Πέμπτη 23 Μάη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
Γίνεται όχι με γνώμονα τις ανάγκες των κατοίκων

Εξελίξεις αναμένονται σήμερα στο φλέγον για την Αθήνα ζήτημα το προαστιακού σιδηροδρόμου. Ο τρόπος κατασκευής (υπέργειος) του έργου θα επανεξεταστεί σήμερα σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου (ΔΣ) της Αθήνας. Πρόσθετο προβληματισμό προκαλούν και σκέψεις για μια «στον αέρα» πεζοδρόμηση της οδού Λιοσίων. Η «Συμπαράταξη για την Αθήνα» και οι κάτοικοι της περιοχής επιμένουν στην υπογειοποίηση.

Πρόσφατα, ο υπουργός Μεταφορών Χρ. Βερελής με επιστολή του προς το ΔΣ ανέφερε ότι θα ανακαινιστούν τρεις σιδηροδρομικές γραμμές από τις Τρεις Γέφυρες μέχρι το Σιδηροδρομικό Σταθμό Αθηνών (κάτοικοι αναφέρουν ότι έχουν ανακαινιστεί ήδη οι δύο εδώ και χρόνια και ότι μάλλον κάποιοι «χρυσοκάνθαροι» θα ξαναροκανίσουν κονδύλια) και ότι θα ανακαινιστούν άλλες δυο γραμμές από το Σταθμό Αθηνών μέχρι το Ρουφ. Για την υπογειοποίηση όλων των γραμμών, η κυβέρνηση παραπέμπει μετά το 2004.

Στα παραπάνω αντιτίθεται η «Συμπαράταξη για την Αθήνα» που έχει καταθέσει και προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Εκεί επισημαίνει παραλείψεις και αποφάσεις που επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο το περιβάλλον της πρωτεύουσας, από τον τρόπο που επέλεξε τελικά η κυβέρνηση να κατασκευάσει το έργο. Οτι έχει εγκαταλειφθεί το Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας που προβλέπει την υπογειοποίηση του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου και αντί αυτού, κατασκευάζονται νέες επίγειες εγκαταστάσεις. Οτι οι περιβαλλοντικοί όροι είναι ψευδεπίγραφοι και δεν πληρούν τις προϋποθέσεις της νομοθεσίας.

Η «Συμπαράταξη» συμφωνεί για την αναγκαιότητα του προαστιακού σιδηροδρόμου. Επισημαίνει ωστόσο πως ο τρόπος με τον οποίο πραγματοποιείται αυτό το έργο πνοής για τους κατοίκους και την πόλη, δεν έχει καμία σχέση με τις απαιτήσεις και τις ανάγκες των κατοίκων, αλλά ο βασικός σκοπός που θα εξυπηρετήσει είναι οι μετακινήσεις των επισκεπτών κατά το 20ήμερο των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004.

Και δεν είναι μόνο ο τρόπος κατασκευής του προαστιακού που προβληματίζει. Χτες αργά το απόγευμα, σε συνεδρίαση του Συμβουλίου του 4ου Δημοτικού Διαμερίσματος Αθήνας συζητήθηκε μελέτη που παρήγγειλε ο Δήμος σε ιδιωτικό πολεοδομικό γραφείο. Η μελέτη εισηγείται την πεζοδρόμηση της οδού Λιοσίων και τη διοχέτευση της κίνησης σε γέφυρα που - κατά τη μελέτη - «θα» κατασκευαστεί πάνω από τον προαστιακό που «θα» υπογειοποιηθεί κάποτε. Η διαμερισματική σύμβουλος της «Συμπαράταξης» Αλέκα Μπενάτου χαρακτηρίζει τις μεθοδεύσεις του υπουργείου και τις προτάσεις του Δήμου Αθήνας καταστροφικές για τα Σεπόλια. Υπερασπίζεται την άμεση υπογειοποίηση και την ταυτόχρονη διάνοιξη της οδού Λιοσίων, υπογραμμίζοντας ότι μόνο έτσι θα αποσυμφορηθεί η περιοχή.

Φυσικά όλα αυτά προκαλούν και την αντίδραση των Αθηναίων. Η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Συλλόγων και πολιτών Σεπολίων καλεί τους κατοίκους της περιοχής να παραβρεθούν σήμερα στη συνεδρίαση του ΔΣ και να απαιτήσουν την υπογειοποίηση του έργου. Επίσης διοργανώνει νέα συγκέντρωση διαμαρτυρίας για την προωθούμενη υπέργεια λειτουργία του προαστιακού. Η συγκέντρωση προγραμματίζεται για τις 5 Ιούνη, 6:30 μμ, στη διασταύρωση «8».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ