερα του λαϊκού δικαιώματος στη φθηνή και εύκολη συγκοινωνία».

Εκατοντάδες χωριά παραμένουν αποκλεισμένα για τέταρτη μέρα στις ορεινές περιοχές της Μακεδονίας και της Θράκης. Στο Νομό Κοζάνης περίπου 100 χωριά, στα Γρεβενά 65, στην Καστοριά 15, στη Φλώρινα 18, στη Χαλκιδική σχεδόν όλα τα χωριά της περιοχής Στρατονίου, στο Κιλκίς 28, στην Πιερία 10, στο Νομό Σερρών 3, στην Καβάλα το Κρανοχώρι του Δήμου Φιλίππων, στο Νομό Ροδόπης 30 όπου επίσης έχει διακοπεί η παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και η τηλεφωνική επικοινωνία, ενώ στην Ξάνθη καταβάλλονταν προσπάθειες με εκχιονιστικά μηχανήματα, μέχρι χτες το απόγευμα, να αποκατασταθεί η συγκοινωνία σε 4 ορεινούς οικισμούς στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα. Τέλος στο Νομό Εβρου, το σύνολο των χωριών στην περιφέρεια της Αλεξανδρούπολης, αλλά και της Ορεστιάδας.

Σε ολόκληρο το εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο της περιοχής η κυκλοφορία των οχημάτων διεξάγεται με αλυσίδες, ενώ ορισμένα τμήματα επαρχιακών δρόμων παραμένουν αποκλεισμένα. Αποκλεισμένη από την υπόλοιπη χώρα βρίσκεται η Κοζάνη, αφού και χτες όλη μέρα δε διεξαγόταν η κίνηση στις εθνικές οδούς από Κοζάνη προς Λάρισα, Θεσσαλονίκη και Ιωάννινα. Σήμερα θα ξεκινήσει η επιχείρηση διάσωσης των 4 κτηνοτρόφων που έχουν αποκλειστεί στην περιοχή του Μεταξά.

Στην Καβάλα, λόγω των ισχυρών ανέμων που πνέουν στην περιοχή, για τρίτη συνεχή μέρα απαγορεύτηκε ο απόπλους των πλοίων προς και από Θάσο, αλλά και για τα νησιά του Βορείου Αιγαίου. Κλειστά παραμένουν τα αεροδρόμια Καβάλας, Αλεξανδρούπολης και Κοζάνης.

  • Τέλος, σώος μεταφέρθηκε στη Νάουσα και ο 68χρονος αγρότης Μ. Φουντάλας, που είχε αποκλειστεί από το μεσημέρι του Σαββάτου σε περιοχή του Βερμίου.
ΘΕΣΣΑΛΙΑ
Αποκλεισμένα χωριά και χωρίς ρεύμα

Αποκλεισμένα έμειναν και χτες εκατοντάδες χωριά λόγω της κακοκαιρίας στους νομούς της Θεσσαλίας και τα προβλήματα στις συγκοινωνίες και την ηλεκτροδότηση εξακολουθούσαν να υπάρχουν. Οι κάτοικοι των αποκλεισμένων χωριών ανησυχούν έντονα και ζητούν την ενεργοποίηση των αρμόδιων υπηρεσιών, ώστε ν' ανοίξουν οι δρόμοι. Επίσης, για δεύτερη μέρα χτες κλειστά έμειναν, με απόφαση των Νομαρχιών, τα σχολεία και στους τέσσερις νομούς της περιοχής.

Χωρίς ρεύμα άφησε και χτες τους κατοίκους πολλών αποκλεισμένων χωριών της Λάρισας η απουσία του κρατικού μηχανισμού, που με αφορμή το αναμενόμενο «κύμα» κακοκαιρίας απέδειξε για μια ακόμα φορά ότι είναι μακριά και πέρα από τις λαϊκές ανάγκες. Οι πολυήμερες διακοπές ρεύματος στο Νομό Λάρισας άρχισαν από το απόγευμα της Κυριακής και χιλιάδες οικογένειες έμειναν χωρίς θέρμανση. Παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες των εργαζομένων της ΔΕΗ, που είναι ελάχιστοι και δεν επαρκούν, τα προβλήματα με τις διακοπές ρεύματος συνεχίστηκαν.

Συγκεκριμένα, χωρίς ρεύμα ήταν και χτες οι κάτοικοι όλων των ορεινών και χωριών της επαρχίας Ελασσόνας, καθώς και των χωριών Αγιοι Ανάργυροι, Μεσοράχη, Γλαύκη, Μελία, Νάματα, Πρόδρομος, Δήμητρα, Ανάβρα, Αγιόκαμπος και πολλών άλλων.

Η κυκλοφορία στις εθνικές οδούς διεξαγόταν με δυσκολία, ακόμα και με τη χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων, με εξαίρεση την εθνική οδό Τρικάλων - Ιωαννίνων όπου είχε διακοπεί. Αντιολισθητικές αλυσίδες χρησιμοποίησαν οι οδηγοί ακόμα και στα κέντρα των πρωτευουσών των τεσσάρων νομών της Θεσσαλίας, όπου όλες αυτές τις μέρες χιόνιζε.

Χτες, αίσιο τέλος είχε η περιπέτεια για έναν βοσκό από το Μεσοχώρι Ελασσόνας, που εγκλωβίστηκε στο χιόνι, έξω από το χωριό, το οποίο έφτανε το ενάμιση μέτρο. Τελικά, κατάφερε να απεγκλωβιστεί και γύρισε στην οικογένειά του που τον αναζητούσε από το βράδυ της Δευτέρας.

Η ΝΕ Λάρισας του ΚΚΕ

Την απαράδεκτη εικόνα που παρουσίασαν ο κρατικός, νομαρχιακός και δημοτικός μηχανισμός για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που δημιουργήθηκαν από την κακοκαιρία, καταγγέλλει, με ανακοίνωσή της, η ΝΕ Λάρισας του ΚΚΕ, υπογραμμίζοντας ότι δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί καμιά δικαιολογία για το μέγεθος της χιονόπτωσης. Οπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, «η πρόβλεψη τέτοιων καιρικών φαινομένων είναι και δυνατή, και είναι αντιμετωπίσιμα, όταν υπάρχει έγκαιρος σχεδιασμός, κατάλληλος υλικοτεχνικός μηχανισμός και ανθρώπινο δυναμικό». Και τονίζεται ότι «χρειάζεται, έστω και τώρα, να παρθούν μέτρα για το καθάρισμα των δρόμων, τόσο στο επαρχιακό δίκτυο, όσο και μέσα στην πόλη, καθώς και για την έγκαιρη αποκατάσταση των βλαβών της ΔΕΗ».

Με ανακοίνωσή της και η «Δημοτική Συνεργασία» Λάρισας επισημαίνει ότι το γεγονός πως οι χιονοπτώσεις δεν είναι συνηθισμένο φαινόμενο για την πόλη, «δεν μπορεί να είναι δικαιολογία για την ανεπάρκεια που έδειξε ο Δήμος Λάρισας για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα στη "λειτουργία" της πόλης, που προέκυψαν από το χιόνι την πρώτη, κιόλας, μέρα». Και αφού αναφέρεται στη δημιουργική περίοδο του Δήμου Λάρισας, επί δημαρχίας του αείμνηστου Αριστείδη Λαμπρούλη, τονίζει ότι «χρόνια, τώρα, στο Δήμο επικρατεί μια προχειρότητα, ανυπαρξία σχεδιασμού και προγραμματισμού για την αντιμετώπιση των προβλημάτων της Λάρισας».

ΠΛΗΜΜΥΡΕΣ ΠΑΤΡΑΣ
Ενοχος οι συγκεκριμένες πολιτικές επιλογές

Να κατασκευαστούν επιτέλους τα αντιπλημμυρικά έργα και να αποζημιωθούν στο ακέραιο οι πληγέντες, ζήτησαν σε συνέντευξη Τύπου οι εκπρόσωποι της Δημοτικής Κίνησης «ΠΑΤΡΑ - ΜΠΡΟΣΤΑ»

Ακαρπες παρέμεναν οι έρευνες μέχρι αργά χτες το βράδυ για τον εντοπισμό των δύο αγνοουμένων, τον 53χρονο Αλέξη Αντωνόπουλο και τον 9χρονο γιο του, που παρασύρθηκαν από τα νερά του Διακονιάρη την περασμένη Κυριακή. Η εξέλιξη αυτή έχει φορτίσει ακόμα περισσότερο το βαρύ κλίμα στην Πάτρα και ο λαός της πόλης καταγγέλλει πλέον ανοιχτά την εγκληματική κυβερνητική πολιτική, αλλά και την ανυπαρξία πρωτοβουλιών από την πλευρά της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Ολοι οι κάτοικοι των εργατοσυνοικιών συνεχίζουν, από την Κυριακή το βράδυ, την άχαρη δουλιά της απομάκρυνσης νερών και λάσπης που έχουν πνίξει τα σπίτια, τα καταστήματα και τις μικροβιοτεχνίες, προσπαθώντας να περισώσουν ό,τι μπορέσουν. Παράλληλα, επιτροπές που έχει συστήσει η Νομαρχία περιοδεύουν στο χώρο της καταστροφής, προκειμένου να καταγράψουν τις ζημίες, ενώ ειδικά μηχανήματα προσπαθούν να καθαρίσουν το ρέμα από μπάζα και άλλα υλικά. Να σημειώσουμε, επίσης, πως κάτοικοι των νότιων συνοικιών κατήγγειλαν ότι στις προηγούμενες καταστροφές δεν είχαν αποδοθεί σε πολλούς πληγέντες οι αποζημιώσεις που είχαν οριστεί, εκδηλώνοντας το φόβο τους για ανάλογα περιστατικά και τώρα που η κατάσταση είναι ακόμα πιο δύσκολη.

«Γεφύρι της Αρτας» ο Διακονιάρης

«Η μη κατασκευή του έργου του Διακονιάρη, όπως και πολλών άλλων έργων που έχει ανάγκη η πόλη, αποτελεί πολιτική επιλογή που δίνει προτεραιότητα σε έργα βιτρίνας προς όφελος των λίγων και όχι σε έργα που αντιμετωπίζουν τις πραγματικές ανάγκες των λαϊκών στρωμάτων». Αυτό τόνισαν σε συνέντευξη Τύπου που έδωσαν χτες το μεσημέρι οι εκπρόσωποι της Δημοτικής Κίνησης «ΠΑΤΡΑ - ΜΠΡΟΣΤΑ», σχετικά με τις καταστροφικές πλημμύρες που έγιναν την περασμένη Κυριακή.

Ο δημοτικός σύμβουλος, Χρήστος Κορδάς, παίρνοντας πρώτος το λόγο, εξέφρασε τη βαθιά του θλίψη για την τύχη του 53χρονου Αλ. Αντωνόπουλο και του γιου του, σημειώνοντας πως «ο φίλος μας ο Αλέξης που ήταν υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος με την Κίνησή μας στις προηγούμενες εκλογές, έπεσε θύμα εγκληματικών πολιτικών επιλογών που περιφρονούν την αξία της ζωής».

Επέρριψε τις ευθύνες για την καταστροφική πλημμύρα τόσο στην κυβέρνηση και την Περιφέρεια, όσο και στη νομαρχία και το δήμο. Για την κυβέρνηση τόνισε πως αποτελεί ζήτημα πολιτικού προσανατολισμού η ικανοποίηση έργων προς όφελος της πλουτοκρατίας και φαίνεται πως σε αυτά δεν περιλαμβάνονται τα έργα αντιπλημμυρικής προστασίας. Η Περιφέρεια και η Νομαρχία, σημείωσε, αποτελούν τα δεκανίκια της κυβερνητικής πολιτικής και επικαλούνται σαν δικαιολογία, για να καλύψουν τις εγκληματικές ευθύνες τους, τα ακραία καιρικά φαινόμενα, όπως ακριβώς και οι πολιτικοί τους προϊστάμενοι.

Σε ό,τι αφορά το δήμο τόνισε πως «το συγκεκριμένο πέρασμα που έγινε το ατύχημα αποτελούσε το πρώτο αίτημα των κατοίκων της Εγλυκάδας, για την κατασκευή γεφυριού. Δε θα κόστιζε παραπάνω από 20 εκατομμύρια δραχμές. Η δημοτική αρχή όμως, αντίθετα, μπόρεσε να δαπανήσει εκατοντάδες εκατομμύρια για την κατασκευή των πεζοδρομίων στην Αγίου Νικολάου».

Στη συνέχεια τόνισε την «ανάγκη λήψης άμεσων μέτρων για την ουσιαστική ανακούφιση των πληγέντων και όχι ελεημοσύνες των 200 χιλιάδων δραχμών» και ζήτησε τη «δέσμευση των αρμοδίων για την κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων σήμερα και όχι αύριο».

«Είναι η τρίτη φορά σε τέσσερα χρόνια που οι εργατικές λαϊκές συνοικίες της νότιας Πάτρας πληρώνουν την αδιαφορία των υπευθύνων, με την καταστροφή περιουσιών και σπιτιών από τα νερά του Διακονιάρη» τόνισε από την πλευρά του ο Δημήτρης Αϊβαλής, προσθέτοντας πως τα έργα της Περιμετρικής οδού εμποδίζουν τη φυσική ροή των υδάτων, με αποτέλεσμα τα νερά να πέφτουν στον Διακονιάρη.

Τέλος, ο Γιάννης Καφέζας τόνισε πως «δε φταίει ο κακός καιρός, αλλά ο κακός πολιτικός καιρός» που δεν ενδιαφέρεται για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο λαός.

  • Επρεπε να συμβεί και αυτή η νέα τραγωδία για να σπεύσει η κυβέρνηση μέσω της υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Β. Παπανδρέου να διαβεβαιώσει με επιστολή της προς το χτεσινό έκτακτο Δημοτικό Συμβούλιο Πατρών ότι το αντιπλημμυρικό έργο του Διακονιάρη, προϋπολογισμού 18 δισ. δρχ., «είναι πρώτης προτεραιότητας (!!!) και η κατασκευή του θα ξεκινήσει το δεύτερο εξάμηνο του 2002». Το κατά πόσον πρόκειται για ένα νέο εμπαιγμό, σύντομα οι Πατρινοί θα το διαπιστώσουν...
ΕΒΡΟΣ
Ολονύκτια περιπέτεια για 116 επιβάτες τρένου

Αίσιο τέλος είχε η περιπέτεια που έζησαν οι 116 επιβάτες της αμαξοστοιχίας 617, που εκτελούσε το δρομολόγιο Δίκαια - Ορεστιάδα - Αθήνα και λίγο πριν τις 10 το βράδυ της Δευτέρας ακινητοποιήθηκε κοντά στην κοινότητα Πετράδων στον Εβρο, λόγω της ισχυρής χιονόπτωσης.

Χθες το μεσημέρι, ολοκληρώθηκε η επιχείρηση μεταφοράς όλων των επιβατών της αμαξοστοιχίας αρχικά στο χωριό Πετράδες και στη συνέχεια στην Ορεστιάδα και το Διδυμότειχο. Νωρίτερα, ομάδα στρατιωτών από το φυλάκιο Διδυμοτείχου με ερπυστριοφόρα οχήματα, αλλά και πολίτες της περιοχής έφτασαν στο σημείο του αποκλεισμού, όπου το χιόνι είχε ξεπεράσει τα 2 μέτρα. Οι στρατιώτες αρχικά έδωσαν τρόφιμα και νερό στους επιβάτες και στη συνέχεια ακολούθησε η επιχείρηση απεγκλωβισμού τους. Ανοιξε πρώτα δρόμος, προκειμένου όσοι μπορούσαν να φύγουν περπατώντας για τους Πετράδες και οι μεγαλύτερης ηλικίας και πιο καταπονημένοι μεταφέρθηκαν με ερπυστριοφόρα.

Η Διοίκηση του ΟΣΕ διέταξε ΕΔΕ, προκειμένου να διαπιστωθεί κάτω από ποιες συνθήκες αποφασίστηκε η εκτέλεση του δρομολογίου και πώς τελικά προέκυψε σχεδόν 1 ώρα μετά ο αποκλεισμός της αμαξοστοιχίας.

Ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών είπε ότι ενδεχομένως να μην έπρεπε να συνεχιστεί το δρομολόγιο του τρένου, αφού υπήρχαν αυτές οι καιρικές συνθήκες και πρόσθεσε ότι ζήτησε να διερευνηθούν τα αίτια που προκάλεσαν τον αποκλεισμό της αμαξοστοιχίας, προκειμένου να αναζητηθούν τυχόν ευθύνες.

Ο πρόεδρος του ΟΣΕ Ανδρ. Λαμπρινόπουλος, σε δηλώσεις του σε ραδιοφωνικό σταθμό, παραδέχτηκε ότι υπήρξε πολύωρη καθυστέρηση στην επικοινωνία των σταθμαρχών με το κλιμάκιο της μηχανής που προπορεύτηκε της αμαξοστοιχίας για να ελέγξει τη γραμμή, ενώ, απαντώντας σε ερώτηση, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο καταβολής αποζημιώσεων στους επιβάτες.

Αργότερα, με ανακοίνωσή του, ο ΟΣΕ περιορίστηκε να αναφέρει ότι ο αποκλεισμός της αμαξοστοιχίας οφείλεται στα «ακραία καιρικά φαινόμενα», αποφεύγοντας, ωστόσο, κάθε άλλη ενημέρωση για τις συνθήκες, κάτω από τις οποίες, ουσιαστικά, η αμαξοστοιχία οδηγήθηκε στον αποκλεισμό.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ