ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 9 Απρίλη 2002
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΜΕΓΑΛΟΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑΡΧΕΣ
Αποφάσισαν ποιο συνδικάτο εκπροσωπεί τους εμποροϋπαλλήλους

Θρασύτατη, τρομοκρατική ανακοίνωση του ΣΕΛΠΕ. Αμεση απάντηση από το Σωματείο Εμποροϋπαλλήλων

Εντολή να παρεμποδίσουν τη συνδικαλιστική δράση και το δικαίωμα των εργαζομένων στην απεργία, έδωσε προς όλα τα μέλη του ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ), λίγο πριν την απεργία που είχε προκηρύξει ο Σύλλογος Εμποροϋπαλλήλων Αθήνας και η Ενωση Εμποροϋπαλλήλων Πειραιά για τις 3 Απρίλη με θέμα το Ασφαλιστικό!

Συγκεκριμένα, στην επιστολή του με το χαρακτηρισμό «επείγουσα ειδοποίηση», ο ΣΕΛΠΕ αναφέρει: «Σας ενημερώνουμε πως ο Σύλλογος Εμποροϋπαλλήλων Αθήνας και η Ενωση Εμποροϋπαλλήλων Πειραιά αποφάσισαν να κηρύξουν 24ωρη απεργία την Τετάρτη 3 Απρίλη για το Ασφαλιστικό. Σας ειδοποιούμε πως η Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδας και η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων, όργανα που συνομιλούν με την κυβέρνηση για το Ασφαλιστικό, δεν αναγνωρίζουν (!) τη συγκεκριμένη απεργία. Σημειώνουμε πως οι εργαζόμενοι στις επιχειρήσεις των μελών του ΣΕΛΠΕ εκπροσωπούνται από τις οργανώσεις αυτές»!

Ο σύλλογος καταγγέλλει ότι στην επιστολή αυτή ο ΣΕΛΠΕ «ούτε λίγο ούτε πολύ επιβάλλει στους εργαζόμενους άποψη από ποια σωματεία πρέπει να εκπροσωπούνται και ποια όχι και τους υποχρεώνει να θεωρήσουν άξιους εκπροσώπους τους για τα ασφαλιστικά και εργασιακά δικαιώματα τη ΓΣΕΕ και την ΟΙΥΕ, δηλαδή αυτούς που μέσα από τον κοινωνικό διάλογο - απάτη συνδιαμορφώνουν τις αντεργατικές επιλογές κυβέρνησης και εργοδοσίας».

Οπως καταγγέλλεται, η εντολή του ΣΕΛΠΕ μπήκε άμεσα σε εφαρμογή από επιχειρήσεις και στον Πειραιά και στην Αθήνα. Πιο συγκεκριμένα οι εταιρίες «ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ» και «ΨΑΡΡΟΣ» απείλησαν τη γραμματέα του συλλόγου με διαθεσιμότητα ή με δυσμενή μετάθεση, με στόχο την τρομοκράτηση των υπολοίπων εργαζομένων της επιχείρησης και την απαγόρευση της συνδικαλιστικής δράσης.

Ο σύλλογος απέναντι σ' αυτές τις μεθοδεύσεις απαντά με κάλεσμα προς όλους τους εργαζόμενους να μαζικοποιήσουν το σωματείο, να ενισχύσουν το ΠΑΜΕ, να καταδικάσουν τις ξεπουλημένες ηγεσίες στα ανώτερα συνδικαλιστικά όργανα και να συμμετέχουν στην κλιμάκωση των κινητοποιήσεων για να μην περάσουν τα αντιασφαλιστικά και αντεργατικά μέτρα της κυβέρνησης.

ΝΑΥΑΓΙΟ «ΔΥΣΤΟΣ»
Αλλαξε κατάθεση βγάζοντας «λάδι» την εταιρία!

«Να βγάλει λάδι» εφοπλιστές και «Ελληνικό Νηογνώμονα» για το τραγικό ναυάγιο του τσιμεντάδικου «ΔΥΣΤΟΣ», που στοίχισε τη ζωή 20 ανθρώπων, επιχείρησε χτες, με την κατάθεσή του στο Τριμελές Εφετείο, ο Δ. Πετρόγκονας, ένας από τους τρεις πραγματογνώμονες που είχε αναλάβει τις σχετικές έρευνες! Η χτεσινή κατάθεση του πραγματογνώμονα, η οποία δεν είχε καμία σχέση με την κατάθεση που είχε δώσει πρωτόδικα, γεγονός που επισημάνθηκε και από τους δικαστές, προκάλεσε τις έντονες αντιδράσεις των συγγενών των θυμάτων, ενώ επανέφερε στο προσκήνιο το γνωστό ζήτημα της αξιοπιστίας των πραγματογνωμόνων και των δοσοληψιών τους με το εφοπλιστικό κεφάλαιο, που τουλάχιστον στην Ακτή Μιαούλη αποτελεί κοινό μυστικό. Στην πρώτη του κατάθεση, ο πραγματογνώμονας είχε ρίξει ευθύνες, τόσο στην πλοιοκτήτρια εταιρία ΑΝΕ ΗΡΑΚΛΗΣ (θυγατρική της ΑΓΕΤ), όσο και στον «Ελληνικό Νηογνώμονα», ο οποίος είχε εκδώσει πιστοποιητικά αξιοπλοΐας στο «ΔΥΣΤΟΣ», αν και γνώριζε ότι δεν ήταν αξιόπλοο. Χτες όμως, προβάλλοντας διάφορους ναυπηγικούς όρους, προσπάθησε να πείσει το δικαστήριο ότι για το τουμπάρισμα του πλοίου ευθύνεται αποκλειστικά ο νεκρός πλοίαρχος!

Ειδικότερα, ο Ν. Πετρόγκονας πρωτόδικα είχε επιβεβαιώσει την ύπαρξη ρηγμάτων στο πλοίο και επιθεμάτων και είχε αναφέρει χαρακτηριστικά ότι: «Αν δοθούν πιστοποιητικά αξιοπλοΐας σε πλοίο με επιθέματα, αυτό είναι παρανομία» και είχε επισημάνει ότι στο «ΔΥΣΤΟΣ» είχαν «γίνει κάποιες επισκευαστικές εργασίες, οι οποίες δεν ήταν οι ενδεδειγμένες». Χτες, λοιπόν, αποφάνθηκε ότι αν η εταιρία αντικαθιστούσε όλα τα ελάσματα «θα έπρεπε να αγοράσει καινούριο πλοίο» και ότι οι επισκευές που έγιναν «ήταν κάπου στη μέση, δηλαδή ανάλογες, με το υπόλοιπο της ζωής του πλοίου που απέβλεπε η εταιρία»... Στην πρώτη του κατάθεση, είχε αποδώσει το ναυάγιο σε εισροή υδάτων από τα ρήγματα που έφερε το πλοίο και στην αριστερή απότομη στροφή, που φέρεται να πήρε σε συνδυασμό με τη φουρτούνα. Ειδικά τη στροφή την είχε αποδώσει σε διάφορα ενδεχόμενα, όπως το πλοίο να έμεινε ακυβέρνητο από μπλακ άουτ, ή να κόλλησε το πηδάλιο, ή ότι έστριψε ο πλοίαρχος, «επειδή κατάλαβε κάποια αλλαγή στη συμπεριφορά από ενδεχόμενη εισροή υδάτων». Τώρα απέδωσε το ναυάγιο αποκλειστικά «στην απότομη στροφή, που πήρε ο πλοίαρχος σε κατάσταση πανικού λόγω της φουρτούνας ή από λάθος»! Ενώ αρνήθηκε να ξεκαθαρίσει, αν τα ρήγματα, που εντοπίστηκαν στο πλοίο από τις βιντεοσκοπήσεις που έγιναν μετά το ναυάγιο, προϋπήρχαν ή προκλήθηκαν από... τη γνωστή μυστηριώδη έκρηξη που έγινε όταν το πλοίο βρέθηκε στον πάτο της θάλασσας.

ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΖΩΝΗ
Δέσμευση υπουργού μετά από Ερώτηση του ΚΚΕ

Ο Γ. Ανωμερίτης είπε στη Βουλή ότι μέσα στον Απρίλη θα συμπληρωθεί η απόφαση για το χαρακτηρισμό μέρους της Ζώνης ως αρχαιολογικού χώρου

Τη δέσμευση ότι μέσα στον Απρίλη θα συμπληρωθεί η σχετική υπουργική απόφαση που χαρακτηρίζει αρχαιολογικό χώρο μέρος της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης του Περάματος, δυσκολεύοντας έτσι τις εργασίες της Ζώνης, ανέλαβε χτες στη Βουλή ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Ανωμερίτης.

Το θέμα έφερε στη Βουλή με Επίκαιρη Ερώτηση ο βουλευτής του ΚΚΕ Αντ. Σκυλλάκος και ο υπουργός είπε ότι η σχετική υπουργική απόφαση θα συμπληρωθεί προκειμένου να μη δημιουργηθεί κανένα πρόβλημα στις εργασίες της Ζώνης. Τόνισε ότι και η ισχύουσα υπουργική απόφαση για το χαρακτηρισμό του χώρου της Κυνοσούρας ως αρχαιολογικού χώρου δεν επηρεάζει τις υπάρχουσες λειτουργίες της Ζώνης, απλώς δεν μπορούν να γίνουν νέες επεκτάσεις. Οσο δε για την ανάπτυξη πλωτής προβλήτας στην Κυνοσούρα, είπε ότι τις επόμενες μέρες θα παρθούν οι σχετικές αποφάσεις και θα λυθεί το πρόβλημα, ενώ για την ανάσυρση των ναυαγίων και την απομάκρυνση των εγκαταλειμμένων, είπε ότι κατ' εφαρμογήν του νέου νόμου μέσα στο 2002 θα απομακρυνθούν όλα.

Θετική χαρακτήρισε ο Αντ. Σκυλλάκος τη δέσμευση του υπουργού ότι θα τροποποιηθεί η υπουργική απόφαση και ζήτησε να επιταχυνθούν οι σχετικές διαδικασίες και να προβλέπεται σε αυτήν η λειτουργία πλωτής προβλήτας. Εάν δε γίνουν αυτά, είπε, τότε θα εμποδιστεί η ανάπτυξη της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, στην οποία απασχολούνται χιλιάδες εργαζόμενοι και μικρομεσαίοι, ενώ η κυβέρνηση πρέπει επιτέλους να ανακοινώσει τα γενικότερα μέτρα για τη σωτηρία της Ζώνης.

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΗΝ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ
Στο δρόμο και χτες

Μαζική ήταν η συμμετοχή των εργαζομένων στην καθαριότητα των Δημόσιων Σχολείων στη χτεσινή πρώτη μέρα της 48ωρης απεργίας, που έχει κηρύξει η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων μετά από πίεση των σωματείων τους. Χτες, στο πλαίσιο της απεργίας, πραγματοποιήθηκε συγκέντρωση στο υπουργείο Παιδείας και στη συνέχεια στο υπουργείο Εσωτερικών. Για ακόμα μια φορά οι αρμόδιοι στα δυο υπουργεία παρέπεμψαν τη λύση κάποιων χρόνιων και σοβαρών προβλημάτων των εργαζομένων στην καθαριότητα, σε διυπουργικές επιτροπές και σε εκ νέου συναντήσεις!

Πιο συγκεκριμένα το χρόνιο αίτημα των καθαριστριών για την αλλαγή του εργασιακού καθεστώτος σε προσλήψεις με αορίστου χρόνου εξαρτημένης εργασίας, απορρίφθηκε κατά τη συνάντηση με τους Ν. Γκεσούλη και Αθ. Τσουροπλή, υφυπουργό και γενικό γραμματέα, αντίστοιχα, του υπουργείου Παιδείας. Επίσης το αίτημα της καταβολής 11ου μισθού και της αμοιβής με βάση τα τετραγωνικά των χώρων, παραπέμφθηκαν σε συζήτηση τις επόμενες μέρες.

Στη συνάντηση της αντιπροσωπείας με τον υφυπουργό Εσωτερικών, ο δεύτερος ισχυρίστηκε ότι θα προχωρήσει σε ένα «ξεκαθάρισμα» των άθλιων συμβάσεων έργου, μέσα στις επόμενες 20 μέρες, δέσμευση που είναι μακριά από το αίτημα για αλλαγή του εργασιακού καθεστώτος. Σ' ό,τι αφορά την αύξηση του 10% που είχε υποσχεθεί το υπουργείο Παιδείας για το τρέχον έτος, οι αρμόδιοι είπαν ότι έχει δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης και ότι θα αρχίσει να καταβάλλεται.

Η γραμματέας του Σωματείου καθαριστριών Αθήνας Φυλίτσα Ζηνέλη, κάλεσε τις εργαζόμενες σε επιφυλακή, ενώ τις επόμενες μέρες, όπως είπε, θα συνεδριάσουν εκ νέου οι διοικήσεις των σωματείων για να πάρουν απόφαση κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων.

«Μπλόκο» στην εφοπλιστική ασυδοσία

«Μπλόκο» στην εφοπλιστική ασυδοσία «έστησαν» χτες οι 90 περίπου ναυτεργάτες πλήρωμα του επιβατηγού - οχηματαγωγού πλοίου «ΔΙΑΓΟΡΑΣ» της εταιρίας ΔΑΝΕ. Οι 90 ναυτεργάτες δεν έχουν πάρει δραχμή από τα δεδουλευμένα του μήνα Μάρτη και από το επίδομα άδειας του 2001, ενώ αρκετοί από αυτούς έχουν να λαβαίνουν και το μισθό του Φλεβάρη. Ετσι χτες στις 12 το μεσημέρι οι ναυτεργάτες του πληρώματος και με πρωτοβουλία της ΠΕΜΕΝ και του ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ ειδοποίησαν την εταιρία ότι αν δεν τους πληρώσει, θα κάνουν επίσχεση εργασίας και το πλοίο, το οποίο είχε προγραμματιστεί να αποπλεύσει από το λιμάνι του Πειραιά στις 6 το απόγευμα, θα παραμείνει δεμένο μέχρι να πληρωθούν. Από την πλευρά των υπευθύνων της εταιρίας μέχρι χτες αργά το βράδυ επικρατούσε... σιωπή αδιαφορώντας για την ταλαιπωρία των 500 περίπου επιβατών που είχαν επιβιβαστεί στο πλοίο, προκειμένου να ταξιδέψουν για Πάτμο, Λέρο, Κάλυμνο, Κω και Ρόδο. Ενώ η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας κάτω από την πίεση των ναυτεργατών αποφάσισε να ζητήσει από τις Λιμενικές Αρχές να παρέμβουν ώστε η δικαιοσύνη να κινήσει τις διαδικασίες που προβλέπει ο νόμος εναντίον της εταιρίας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ