ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 11 Δεκέμβρη 2002
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΕΟΤ
Ιδιωτικοποιούνται ακίνητα και εκπαίδευση

Ο Δ. Τσιόγκας κατήγγειλε ότι με νομοσχέδιο ξεπουλιούνται ακόμα και τα λιμάνια και τα ορεινά καταφύγια

Ενα ακόμα βήμα στην ιδιωτικοποίηση δημόσιας περιουσίας γίνεται με το νομοσχέδιο για τις ρυθμίσεις τουριστικών θεμάτων που συζητείται από χτες στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή. Με αυτό ιδιωτικοποιείται η εταιρία «Τουριστικά Ακίνητα ΑΕ», ενώ τα ακίνητα που της ανήκουν θα εξαιρούνται από τους όποιους περιορισμούς ισχύουν για την προστασία του αιγιαλού. Με τις διατάξεις του επίσης ιδιωτικοποιείται ακόμα και η εκπαίδευση των τουριστικών επαγγελμάτων.

Εκφράζοντας τη διαφωνία του με τις συγκεκριμένες διατάξεις, ο εισηγητής του ΚΚΕ Δ. Τσιόγκας κατήγγειλε ότι η κυβέρνηση πάει να ξεπουλήσει - και υπάρχει μεγάλο φαγοπότι - «και τα λιμάνια και τα καζίνο και τα ορεινά καταφύγια». Τόνισε ότι δίνονται στους ιδιώτες και τα τουριστικά ακίνητα, ενώ είπε ότι το νομοσχέδιο επιφέρει σοβαρές αλλαγές σε αρνητική κατεύθυνση.

Αναφερόμενος ειδικότερα στα θέματα της τουριστικής εκπαίδευσης, είπε ότι θεσπίζονται εκεί δίδακτρα φοίτησης και εξέταστρα, καθώς και πληρωμή των υπόλοιπων παρεχόμενων στους φοιτητές υπηρεσιών. Εξέφρασε την αντίθεσή του στην κατηγοριοποίηση της τουριστικής εκπαίδευσης και πρότεινε όλο το εκπαιδευτικό έργο για τον τουρισμό να είναι ενταγμένο μέσα στη δημόσια εκπαίδευση και να είναι δωρεάν. Συγκεκριμένα πρότεινε να «υπάρχουν σχολές τουριστικών επαγγελμάτων ενταγμένες στο εκπαιδευτικό σύστημα με διάφορες ειδικότητες στις οποίες δεν απαιτείται πτυχίο ΤΕΙ και ανωτατοποίηση για τις υπόλοιπες ειδικότητες.

Οσο δε για τις εργασιακές σχέσεις των απασχολούμενων στον τουρισμό ζήτησε σταθερή εργασία, πλήρη ασφαλιστική κάλυψη και 35ωρο, γιατί στο χώρο πέρα από την αστραφτερή βιτρίνα επικρατεί μεσαιωνικό εργασιακό καθεστώς.

Οι ρυθμίσεις για την εξαίρεση της προστασίας του αιγιαλού συνάντησαν την αντίδραση ακόμα και βουλευτών του ΠΑΣΟΚ (Κτενάς, Παπανικόλας), ενώ ο παριστάμενος υφυπουργός ισχυρίστηκε ότι ο αιγιαλός δεν παραχωρείται σε ιδιώτες, αλλά απλώς η Εταιρεία Τουριστικά Ακίνητα (η οποία όμως ιδιωτικοποιείται) θα τον εκμεταλλεύεται.

ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΣΧΟΛΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Απαίτησαν να αποσυρθεί το νομοσχέδιο

«ΟΧΙ στην ιδιωτικοποίηση, όχι πολυδιασπάσεις των πτυχίων, όχι στην κατάργηση των εργατικών δικαιωμάτων». Μ' αυτό το τρίπτυχο διαδήλωσαν χτες στην Αθήνα οι μαθητές των Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης Αναβύσσου και Ναυπλίου μαζί με καθηγητές και διοικητικούς υπαλλήλους των σχολών, απαιτώντας την απόσυρση του νομοσχεδίου για τον ΕΟΤ, το οποίο συζητιέται στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής και σύμφωνα με τους σπουδαστές θα έχει πολλές αρνητικές συνέπειες για τους αποφοίτους και συνολικά για το καθεστώς των σχολών τους. Ανάμεσα σ' αυτές θα είναι η επιβολή διδάκτρων και ενοικίου στις Εστίες τους, η κατάργηση του επιδόματος για το πτυχίο τους και ο κατακερματισμός τους σε διάφορες εκπαιδευτικές βαθμίδες.

Οι σπουδαστές συγκεντρώθηκαν στις 11 χτες το πρωί στην πλατεία Κλαυθμώνος, στην υπηρεσία του υπουργείου Ανάπτυξης όπου υπάγονται οι σχολές τους, και πρώτος σταθμός της πορείας τους ήταν το υφυπουργείο Τουρισμού. Εκεί συναντήθηκαν με τον διευθυντή του υφυπουργού, Δ. Γεωργακόπουλου, και του παρέδωσαν τις αποφάσεις με τα αιτήματά τους. Εκείνος, μη όντας αρμόδιος για να τους απαντήσει, είπε γενικά ότι θα τα μεταβιβάσει στον υφυπουργό και έσπευσε να υπερασπιστεί το νομοσχέδιο ως συμβατό με τις αποφάσεις της ΕΕ για τον τουρισμό.

Στη συνέχεια πορεύτηκαν μέχρι τη Βουλή και συναντήθηκαν με εκπροσώπους των κοινοβουλευτικών ομάδων των κομμάτων της αντιπολίτευσης, οι οποίοι είπαν ότι θα καταψηφίσουν το νομοσχέδιο, ενώ από το κυβερνών κόμμα δε βρέθηκε κανείς να ακούσει τα αιτήματά τους.

Οι σπουδαστές της σχολής της Αναβύσσου θα πραγματοποιήσουν μέσα στη βδομάδα νέα Γενική Συνέλευση για να αποφασίσουν πώς θα κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους, είναι αποφασισμένοι να ξανακατέβουν σε πορεία και προσανατολίζονται σε πανελλαδική συνάντηση με τους μαθητές και των άλλων αντίστοιχων σχολών της χώρας, που επίσης βρίσκονται σε κινητοποιήσεις με κοινά αιτήματα. Συγκεκριμένα, σε αποχές από τα μαθήματά τους και καταλήψεις έχουν ήδη προχωρήσει οι μαθητές στις δυο σχολές της Ρόδου, της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας και του Ηρακλείου.

Θύματα επιτηδευμένου μάρκετινγκ μέσω διαδικτύου τα παιδιά

Ερευνα της ΕΚΠΟΙΖΩ δείχνει ότι τα παιδιά αποτελούν εύκολο στόχο για διαφημίσεις μέσω του διαδικτύου

Αθέμιτο και επιτηδευμένο μάρκετινγκ με στόχο τα μικρά παιδιά, μέσω του διαδικτύου (Ιντερνετ), διαπιστώνει η ΕΚΠΟΙΖΩ από την έρευνα που έγινε σε 634 παιδιά μεταξύ 10-14 ετών. Οπως σημειώνεται, τα παιδιά είναι ιδιαίτερα ευάλωτα στις εμπορικές προτάσεις που δέχονται μέσα στο δίκτυο και γίνονται δεκτικά στη διαφήμιση.

Οπως προκύπτει από την έρευνα, 8 στα 10 παιδιά κάνουν χρήση του διαδικτύου και το 63% πολύ ή αρκετά συχνά. Τρία στα 10 χρησιμοποιούν το διαδίκτυο χωρίς καμία επίβλεψη και 2 στα 10 έχουν κάνει αγορές μέσω διαδικτύου, πληρώνοντας είτε με αντικαταβολή, είτε με πιστωτική κάρτα, ενώ δεν υπάρχει συστηματικός έλεγχος για την ηλικία των αγοραστών. Επίσης, προκύπτει ότι περισσότερα από τα μισά παιδιά (56%) δέχονται συχνά ερωτήσεις που σχετίζονται με τα προσωπικά τους στοιχεία. Η αντίδραση του 38% των παιδιών της έρευνας είναι να μην απαντά καθόλου, το 20% δίνει όλα τα στοιχεία που ζητούνται, ενώ το 42% δίνει ορισμένα μόνον από τα στοιχεία του. Σημειώνεται επίσης ότι όλα τα παιδιά δέχονται μηνύματα μέσω Ιντερνετ τα οποία δεν έχουν ζητήσει, όπως διαφημίσεις, διαφημιστικά email, παροτρύνσεις για συγκεκριμένες σελίδες, τυχερά παιγνίδια, δήθεν δώρα, διαφημίσεις ποτών, τσιγάρων, προσφορών.

Οι υπεύθυνοι της έρευνας σημειώνουν ότι η συλλογή προσωπικών δεδομένων από παιδιά για διαφημιστικούς λόγους είναι διαδεδομένη πρακτική και γίνεται είτε άμεσα, ρωτώντας τα παιδιά, είτε έμμεσα, με τη χρήση κινήτρων, όπως παιγνίδια ή βραβεία. Ετσι, σημειώνει η ΕΚΠΟΙΖΩ, δημιουργείται λεπτομερές προσωπικό προφίλ κάθε παιδιού και γίνεται συγκεκριμένος στόχος για διαφημίσεις που απευθύνονται προσωπικά σε αυτό. Η Ενωση Καταναλωτών προτείνει μία συνολική υποχρέωση για περισσότερο θεμιτές πρακτικές μάρκετινγκ στο διαδίκτυο που θα στηρίζονται από ειδικούς κανόνες για την προστασία των παιδιών από την παραπλανητική διαφήμιση.

Οπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι υπεύθυνοι της έρευνας, τα παιδιά αποτελούν «τρεις στόχους σε έναν», αφού είναι το αγοραστικό κοινό για τα προϊόντα που αγοράζουν τα ίδια, επηρεάζουν τις καταναλωτικές αποφάσεις της οικογένειάς τους και αντιπροσωπεύουν μια μελλοντική αγορά για προϊόντα και υπηρεσίες που θα αγοράζουν ως ενήλικες καθώς τα παιδιά διαμορφώνουν καταναλωτικές προτιμήσεις από πολύ μικρά.

Ο αιγιαλός παραδίδεται στους μεγαλοξενοδόχους

Το μόνο που μένει πλέον είναι η κυβέρνηση να δώσει το «πράσινο φως» για την κατάργηση της ίδιας της θάλασσας! Αυτό προκύπτει από το νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης, που συζητείται στη Βουλή και με το οποίο η κυβέρνηση προσφέρει «γην και ύδωρ» στους μεγαλοεπιχειρηματίες, οι οποίοι πλέον θα μπορούν να χτίσουν ξενοδοχεία πολυτελείας ή οτιδήποτε άλλο θέλουν, στην κυριολεξία, πάνω στο κύμα. Συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από τα άρθρα 39, 40 και 41 του νομοσχεδίου που ρυθμίζει θέματα τουρισμού και ΕΟΤ, οι ιδιοκτήτες ξενοδοχειακών μονάδων μπορούν πλέον να χτίσουν νέες πτέρυγες ή να επεκτείνουν τις υπάρχουσες και στον αιγιαλό και, μάλιστα, με ενιαίο συντελεστή δόμησης 20%, ανεξάρτητα από το μέγεθος του οικοπέδου.

Ολες αυτές οι εκτάσεις αφορούν στο «φιλέτο» των ακτών του Σαρωνικού, αφού με «φωτογραφικές» διατάξεις του άρθρου 41 προδιαγράφεται:

  • Η κατασκευή ενυδρείου (εμβαδού 17.000 τ.μ.) και πέντε εστιατορίων (300 τ.μ. το καθένα) στο Φαληρικό Ορμο.
  • Η επέκταση των εγκαταστάσεων του ΑΣΤΕΡΑ Βουλιαγμένης, προσδιορίζοντας ως μέγιστο συντελεστή δόμησης της περιοχής το 20% της έκτασης.
  • Η προσθήκη κλινών πολυτελείας σε ξενοδοχειακές μονάδες πέντε αστέρων.

Σημειώνεται ότι με άλλη τροπολογία των υπουργών Ανάπτυξης και ΠΕΧΩΔΕ δίνει το δικαίωμα σε μεγάλες ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις, που χτίστηκαν κατά παρέκκλιση των διατάξεων κάλυψης, να χτίσουν επιπλέον εκατοντάδες τετραγωνικά, αν στο μεταξύ έχουν αγοράσει διπλανά οικόπεδα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ