ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 16 Απρίλη 2002
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Τρελές αυξήσεις και κόψιμο εκπτώσεων

Ο μέσος όρος θα είναι 7-8% σε δυο δόσεις, αλλά το νέο ναυλολόγιο προβλέπει και συν - πλην 40% (!) στον καθορισμό περιπτώσεων ναύλων

«Τρελές» αυξήσεις στα εισιτήρια της ακτοπλοΐας και «κόψιμο» των εκπτώσεων για συνταξιούχους ναυτεργάτες, πολύτεκνους και άλλες κατηγορίες, αποφάσισαν χτες τα κυβερνητικά επιτελεία, εξασφαλίζοντας νέα υπερκέρδη στα εταιρικά μεγαθήρια, που λυμαίνονται τις ελληνικές θάλασσες, και νέα δεινά σε βάρος των νησιωτικών κοινωνιών.

Το ύψος των νέων ναύλων είναι δυσθεώρητο και προσπαθούν να το αποκρύψουν με διάφορες αλχημείες με ...«υψηλά» μαθηματικά και όρους όπως «εξισορρόπηση», «μεσοστάθμισμα» και άλλα παρόμοια για τον υπολογισμό τους! Η διαμόρφωση των νέων ναύλων καθορίστηκε χτες, στη διάρκεια της σύσκεψης που έγινε μεταξύ των υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Εμπορικής Ναυτιλίας, Ν. Χριστοδουλάκη και Γ. Ανωμερίτη, αντίστοιχα, στο ΥΠΕΘΟ. Είναι χαρακτηριστικό ότι δεν εκδόθηκε καν ανακοίνωση, με το πρόσχημα ότι το νέο ναυλολόγιο δεν έχει επεξεργαστεί πλήρως από τις υπηρεσίες του ΥΠΕΘΟ και η ενημέρωση στους ναυτιλιακούς συντάκτες έγινε ...τηλεφωνικώς από το γραφείο του υπουργού Γ. Ανωμερίτη!

Ειδικότερα, σύμφωνα με τις πληροφορίες από το γραφείο του υπουργού, ο μέσος όρος των αυξήσεων καθορίστηκε σε 7-8% σε δύο δόσεις. Δηλαδή 5% από τον Ιούνη και 2% ή 3% από την 1η Νοέμβρη, οπότε και τίθεται σε πλήρη εφαρμογή το νομοθετικό έκτρωμα 2932/2001 της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, με το οποίο απελευθερώνεται πλήρως η εφοπλιστική ασυδοσία. Ομως, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, για την ...«εξισορρόπηση» των αδικιών που επικρατούσαν σε διάφορες ακτοπλοϊκές γραμμές, το νέο ναυλολόγιο προβλέπει ένα συν - πλην 40%(!) στον καθορισμό περιπτώσεων ναύλων. Σαν παράδειγμα αναφέρθηκε, μάλιστα, ότι το εισιτήριο από Πειραιά για Πάρο είναι ακριβότερο από αυτό της γραμμής Πειραιά - Νάξου, αν και η απόσταση της πρώτης είναι μικρότερη, όμως, δε διευκρινίστηκε αν θα φτηνύνει το εισιτήριο για την πρώτη γραμμή ή αν θα αυξηθεί η τιμή του εισιτηρίου για τη δεύτερη... Βέβαια, σε όλα αυτά θα πρέπει να υπολογιστεί ότι από την 1η Νοέμβρη, σύμφωνα με το νέο νόμο για την ακτοπλοΐα, θα επιβληθεί στα εισιτήρια και το χαράτσι του επίναυλου, του οποίου το ποσοστό ακόμα δεν έχει καθοριστεί.

Οσον αφορά στις μέχρι τώρα εκπτώσεις, κόβονται όλες, εκτός από αυτές για τους άπορους, τα άτομα με ειδικές ανάγκες, τα παιδιά και τους φοιτητές. Για τους τελευταίους, οι εκπτώσεις θα είναι δεκάμηνες, αφού δε θα ισχύουν για Ιούλη και Αύγουστο... Επίσης, θα ισχύσει, σύμφωνα με το γραφείο του υπουργού, φτηνός ναύλος για τους μόνιμους κατοίκους ορισμένων μικρών νησιών του Αιγαίου, τα οποία, όμως, ακόμα δεν έχουν καθοριστεί.

ΝΑΥΑΓΙΟ ΔΥΣΤΟΣ
Καμιά έρευνα δεν έγινε σωστά

Ανάγλυφη εικόνα για τη «βρώμικη» επιχείρηση, που στήθηκε με τις πλάτες του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, με σκοπό να αλλοιωθούν τα στοιχεία που έδειχναν ότι το τραγικό ναυάγιο του τσιμεντάδικου «ΔΥΣΤΟΣ» της ΑΝΕ - ΗΡΑΚΛΗΣ (θυγατρική της ΑΓΕΤ) αποτέλεσε καθαρό ναυτικό έγκλημα με θύματα 20 ανθρώπους, έδωσε χτες στο τριμελές Εφετείο Πειραιά ο δεύτερος πραγματογνώμονας, που ερεύνησε τις αιτίες του ναυαγίου Αχ. Κακαράτζας.

Ο πραγματογνώμονας από την αρχή της κατάθεσής του φάνηκε ότι ήθελε να τηρήσει «ίσα βάρκα - ίσα νερά». Ομως από τις ερωτήσεις - «φωτιά» που του έθεσαν οι δύο δικηγόροι των οικογενειών των θυμάτων Χρ. Βρούστης και Π. Παπαθεοδωρόπουλος αναγκάστηκε να αποκαλύψει μια σειρά στοιχεία.

Ειδικότερα, ο πραγματογνώμονας παραδέχτηκε ότι «ποτέ δεν ερευνήθηκε το ναυάγιο», ότι «κανείς από τους πραγματογνώμονες δεν απέκτησε σαφή εικόνα για το πλοίο» και όσο για τους δύτες που έκαναν τις έρευνες παραδέχτηκε ότι «δεν έκαναν καλά τη δουλιά τους»! Οταν ρωτήθηκε από τον δικηγόρο των οικογενειών Χρ. Βρούστη, γιατί οι πραγματογνώμονες δε ζήτησαν τη λήψη παχυμετρήσεων, ώστε να έχουν σαφή εικόνα για τη δομική αντοχή του πλοίου ο Α. Κακαράτζας απάντησε ότι «δεν είχαμε δείγματα ότι το πλοίο είχε ρήγματα»!

Βέβαια στη συνέχεια δεν μπόρεσε να απορρίψει την ύπαρξη ρήγματος πριν την ανατροπή του πλοίου και συγκεκριμένα στην αριστερή πλευρά του πλοίου. Παραδέχτηκε ότι ο Ελληνικός Νηογνώμονας «παρανόμησε», με την έκδοση πιστοποιητικών για το πλοίο, που αφορούσαν στο κενό σημείο που υπήρχε μεταξύ των διπύθμενων και του νέου αμπαριού που είχε διαμορφωθεί από τη μετασκευή του πλοίου το 1985. Οσον αφορά στις έρευνες για τα αίτια του ναυαγίου διευκρίνισε ότι αυτές έγιναν από ιδιωτικό συνεργείο που «έδινε λόγο» στην πλοιοκτήτρια εταιρία, ενώ οι προανακριτές, που ήταν παρόντες στη διάρκεια των ερευνών δεν είχαν πρόσβαση σε κανένα από τα ευρήματα ούτε κανείς τούς έδινε λογαριασμό!

Διαδηλώνουν οι εργαζόμενοι της «ΣΟΦΤΕΞ»

Διαδηλώνουν σήμερα οι εργαζόμενοι της «ΣΟΦΤΕΞ», στη 1 το μεσημέρι, έξω από το υπουργείο Ανάπτυξης. Απαιτούν ακύρωση της ιδιωτικοποίησής της και την υπαγωγή της προσωρινά, κάτω από τον έλεγχο του υπουργείου Ανάπτυξης μέχρι να βρεθεί οριστική λύση για τη λειτουργία της επιχείρησης.

Οι εργαζόμενοι, σε ανακοίνωσή τους, σημειώνουν τις ευθύνες της κυβέρνησης και της εργοδοσίας, γιατί με τις αποφάσεις τους θέτουν σε κίνδυνο τη λειτουργία της επιχείρησης και τη δουλιά των εργαζομένων. «Ζητούν ακόμη μια φορά, για την επιβίωση δήθεν της επιχείρησης, να συμφωνήσουν οι εργαζόμενοι σε 580 ουσιαστικές απολύσεις».

Επανακατάθεση Επίκαιρης Ερώτησης

Επίκαιρη Ερώτηση για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι γονείς των παιδιών με αλλεργίες που παρακολουθούνται στο αλλεργιολογικό τμήμα του Νοσοκομείου «Παίδων Πεντέλης», καθώς τα ραντεβού για επανεξέταση ορίζονται τουλάχιστον μετά από έξι μήνες, επανακατέθεσε ο βουλευτής του ΚΚΕ Π. Κοσιώνης προς τον υπουργό Υγείας Αλ. Παπαδόπουλο.

Ο βουλευτής ρωτά τον υπουργό, ποια μέτρα πρόκειται να πάρει η κυβέρνηση και πότε ώστε να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της στελέχωσης του αλλεργιολογικού τμήματος με ιατρικό προσωπικό, ώστε να καλύπτει τις ανάγκες που υπάρχουν.

Τρίωρη στάση εργασίας για σήμερα (8-11 πμ) και συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Ανάπτυξης, αποφάσισε ο Σύλλογος Εργαζομένων στο Εθνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών.

Οι εργαζόμενοι ζητούν την επίλυση των προβλημάτων από τη μετεγκατάσταση του Κέντρου στην Ανάβυσσο.

Τραυματίστηκαν 4 εργάτες

Τέσσερις εργαζόμενοι τραυματίστηκαν χτες, ευτυχώς ελαφρά, όταν, την ώρα που εργάζονταν, σημειώθηκε έκρηξη στην επιχείρηση φιαλών υγραερίου «Γκάπερ - Γκαζ», στο Κορωπί. Η έκρηξη σημειώθηκε στις 3.05 το μεσημέρι στη γραμμή παραγωγής ειδών υγραερίου.

Οι τέσσερις τραυματίες μεταφέρθηκαν με ιδιωτικά αυτοκίνητα στο Γενικό Κρατικό Αθηνών, όπου διαπιστώθηκε ότι φέρουν ελαφρά εγκαύματα στα χέρια και στο πρόσωπο και νοσηλεύονται εκτός κινδύνου. Πρόκειται για τους: Ε. Ευσταθιάδη 53 χρόνων, Ζέλταρ Σεν 28 χρόνων, Δ. Βρισανάκη 47 χρόνων και Λ. Παπαδόπουλο. Ο ιδιοκτήτης Εμ. Βρισανάκης, 55 χρόνων, προσήχθη στο Αστυνομικό Τμήμα Κορωπίου για προανάκριση.

ΛΑΡΙΣΑ
Απολύσεις 20 εργαζομένων

Οι ιδιοκτήτες της επιχείρησης «Νίκας», που είχαν την πλειοψηφία των μετοχών και οι Αμερικανοί επιχειρηματίες, στους οποίους ανήκει η επωνυμία της εταιρίας, έβαλαν λουκέτο στα «WENDY'S», απολύοντας, χωρίς καν καμιά προειδοποίηση, τους εργαζόμενους. Μάλιστα, πολλοί από τους εργαζόμενους που απολύθηκαν, αν και δούλευαν επί πολλά χρόνια στη συγκεκριμένη επιχείρηση, αποζημιώθηκαν με «ψίχουλα», καθώς οι ιδιοκτήτες των «WENDY'S», τους ανάγκαζαν με εκβιαστικές μεθόδους να δουλεύουν ως ωρομίσθιοι.

Τις απολύσεις των εργαζομένων στα «WENDY'S» καταγγέλλει με ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Εμποροϋπαλλήλων Λάρισας, επισημαίνοντας ότι «αυτά τα φαινόμενα θα εντείνονται και θα πολλαπλασιάζονται, όσο συνεχίζει αυτή η αντιλαϊκή πολιτική που στηρίζει και ενισχύει τους μεγαλοεργοδότες». Και καταλήγει: «Οι ίδιοι οι εργαζόμενοι πρέπει να βάλουν φραγμό στις πρακτικές της εργοδοσίας με τη δράση και τη συμμετοχή τους στο Σύλλογο Εμποροϋπαλλήλων και τη συμμετοχή όλων στην απεργιακή συγκέντρωση την Πέμπτη 18 Απρίλη, στις 10.30 π.μ. στην Κεντρική Πλατεία».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ