ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 23 Μάη 2002
Σελ. /40
ΣΠΥΡΟΣ ΧΑΛΒΑΤΖΗΣ
Προτεραιότητα στις δημόσιες συγκοινωνίες

Επίσκεψη στα γραφεία της ΕΘΕΛ και συνάντηση με διοίκηση και εργαζόμενους

Στο αμαξοστάσιο της Εταιρίας Θερμικών Λεωφορείων (ΕΘΕΛ) περιόδευσε χτες το πρωί ο υποψήφιος δήμαρχος Αθηναίων Σπύρος Χαλβατζής, συνοδευόμενος από κλιμάκιο της Γραμματείας της «Συμπαράταξης για την Αθήνα». Ο υποψήφιος δήμαρχος συζήτησε με αντιπροσωπεία των σωματείων των εργαζομένων τα κυριότερα απ' τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, σημείωσε τις θέσεις της παράταξης στον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρίας Κώστα Κόκκορη και, τέλος, μίλησε σε συγκέντρωση των εργαζομένων στη βάση επισκευής του αμαξοστασίου.

Βασικό συμπέρασμα των συναντήσεων ήταν ότι η προνομιακή μεταχείριση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) αποτελεί πρωταρχική ανάγκη για την Αθήνα και τους εργαζόμενους. Οτι ο σχεδιασμός και η οργάνωση των ΜΜΜ πρέπει να υπηρετούν την οικονομική και κοινωνική δραστηριότητα των κατοίκων της πόλης, το περιβάλλον και την ποιότητα ζωής, την πολεοδομική ανασυγκρότηση. Οτι οι συγκοινωνίες, για να υπηρετούν αυτούς τους σκοπούς, πρέπει να έχουν κοινωνικό χαρακτήρα που ουσιαστικά σημαίνει ενίσχυση του ενιαίου και δημόσιου χαρακτήρα τους.

Διαπιστώθηκε επίσης πως η ανάπτυξη των ΜΜΜ είναι ο μόνος τρόπος, το μόνο μέτρο, για την περιορισμό του ΙΧ, ενώ τονίστηκε η ανάγκη να συμβάλει η Τοπική Αυτοδιοίκηση στη διευκόλυνση του συγκοινωνιακού έργου με τη λήψη κατάλληλων μέτρων.

Οι εργαζόμενοι, από την πλευρά τους, σημείωσαν υπαρκτά προβλήματα που αντιμετωπίζουν και αντιμετώπιζαν για μεγάλο χρονικό διάστημα, όπως έλλειψη προσωπικού - από το 1985 δεν είχαν γίνει προσλήψεις - ζητήματα εξειδίκευσης των οδηγών στους νέους τύπους οχημάτων κλπ.

Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος, Κ. Κόκκορης, σημείωσε την έλλειψη επιστημονικού δυναμικού.

«Επιμένουμε στο δημόσιο χαρακτήρα συγκοινωνιών»

Ο Σπύρος Χαλβατζής, αμέσως, μετά τις συναντήσεις, δήλωσε στα Μέσα Ενημέρωσης: «Η επίσκεψη και οι συναντήσεις που είχαμε επιβεβαιώνουν τις ανησυχίες μας για την ανάπτυξη των Αστικών Συγκοινωνιών. Υποστηρίξαμε και υποστηρίζουμε ως "Συμπαράταξη" τον Ενιαίο Φορέα Αστικών Συγκοινωνιών, ώστε να είναι οι Αστικές Συγκοινωνίες αξιόπιστες, φτηνές, προσιτές στους εργαζόμενους, αλλά και για να διευκολύνουν συνολικότερα τη λειτουργία της πόλης. Οι εργαζόμενοι στο χώρο των Αστικών Συγκοινωνιών και οι οδηγοί και το τεχνικό προσωπικό και το διοικητικό προσωπικό προσφέρουν ένα σημαντικό έργο και χρειάζονται τη στήριξη όχι μόνο των Αθηναίων, αλλά και της κυβέρνησης, των αρμοδίων οργανισμών, ώστε να μπορέσουν ν' αναπτύξουν ακόμη περισσότερο τη θετική λειτουργία των συγκοινωνιών. Υπάρχει μια διαδικασία εκσυγχρονισμού του στόλου των οχημάτων. Αν παρθούν εκείνα τα μέτρα που θα διευκολύνουν την ίδια την κυκλοφορία των οχημάτων μπορούν να διευκολύνουν σημαντικά τη λειτουργία της πόλης. Εμείς επιμένουμε στο δημόσιο χαρακτήρα των συγκοινωνιών και στον Ενιαίο Φορέα».

  • Ο Σπ. Χαλβατζής σήμερα, στις 9.30 π.μ. θα επισκεφτεί το σταθμό του μετρό στα Σεπόλια και αύριο στις 8.45 π.μ. το αμαξοστάσιο στον Κόκκινο Μύλο.
ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
Γίνεται όχι με γνώμονα τις ανάγκες των κατοίκων

Εξελίξεις αναμένονται σήμερα στο φλέγον για την Αθήνα ζήτημα το προαστιακού σιδηροδρόμου. Ο τρόπος κατασκευής (υπέργειος) του έργου θα επανεξεταστεί σήμερα σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου (ΔΣ) της Αθήνας. Πρόσθετο προβληματισμό προκαλούν και σκέψεις για μια «στον αέρα» πεζοδρόμηση της οδού Λιοσίων. Η «Συμπαράταξη για την Αθήνα» και οι κάτοικοι της περιοχής επιμένουν στην υπογειοποίηση.

Πρόσφατα, ο υπουργός Μεταφορών Χρ. Βερελής με επιστολή του προς το ΔΣ ανέφερε ότι θα ανακαινιστούν τρεις σιδηροδρομικές γραμμές από τις Τρεις Γέφυρες μέχρι το Σιδηροδρομικό Σταθμό Αθηνών (κάτοικοι αναφέρουν ότι έχουν ανακαινιστεί ήδη οι δύο εδώ και χρόνια και ότι μάλλον κάποιοι «χρυσοκάνθαροι» θα ξαναροκανίσουν κονδύλια) και ότι θα ανακαινιστούν άλλες δυο γραμμές από το Σταθμό Αθηνών μέχρι το Ρουφ. Για την υπογειοποίηση όλων των γραμμών, η κυβέρνηση παραπέμπει μετά το 2004.

Στα παραπάνω αντιτίθεται η «Συμπαράταξη για την Αθήνα» που έχει καταθέσει και προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Εκεί επισημαίνει παραλείψεις και αποφάσεις που επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο το περιβάλλον της πρωτεύουσας, από τον τρόπο που επέλεξε τελικά η κυβέρνηση να κατασκευάσει το έργο. Οτι έχει εγκαταλειφθεί το Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας που προβλέπει την υπογειοποίηση του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου και αντί αυτού, κατασκευάζονται νέες επίγειες εγκαταστάσεις. Οτι οι περιβαλλοντικοί όροι είναι ψευδεπίγραφοι και δεν πληρούν τις προϋποθέσεις της νομοθεσίας.

Η «Συμπαράταξη» συμφωνεί για την αναγκαιότητα του προαστιακού σιδηροδρόμου. Επισημαίνει ωστόσο πως ο τρόπος με τον οποίο πραγματοποιείται αυτό το έργο πνοής για τους κατοίκους και την πόλη, δεν έχει καμία σχέση με τις απαιτήσεις και τις ανάγκες των κατοίκων, αλλά ο βασικός σκοπός που θα εξυπηρετήσει είναι οι μετακινήσεις των επισκεπτών κατά το 20ήμερο των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004.

Και δεν είναι μόνο ο τρόπος κατασκευής του προαστιακού που προβληματίζει. Χτες αργά το απόγευμα, σε συνεδρίαση του Συμβουλίου του 4ου Δημοτικού Διαμερίσματος Αθήνας συζητήθηκε μελέτη που παρήγγειλε ο Δήμος σε ιδιωτικό πολεοδομικό γραφείο. Η μελέτη εισηγείται την πεζοδρόμηση της οδού Λιοσίων και τη διοχέτευση της κίνησης σε γέφυρα που - κατά τη μελέτη - «θα» κατασκευαστεί πάνω από τον προαστιακό που «θα» υπογειοποιηθεί κάποτε. Η διαμερισματική σύμβουλος της «Συμπαράταξης» Αλέκα Μπενάτου χαρακτηρίζει τις μεθοδεύσεις του υπουργείου και τις προτάσεις του Δήμου Αθήνας καταστροφικές για τα Σεπόλια. Υπερασπίζεται την άμεση υπογειοποίηση και την ταυτόχρονη διάνοιξη της οδού Λιοσίων, υπογραμμίζοντας ότι μόνο έτσι θα αποσυμφορηθεί η περιοχή.

Φυσικά όλα αυτά προκαλούν και την αντίδραση των Αθηναίων. Η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Συλλόγων και πολιτών Σεπολίων καλεί τους κατοίκους της περιοχής να παραβρεθούν σήμερα στη συνεδρίαση του ΔΣ και να απαιτήσουν την υπογειοποίηση του έργου. Επίσης διοργανώνει νέα συγκέντρωση διαμαρτυρίας για την προωθούμενη υπέργεια λειτουργία του προαστιακού. Η συγκέντρωση προγραμματίζεται για τις 5 Ιούνη, 6:30 μμ, στη διασταύρωση «8».

Επιλεκτική μεταχείριση του δικομματισμού

Επιστολή του Σπ. Χαλβατζή προς το ΔΣ του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας

Επιεικώς απαράδεκτος κρίνεται ο τρόπος με τον οποίον (και) η διοίκηση του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας αβαντάρει τους υποψηφίους του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ για το αξίωμα του δημάρχου Αθηναίων.

Χτες το απόγευμα ο Σύλλογος, σε εκδήλωση για τα εκατό χρόνια λειτουργίας του, «έδωσε» επιλεκτικά το βήμα στους Ντ. Μπακογιάννη και Χρ. Παπουτσή, προκειμένου να παρουσιάσουν το ιστορικό λεύκωμα του Συλλόγου. Κατανοώντας την απρέπειά του, λίγες ώρες πριν από την εκδήλωση, ο Σύλλογος κάλεσε τον υποψήφιο δήμαρχο της «Συμπαράταξης για την Αθήνα» να απευθύνει ολιγόλεπτο χαιρετισμό.

Ο Σπύρος Χαλβατζής με επιστολή του στο ΔΣ του Συλλόγου, απάντησε ότι δε θα παραβρεθεί «λόγω της ανισότιμης μεταχείρισης μεταξύ των υποψηφίων δημάρχων». Οτι ο τρόπος που αντιμετώπισε η διοίκηση του Εμπορικού Συλλόγου της Αθήνας τους υποψήφιους δημάρχους κρίνεται από τη «Συμπαράταξη» επιεικώς απαράδεκτος.

Πρόσθεσε πως στην Αθήνα έχουν ανακοινωθεί μέχρι σήμερα τουλάχιστον έξι υποψήφιοι δήμαρχοι. Πως δεν μπορεί να υπάρχει επιλεκτική και μεροληπτική προβολή πολιτικών και θέσεων. «Ο Εμπορικός Σύλλογος πρέπει κατά τη γνώμη μας, να εκπροσωπεί το σύνολο των εμπόρων της πόλης. Κατά συνέπεια, δε νομιμοποιείται να προβάλλει συγκεκριμένες πολιτικές» καταλήγει στην επιστολή.

ΜΕΝΙΔΙ
ΟΧΙ στην απαλλοτρίωση των κατοικιών

Δυναμική κινητοποίηση πραγματοποίησαν χτες το απόγευμα οι κάτοικοι των Μενιδίου κλείνοντας για δύο περίπου ώρες τις γραμμές του τρένου στο ύψος της περιοχής Κόκκινου Μύλου. Απαίτηση των κατοίκων είναι να μην απαλλοτριωθούν οι 248 ιδιοκτησίες εξαιτίας της διάνοιξης των γραμμών για την κατασκευή του προαστιακού σιδηροδρόμου.

Οι κάτοικοι σημειώνουν πως είναι πάγιο αίτημά τους να γίνει υπογειοποίηση του σιδηροδρόμου, όπως επίσης να ενημερωθούν για τα ακριβή έργα που προβλέπεται να πραγματοποιηθούν στο χώρο, κάτι που μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει. Επιπρόσθετα ζητήματα που θέτουν οι κάτοικοι είναι ότι η απαλλοτρίωση γίνεται χωρίς αποζημίωση και χωρίς τιμή μονάδας, ενώ όταν θα αποζημιωθούν, αυτό θα γίνει με βάση την αντικειμενική αξία των ακινήτων και όχι την εμπορική αξία τους. Δηλαδή, οι κάτοικοι, αφ' ενός, θα πάρουν πολύ αργά τα χρήματα τους και, αφ' ετέρου, αυτά θα είναι ψίχουλα σε σύγκριση με αυτά που δικαιούνται.

Υπενθυμίζεται ότι η χτεσινή κινητοποίηση ήταν η δεύτερη σε διάστημα λιγότερο από ένα μήνα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ