ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 18 Απρίλη 2002
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Τραγωδία με πρόσφυγες στη θάλασσα της Νάξου

Μεγάλες ευθύνες στο Λιμενικό, που παρακολουθούσε το ξύλινο δουλεμπορικό πριν αυτό βουλιάξει, παρασύροντας στο θάνατο άγνωστο αριθμό Κούρδων

Δύο νεκροί και άγνωστος αριθμός αγνοουμένων είναι ο μέχρι τώρα απολογισμός της νέας τραγωδίας, που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη στο Αιγαίο, με θύματα Κούρδους οικονομικούς και πολιτικούς πρόσφυγες, που αναζήτησαν μια καλύτερη ζωή και θύτες, τόσο το δουλεμπορικό κύκλωμα, όσο και την ίδια την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ.

Αγνωστος αριθμός Κούρδων, επιβιβασμένοι σε δουλεμπορικό 20μετρο ξύλινο σκάφος με το όνομα «BANDIRMA», αρμένιζαν βόρεια της Νάξου. Λίγο πριν τις 2 το μεσημέρι, το σκάφος άρχισε να μπάζει νερά, με αποτέλεσμα να βουλιάξει, ενώ στην περιοχή επικρατούσαν άσχημες καιρικές συνθήκες (σύμφωνα με μαρτυρίες κατοίκων, έπνεαν άνεμοι περίπου 6 μποφόρ). Από τις μέχρι τώρα ενδείξεις, προκύπτει ότι το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας γνώριζε τις κινήσεις του σκάφους, αλλά και ότι αυτό βρισκόταν σε κίνδυνο. Επίσης, προκύπτει ότι σκάφη του Λιμενικού ήταν «αυτόπτες μάρτυρες» του ναυαγίου, όμως έσπευσαν, αφού οι δεκάδες άνθρωποι βρέθηκαν στη θάλασσα παλεύοντας με τα κύματα. Μέχρι και αργά χτες το βράδυ, είχαν περισυλλεγεί σώοι 31 άνθρωποι, οι οποίοι μεταφέρθηκαν με πλωτά του Λιμενικού στη Νάξο.

Οι ευθύνες του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας σκιαγραφούνται στα ίδια του τα δελτία Τύπου, με τα οποία καταγράφεται ταυτόχρονα και το χρονικό της τραγωδίας. Συγκεκριμένα, στις 5.30 το απόγευμα, το ΥΕΝ εκδίδει δελτίο Τύπου, στο οποίο αναφέρει ότι: «Μετά από πληροφορίες που περιήλθαν στις 13.45 σήμερα στο ΕΚΣΕΔ (Κέντρο Συντονισμού Ερευνας και Διάσωσης) του ΥΕΝ ότι μικρό σκάφος που μεταφέρει λαθρομετανάστες βρίσκεται σε κίνδυνο στη θαλάσσια περιοχή βόρεια της Νάξου, πραγματοποιήθηκαν έρευνες και τελικά εντοπίστηκε μικρό ξύλινο σκάφος μήκους 20 μέτρων περίπου με όνομα "BANDIRMA", στο οποίο επέβαινε άγνωστος αριθμός λαθρομεταναστών». «Στις 15.45 ώρα, λόγω εισροής υδάτων, το σκάφος βυθίστηκε και γίνονται προσπάθειες περισυλλογής των ναυαγών». Από την πλήρη περιγραφή του δουλεμπορικού πλοίου που γίνεται στο κείμενο, γίνεται φανερό ότι αυτό ήταν υπό παρακολούθηση από τα σκάφη του Λιμενικού. Επιπλέον, από το γραφείο Τύπου του ΥΕΝ, γινόταν λόγος για 60 με 65 επιβαίνοντες.

Στις 7 το απόγευμα, εκδίδεται νέο δελτίο Τύπου από το υπουργείο, με το οποίο επιχειρείται να μαζευτούν τα ασυμμάζευτα. Αναφέρει ότι: «Από ανώνυμο τηλεφώνημα ενημερώθηκε το ΕΚΣΕΔ του ΥΕΝ, ότι άγνωστο σκάφος κινδύνευε ανοιχτά της Μυκόνου, χωρίς να προσδιορίζεται το ακριβές σημείο»! Ομως, το παραμύθι δε σταματάει εδώ. «Μετά από συντονισμένες έρευνες - συνεχίζει - και πληροφορίες του πλοίου "AVANTIS II" εντοπίστηκε σκάφος άγνωστης σημαίας, 4 ναυτικά μίλια βόρεια της Νάξου, το οποίο έμπαζε νερά και βυθίστηκε χωρίς να εκπέμψει SOS»! Το δελτίο «μειώνει» και τον αριθμό των επιβαινόντων, κάνοντας λόγο για 30 με 40 άτομα. Να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια της επιχείρησης ο ανθυποπλοίαρχος Ι. Ορφανός υπέστη διάτρηση στομάχου. Πάντως, στην περιοχή βρίσκονται και διεξάγουν έρευνες δύο εμπορικά πλοία, μία φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού, σκάφη του Λιμενικού και ένα ελικόπτερο «ΣΟΥΠΕΡ ΠΟΥΜΑ».

ΑΣΤΕΡΙΑ ΓΛΥΦΑΔΑΣ
Υπέρ του δάσους ο εισηγητής του ΣτΕ

Να μην αποχαρακτηριστεί το δάσος των Αστεριών Γλυφάδας, προκειμένου να κατασκευαστεί το τεράστιο ξενοδοχειακό συγκρότημα της ΕΣΤΡΕΛΙΑ, εισηγήθηκε ο εισηγητής του Ε' Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας κ. Ρόζος, κατά τη χτεσινή συζήτηση της υπόθεσης. Πιο συγκεκριμένα, συζητήθηκαν οι προσφυγές της Συντονιστικής Επιτροπής για τη Διάσωση της Παραλίας Σαρωνικού και του Δήμου Γλυφάδας, κατά της απόφασης της Δευτεροβάθμιας Επιτροπής Επίλυσης Δασικών Αμφισβητήσεων (ΕΕΔΑ) Πειραιά, η οποία έχει κρίνει ότι το δάσος στα Αστέρια δεν προστατεύεται από τη δασική νομοθεσία, δίνοντας το «πράσινο φως» για την καταστροφή του.

Ο εισηγητής του ΣτΕ δέχτηκε ότι η παράγραφος 2 του άρθρου 51 του νόμου 998/79 η οποία απαγορεύει την αλλαγή χρήσης των δασών και δασικών εκτάσεων της Αττικής για λόγους τουριστικής αξιοποίησης, υπερισχύει του ΝΔ 920/71 που σε συνδυασμό με το νόμο 3159/55 επιτρέπει επεμβάσεις στην περιοχή της Γλυφάδας και πρότεινε την ακύρωση της απόφασης της ΕΕΔΑ Πειραιά.

Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε η εκπρόθεσμη παρέμβαση της ΕΤΑ ΑΕ υπέρ του αποχαρακτηρισμού του δάσους επικαλούμενη λόγους... δημόσιου συμφέροντος - έτσι ονομάζει τα συμφέροντα των μεγαλοεργολάβων που θέλουν να καταστρέψουν το δάσος!

Σημειώνεται ότι η εκδίκαση της άλλης προσφυγής κατά της Κοινής Υπουργικής Απόφασης του ΥΠΕΧΩΔΕ και του ΕΟΤ σχετικά με την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων των έργων της ΕΣΤΡΕΛΙΑ, αναβλήθηκε για τις 16 Ιούνη. Σύμφωνα με την απόφαση αυτή εγκρίνεται η δόμηση στο δασικό και αρχαιολογικό χώρο των Αστεριών, 27.106 τ.μ. κτιρίων ξενοδοχείου, συνεδριακού κέντρου και κέντρου θαλασσοθεραπείας, 10 κινηματογραφικών αιθουσών 2.600 θέσεων, καθώς και ακουαλάντ 62 στρεμμάτων με δεξαμενές 10 στρεμμάτων και νεροτσουλήθρες ύψους 20 μ., καθώς και πάρκινγκ για 850 αυτοκίνητα!

Η Συντονιστική Επιτροπή, με ανακοίνωσή της, ευχαριστεί τους βουλευτές Λιάνα Κανέλλη του ΚΚΕ και Π. Λαφαζάνη (ΣΥΝ) που προσυπέγραψαν την προσφυγή.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ

Για τη συμμετοχή σας στο βαρύτατο πένθος μας για τον πολυαγαπημένο μας πατέρα και παππού

ΓΕΩΡΓΙΟ ΣΤΥΛ. ΣΤΑΥΡΙΝΑΔΗ

Σας ευχαριστούμε θερμά.

Τα παιδιά του: Στέλιος - Τασία, Βασιλεία.

Τα εγγόνια του: Γιώργος - Μοσχούλα, Ερνέστος, Ηλέκτρα.

Το 40ήμερο μνημόσυνο θα γίνει στον Ιερό Ναό Νεκροταφείου Βύρωνα, την Κυριακή 21 Απριλίου 2002 και ώρα 15.10.

Αρχισε η δίκη για το «Στοίχημα»

Αρχισε χτες στο Τριμελές Εφετείο Αθηνών η δίκη 30 ατόμων για το «Προκαθορισμένο Στοίχημα». Στην υπόθεση αυτή κατηγορούνται ο πρώην διευθύνων σύμβουλος του ΟΠΑΠ Χρ. Σαλελές και 19 πρώην μέλη του ΔΣ του Οργανισμού για «απιστία κατ' εξακολούθηση» και «παράβαση καθήκοντος» (πλημμελήματα), καθώς και ο πρόεδρος της «ΙΝΤΡΑΛΟΤ» Σωκρ. Κόκκαλης και 9 μέλη του ΔΣ της εταιρίας για «ηθική αυτουργία» στα ίδια αδικήματα. Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, η σύμβαση του ΟΠΑΠ για το «Προκαθορισμένο Στοίχημα» απέκλειε τη συμμετοχή άλλης εταιρίας πλην της «ΙΝΤΡΑΛΟΤ» στο σχετικό διαγωνισμό. Η δίκη θα συνεχιστεί αύριο.

Χωρίς ταξί και σήμερα η Αθήνα

Ακίνητα παραμένουν από χτες τα μεσάνυχτα τα ταξί στην πρωτεύουσα, ενώ κανονικά κυκλοφορούν σήμερα τα ταξί και αγοραία στην υπόλοιπη Ελλάδα.

Στην Αθήνα τα ταξί θα κυκλοφορήσουν πάλι από αύριο τα ξημερώματα. Για σήμερα τα μέλη του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) έχουν προγραμματίσει συγκέντρωση διαμαρτυρίας στις 1Ο π.μ., κάτω από τα γραφεία του Συνδικάτου, στην οδό Μάρνη 17, ενώ ενδέχεται να προχωρήσουν και σε ολιγόωρη συμβολική κατάληψη τμήματος της οδού Πατησίων.

Οι ιδιοκτήτες ταξί καταγγέλλουν την κυβέρνηση για αδιαφορία στην επίλυση σημαντικών προβλημάτων του κλάδου που χρονίζουν και, μεταξύ άλλων, ζητούν αναπροσαρμογή στα κόμιστρα και στο τέλος μετάβασης από και προς το αεροδρόμιο Σπάτων, ελεύθερη κυκλοφορία των ταξί στις λεωφορειολωρίδες όταν μεταφέρουν επιβάτες, δημιουργία χώρων στάθμευσης και επιβίβασης- αποβίβασης επιβατών κλπ. Κύρια αιτήματα των ιδιοκτητών ταξί στην περιφέρεια είναι να μη διώκονται ποινικά όταν εξυπηρετούν εν αγνοία τους λαθρομετανάστες και να σταματήσει η έκδοση αδειών ταξί από τους νομάρχες.

ΛΑΡΙΣΑ
Δικάζονται για το Πολυδένδρι

Τριάντα τρία άτομα - ανάμεσά τους ο πρώην νομάρχης Λάρισας Απ. Βλασιάδης, ο πρώην πρόεδρος του ΤΕΕ Δ. Λιβέρης, η σύζυγός του Μαρ. Σκληράκη - Λιβέρη, διευθύντρια Πολεοδομίας της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Λάρισας, καθώς, επίσης, συμβολαιογράφοι, πολιτικοί μηχανικοί, εργολήπτες κ.ά. - δικάζονται στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Λάρισας, κατηγορούμενοι για μια σειρά παραβάσεις και παρανομίες στην οριοθέτηση οικισμού, που έχει δημιουργηθεί στην παραλιακή τοποθεσία Κάτω Πολυδενδρίου, στον Αγιόκαμπο της Λάρισας. Στον οικισμό φέρονται να έχουν οικόπεδα και εξοχικά σπίτια, που απέκτησαν σε πολύ συμφέρουσα τιμή, πολλοί εκ των κατηγορουμένων.

Σε πόρισμα ειδικής επιτροπής του ΥΠΕΧΩΔΕ, με το οποίο συμφωνεί και η γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου, αναφέρονται λεπτομερώς οι παραβάσεις και παρανομίες και προτείνεται η αποκατάσταση της νομιμότητας, με ακύρωση και επανακαθορισμό των ορίων του οικισμού, προσδιορισμό των κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων και νέα πολεοδόμηση, που θα προστατεύει και το περιβάλλον.

Πάρ' όλα αυτά η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ, χρόνια τώρα, δεν προχωράει στην υλοποίηση αυτών των προτάσεων, ενώ την ίδια στάση κρατούν η Περιφέρεια Θεσσαλίας και η Νομαρχία Λάρισας.

Η υπόθεση έφτασε στα δικαστήρια - η δίκη συνεχίστηκε χτες για δεύτερη μέρα, με καταθέσεις μαρτύρων κατηγορίας - όπου θα διερευνηθούν οι ποινικές ευθύνες που υπάρχουν...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ