ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 6 Απρίλη 2002
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΑΤΡΑ
Δήμος και ΕΟΤ ξεπουλούν την πλαζ της Αγυιάς!

Εντονη αντίδραση της κίνησης «Πάτρα Μπροστά - Ενωμένοι» που διοργανώνει σήμερα συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο χώρο. Ο Παν. Κοσιώνης κατήγγειλε το εκκολαπτόμενο σκάνδαλο και την εμπορευματοποίηση και το βιασμό του εκεί περιβάλλοντος

Την έντονη αντίδραση της Δημοτικής Κίνησης «Πάτρα Μπροστά - Ενωμένοι» με επικεφαλής τον Παναγιώτη Κοσιώνη, προκάλεσε η απόφαση της δημοτικής αρχής της Πάτρας να βγάλει στο σφυρί 78 στρέμματα της πλαζ του ΕΟΤ στην Αγυιά και καλεί σε συγκέντρωση - διαμαρτυρία στο συγκεκριμένο χώρο, σήμερα, Σάββατο 6 Απρίλη, στις 6 μ.μ.

Σε συνέντευξη Τύπου, που έδωσε ο Παναγιώτης Κοσιώνης στα γραφεία της Κίνησης στην Πάτρα, κατήγγειλε τις ενέργειες του δημάρχου Πατρών Ευάγγελου Φλωράτου, να παραχωρήσει για εκμετάλλευση τη συγκεκριμένη πλαζ σε ιδιώτες, υπογραμμίζοντας πως πρόκειται για ένα μοναδικό χώρο - βιότοπο μέσα στον πολεοδομικό ιστό της πόλης που αποτελεί ανάσα ζωής για τον πατραϊκό λαό και μετατρέπεται σε οικόπεδο - επιχείρηση, με έκτακτες χρήσεις που σκοπεύουν στο κέρδος. Ο χώρος αυτός παραχωρήθηκε στο δήμο το 1995 για 30 χρόνια από τον ΕΟΤ με σκοπό την αξιοποίησή του και τη δημιουργία χώρων αναψυχής, πολιτιστικών εκδηλώσεων, χώρων πολλαπλών χρήσεων, αθλητικών δραστηριοτήτων, δημιουργικής απασχόλησης που θα συμβάλλουν στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων.

Τον προηγούμενο χρόνο έγινε ανακατασκευή του «Κάμπινγκ» και δαπανήθηκαν 550 εκατομμύρια δραχμές ενώ η κυβέρνηση προχώρησε στη δημιουργία της Ανώνυμης Εταιρίας Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα (ΕΤΑ ΑΕ) και η οποία ικανοποιώντας τα συμφέροντα μεγαλοεπιχειρηματιών τούς παραδίδει τις ακτές του ΕΟΤ.

Σε ανακοίνωσή της η Δημοτική Κίνηση Πάτρα Μπροστά - Ενωμένοι, καταγγέλλει την κερδοσκοπία που επιχειρείται στην περιουσία των Πατρινών με κύριο υπεύθυνο τον «Ευάγγελο Φλωράτο που για ίδιους λόγους προχωρά σε κοινοπραξία με άγνωστους όρους με την εταιρία "Τουριστικά Ακίνητα" χωρίς απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και εκποιούν από κοινού τον ζωτικής αξίας για την Πάτρα χώρο της πλαζ. Οι ενδιαφερόμενοι έχουν υποβάλλει προτάσεις για δημιουργία ξενοδοχείων, νεροτσουληθρών, μπαρ, εστιατορίων, κλαμπ κλπ., χρήσεων εντελώς ασύμβατων με την περιοχή, έξω από την υφιστάμενη νομοθεσία, αφού η πλαζ είναι μέρος προστατευόμενου έλους». Και συνεχίζει: «Η δικαιολογία της δημοτικής αρχής ότι δήθεν ο δήμος δεν μπορεί να διαχειριστεί τους χώρους του γι' αυτό τους παραχωρεί για εκμετάλλευση, δεν μπορεί να συγκαλύψει το εκκολαπτόμενο σκάνδαλο. Το αυτονόητο για μας είναι ότι πρώτα πρέπει να προδιαγραφούν ακριβώς οι λειτουργίες και χρήσεις του χώρου της πλαζ με βάση τις ανάγκες του πατραϊκού λαού και κατόπιν να εξεταστεί η διαχείρισή του, με διαφανείς διαδικασίες ανοιχτές σε όλους. Φαίνεται όμως πως μια τέτοια διαδικασία δεν τη θέλει η Δημοτική Αρχή».

Σε άλλο σημείο της ανακοίνωσης σημειώνεται πως «είναι σαφές ότι η "αξιοποίηση" του Κάμπινγκ από μεγαλοεπιχειρηματίες σημαίνει ότι ένας δημοτικός χώρος για χρήσεις σε όφελος του λαού μετατρέπεται σε οικόπεδο για χρήσεις που σκοπεύουν στο κέρδος και μάλιστα θα απευθύνονται σε μια μειοψηφία πολιτών που θα μπορεί να πληρώσει τις όποιες "υπηρεσίες" που θα προσφέρονται. Η εμπορευματοποίηση του εκεί φυσικού περιβάλλοντος, ο βιασμός του δε βρίσκει σύμφωνους παρά μόνον, όσους διακατέχονται από το βαρβαρισμό μιας χυδαίας, κερδοσκοπικής "Ανάπτυξης" με θύμα την κοινωνία, την πόλη μας».

Η Κίνηση καταλήγει στην ανακοίνωσή της με αγωνιστικό κάλεσμα «προκειμένου να εξασφαλίσουμε την επαφή με τη θάλασσα, το περιβάλλον, τη φύση, να μη σβήσουν την "ανάσα" των Πατρινών οι κερδοσκόποι που προωθούνται από κυβέρνηση - Φλωράτο» και διατυπώνει την πρόταση: «η πλαζ να έχει χρήσεις εντελώς ήπιες και ήσυχες, που να περιλαμβάνει παιδότοπους, αθλητικούς χώρους, κυλικεία, μικρό εστιατόριο κλπ. για να απολαμβάνουμε ήσυχα τη φύση - θάλασσα, για να μπορεί να βρει ακόμα και ο τουρίστας ένα χώρο ελκυστικό, διαφορετικό από κάθε άλλη ελληνική πόλη».

ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Προσπάθεια σπίλωσης του δημάρχου

Στο κενό έπεσε η προσπάθεια σπίλωσης του δημάρχου Αγίου Παύλου Μιχάλη Μοσχονά, με στόχο τον εξαναγκασμό του σε παραίτηση. Δεν είναι η πρώτη φορά που η παράταξη της μείζονος αντιπολίτευσης (ΠΑΣΟΚ) επιχειρεί - μέσω συμβούλων της - να «χτυπήσει» τον δήμαρχο, χωρίς επιχειρήματα, αλλά με μόνο όπλο της την πρακτική του λέγε λέγε κάτι θα μείνει.

Αυτό έγινε και προχτές. Στη διάρκεια του Δημοτικού Συμβουλίου, ο σύμβουλος Ν. Βαρσάμης, ζήτησε την παραίτηση του δημάρχου, διότι λέει εκκρεμεί δίκη σε βάρος του. Μάλιστα, απείλησε πως θα στραφεί και στον Περιφερειάρχη, καλώντας τον να τον θέσει σε αργία έως ότου εκδικαστεί η υπόθεση.

Ο Μ. Μοσχονάς ξεκαθάρισε, ότι η νέα αυτή επίθεση αποτελεί προσπάθεια να πληγεί προσωπικά και μέσω αυτού η δημοτική αρχή και συνολικά ο δήμος, ιδιαίτερα αυτή την ευαίσθητη περίοδο που διανύουμε. «Δηλώνω αποφασισμένος να ολοκληρώσω το έργο που μου έχουν αναθέσει οι δημότες κόντρα σε όποια συμφέροντα προσπαθούν να σπιλώσουν το όνομά μου» τόνισε.

Στη συζήτηση που ακολούθησε στο Δημοτικό Συμβούλιο, οι δημοτικοί σύμβουλοι όλων των παρατάξεων, πλην του Ν. Βαρσάμη, εκφράσανε την αμέριστη συμπαράστασή τους στον δήμαρχο και καταδίκασαν την όποια προσπάθεια αξιοποίησης προσωπικών υποθέσεων - πολύ περισσότερο εφόσον δεν υπάρχει κανένα νομικό έρεισμα - για πολιτικούς ή άλλους λόγους.

Λεωφορείο του ΟΑΣΑ σε ξέφρενη πορεία

Σκότωσε δύο και τραυμάτισε σοβαρά μια 27χρονη γυναίκα

Τροχαίο με δύο νεκρούς και μια τραυματία έγινε χτες το πρωί στην οδό Μενάνδρου στην Αθήνα. Νεκροί είναι οι Παναγιώτης Στεφανόγλου, 74 χρόνων και η Αναστασία Σταυροπούλου, 32 χρόνων. Τραυματίας είναι η Αδαμαντία Ρετσικάλη, 27 χρόνων, η οποία διακομίστηκε σε σοβαρή κατάσταση στο Γενικό Κρατικό.

Το δυστύχημα συνέβη στις 10.40 π.μ. χτες, όταν λεωφορείο (ΥΝ 6946) της Εταιρείας Θερμικών Λεωφορείων (ΕΘΕΛ), που οδηγούσε ο 50χρονος Ελευθέριος Ρουσσιώτης και εκτελούσε δρομολόγιο Γ18 της γραμμής Ομόνοια - Πέραμα, άρχισε μια «τρελή» κούρσα όταν έστριψε από την οδό Πειραιώς και μπήκε στην οδό Μενάνδρου. Το λεωφορείο πρώτα χτύπησε ένα ΙΧ και στη συνέχεια παρέσυρε τις δύο γυναίκες. Μετά έπεσε σε άλλο αυτοκίνητο και στη συμβολή Σοφοκλέους και Μενάνδρου παρέσυρε τον 74χρονο, ο οποίος εγκλωβίστηκε στις ρόδες του λεωφορείου. Ανασύρθηκε μετά από επέμβαση συνεργείου της Πυροσβεστικής, που έσπευσε στο σημείο με τέσσερα οχήματα και 12 πυροσβέστες. Ζημιές προκλήθηκαν και σε πέντε σταθμευμένα οχήματα.

Οπως δήλωσε ο διοικητής της Τροχαίας Κ. Τζέκης, ο οδηγός του λεωφορείου ανέφερε ότι το όχημα παρουσίασε μηχανική βλάβη (κόλλησε το γκάζι) του οχήματος, ενώ το αλκοτέστ στο οποίο υποβλήθηκε ο Ε. Ρουσσιώτης ήταν αρνητικό. Στο όχημα, που μεταφέρθηκε στο ΚΤΕΟ Δραπετσώνας, έγινε επιτόπιος έλεγχος από εμπειρογνώμονες του υπουργείου Μεταφορών - Επικοινωνιών, της Τροχαίας και της ΕΘΕΛ. Ωστόσο, οι ειδικοί θα διενεργήσουν περαιτέρω πλήρη μηχανολογικό έλεγχο, πριν εκδώσουν το επίσημο πόρισμά τους για τα αίτια του δυστυχήματος.

Κάτοικοι, αλλά και καταστηματάρχες της περιοχής, με δηλώσεις τους ζήτησαν την απομάκρυνση των αφετηριών από την οδό Μενάνδρου, διότι ο δρόμος είναι στενός. Ορισμένοι κατήγγειλαν τον ΟΑΣΑ που έχει δρομολογήσει αρθρωτά λεωφορεία («φυσαρμόνικες»), όπως αυτό που προκάλεσε το δυστύχημα, σ' ένα δρόμο που δεν πληροί τις προϋποθέσεις.

Να σημειωθεί, πάντως, ότι μετά την εφαρμογή του νόμου 2669/98 οι συνθήκες εργασίας των οδηγών της ΕΘΕΛ έχουν εντατικοποιηθεί και σε πολλές περιπτώσεις βρίσκονται 12 και 14 ώρες τη μέρα στο τιμόνι, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Υπενθυμίζεται ότι ανάλογο συμβάν με λεωφορείο της ΕΘΕΛ είχε σημειωθεί τον Οκτώβρη του 1994 σε αφετηρία στην οδό Ακαδημίας. Τότε είχαν χάσει τη ζωή τους έξι άνθρωποι.

Με ανακοίνωσή της η διοίκηση της ΕΘΕΛ εκφράζει τη βαθιά της οδύνη για τα θύματα του δυστυχήματος.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ