Συνεχίζεται η ποινικοποίηση αγώνων από την κυβέρνηση, αυτή τη φορά επιλεκτικά εναντίον των δύο γιων του Αντ. Σκυλλάκου, κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΚΚΕ
Κι αν η ίδια η κατηγορία μπορεί να χαρακτηριστεί ...περίεργη έως «στημένη», ακόμα πιο ...περίεργη είναι η μέθοδος με την οποία «στήθηκε». Διότι είναι, μάλλον, πρωτοφανές να καλείται κάποιος στην ανάκριση, με μόνο στοιχείο ένα σχόλιο μιας εφημερίδας.
Ιδού, λοιπόν, πώς άρχισε και πώς εξελίχθηκε αυτή η «ιστορία»:
Στις 8 Δεκέμβρη του 1999 πραγματοποιήθηκε ένα μαζικό και δυναμικό μαθητικό συλλαλητήριο στη Λάρισα, ενάντια στη διαβόητη «εκπαιδευτική μεταρρύθμιση», και κατά της κυβερνητικής Νομοθετικής Πράξης Περιεχομένου για ποινικοποίηση των μαθητικών αγώνων, με πορεία στους δρόμους της πόλης, που κατέληξε στην κεντρική πλατεία της Λάρισας, μπροστά στο δικαστικό μέγαρο. Την επομένη, η τοπική εφημερίδα «Ελευθερία» δημοσίευσε μια φωτογραφία του μικρότερου γιου του Αντ. Σκυλλάκου - του Χρήστου, που τότε ήταν μαθητής της Α` Λυκείου - όπου φαινόταν να γράφει συνθήματα, με «σπρέι», στο έδαφος της πλατείας. Η εφημερίδα σχολίαζε ότι ο μικρός γιος του βουλευτή του ΚΚΕ ακολουθούσε στα χνάρια του αγωνιστή αδελφού του και ανέφερε ότι στη διαδήλωση συμμετείχε, για συμπαράσταση στους πρώην συμμαθητές του, και ο Ηλίας Σκυλλάκος, που έτυχε να βρίσκεται στη Λάρισα, ερχόμενος από το Βελιγράδι, όπου σπουδάζει.
Αυτό, λοιπόν, το δημοσίευμα στάθηκε η αφορμή για να ζητηθεί τότε και να κινηθεί τώρα η ανακριτική διαδικασία σε βάρος των δυο αδελφών. (Το αν την πρωτοβουλία γι' αυτό πήρε η Αστυνομία, ή η Εισαγγελία δεν κατέστη δυνατό να το εξακριβώσουμε...).
Και τίθενται τα ερωτήματα:
Σε κάθε περίπτωση, κι αυτή η ενέργεια - η οποία «πλαταίνει» και «βαθαίνει» την πολιτική ποινικοποίησης των λαϊκών αγώνων, που αποσκοπεί στην κατατρομοκράτηση της νεολαίας και του λαού - «κινείται» στο πλαίσιο των απηνών διώξεων σε βάρος των μαθητών που αγωνίζονται, που ξεκίνησαν με τη φασιστικού χαρακτήρα Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που εκδόθηκε από την κυβέρνηση τέσσερις μόλις μέρες πριν τη διαδήλωση της 8ης Δεκέμβρη 1999 στη Λάρισα. Αλλά, όπως επισημαίνουν σε σχετική ανακοίνωσή τους οι Τομεακές Οργανώσεις Ενιαίων Λυκείων και ΤΕΕ Λάρισας της ΚΝΕ, «η ποινικοποίηση των μαθητικών αγώνων, τα "αγροτοδικεία", η δικαστική καταδίκη της αντιιμπεριαλιστικής, αντιπολεμικής δράσης, ο αυταρχισμός, η καταστολή δε θα περάσουν. Δεν ξεμπερδεύουν εύκολα με μας. Φοβούνται το μαθητικό κίνημα, τρέμουν το συντονισμό μας, τον κοινό αγώνα με όλο το λαό». Και η ανακοίνωση υπογραμμίζει: «Τώρα είναι η ώρα για δράση. Ολοι μαζί, ενωμένοι στις Γενικές Συνελεύσεις, με το συντονισμένο αγώνα, την κοινή πάλη με τους σπουδαστές, το Εργατικό Κέντρο και τα εργατικά σωματεία, που διαδηλώνουν στις 30 του μήνα, τους εργαζόμενους αγρότες που βγαίνουν στους δρόμους του αγώνα στις 28 Γενάρη, με τους γονείς μας, με όλο το λαό. Μπορούμε να τους εμποδίσουμε. Χαμένοι είναι οι αγώνες που δε γίνονται».
Το κυβερνητικό γαϊτανάκι των μαθητικών διώξεων καλά κρατεί... Μετά την Αθήνα και την Κόρινθο, η σκυτάλη περνάει στους αγωνιστές μαθητές των ΤΕΕ του σχολικού συγκροτήματος «Ευκλείδης», στη Θεσσαλονίκη. Συγκεκριμένα, την Τρίτη 22 Γενάρη, με αυτεπάγγελτη δίωξη, κλήθηκαν να καταθέσουν όλοι οι εκλεγμένοι μαθητές στα Δεκαπενταμελή Συμβούλια της περιόδου 1999 - 2000. Αιτία αποτελεί η συμμετοχή τους στις μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις, πριν από δυο χρόνια, ενάντια στους αντιεκπαιδευτικούς νόμους 2525/97 και 2640/98.
Η δίωξη έρχεται σε μια περίοδο κατά την οποία εμφανίζεται έντονη κινητικότητα στο χώρο των ΤΕΕ, καθώς για μια ακόμη χρονιά τα συσσωρευμένα προβλήματα προκαλούν την αγανάκτηση των μαθητών. Οι χαμένες ώρες και οι «καμένες» ειδικότητες, οι ελλείψεις σε καθηγητές, βιβλία, αίθουσες και εργαστήρια, καθώς και τα ετοιμόρροπα κτίρια στα οποία στεγάζεται μεγάλος αριθμός των ΤΕΕ, είναι αρκετά για να δικαιολογήσουν το χαρακτηρισμό «σκουπιδοΤενΕκέδΕς» της εκπαίδευσης και να αναδείξουν τον ταξικό τους χαρακτήρα ως σχολεία για μαθητές δεύτερης κατηγορίας.
Μπροστά στο φόβο να ξεσπάσουν νέες κινητοποιήσεις των μαθητών, η κυβέρνηση ακολουθεί τη γνωστή τακτική τρομοκράτησης και ποινικοποίησης των αγώνων.
Σε ανακοίνωσή του, το Νομαρχιακό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης της ΚΝΕ καταγγέλλει την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, που συνεχίζει την κατρακύλα στον αντιδημοκρατικό της κατήφορο, ενώ εκφράζει τον αποτροπιασμό της για το σύρσιμο στα δικαστήρια μαθητών, που το μόνο που έπραξαν ήταν να διαλέξουν το δρόμο της αξιοπρέπειας, το δρόμο του αγώνα για όσα τους ανήκουν. «Το δικαίωμά τους για Δημόσιο Δωρεάν Σχολείο, Ενιαίο και Δωδεκάχρονο, αποτελεί ανάγκη και δικαίωμα για κάθε άνθρωπο στη σημερινή εποχή. Και η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ όχι μόνο χτύπησε το δικαίωμα στη μόρφωση, αλλά και το δικαίωμα της διεκδίκησης όσων μας ανήκουν», αναφέρει η ΚΝΕ.
«Τα "μαθητοδικεία", αποτελούν συνέχεια της καταδίκης των αγωνιστών αγροτών και εφαρμογή του νέου τρομονόμου, ο οποίος πρόσφατα εφαρμόστηκε με την καταδίκη του φιλειρηνιστή Ζαχαρία Καρακίτσιου», τονίζει και καταλήγει δηλώνοντας πως «η ΚΝΕ δηλώνει ότι με κάθε μέσο θα υπερασπιστεί το δικαίωμα στην αντίσταση και εκφράζει τη συμπαράστασή της στους εκλεγμένους μαθητές στα Δεκαπενταμελή Συμβούλια του σχολείου τους, που τίμησαν μέσα από τον αγώνα τους αυτή τους τη θέση».
Προσπάθεια υποβάθμισης των αντιδράσεων από την κυβέρνηση
Ολοκληρώνονται μεθαύριο οι γενικές συνελεύσεις των διδασκαλικών συλλόγων της χώρας που συζητούν πρόταση του ΔΣ της ΔΟΕ για απεργία μέσα στο Φλεβάρη, ενώ το Σάββατο 26 του Γενάρη θα γίνει η ολομέλεια προέδρων των διδασκαλικών συλλόγων κατά την οποία θα ληφθούν οι σχετικές αποφάσεις. Στο μεταξύ, 24ωρη απεργία για τις 8 του Φλεβάρη έχει ήδη αποφασίσει η ΟΛΜΕ. Αιχμή των αιτημάτων των εκπαιδευτικών είναι ο νόμος για την αξιολόγηση που ψηφίστηκε προχτές το βράδυ στη Βουλή, καθώς και τα πάγια εκπαιδευτικά και οικονομικά αιτήματα.
Στο μεταξύ, σε προσπάθεια υποβάθμισης των αντιδράσεων που έχει προκαλέσει η αντιεκπαιδευτική πολιτική επιδόθηκε χτες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος που αναφερόμενος στις κινητοποιήσεις καθηγητών, δασκάλων και εκπαιδευτικού προσωπικού ΑΕΙ και ΤΕΙ είπε ότι «στο χώρο της Παιδείας δεν υπάρχουν ενιαία αιτήματα για κινητοποιήσεις». Οπως είπε, καθένα από τα αιτήματα αυτά «αντιμετωπίζεται μέσα από τις πρωτοβουλίες του αρμόδιου υπουργού Παιδείας», οι οποίες είναι «ιδιαίτερα σημαντικές και σε θετική κατεύθυνση» και «μέσα στα όρια βέβαια του δυνατού και πάντοτε με βάση τη γενική κατεύθυνση και την πολιτική μας για την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος».
Αναφερόμενος ειδικότερα στο θέμα της αξιολόγησης, η οποία έχει καταδικαστεί από τους εκπαιδευτικούς και με τη συμμετοχή στην κινητοποίηση της περασμένης βδομάδας, επανέλαβε τη θέση της κυβέρνησης ότι «η αξιολόγηση είναι προς το συμφέρον των καθηγητών, προς το συμφέρον των παιδιών μας και του εκπαιδευτικού συστήματος». Προσπάθησε έτσι να καμουφλάρει την παραπέρα χειραγώγηση και τον ασφυκτικό έλεγχο όλης της εκπαίδευσης για την εφαρμογή αντιλαϊκών μέτρων και το άνοιγμα του δρόμου για την παραπέρα ταξική κατηγοριοποίηση τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των σχολείων.