Πέμπτη 6 Φλεβάρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
«Προετοιμάζουν» νέα ναυάγια

Μετά το «Κρήτη 2», έδωσαν άδεια να ταξιδέψει ενώ ίσχυε απαγορευτικό απόπλου και το «Ιεράπετρα»

Παραμένει σε ισχύ το σήμα κινδύνου που εκπέμπουν τα ταξικά σωματεία για τις εγκληματικές ευθύνες υπουργείου Ναυτιλίας και εφοπλιστών
Παραμένει σε ισχύ το σήμα κινδύνου που εκπέμπουν τα ταξικά σωματεία για τις εγκληματικές ευθύνες υπουργείου Ναυτιλίας και εφοπλιστών
Χτες στις 12.20 το μεσημέρι με γενικό απαγορευτικό απόπλου, το επιβατηγό πλοίο «ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ» της ΑΝΕΚ, με 100 περίπου ανθρώπους - 35 επιβάτες και οι υπόλοιποι ναυτεργάτες - απέπλευσε από το λιμάνι της Κάσου με προορισμό το λιμάνι της Σητείας! Το πλοίο βρέθηκε μεσοπέλαγα να «χτυπιέται» από σφοδρή θαλασσοταραχή, που ξεπερνούσε τα 9 μποφόρ! Ναυτεργάτες, από το πλήρωμα, επικοινώνησαν τηλεφωνικά με τη ΠΕΜΕΝ λέγοντας χαρακτηριστικά, «βοηθάτε γιατί θα πνιγούμε»! Αμέσως έγινε παρέμβαση από τον πρόεδρο της ΠΕΜΕΝ, Γ. Τούσσα, ο οποίος επικοινώνησε με τον λιμενάρχη της Κάσου, για να πάρει την απάντηση πως «το πλοίο απέπλευσε με ευθύνη πλοιάρχου», που πρακτικά σημαίνει ότι την εντολή έδωσε η πλοιοκτήτρια εταιρία. Με εντολή της ΑΝΕΚ στις 30 του Γενάρη, νύχτα, με απαγορευτικό, είχε αποπλεύσει και το πλοίο της «ΚΡΗΤΗ ΙΙ», το οποίο με μια υπογραφή μετονομάστηκε από επιβατηγό σε φορτηγό. Στην περίπτωση του «ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ» δε χρειάστηκε ούτε η υπογραφή.

Το «ελεύθερο» στην ΑΝΕΚ και στα άλλα εταιρικά μεγαθήρια - «Μινωικές Γραμμές», «Επιχειρήσεις Αττικής» - που λυμαίνονται τις ακτοπλοϊκές γραμμές, να θαλασσοπνίγουν ναυτεργάτες και επιβάτες, έδωσε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Γ. Ανωμερίτης, ο οποίος ταγμένος στην εξυπηρέτηση των εφοπλιστικών συμφερόντων έχει τροποποιήσει το ΠΔ 852/76 «Περί απαγορεύσεως απόπλου σε περίπτωση δυσμενών καιρικών συνθηκών». Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση, στην κατηγορία των φορτηγών-οχηματαγωγών πλοίων κλειστού τύπου υπάγονται πλέον και τα επιβατηγά «κλασικού τύπου» (συμβατικά), όταν μεταφέρουν οχήματα και μέχρι 12 επιβάτες. Η έγκριση δίνεται από τον Κλάδο και τη Διεύθυνση Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων και τη Διεύθυνση Θαλάσσιων Μεταφορών. Ουσιαστικά, με την τροποποίηση αυτή, οι ναυτεργάτες του πληρώματος παραδίδονται αλυσοδεμένοι στην εγκληματική ασυδοσία των εφοπλιστών, που μετρούν τις ανθρώπινες ζωές με χρήμα.

Τα σωματεία ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» με κοινό δελτίο Τύπου καταγγέλλουν «την κυβέρνηση, τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Γ. Ανωμερίτη, γιατί κατ' απαίτηση των εφοπλιστών προχώρησαν στην τροποποίηση του ΠΔ» και τονίζουν ότι έδωσαν «ουσιαστικά το δικαίωμα στους εφοπλιστές να καθορίζουν αυθαίρετα τα δρομολόγια των επιβατηγών, οχηματαγωγών πλοίων, δηλαδή να μπορούν να αποπλέουν από τα λιμάνια με δυσμενείς καιρικές συνθήκες - απαγορευτικό απόπλου των πλοίων - θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο τη ζωή των επιβατών και του πληρώματος των πλοίων».

Επισημαίνουν δε: «Η διεύρυνση της εφοπλιστικής ασυδοσίας με την ψήφιση του Ν. 2932/2001, με βάση το διαλυτικό κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ενωσης, στον οποίο περιλαμβάνονται οι αντεργατικές επιλογές των μονοπωλίων, άνοιξε τους "ασκούς του Αιόλου", με αλόγιστες, οδυνηρές συνέπειες για τους ναυτεργάτες, γενικότερα για την εργατική τάξη και τον εργαζόμενο λαό». Τα σωματεία υπογραμμίζουν και τις τεράστιες, όπως σημειώνουν, ευθύνες των εργοδοτικών και κυβερνητικών συνδικαλιστών της πλειοψηφίας της διοίκησης της ΠΝΟ, που με την άρνησή τους να προχωρήσουν σε απεργιακές κινητοποιήσεις στηρίζουν τις επιλογές κυβέρνησης και εφοπλιστών. Τα σωματεία προειδοποιούν: «Οι κίνδυνοι ενός μεγάλου τραγικού ναυαγίου είναι μεγάλοι». Απαιτούν, μεταξύ άλλων, το απαγορευτικό να ισχύει για όλα τα πλοία.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ