Τρίτη 11 Φλεβάρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«Σύνδρομο Μαλακάσας» σε όλη τη χώρα!
  • Την παραγραφή των πολιτικών ευθυνών για τις κακοτεχνίες και τις κατολισθήσεις στα έργα, ανήγγειλε προκλητικά η υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, επειδή αυτές ...«διαχέονται διαχρονικά»!
  • Απύθμενη πρόκληση σε βάρος του ελληνικού λαού, ο οποίος θα ξαναπληρώσει για την αποκατάσταση των ζημιών

Καθίζηση της Εθνικής Οδού Κορίνθου - Τριπόλεως

Eurokinissi

Καθίζηση της Εθνικής Οδού Κορίνθου - Τριπόλεως
Ενώ το «σύνδρομο της Μαλακάσας» χτυπάει το ένα μετά το άλλο τα έργα υποδομής της χώρας - που με τόσες παράτες και φιέστες εγκαινιάζονται - φανερώνοντας ότι κάτι πολύ σάπιο υπάρχει στο σύστημα παραγωγής των δημοσίων έργων, η κυβέρνηση διά της υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Β. Παπανδρέου δε δίστασε χτες να αναγγείλει την ατιμωρησία των υπευθύνων και την παραγραφή των πολιτικών ευθυνών, συμψηφιστικά μάλιστα όλων των τελευταίων κυβερνήσεων και του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ!!! Πρόκειται για μια απύθμενη πρόκληση σε βάρος του ελληνικού λαού, ο οποίος θα κληθεί να ξαναπληρώσει δεκάδες δισεκατομμύρια δραχμές γι' αυτό το ράβε - ξήλωνε των έργων, ενώ παράλληλα θα υποχρεωθεί τα επόμενα χρόνια να υποστεί απερίγραπτη ταλαιπωρία...

Η υπουργός ΠΕΧΩΔΕ παραδέχτηκε ότι τις τελευταίες μέρες έχουν προκληθεί σημαντικές καταστροφές στο εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο της μισής περίπου χώρας, στο οποίο παρατηρούνται κατολισθήσεις, πλημμύρες και ρηγματώσεις, ρίχνοντας όμως τις ευθύνες στα... καιρικά φαινόμενα, ενώ απέφυγε χαρακτηριστικά να χρησιμοποιήσει έστω και τις λέξεις κακοτεχνία ή κατασκευαστική αστοχία. Αποτέλεσμα όλων αυτών των προβλημάτων είναι μια σειρά από περιοχές να βιώνουν συνθήκες ξαφνικής απομόνωσης, εξαιτίας της έλλειψης οδικών προσβάσεων, με χαρακτηριστικότερη περίπτωση αυτή της Τρίπολης - Καλαμάτας, όπου και το νέο, αλλά και το παλιό οδικό δίκτυο έχει τεθεί εκτός κυκλοφορίας!

Καθίζηση στο 30ο χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Πρέβεζας - Ηγουμενίτσας

Eurokinissi

Καθίζηση στο 30ο χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Πρέβεζας - Ηγουμενίτσας
Σύμφωνα με την υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, οι νομοί στους οποίους έχουν παρατηρηθεί οι μεγαλύτερες καταστροφές στα έργα υποδομής είναι: Εβρου, Θεσπρωτίας, Πιερίας, Λάρισας, Καρδίτσας, Αργολίδας, Λέσβου, Χίου, Πρέβεζας, Αρκαδίας, Φθιώτιδας, Ηλείας, Μεσσηνίας και Κέρκυρας. Σύμφωνα με τα έως τώρα δεδομένα και χωρίς να έχει ολοκληρωθεί ο απολογισμός για την αποκατάσταση των ζημιών αυτών, θα απαιτηθεί το ποσόν των 40 εκατ. ευρώ (13,6 δισ. δρχ.).

Ποσό πολλαπλάσιο από αυτό θα απαιτηθεί για την αποκατάσταση των ζημιών που προκλήθηκαν από τις κατολισθήσεις στο δρόμο Κορίνθου - Τρίπολης στο ύψος της Νεμέας και στο δρόμο Τρίπολης - Καλαμάτας στο ύψος της Τσακώνας. Ειδικότερα για τις δύο αυτές περιπτώσεις, φαίνεται ξεκάθαρα ότι δεν έγιναν σωστές γεωλογικές και γεωτεχνικές μελέτες, ενώ αποδεικνύεται ότι οι κυβερνήσεις γνώριζαν τα προβλήματα που υπάρχουν, αλλά άφηναν τον κόσμο να περνά αμέριμνος από δρόμους - λαιμητόμους. Οπως δήλωσε η υπουργός ΠΕΧΩΔΕ:

  • Ο δρόμος Κορίνθου - Τρίπολης παραδόθηκε τμηματικά στην κυκλοφορία από το 1990 έως το 1992 επί κυβέρνησης ΝΔ, αλλά οι μελέτες και η κατασκευή του έργου ξεκίνησαν τη δεκαετία του 1980 επί κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ. Το 1998 διαπιστώθηκαν καθιζήσεις στο ύψος της Νεμέας και γι' αυτό δόθηκε εντολή στην Περιφέρεια να κατασκευάσει παρακαμπτήριο δρόμο 2 χιλιομέτρων, ενώ ταυτόχρονα έγινε νέα μελέτη που προέβλεπε κάποια έργα βελτίωσης του δρόμου, τα οποία θα ξεκινούσαν από φέτος, αν και εφόσον εξασφαλίζονταν τα κατάλληλα κονδύλια που μέχρι τώρα δεν είχαν εξασφαλιστεί! Τελικά, έγινε η κατολίσθηση και τώρα σε 10 μέρες, και εφόσον γίνουν γεωτεχνικές μελέτες, θα αποφασιστεί αν θα γίνει νέα χάραξη ή θα κατασκευαστεί γέφυρα στο ύψος της κατολίσθησης που εκτείνεται προς το παρόν σε 150 μέτρα μήκος, ενώ «ύποπτη» κρίνεται μια περιοχή μήκους 2 χιλιομέτρων. Μέχρι να ολοκληρωθούν τα έργα και για 2-3 χρόνια θα χρησιμοποιείται η παρακαμπτήριος, αν μπορεί να βελτιωθεί ή, αλλιώς, ο παλιός δρόμος. Σύμφωνα, πάντως, με πληροφορίες, τα προβλήματα καθιζήσεων στην περιοχή ήταν γνωστά από την περίοδο της κατασκευής, αφού εκεί υπήρχε ρεματιά με άνοιγμα 50 μέτρα και βάθος 30 μέτρα που μπαζώθηκε, χωρίς να κατασκευαστούν οι αναγκαίοι αποστραγγιστικοί αγωγοί! Επίσης, είναι τουλάχιστον άστοχος ο ισχυρισμός της υπουργού ότι δεν υπήρχαν λεφτά για τα έργα βελτίωσης του δρόμου, όταν εκεί ο κόσμος πληρώνει τα ακριβότερα διόδια!
  • Οσον αφορά το δρόμο Τρίπολης - Καλαμάτας, η μελέτη έγινε το '84-'85 και άρχισε να κατασκευάζεται ως δρόμος με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση, ενώ το 1990 δόθηκε εντολή να κατασκευαστεί με 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση. Ο δρόμος ολοκληρώθηκε το 2000 και αμέσως διαπιστώθηκε ότι παρουσιάζει προβλήματα. Η χάραξη ήταν λάθος, δήλωσε η υπουργός και δήλωσε ότι θα γίνει νέα χάραξη, μετά την κατολίσθηση, η οποία είναι τετραπλάσια της Μαλακάσας. Στο μεταξύ ένας νέος δρόμος 10 χιλιομέτρων ουσιαστικά θα παραμείνει άχρηστος για πολλά χρόνια.

Το πιο εντυπωσιακό, φυσικά, είναι ότι η υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ανήγγειλε την παραγραφή των πολιτικών ευθυνών, αφού - όπως είπε - «οι ευθύνες διαχέονται διαχρονικά και έχουν σχέση με το σύστημα παραγωγής των δημοσίων έργων»! Πρόσθεσε, βέβαια, ότι τα αίτια θα ερευνηθούν, αλλά προφανώς για ...«την τιμή των όπλων» ή για να αναζητηθούν εξιλαστήρια θύματα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ