ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 6 Φλεβάρη 2003
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΑ ΠΟΡΘΜΕΙΑ
Ενάντια στην ασυδοσία των εφοπλιστών

ICON

Στους καταπέλτες βγαίνουν σήμερα από τις 6 τα χαράματα και για 24 ώρες οι ναυτεργάτες των πλοίων των πορθμειακών γραμμών της χώρας, στα πλαίσια προειδοποιητικής απεργίας που κήρυξαν τα τοπικά σωματεία τους και οι Ενώσεις των Μηχανικών και των Θερμαστολαδάδων.

Με τη σημερινή απεργία οι ναυτεργάτες αυτής της κατηγορίας πλοίων ξεκινούν τη μάχη για να υπερασπίσουν και να διευρύνουν τα κοινωνικοασφαλιστικά τους δικαιώματα, αλλά και ενάντια στην ασύδοτη δράση των εφοπλιστών οι οποίοι με τις πλάτες του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, έχουν μετατρέψει νομοθεσία, Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, ωράρια, συνολικά τα ναυτεργατικά δικαιώματα σε «κουρελόχαρτο», θέτοντας σε κίνδυνο τις ζωές πληρωμάτων και επιβατών.

Στο μεταξύ χτες ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Ανωμερίτης προκαλώντας ανοιχτά τους ναυτεργάτες αποφάνθηκε με δηλώσεις του ότι «η απεργία είναι σαφώς παράνομη και καταχρηστική και δεν πρέπει να πραγματοποιηθεί» δίνοντας απροκάλυπτα το σύνθημα στους απεργοσπαστικούς και τρομοκρατικούς μηχανισμούς να αναλάβουν δράση! Αλλωστε η «στρατηγική» του υπουργού για το χτύπημα του απεργιακού δικαιώματος έχει αφήσει ιστορία. Τόσο όταν έβαλε τους βατραχανθρώπους του λιμενικού να σακατέψουν τους απεργούς ναυτεργάτες πέρυσι στις 29 Μάη, αλλά και όταν μαζί με τον πρωθυπουργό Κ. Σημίτη υπέγραφαν για τη μετατροπή των ακτοπλοϊκών πλοίων σε πλωτά στρατόπεδα.

Ο υπουργός για να στηρίξει την απόφασή του εναντίον της απεργίας αναφέρει: «Είναι χαρακτηριστικό της προχειρότητας και της σκοπιμότητας των αιτημάτων τους ότι έστειλαν έντυπο αιτημάτων περυσινό με θέματα τα οποία έχουν ήδη επιλυθεί» και αναλύει την τροπολογία που ο ίδιος σύνταξε και έχει ψηφιστεί στη Βουλή για την αναπροσαρμογή των συντάξεων του ΝΑΤ, όταν αυτή ακριβώς η τροπολογία ήταν μία από τις αιτίες για την κινητοποίηση. Η μείωση που υπέστησαν οι συντάξεις αυτής της κατηγορίας πλοίων σε ορισμένες περιπτώσεις και σύμφωνα με στοιχεία του ΝΑΤ φτάνει και τα 300 ευρώ!

Ομως αυτό που ανησυχεί τον υπουργό είναι ότι δυναμώνουν οι αγωνιστικές αντιδράσεις της ναυτεργατικής οικογένειας. Οι ναυτεργάτες των πορθμείων έρχονται να ενώσουν τα αγωνιστικά τους πυρά με τους αυριανούς συναδέλφους τους, τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, που βρίσκονται επί ποδός με καταλήψεις και αποχή από τα μαθήματα εδώ και τρεις βδομάδες, απαιτώντας την απόσυρση του νομοσχεδίου του ΥΕΝ για τη ναυτική εκπαίδευση και μετεκπαίδευση. Τον υπουργό και τους εφοπλιστές τούς ενοχλεί το γεγονός ότι τις κινητοποιήσεις τόσο των ναυτεργατών των πορθμείων, όσο και των σπουδαστών, συντονίζουν τα ταξικά ναυτεργατικά συνδικάτα ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, τα οποία ήδη έχουν προαναγγείλει κλιμάκωση καθώς η κυβέρνηση έχει κάνει σαφή την πρόθεσή της να συνεχίσει συστηματικά την προώθηση αντιδραστικών μέτρων σε βάρος των ναυτεργατών, κατά τη διάρκεια της Προεδρίας της στην Ευρωπαϊκή Ενωση.

ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μαθήματα ενωμένου αγώνα

Παραλήρημα Ανωμερίτη γιατί οι σπουδαστές αρνούνται να υπηρετούν σε εφοπλιστικά στρατόπεδα

Με την κλιμάκωση των αγωνιστικών τους κινητοποιήσεων συνεχίζουν οι σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) τη μάχη που έχουν ξεκινήσει από τις 14 Γενάρη για να αποσυρθεί το νομοσχέδιο για τη ναυτική εκπαίδευση και μετεκπαίδευση που έχει συντάξει ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Ανωμερίτης, αντιγράφοντας αυτούσιες τις αξιώσεις της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για τη μετατροπή των σχολών σε ιδιωτικά εκπαιδευτήρια παραγωγής φτηνού και ημικαταρτισμένου ναυτεργατικού δυναμικού. Αύριο στις 11 το πρωί οι σπουδαστές από τις Ακαδημίες όλης της χώρας θα συγκεντρωθούν στην πλατεία Κοραή και στη συνέχεια με πορεία θα διαδηλώσουν έξω από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.

Το κάλεσμα για την πανελλαδική συγκέντρωση έχει απευθύνει ο Σύλλογος των σπουδαστών της ΑΕΝ Ασπροπύργου, που αποτελεί τη μεγαλύτερη Ακαδημία της χώρας. Σήμερα στις 10 το πρωί το διοικητικό συμβούλιο του Συλλόγου θα δώσει συνέντευξη Τύπου στις εγκαταστάσεις της σχολής στον Ασπρόπυργο, προκειμένου να ενημερωθεί η κοινή γνώμη για το νομοσχέδιο, αλλά και για τα παραπέρα αγωνιστικά βήματα των σπουδαστών. Η σχολή του Ασπροπύργου έχει καταληφθεί από τους σπουδαστές από τα μεσάνυχτα της περασμένης Κυριακής, μετά από απόφαση της Γενικής Συνέλευσής τους, ενώ από τις 14 του Γενάρη απείχαν από τα μαθήματα.

Σε κατάληψη για δεύτερη βδομάδα από τους σπουδαστές βρίσκεται και η ΑΕΝ Θεσσαλονίκης. Οι σπουδαστές της ΑΕΝ Χίου συνεχίζουν την αποχή, ενώ για σήμερα το πρωί έχουν προγραμματίσει πορεία στο κέντρο του νησιού, με σταθμούς τη νομαρχία και το δημαρχείο. Από τα μαθήματα εξακολουθούν να απέχουν και οι μαθητές της ΑΕΝ Οινουσσών, ενώ από προχτές αποχή ξεκίνησαν και οι σπουδαστές της ΑΕΝ Κρήτης.

Στο μεταξύ χτες ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, στη διάρκεια της τακτικής συνέντευξης Τύπου στους ναυτιλιακούς συντάκτες, φανερά ενοχλημένος από τους σπουδαστικούς αγώνες και τον ταξικό τους προσανατολισμό «βγήκε εκτός εαυτού». Αρχικά χαρακτήρισε τα αιτήματα των σπουδαστών «ανεδαφικά». Στη συνέχεια αφού... ανακάλυψε ότι «είναι 30 με 40 αυτοί που έχουν καταλάβει τη σχολή», όταν στην κινητοποίηση παίρνουν μέρος σύσσωμοι οι σπουδαστές, είπε με θράσος ότι η σχολή Ασπροπύργου «κατελήφθη από φοιτητές που δεν είναι φοιτητές στις 12 τα μεσάνυχτα, γιατί κάποιοι κινούνται νύχτα»! Προφανώς, θα πήρε παράδειγμα από τον εαυτό του, όταν νύχτα έβαζε στις 29 Μάη τους ασφαλίτες του να σακατεύουν όσους απεργούς ναυτεργάτες δεν προλάβαιναν οι βατραχάνθρωποι του Λιμενικού. Και συνεχίζοντας το παραλήρημά του, είπε ακόμα: «Και όλα αυτά φυσικά, όπως γράφει και ο "ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ", υπό το συντονισμό της ΠΕΜΕΝ και του ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», καταδεικνύοντας έτσι τους... «υπόπτους του εγκλήματος»!

«Προετοιμάζουν» νέα ναυάγια

Μετά το «Κρήτη 2», έδωσαν άδεια να ταξιδέψει ενώ ίσχυε απαγορευτικό απόπλου και το «Ιεράπετρα»

Παραμένει σε ισχύ το σήμα κινδύνου που εκπέμπουν τα ταξικά σωματεία για τις εγκληματικές ευθύνες υπουργείου Ναυτιλίας και εφοπλιστών
Παραμένει σε ισχύ το σήμα κινδύνου που εκπέμπουν τα ταξικά σωματεία για τις εγκληματικές ευθύνες υπουργείου Ναυτιλίας και εφοπλιστών
Χτες στις 12.20 το μεσημέρι με γενικό απαγορευτικό απόπλου, το επιβατηγό πλοίο «ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ» της ΑΝΕΚ, με 100 περίπου ανθρώπους - 35 επιβάτες και οι υπόλοιποι ναυτεργάτες - απέπλευσε από το λιμάνι της Κάσου με προορισμό το λιμάνι της Σητείας! Το πλοίο βρέθηκε μεσοπέλαγα να «χτυπιέται» από σφοδρή θαλασσοταραχή, που ξεπερνούσε τα 9 μποφόρ! Ναυτεργάτες, από το πλήρωμα, επικοινώνησαν τηλεφωνικά με τη ΠΕΜΕΝ λέγοντας χαρακτηριστικά, «βοηθάτε γιατί θα πνιγούμε»! Αμέσως έγινε παρέμβαση από τον πρόεδρο της ΠΕΜΕΝ, Γ. Τούσσα, ο οποίος επικοινώνησε με τον λιμενάρχη της Κάσου, για να πάρει την απάντηση πως «το πλοίο απέπλευσε με ευθύνη πλοιάρχου», που πρακτικά σημαίνει ότι την εντολή έδωσε η πλοιοκτήτρια εταιρία. Με εντολή της ΑΝΕΚ στις 30 του Γενάρη, νύχτα, με απαγορευτικό, είχε αποπλεύσει και το πλοίο της «ΚΡΗΤΗ ΙΙ», το οποίο με μια υπογραφή μετονομάστηκε από επιβατηγό σε φορτηγό. Στην περίπτωση του «ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ» δε χρειάστηκε ούτε η υπογραφή.

Το «ελεύθερο» στην ΑΝΕΚ και στα άλλα εταιρικά μεγαθήρια - «Μινωικές Γραμμές», «Επιχειρήσεις Αττικής» - που λυμαίνονται τις ακτοπλοϊκές γραμμές, να θαλασσοπνίγουν ναυτεργάτες και επιβάτες, έδωσε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Γ. Ανωμερίτης, ο οποίος ταγμένος στην εξυπηρέτηση των εφοπλιστικών συμφερόντων έχει τροποποιήσει το ΠΔ 852/76 «Περί απαγορεύσεως απόπλου σε περίπτωση δυσμενών καιρικών συνθηκών». Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση, στην κατηγορία των φορτηγών-οχηματαγωγών πλοίων κλειστού τύπου υπάγονται πλέον και τα επιβατηγά «κλασικού τύπου» (συμβατικά), όταν μεταφέρουν οχήματα και μέχρι 12 επιβάτες. Η έγκριση δίνεται από τον Κλάδο και τη Διεύθυνση Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων και τη Διεύθυνση Θαλάσσιων Μεταφορών. Ουσιαστικά, με την τροποποίηση αυτή, οι ναυτεργάτες του πληρώματος παραδίδονται αλυσοδεμένοι στην εγκληματική ασυδοσία των εφοπλιστών, που μετρούν τις ανθρώπινες ζωές με χρήμα.

Τα σωματεία ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» με κοινό δελτίο Τύπου καταγγέλλουν «την κυβέρνηση, τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Γ. Ανωμερίτη, γιατί κατ' απαίτηση των εφοπλιστών προχώρησαν στην τροποποίηση του ΠΔ» και τονίζουν ότι έδωσαν «ουσιαστικά το δικαίωμα στους εφοπλιστές να καθορίζουν αυθαίρετα τα δρομολόγια των επιβατηγών, οχηματαγωγών πλοίων, δηλαδή να μπορούν να αποπλέουν από τα λιμάνια με δυσμενείς καιρικές συνθήκες - απαγορευτικό απόπλου των πλοίων - θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο τη ζωή των επιβατών και του πληρώματος των πλοίων».

Επισημαίνουν δε: «Η διεύρυνση της εφοπλιστικής ασυδοσίας με την ψήφιση του Ν. 2932/2001, με βάση το διαλυτικό κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ενωσης, στον οποίο περιλαμβάνονται οι αντεργατικές επιλογές των μονοπωλίων, άνοιξε τους "ασκούς του Αιόλου", με αλόγιστες, οδυνηρές συνέπειες για τους ναυτεργάτες, γενικότερα για την εργατική τάξη και τον εργαζόμενο λαό». Τα σωματεία υπογραμμίζουν και τις τεράστιες, όπως σημειώνουν, ευθύνες των εργοδοτικών και κυβερνητικών συνδικαλιστών της πλειοψηφίας της διοίκησης της ΠΝΟ, που με την άρνησή τους να προχωρήσουν σε απεργιακές κινητοποιήσεις στηρίζουν τις επιλογές κυβέρνησης και εφοπλιστών. Τα σωματεία προειδοποιούν: «Οι κίνδυνοι ενός μεγάλου τραγικού ναυαγίου είναι μεγάλοι». Απαιτούν, μεταξύ άλλων, το απαγορευτικό να ισχύει για όλα τα πλοία.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ