ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 29 Ιούνη 2002
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΟΜΟΛΟΓΙΑ
Το Ελληνικό ξεπουλιέται!

Τελικά μόνο μητροπολιτικό πάρκο δε θα είναι ο χώρος των 5.500 στρεμμάτων του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, ακόμη και όταν ολοκληρωθούν οι Ολυμπιακοί Αγώνες και απομακρυνθούν κάποιες προσωρινές Ολυμπιακές εγκαταστάσεις από εκεί. Οπως ομολογούν πλέον τα πιο επίσημα κυβερνητικά χείλη, ένα μεγάλο μέρος του χώρου - φιλέτου, ίσως και πάνω από 1.500 στρέμματα, θα πουληθεί σε ιδιώτες προκειμένου να τον τσιμεντοποιήσουν μέσω κάποιας νεφελώδους... «ήπιας οικιστικής ανάπτυξης»!

«Ναι, ένα τμήμα του θα πουληθεί και το λέω με παρρησία, και το λέω από την πρώτη στιγμή»! Αυτό δήλωσε αδίστακτα χτες ο γραμματέας του ΠΑΣΟΚ και πρώην υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης, επιβεβαιώνοντας πλήρως το ξεπούλημα της έκτασης που σκοπεύει να κάνει η κυβέρνηση.

Σύμφωνα με υπολογισμούς των μελετητών του Πολυτεχνείου, αν πωληθεί η έκταση αυτή - φιλέτο θα στοιχίζει τουλάχιστον 400 εκατομμύρια δραχμές το στρέμμα. Επομένως μπορεί να υπάρξουν έσοδα ακόμη και μεγαλύτερα από 200 δισ. δρχ.

Η κυβέρνηση για να πέσει «στα μαλακά» το καταστροφικό αυτό σχέδιο επικαλείται την εκποίηση, προκειμένου με τα έσοδα να... δημιουργηθούν και άλλα πάρκα σε διάφορες περιοχές του Λεκανοπεδίου και κυρίως της Δυτικής Αθήνας (σ.σ. παλιότερα επικαλούνταν το επιχείρημα ότι με τα χρήματα που θα εξοικονομηθούν θα γίνονταν τα έργα υποδομής στα Μεσόγεια που υπέστησαν τη φόρτιση του νέου Αεροδρομίου Σπάτων). Πίσω όμως από το σενάριο αυτό κρύβονται τα τρομερά ελλείμματα που υπάρχουν για την κατασκευή των Ολυμπιακών εγκαταστάσεων (που οφείλονται βέβαια στις τρομερές καθυστερήσεις, στους κακούς υπολογισμούς και στην ανεπάρκεια των μελετών, δηλαδή καθαρά σε κυβερνητική ευθύνη) και που ελπίζει η κυβέρνηση ένα μέρος τους να καλύψει με το ξεπούλημα του Ελληνικού...

ΕΥΔΑΠ
Σε τροχιά πλήρους ιδιωτικοποίησης!

Το διυλιστήριο Γαλατσίου (Περισσού)
Το διυλιστήριο Γαλατσίου (Περισσού)
Ενα ακόμη βήμα προς την πλήρη ιδιωτικοποίηση της ΕΥΔΑΠ ανακοινώθηκε χτες κατά τη Γενική Συνέλευση των μετόχων από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Επιχείρησης Ελ. Τζέλλα. Συγκεκριμένα, ανακοινώθηκε η απόφαση για την υπογραφή Συμφώνου Συνεργασίας με τη γαλλική εταιρία «ΒΙΒΕΝΤΙ ΓΟΥΟΤΕΡ ΑΕ» στον τομέα της παροχής υπηρεσιών ύδρευσης και αποχέτευσης στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και της Μεσογείου.

Οπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΥΔΑΠ, η συνεργασία αυτή μπορεί να λάβει διάφορες μορφές, μεταξύ των οποίων η από κοινού σύσταση εταιριών οι οποίες θα παρέχουν τεχνική υποστήριξη σε ομοειδείς εταιρίες άλλων χωρών, κατασκευής, λειτουργίας και συντήρησης εγκαταστάσεων ύδρευσης και αποχέτευσης κ.λπ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η γαλλική εταιρία (που σύμφωνα με δημοσιεύματα φέρεται να βρίσκεται στα πρόθυρα οικονομικής κρίσης, αν όχι χρεοκοπίας) είναι μία από τις ιδιωτικές επιχειρήσεις που έχουν βάλει στο στόχαστρο τις εγκαταστάσεις ύδρευσης και αποχέτευσης της χώρας μας, διεκδικώντας ακόμη και τον έλεγχο του μάνατζμεντ της ΕΥΔΑΠ. Προσδοκά μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, να αγοράσει σε πρώτη φάση το 9% των μετοχών της που με βάση το νόμο μπορεί ακόμη να πουληθεί από το κράτος, ενώ ήδη κατέχει το 5% της ΕΥΑΘ (της αντίστοιχης εταιρίας της Θεσσαλονίκης).

Την ίδια στιγμή η ΕΥΔΑΠ παρουσιάζει μια πλασματική αύξηση των κερδών της κατά 3,8% σε σχέση με το 2000 και σύμφωνα με πληροφορίες ετοιμάζεται να προσφύγει σε δάνειο 5 δισ. δρχ. προκειμένου να εκτελέσει διάφορα έργα, καθώς έχουν μπλοκαριστεί οι χρηματοδοτήσεις της τόσο από την κυβέρνηση, όσο και από την ΕΕ. Μάλιστα, σε πόρισμα των Επιθεωρητών Δημοσίων Εργων του περασμένου Φλεβάρη διαπιστώνονται διάφορες καθυστερήσεις στα έργα που εκτελεί και παραβιάσεις της νομοθεσίας περί δημοσίων έργων. Για το λόγο αυτό προτείνεται η ΕΥΔΑΠ να απεμπλακεί νομοθετικά από την υποχρέωση του σεβασμού της νομοθεσίας αυτής, αναθέτοντας και εκτελώντας τα έργα με όποιον τρόπο αυτή «γουστάρει», σαν απλός ιδιώτης. Κι αυτό αν και το 60% των κονδυλίων για τα έργα που θα εκτελέσει μέχρι το 2008 θα προέρχονται από τον... κρατικό προϋπολογισμό!

ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
Προβλήματα και σήμερα στα δρομολόγια

Με προβλήματα θα λειτουργήσει και τις επόμενες μέρες ο «ηλεκτρικός σιδηρόδρομος», καθώς συνεχίζονται τα έργα για την ανάπλαση σταθμών.

Ετσι, σήμερα από τις 6 μ.μ. μέχρι και τη λήξη της κυκλοφορίας, θα διακοπούν τα δρομολόγια των συρμών στο τμήμα Ανω Πατήσια - Ηράκλειο, λόγω εργασιών στο σταθμό της Ν. Ιωνίας. Οπως ανακοίνωσε η διοίκηση ΗΣΑΠ, το επιβατικό κοινό θα εξυπηρετείται με το ίδιο εισιτήριο στο συγκεκριμένο τμήμα, χρησιμοποιώντας τα μπλε λεωφορεία, που θα εκτελούν δρομολόγια κάθε 15 λεπτά.

Μεθαύριο Δευτέρα, όλη τη μέρα, οι συρμοί του «ηλεκτρικού» με κατεύθυνση τον Πειραιά, δε θα κάνουν στάση στο σταθμό του Μοσχάτου.

ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ
Αυξήσεις 20% στα διόδια

Αυξημένα διόδια κατά 20% θα πληρώνουν από τη Δευτέρα 1 Ιούλη οι οδηγοί των ΙΧ, των δικύκλων, των ταξί, των μικρών φορτηγών και των λεωφορείων που κινούνται στην Αττική Οδό. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση της ιδιωτικής εταιρίας που εκμεταλλεύεται τον αυτοκινητόδρομο (τα 20 περίπου χιλιόμετρα από τα 65 που έχουν ολοκληρωθεί) οι νέες τιμές διοδίων έχουν ως εξής:

  • Για τα δίκυκλα 0,50 ευρώ (από 0,40 που πληρώνουν τώρα).
  • Για τα ΙΧ, ταξί, ημιφορτηγά, μικρά λεωφορεία 1,20 ευρώ (από 1).
  • Για τα φορτηγά με 2 ή 3 άξονες και μεγάλα λεωφορεία 3 ευρώ (από 2,50).
  • Για φορτηγά με 4 ή περισσότερους άξονες (νταλίκες) 4,50 ευρώ (από 4).

Σημειώνεται πρόκειται να γίνουν και άλλες αυξήσεις στο βαθμό που ολοκληρώνονται διάφορα τμήματα της Αττικής Οδού, ενώ υπολογίζεται, με βάση τη σύμβαση που υπέγραψε η κυβέρνηση με τους εργολάβους, ότι από τις αρχές του 2004 τα διόδια που θα πληρώνουν τα ΙΧ για κάθε διαδρομή θα ανέρχεται στα 2,8 ευρώ, δηλαδή 1 χιλιάρικο!

Οπως επίσης ανακοινώθηκε από τη Δευτέρα παραδίδονται στην κυκλοφορία το τμήμα Γλυκά Νερά - Κόμβος Ραφήνας μήκους 2,5 χιλιομέτρων και οι κλάδοι από και προς Μαρκόπουλο του Κόμβου Αεροδρομίου (Νο 20) και ο ημικόμβος Μαρκόπουλου, που επιτρέπουν την απευθείας σύνδεση της Αττικής Οδού με τη λεωφόρο Μαρκοπούλου.

ΖΕΥΞΗ ΑΚΤΙΟΥ - ΠΡΕΒΕΖΑΣ
Φιέστα με... προσωρινή λειτουργία!

Από την Ηπειρο, που εξακολουθεί να είναι η φτωχότερη επαρχία της Ευρωπαϊκής Ενωσης, σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία, και συγκεκριμένα από την Πρέβεζα και την Αρτα, βρήκε ο πρωθυπουργός Κ. Σημίτης να ξεκινήσει τις θερινές φιέστες αναστήλωσης της κυβερνητικής εικόνας και να μιλήσει για... ισχυρή Ελλάδα εξαιτίας της κυβερνητικής πολιτικής που ακολουθείται!

Για να πείσει μάλιστα για τη δυναμική της κυβέρνησής του, δεν παρέλειψε να διοργανώσει φιέστα και να ξαναεγκαινιάσει την περιβόητη ζεύξη Ακτιου - Πρέβεζας. Ενα έργο, δηλαδή, που ξεκίνησε πριν 10 χρόνια να κατασκευάζεται, που κόστισε τρεις περίπου φορές παραπάνω από όσο είχε προϋπολογιστεί και που θα λειτουργεί για 10 και πλέον μήνες με... προσωρινές προσβάσεις, γιατί οι κανονικές ακόμη κατασκευάζονται!

Και σα να μην έφταναν όλα αυτά, ο πρωθυπουργός κατά τη διάρκεια άλλων ομιλιών του δε δίστασε να αναλωθεί στη γνωστή μέθοδο της παροχολογίας (των γνωστών «εκσυγχρονιστών» πολιτευτών του παρελθόντος) υποσχόμενος διάφορα έργα - φαντάσματα, που τα περιμένουν οι κάτοικοι εδώ και δεκαετίες και έχουν στοιχειώσει, όπως τη βελτίωση των οδικών συνδέσεων με τη Θεσσαλία, του οδικού άξονα Λευκάδας - Ακτιου - Βόνιτσας - Αμφιλοχίας, τις παρακάμψεις Αρτας - Φιλιππιάδας, την κατασκευή Γυμναστηρίων και εγγειοβελτιωτικών έργων...

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο γραμματέας του ΠΑΣΟΚ Κ. Λαλιώτης, ο οποίος επέκρινε όσους μιλούν για μακέτες και άλλα παρόμοια.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ