ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 11 Φλεβάρη 2003
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«Σύνδρομο Μαλακάσας» σε όλη τη χώρα!
  • Την παραγραφή των πολιτικών ευθυνών για τις κακοτεχνίες και τις κατολισθήσεις στα έργα, ανήγγειλε προκλητικά η υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, επειδή αυτές ...«διαχέονται διαχρονικά»!
  • Απύθμενη πρόκληση σε βάρος του ελληνικού λαού, ο οποίος θα ξαναπληρώσει για την αποκατάσταση των ζημιών

Καθίζηση της Εθνικής Οδού Κορίνθου - Τριπόλεως

Eurokinissi

Καθίζηση της Εθνικής Οδού Κορίνθου - Τριπόλεως
Ενώ το «σύνδρομο της Μαλακάσας» χτυπάει το ένα μετά το άλλο τα έργα υποδομής της χώρας - που με τόσες παράτες και φιέστες εγκαινιάζονται - φανερώνοντας ότι κάτι πολύ σάπιο υπάρχει στο σύστημα παραγωγής των δημοσίων έργων, η κυβέρνηση διά της υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Β. Παπανδρέου δε δίστασε χτες να αναγγείλει την ατιμωρησία των υπευθύνων και την παραγραφή των πολιτικών ευθυνών, συμψηφιστικά μάλιστα όλων των τελευταίων κυβερνήσεων και του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ!!! Πρόκειται για μια απύθμενη πρόκληση σε βάρος του ελληνικού λαού, ο οποίος θα κληθεί να ξαναπληρώσει δεκάδες δισεκατομμύρια δραχμές γι' αυτό το ράβε - ξήλωνε των έργων, ενώ παράλληλα θα υποχρεωθεί τα επόμενα χρόνια να υποστεί απερίγραπτη ταλαιπωρία...

Η υπουργός ΠΕΧΩΔΕ παραδέχτηκε ότι τις τελευταίες μέρες έχουν προκληθεί σημαντικές καταστροφές στο εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο της μισής περίπου χώρας, στο οποίο παρατηρούνται κατολισθήσεις, πλημμύρες και ρηγματώσεις, ρίχνοντας όμως τις ευθύνες στα... καιρικά φαινόμενα, ενώ απέφυγε χαρακτηριστικά να χρησιμοποιήσει έστω και τις λέξεις κακοτεχνία ή κατασκευαστική αστοχία. Αποτέλεσμα όλων αυτών των προβλημάτων είναι μια σειρά από περιοχές να βιώνουν συνθήκες ξαφνικής απομόνωσης, εξαιτίας της έλλειψης οδικών προσβάσεων, με χαρακτηριστικότερη περίπτωση αυτή της Τρίπολης - Καλαμάτας, όπου και το νέο, αλλά και το παλιό οδικό δίκτυο έχει τεθεί εκτός κυκλοφορίας!

Καθίζηση στο 30ο χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Πρέβεζας - Ηγουμενίτσας

Eurokinissi

Καθίζηση στο 30ο χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Πρέβεζας - Ηγουμενίτσας
Σύμφωνα με την υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, οι νομοί στους οποίους έχουν παρατηρηθεί οι μεγαλύτερες καταστροφές στα έργα υποδομής είναι: Εβρου, Θεσπρωτίας, Πιερίας, Λάρισας, Καρδίτσας, Αργολίδας, Λέσβου, Χίου, Πρέβεζας, Αρκαδίας, Φθιώτιδας, Ηλείας, Μεσσηνίας και Κέρκυρας. Σύμφωνα με τα έως τώρα δεδομένα και χωρίς να έχει ολοκληρωθεί ο απολογισμός για την αποκατάσταση των ζημιών αυτών, θα απαιτηθεί το ποσόν των 40 εκατ. ευρώ (13,6 δισ. δρχ.).

Ποσό πολλαπλάσιο από αυτό θα απαιτηθεί για την αποκατάσταση των ζημιών που προκλήθηκαν από τις κατολισθήσεις στο δρόμο Κορίνθου - Τρίπολης στο ύψος της Νεμέας και στο δρόμο Τρίπολης - Καλαμάτας στο ύψος της Τσακώνας. Ειδικότερα για τις δύο αυτές περιπτώσεις, φαίνεται ξεκάθαρα ότι δεν έγιναν σωστές γεωλογικές και γεωτεχνικές μελέτες, ενώ αποδεικνύεται ότι οι κυβερνήσεις γνώριζαν τα προβλήματα που υπάρχουν, αλλά άφηναν τον κόσμο να περνά αμέριμνος από δρόμους - λαιμητόμους. Οπως δήλωσε η υπουργός ΠΕΧΩΔΕ:

  • Ο δρόμος Κορίνθου - Τρίπολης παραδόθηκε τμηματικά στην κυκλοφορία από το 1990 έως το 1992 επί κυβέρνησης ΝΔ, αλλά οι μελέτες και η κατασκευή του έργου ξεκίνησαν τη δεκαετία του 1980 επί κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ. Το 1998 διαπιστώθηκαν καθιζήσεις στο ύψος της Νεμέας και γι' αυτό δόθηκε εντολή στην Περιφέρεια να κατασκευάσει παρακαμπτήριο δρόμο 2 χιλιομέτρων, ενώ ταυτόχρονα έγινε νέα μελέτη που προέβλεπε κάποια έργα βελτίωσης του δρόμου, τα οποία θα ξεκινούσαν από φέτος, αν και εφόσον εξασφαλίζονταν τα κατάλληλα κονδύλια που μέχρι τώρα δεν είχαν εξασφαλιστεί! Τελικά, έγινε η κατολίσθηση και τώρα σε 10 μέρες, και εφόσον γίνουν γεωτεχνικές μελέτες, θα αποφασιστεί αν θα γίνει νέα χάραξη ή θα κατασκευαστεί γέφυρα στο ύψος της κατολίσθησης που εκτείνεται προς το παρόν σε 150 μέτρα μήκος, ενώ «ύποπτη» κρίνεται μια περιοχή μήκους 2 χιλιομέτρων. Μέχρι να ολοκληρωθούν τα έργα και για 2-3 χρόνια θα χρησιμοποιείται η παρακαμπτήριος, αν μπορεί να βελτιωθεί ή, αλλιώς, ο παλιός δρόμος. Σύμφωνα, πάντως, με πληροφορίες, τα προβλήματα καθιζήσεων στην περιοχή ήταν γνωστά από την περίοδο της κατασκευής, αφού εκεί υπήρχε ρεματιά με άνοιγμα 50 μέτρα και βάθος 30 μέτρα που μπαζώθηκε, χωρίς να κατασκευαστούν οι αναγκαίοι αποστραγγιστικοί αγωγοί! Επίσης, είναι τουλάχιστον άστοχος ο ισχυρισμός της υπουργού ότι δεν υπήρχαν λεφτά για τα έργα βελτίωσης του δρόμου, όταν εκεί ο κόσμος πληρώνει τα ακριβότερα διόδια!
  • Οσον αφορά το δρόμο Τρίπολης - Καλαμάτας, η μελέτη έγινε το '84-'85 και άρχισε να κατασκευάζεται ως δρόμος με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση, ενώ το 1990 δόθηκε εντολή να κατασκευαστεί με 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση. Ο δρόμος ολοκληρώθηκε το 2000 και αμέσως διαπιστώθηκε ότι παρουσιάζει προβλήματα. Η χάραξη ήταν λάθος, δήλωσε η υπουργός και δήλωσε ότι θα γίνει νέα χάραξη, μετά την κατολίσθηση, η οποία είναι τετραπλάσια της Μαλακάσας. Στο μεταξύ ένας νέος δρόμος 10 χιλιομέτρων ουσιαστικά θα παραμείνει άχρηστος για πολλά χρόνια.

Το πιο εντυπωσιακό, φυσικά, είναι ότι η υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ανήγγειλε την παραγραφή των πολιτικών ευθυνών, αφού - όπως είπε - «οι ευθύνες διαχέονται διαχρονικά και έχουν σχέση με το σύστημα παραγωγής των δημοσίων έργων»! Πρόσθεσε, βέβαια, ότι τα αίτια θα ερευνηθούν, αλλά προφανώς για ...«την τιμή των όπλων» ή για να αναζητηθούν εξιλαστήρια θύματα.

Νέο νομοσχέδιο για το Κτηματολόγιο

Με νομοσχέδιο που κατατέθηκε αιφνιδιαστικά χτες αργά το βράδυ στη Βουλή προβλέπονται διάφορες τροποποιήσεις στους δύο νόμους που διέπουν τις διαδικασίες σύνταξης του Εθνικού Κτηματολογίου και αποσκοπούν στην επιτάχυνσή τους. Ανάμεσα στις διατάξεις του νομοσχεδίου δεν περιλαμβάνεται προς το παρόν αυτή που έχει προαναγγείλει το ΥΠΕΧΩΔΕ και με βάση την οποία το δημόσιο παραιτείται από το τεκμήριο υπέρ αυτού προς όφελος των καταπατητών σε εντός σχεδίου περιοχές. Προφανώς η διάταξη αυτή θα κατατεθεί ως τροπολογία. Κατά τα άλλα, μεταξύ των διατάξεων του νομοσχεδίου περιλαμβάνονται:

  • Η κατάργηση της πρωτοβάθμιας επιτροπής ενστάσεων.
  • Η αυτοδίκαιη καταγραφή των ακινήτων αποθανόντος στους κληρονόμους του, ακόμη και αν δεν έχουν κάνει αποδοχή κληρονομιάς. Οι κληρονόμοι, ωστόσο, δε θα έχουν δικαίωμα μεταβίβασης του ακινήτου ή άλλης δικαιοπραξίας επ' αυτού αν δεν προβούν σε αποδοχή κληρονομιάς.
  • Η θέσπιση ρητής διάταξης με την οποία δε θα μπορούν κάποιοι να επικαλεστούν έκτακτη χρησικτησία σε ακίνητα που έχουν καταχωρηθεί στους κτηματολογικούς πίνακες ως αγνώστου ιδιοκτήτη και εγγράφονται αυτοδίκαια στο Δημόσιο.
  • Η κατάργηση του κτηματογραφικού αποσπάσματος που αντικαθίσταται με το πιστοποιητικό υποβολής δήλωσης ιδιοκτησίας.
  • Η καταγραφή του αιγιαλού ως δημόσιο κτήμα μέσα από τις διαδικασίες σύνταξης του Εθνικού Κτηματολογίου κ.ά.
Προκαταρκτική έρευνα

Παρέμβαση στο θέμα της καθίζησης του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου - Τρίπολης έκανε ο Αρειος Πάγος. Τη διενέργεια επείγουσας προκαταρκτικής εξέτασης, σύμφωνα με πληροφορίες, παρήγγειλε ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ε. Κρουσταλάκης με έγγραφό του προς τον διευθύνοντα την Εισαγγελία Πρωτοδικών Ναυπλίου. Αντικείμενο της προκαταρκτικής εξέτασης είναι να ερευνηθεί αν υπάρχουν ποινικές ευθύνες για την καθίζηση του δρόμου και στην περίπτωση που προκύψουν ευθύνες, η έρευνα να προσανατολιστεί στον εντοπισμό των συγκεκριμένων προσώπων.

Καταδικάστηκαν πιλότοι

Σε φυλάκιση επτά και πέντε μηνών αντίστοιχα, με τριετή αναστολή, καταδικάστηκαν χτες από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης δύο πιλότοι της «Ολυμπιακής Αεροπορίας», οι Στέφανος Βασιλικός και Βασίλης Κεραμιτσόπουλος, διότι έθεσαν σε κίνδυνο τη ζωή επιβατών στη διάρκεια προσγείωσης αεροσκάφους στο αεροδρόμιο «Μακεδονία». Οι δύο πιλότοι στις 12 Αυγούστου 1997 ήταν συγκυβερνήτες στο αεροσκάφος που εκτελούσε την πτήση Αθήνα - Φρανκφούρτη - Θεσσαλονίκη, με 26 επιβάτες. Στη διάρκεια της προσγείωσης το αεροσκάφος βγήκε εκτός διαδρόμου και υπέστη ζημιές στα φτερά, χωρίς ευτυχώς να τραυματιστεί κανένας από τους επιβάτες. Στις απολογίες τους οι κατηγορούμενοι ισχυρίστηκαν ότι έκαναν ό,τι ήταν δυνατό για να αποφύγουν το ενδεχόμενο ατυχήματος, αφού, όπως είπαν, ο διάδρομος προσγείωσης ήταν βρεγμένος από τη νεροποντή που προηγήθηκε.

Αγνοείται ελικόπτερο του ΕΚΑΒ

Ελικόπτερο του ΕΚΑΒ που εκτελούσε πτήση χθες μετά τα μεσάνυχτα για την διακομιδή ασθενούς από την Ικαρία αγνοούνταν και εκφράζονταν σοβαροί φόβοι για την τύχη των τεσσάρων επιβατών του (τριμελές πλήρωμα και ένας γιατρός). Συγκεκριμένα απογειώθηκε από την Μυτιλήνη με προορισμό την Ικαρία και στις 12.40 μετά τα μεσάνυχτα έπαψε να έχει επαφή με τον πύργο ελέγχου, όταν βρισκόταν σε απόσταση 2 ν.μιλίων δυτικά του αεροδρομίου της Ικαρίας. Αμέσως κινητοποιήθηκαν δυνάμεις του Λιμενικού και της Πολεμικής Αεροπορίας, για να ερευνήσουν την περιοχή. Να σημειωθεί ότι τα δύο προηγούμενα χρόνια δύο ελικόπτερα του ΕΚΑΒ συνετρίβησαν στη διάρκεια ανάλογης επιχείρησης διακομιδής ασθενών.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ