ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 1 Φλεβάρη 2002
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΟΕΕΚ
«Αειφόρος» επαγγελματική ανασφάλεια

Στο πλαίσιο των πολιτικών προώθησης της διά βίου κατάρτισης, του ισόβιου δηλαδή κυνηγιού δεξιοτήτων με βάση της εφήμερες ανάγκες της αγοράς και στο πνεύμα της απόφασης της Λισαβόνας για κοινό ευρωπαϊκό πλαίσιο των «νέων βασικών γνώσεων», εντάσσεται η πρωτοβουλία των πέντε ευρωπαϊκών χωρών για την καθιέρωση κοινών ευρωπαϊκών διπλωμάτων στην επαγγελματική κατάρτιση.

Ο λόγος για την πρωτοβουλία πέντε χωρών (Αγγλίας, Γαλλίας, Ισπανίας, Γερμανίας και Ελλάδας) που φέρει τον τίτλο «αειφόρος επαγγελματοποίηση» (!) και αφορά την εκπόνηση κοινών ευρωπαϊκών διπλωμάτων στην επαγγελματική κατάρτιση στους τομείς ξενοδοχοϋπαλλήλων και αυτοκινητοβιομηχανίας. Οπως ανακοίνωσε χτες σε σχετική εκδήλωση του Οργανισμού Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΟΕΕΚ) ο υπουργός Παιδείας, στην κατεύθυνση αυτή ολοκληρώνεται σε τρεις μήνες η εκπόνηση των προδιαγραφών κοινών ευρωπαϊκών διπλωμάτων επαγγελματικής κατάρτισης για τον ξενοδοχειακό τομέα, ενώ ανάλογη διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη και για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Οπως είπε, ανάλογες πρωτοβουλίες εξετάζονται και για τις αντίστοιχες ειδικότητες των ΤΕΕ.

ΟΑΕΔ ΠΕΙΡΑΙΑ
Παράσταση διαμαρτυρίας

Συνδικαλιστές της Συντονιστικής επιτροπής Εργατικών Σωματείων Πειραιά με επικεφαλής τους Ιορδάνη Πουντίδη, πρόεδρο του Συνδικάτου Πειραιά, πραγματοποίησαν χτες παράσταση διαμαρτυρίας στη Σχολή Μαθητείας του ΟΑΕΔ Πειραιά, τονίζοντας ότι είναι αποφασισμένοι να μην επιτρέψουν σε κανένα να τους εμποδίσει στο να έρχονται σε επαφή με τους εργαζόμενους μαθητές της Σχολής, μέλη των Σωματείων. Επίσης τόνισαν ότι δε θα επιτρέψουν καμία αντιδημοκρατική συμπεριφορά από κανένα σε βάρος των μαθητών, ούτε θα υποχωρήσουν σε οποιαδήποτε απόπειρα τρομοκράτησης.

Υπενθυμίζουμε ότι τις προηγούμενες μέρες ο διευθυντής της Σχολής κ. Κύλιαρης απαγόρευσε να γίνει Γενική Συνέλευση των μαθητών, απειλώντας με αποβολή και διώξιμο των μελών του επταμελούς της Σχολής και των πενταμελών επιτροπών των τμημάτων. Ακόμα φώναξε την αστυνομία για να βγάλει από το προαύλιο τον Ιορδάνη Πουντίδη όταν αυτός θέλησε να παραβρεθεί σε συγκέντρωση των μαθητών, σπρώχνοντας ταυτόχρονα και απειλώντας τους τελευταίους για να μπουν στις τάξεις.

Στην ανακοίνωσή της η Συντονιστική Επιτροπή σημειώνει: «Καλούμε το υπουργείο Εργασίας και τη Διοίκηση του ΟΑΕΔ που διορίζουν και καθοδηγούν τέτοιους διευθυντές να δώσουν απάντηση στο πότε να πραγματοποιήσουν Γενική Συνέλευση οι μαθητές του ΟΑΕΔ Πειραιά και να μας ενημερώσουν γραπτά ώστε να πάρει μέρος και εκπρόσωπος των σωματείων μας».

ΤΕΙ
Την Τρίτη οι αποφάσεις

Κλειστά παραμένουν τα μεγαλύτερα ΤΕΙ της χώρας, τουλάχιστον μέχρι τη Δευτέρα, οπότε και πραγματοποιείται το συνέδριο της Ομοσπονδίας των εκπαιδευτικών τους (ΟΣΕΠ). Χτες πραγματοποίησαν Γενικές Συνελεύσεις οι εκπαιδευτικοί των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά, που παραμένουν κλειστά, μαζί μ' αυτά της Θεσσαλονίκης, της Πάτρας, της Λάρισας, της Κρήτης. Την Τρίτη θα συνεδριάσουν οι περισσότεροι σύλλογοι εκπαιδευτικών ΤΕΙ για να καθορίσουν την παραπέρα στάση τους.

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού σήμερα

Αποσπάσματα από την παρέμβαση του εκπαιδευτικού, συνδικαλιστή της ΕΣΑΚ - ΔΕΕ Γιώργου Ηρακλέους στην εκδήλωση του ΚΚΕ για την Παιδεία που πραγματοποιήθηκε στις 24/01/02:

«

Είναι δύσκολο, αλλά αναγκαίο να συνειδητοποιήσει ο εκπαιδευτικός ότι ο ρόλος του είναι διαλεκτικά δεμένος με τους στόχους του θεσμού της εκπαίδευσης στον καπιταλισμό και ακόμα πιο δύσκολο να υπερβεί τις προδιαγραφές του, να κατανοήσει δηλαδή ότι συμβάλλει στην αναπαραγωγή της κυρίαρχης ιδεολογίας και των ανισοτήτων, στην κατανομή των αυριανών εργαζόμενων στην αγορά εργασίας και να έχει επίγνωση της άμεσης σχέσης ανάμεσα στη σχολική και κοινωνική διαφορά. Στην εποχή όμως της παγκοσμιοποίησης, της "νέας τάξης πραγμάτων" και της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης μεταβάλλεται ο εκπαιδευτικός σε ένα άβουλο - άψυχο, πειθήνιο όργανο της εξουσίας (βλ. αξιολόγηση), φοράει το προσωπείο και ενδύεται το ρούχο του εξεταστή - επιτηρητή των ταξικών επιλογών, ενώ αναιρείται συνολικά η παιδαγωγική και κοινωνική του υπόσταση.

Στο σχολείο λοιπόν της αγοράς και των χυδαίων αξιών της, επίκαιρα αντηχούν τα λόγια του Μίλτου Κουντουρά: "Το κράτος εξάλλου πρέπει επιτέλους να σκεφτεί ότι δεν είναι επιχειρηματίας, που το σχολείο είναι απλώς ένα μαγαζί του και ο εκπαιδευτικός υπάλληλος του μαγαζιού αυτού... αν το κράτος εξακολουθεί να κάνει εμπορικούς υπολογισμούς και ν' αναγκάζει τον εκπαιδευτικό έστω και μια στιγμή της μέρας του να ξοδεύει έξω από το σχολείο για τη διατροφή του, ε, τότε αλίμονο στα νιάτα που μπαίνουν μέσα σε τέτοια εμπορικά καταστήματα και στον εκπαιδευτικό που ανέχεται αυτή την εξαθλίωση". Κατά συνέπεια ο καπιταλισμός δεν πρόκειται ποτέ να αμείψει ικανοποιητικά τον εκπαιδευτικό, γιατί έτσι θα μπορούσε και να κρίνει και να αντιδρά και να αναβαθμίζεται σαν πολιτικοκοινωνική οντότητα. Γι' αυτό και οι αξιολογήσεις στοχεύουν στη διόγκωση της εργασιακής ανασφάλειας και της οικονομικής υποβάθμισης των εκπαιδευτικών.

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού πρέπει να επαναπροσδιοριστεί μέσα από την όξυνση της πάλης για την ανατροπή της μεταρρύθμισης, με όραμα ένα άλλο σχολείο δωδεκάχρονο, υποχρεωτικό, ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν, ένα σχολείο των αναγκών και των οραμάτων μας. Σε πολλά επίπεδα πρέπει να δοθεί αυτή η μάχη. Πρώτα στη σχολική τάξη ο εκπαιδευτικός επιβάλλεται να ενισχύσει την προσπάθεια για αξιοποίηση στοιχείων, έστω και μέσα από τα αμέθοδα και ποσοτικά συσσωρευτικά βιβλία, όταν δίνεται η ευκαιρία να μεταβληθεί ο βομβαρδισμός πληροφοριών σε ουσιαστική γνώση τέτοια που να δίνει δυνατότητα διαλόγου για τα μεγάλα κοινωνικά, πολιτικά, υπαρξιακά και άλλα προβλήματα της επικαιρότητας, έτσι ώστε με τη σύνδεση γνώσης και ζωής να δημιουργείται ένα ισχυρό πλέγμα αντιστάσεων. Δεύτερο απαιτείται η διεύρυνση της κοινωνικής δράσης του εκπαιδευτικού, με στόχο την πολιτική κοινωνικοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας και, συγκεκριμένα, χρειάζονται πρωτοβουλίες συνεργασίας με τα συλλογικά μορφώματα, σύλλογο διδασκόντων, μαθητικά συμβούλια, γονικό κίνημα, συνδικάτα, με κοινές εκδηλώσεις για τη διαμόρφωση κοινών αγώνων, που θα αντιπαλεύουν το σοβινισμό, το ρατσισμό, το πρότυπο του οικονομικού ανθρώπου, το "μεγάλο αδελφό", τα ρυπαρογραφήματα, τον ηθικό εκμαυλισμό, τον ατομοκεντρισμό και θα προβάλλουν πολυδιάστατα το αγωνιστικό πρότυπο, θα ασχολούνται με θέματα πολιτισμού, ανεργίας, ναρκωτικών, αποκάλυψης του ρόλου της μιντιοκρατίας και θα πολεμούν τον αναχρονισμό σε μια πορεία για τις μεγάλες κοινωνικές αφυπνίσεις με σηματωρό και κήρυκα τις ανυποχώρητες ανθρώπινες αξίες και θέσεις της Αριστεράς.

Εν κατακλείδι δε φιλοδοξώ να συντάξω το εγχειρίδιο του καλού εκπαιδευτικού, εφόσον γνωρίζω πως η αλλαγή της κοινωνίας είναι υπόθεση όλων των εργαζομένων, της εργατικής τάξης πρώτιστα. Εκείνο, που θέλω να υπογραμμίσω, είναι η αναγκαιότητα σύνδεσης ενός μάχιμου εκπαιδευτικού κινήματος με τους ευρύτερους πολιτικούς και κοινωνικούς αγώνες, που, για να είναι αποτελεσματικοί, απαιτούν μεγάλες θυσίες και υψηλής στάθμης συνειδητότητα απ' όλους τους εργαζόμενους για την ανατροπή της "νέας τάξης" και τη δομική αλλαγή του συστήματος.

Απλά σε μιαν άλλη γλώσσα, θέλω να υπενθυμίσω την πεποίθησή μου πως υπάρχουν τρόποι να αντισταθείς, αρκεί να μαζέψεις απ' όλες τις γωνίες την απελπισία και την ηττοπάθεια, να πάψεις να μετράς τις μέρες, την πλήξη και τη μοίρα σου, να μακρύνεις τα βήματά σου, γιατί, αν δεν μπορείς να ζήσεις χωρίς την ελπίδα, πρέπει να στηρίξεις το όνειρό σου στους κοινωνικούς σεισμούς, αφού η δράση μόνο μπορεί να σου χαρίσει το όμορφο ταξίδι στο μακρόκοσμο μιας άλλης πιο ανθρώπινης ζωής.

Πρέπει, όσοι αγωνιζόμαστε γι' αυτήν, να αποδίδουμε ιδιαίτερη προσοχή σε ό,τι λέμε και πράττουμε, γιατί δεν μπορούμε με χαστούκια σαν από την παλάμη του γιατρού να συνεφέρουμε όσους λιποθύμησαν από τη συμπίεση και την αδράνεια. Συνέπεια λοιπόν ανάμεσα στα λόγια και τα έργα. Γιατί, όσο και να είναι η αντίφαση ανθρώπινη και διδακτική, η ασυνέπεια καταστρέφει αυτά που η διαλεκτική των αντιθέτων εναρμονίζει και προωθεί».

Αιτήσεις για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Ξεκινά σήμερα και ολοκληρώνεται στις 11 του Φλεβάρη η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για τους κατόχους απολυτηρίου ενιαίου λυκείου ή άλλου τύπου λυκείου, που επιθυμούν να λάβουν μέρος στις εξετάσεις των μαθημάτων της Γ' λυκείου για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Οι δηλώσεις υποβάλλονται στο λύκειο αποφοίτησης ή στο κοντινότερο στον τόπο μόνιμης κατοικίας των ενδιαφερομένων. Στις ίδιες προθεσμίες, καλούνται να υποβάλουν σχετική αίτηση και οι μαθητές της τελευταίας τάξης του ενιαίου λυκείου, που επιθυμούν να εξεταστούν σε ειδικά μαθήματα, καθώς και οι κάτοχοι απολυτηρίου ενιαίου ή άλλου τύπου λυκείου, που έχουν αποκτήσει βεβαίωση πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση προηγούμενου έτος και επιθυμούν να είναι υποψήφιοι χωρίς νέα εξέταση.

Παράσταση διαμαρτυρίας στη Νομαρχία Λάρισας πραγματοποίησαν χτες μέλη του Συντονιστικού Αγώνα σχολείων του νομού, με σκοπό την παράδοση ψηφίσματος διαμαρτυρίας για τα ειδικά προβλήματα των σχολείων της περιοχής αλλά και γενικότερα για τα προβλήματα της Παιδείας. Το Συντονιστικό Αγώνα απαιτεί τη δημιουργία εργαστηρίων σε όλα σχολεία της περιοχής με πλήρη υλικοτεχνική υποδομή, την έγκαιρη και δωρεάν παράδοση των βιβλίων από τον ΟΕΔΒ, να γίνουν άμεσα μαζικοί διορισμοί καθηγητών από την επετηρίδα για να καλυφθούν τα κενά που υπάρχουν, να σταματήσει η πολύμορφη τρομοκρατία ενάντια στους μαθητές που αναπτύσσουν συνδικαλιστική δράση. Τέλος, στο ψήφισμα τονίζεται η απαίτηση των μαθητών για αύξηση των δαπανών για την Παιδεία στο 15% του κρατικού προϋπολογισμού, ενώ ακόμη σημειώνεται ότι «η μόρφωση πρέπει να δίνεται αποκλειστικά από το κράτος και εντελώς δωρεάν».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ