ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 15 Απρίλη 2003
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ
Μας σκοτώνουν υπέρ ... ιδιωτικοποίησης!

Motion Team

Με διάφορες αλχημείες και μαγειρεμένα στοιχεία που έδωσαν χτες τόσο το ΥΠΕΧΩΔΕ, όσο και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Χρ. Πρωτόπαππας, προσπάθησαν χτες να αποσείσουν τις εγκληματικές ευθύνες της κυβέρνησης για το γεγονός ότι η Εθνική Οδός - το τμήμα των Τεμπών, το περιβόητο «πέταλο του Μαλιακού» και άλλα - εξακολουθούν να παραμένουν καρμανιόλες, αν και έχει πληρώσει ο ελληνικός λαός μέχρι τώρα πάνω από 1 τρισ. δρχ. για την κατασκευή τους!

Κι όλα αυτά προκειμένου να εφαρμοστεί η πολιτική της ιδιωτικοποίησης και των οδικών αξόνων της χώρας, ώστε να αποκομίσουν τεράστια υπερκέρδη οι λίγοι μεγαλοεργολάβοι και μεγαλοτραπεζίτες, οι οποίοι θα τα κατασκευάσουν με τη μέθοδο της ληστρικής «αυτοχρηματοδότησης». Κι όλα αυτά, αν και οι καθυστερήσεις έχουν ως αποτέλεσμα να θρηνούμε χιλιάδες νεκρούς κάθε χρόνο στους δρόμους αυτούς - λαιμητόμους...

Πιο συγκεκριμένα, το πολύνεκρο δυστύχημα έγινε στο 385ο χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Αθηνών - Θεσσαλονίκης, το οποίο βρίσκεται στην κοιλάδα των Τεμπών. Για το συγκεκριμένο τμήμα μήκους 25 χιλιομέτρων από τον Ευαγγελισμό μέχρι τη Σκοτίνα, έχει ολοκληρωθεί η μελέτη εδώ και χρόνια - προβλέπει δίδυμες σήραγγες μήκους 11 χιλιομέτρων και δίδυμες γέφυρες μήκους 1,5 χλμ. - δεν προωθήθηκε, όμως, για κατασκευή γιατί η κυβέρνηση αποφάσισε να το συμπεριλάβει σε σύμβαση παραχώρησης (αυτοχρηματοδότηση) μαζί με άλλα πέντε παρόμοια οδικά έργα. Τελικά, ο διαγωνισμός αυτός για τις συμβάσεις παραχώρησης ξεκίνησε το 2002 και βρίσκεται ακόμη στο στάδιο της προεπιλογής, ενώ αναμένεται να γίνει η οριστική ανάθεσή τους προς το δεύτερο εξάμηνο του 2004 - άλλωστε οι μεγαλοεργολάβοι μέχρι τότε θα ασχολούνται με τα Ολυμπιακά έργα...

Η κυβέρνηση για την ιδιωτικοποίηση αυτή επικαλείται «στενότητα χρημάτων». Παρ' όλα αυτά, όμως, φρόντισε να εξαιρέσει τα έξι αυτά έργα ακόμη και από το νομοθετικό πλαίσιο που ετοιμάζει για τις συμβάσεις παραχώρησης, με αποτέλεσμα οι εργολάβοι να συμβάλουν στη χρηματοδότησή τους με ίδια κεφάλαια που μπορεί να μην καλύπτουν ούτε το 10% του κόστους. Παράλληλα και ως αντάλλαγμα θα τους παραχωρήσει για εκμετάλλευση σταθμούς διοδίων ήδη κατασκευασμένων τμημάτων με χρήματα του ελληνικού λαού, ενώ θα τους δώσει και τις εγγυήσεις του Δημοσίου, για να πάρουν τα αναγκαία δάνεια. Τα ίδια ακριβώς ισχύουν και για το τμήμα Πάτρα - Κόρινθος 120 χλμ.

Σημειώνουμε ότι την ίδια τακτική των καθυστερήσεων προς όφελος των μεγαλοεργολάβων ακολούθησε η κυβέρνηση και για το τμήμα του «πετάλου του Μαλιακού», προκειμένου να κατασκευαστεί η περιβόητη ζεύξη του Μαλιακού με τη μέθοδο της αυτοχρηματοδότησης. Οταν, όμως, πρόσφατα οι μεγαλοεργολάβοι έκριναν την κατασκευή της ζεύξης ως ασύμφορη (δε θα αποκόμιζαν τα υπερκέρδη που ήθελαν), η κυβέρνηση αποφάσισε την αναβάθμιση του Πετάλου του Μαλιακού, μήκους 17,3 χλμ., έργο που πρόκειται πλέον να δημοπρατηθεί ως κλασικό δημόσιο έργο...

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
«Επικοινωνιακή διαχείριση» της τραγωδίας!

Ολη η αγωνία της κυβέρνησης είναι να εξέλθει ...«επικοινωνιακά» (!) αλώβητη από την τραγωδία! Αυτό πιστοποιήθηκε και από τις χτεσινές δηλώσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου. Ο Χρ. Πρωτόπαππας, που έσπευσε να πει ότι «ο Κ. Σημίτης παρακολουθεί από πολύ κοντά όλες τις σχετικές διαδικασίες» και «έχει δώσει αυστηρές εντολές στην κατεύθυνση της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης» (σ.σ.: λόγια γνωστά και από τις υποθέσεις με το «Σαμίνα», τους σεισμούς κλπ.), έφτασε να αποδώσει τα αίτια των καθυστερήσεων σε έργα, όπως στο δρόμο των Τεμπών, στο όνομα του ότι στην Ελλάδα «είμαστε κράτος δικαίου» και «σεβασμού της πολιτιστικής κληρονομιάς»! Ως εκ τούτου δεν μπορούν να υπάρξουν παρακάμψεις είτε του Συμβουλίου της Επικρατείας, είτε προσφυγών, όπως είπε...

Σε ό,τι αφορά ειδικά στη συγκεκριμένη καρμανιόλα, ανέφερε ότι «δεν υπάρχουν χρήματα για τα πάντα», ότι το έργο καθυστερεί λόγω της μορφολογίας του χώρου, διότι πρέπει να γίνει σήραγγα κλπ... για να συμπληρώσει ότι το ΠΑΣΟΚ ποτέ δεν είχε υποσχεθεί ότι θα είχε ολοκληρωθεί το έργο τα προηγούμενα χρόνια, αλλά ότι απλώς θα ξεκινούσε! Πρόσθεσε, δε, ότι, «σε τελική ανάλυση, είναι πολύ γνωστό στους οδηγούς και ιδιαίτερα στους επαγγελματίες οδηγούς, ποια είναι η έκταση του δρόμου στα Τέμπη»!

Ο εκπρόσωπος της κυβέρνησης δεν παρέλειψε να κάνει κι αυτός «μπαλάκι» τις ευθύνες για τους ελέγχους στους δρόμους, λέγοντας ότι για τα θέματα αυτά «υπεύθυνες είναι οι Νομαρχίες»... Παραπέρα, κατά τον Χρ. Πρωτόπαππα, «η πολιτεία έχει πάρει μέτρα και έχει κάνει παρεμβάσεις», αλλά «εφόσον υπάρχουν δυστυχήματα, πρέπει τα μέτρα αυτά να ενισχύονται»! Θεώρησε, δε, εαυτόν σε θέση να κάνει και συστάσεις, του τύπου «δεν μπορεί να λέμε για παράδειγμα ότι δεν έχουμε δρόμους... δεν μπορούμε να πηγαίνουμε από το ένα άκρο στο άλλο».

Σε σχετικές ερωτήσεις δημοσιογράφων, απέδωσε το γεγονός ότι τα ασθενοφόρα στον τόπο του δυστυχήματος δεν είχαν γιατρούς, επειδή έσπευσαν ...πολλά ασθενοφόρα και «σε κάποιο από αυτά, πιθανώς, δε βρέθηκε ο γιατρός εκείνη την ώρα»... Ερωτηθείς, τέλος, για τις κατά καιρούς δηλώσεις των κυβερνώντων ότι «το μαχαίρι θα φτάσει στο κόκαλο» σε ό,τι αφορά ευθύνες, ο υπουργός κρύφτηκε πίσω από την «ανεξάρτητη Δικαιοσύνη»... «Υπάρχει Δικαιοσύνη στην Ελλάδα και δεν απονέμεται από υπουργό. Απονέμεται από τους αρμόδιους υπουργούς. Αποστείλαμε επιστολή στον κ. Κρουσταλλάκη», για να επιταχυνθούν οι διαδικασίες, ήταν τα λόγια του...

Αθώα η κυβέρνηση, ένοχοι οι νομάρχες

Να μεταθέσει στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση τις δικές της εγκληματικές ευθύνες για την ασυδοσία που επικρατεί και στον τομέα των μεταφορών, επιχειρεί η κυβέρνηση.

Το ρόλο αυτό ανέλαβαν από κοινού ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Χρ. Πρωτόπαππας, και ο υπουργός Μεταφορών-Επικοινωνιών, Χρ. Βερελής, ο οποίος μιλώντας χτες το πρωί σε τηλεοπτική εκπομπή ...εμφανίστηκε δυσαρεστημένος από τα Μεικτά Κλιμάκια Ελέγχου των φορτηγών, που ανήκουν στις νομαρχίες.

Ο Χρ. Βερελής, για να ενισχύσει τον κυβερνητικό ισχυρισμό ότι ...για όλα φταίει η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, απέστειλε χτες το απόγευμα στα μέσα δημοσιότητας ογκωδέστατο φάκελο, για να επισημάνει ότι από το Μάη του 2001, προς ενίσχυση των ελεγκτικών μηχανισμών της Τροχαίας, προέβλεψε τη δημιουργία των Μεικτών Κλιμακίων Ελέγχου, τα οποία είναι αρμόδια για τον έλεγχο της νομιμότητας της κυκλοφορίας και της ασφάλειας όλων των οχημάτων, καθώς και της νομιμότητας διενέργειας μεταφοράς που γίνεται με αυτά τα οχήματα.

Τα κλιμάκια συγκροτούνται με απόφαση του νομάρχη, λειτουργούν υπό την ευθύνη του και υπάγονται στις αρμοδιότητες των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων. Αποτελούνται από δύο εκπροσώπους της αρμόδιας υπηρεσίας ή ΚΤΕΟ της οικείας νομαρχίας, έναν αστυνομικό της Τροχαίας και έναν υπάλληλο άλλης υπηρεσίας της νομαρχίας.

Με εγκύκλιο του υπουργείου προς όλες τις νομαρχίες στο τέλος του 2002, ζητείται να διενεργούνται οι έλεγχοι, πρωτίστως τις απογευματινές και βραδινές ώρες, καθώς υπήρχαν πληροφορίες ότι οι μεταφορείς, ακριβώς για να αποφύγουν τους ελέγχους, κυκλοφορούσαν μόνον τις βραδινές ώρες. Ζητήθηκαν, επίσης, τα στοιχεία των διενεργηθέντων ελέγχων. Από το σύνολο των νομαρχιών ανταποκρίθηκαν μόνο 17. Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, διαπιστώθηκαν 1.874 παραβάσεις, επιβλήθηκαν πρόστιμα 992.000 ευρώ και αφαιρέθηκαν πινακίδες και άδειες κυκλοφορίας, αθροιστικά για το σύνολο των οχημάτων, για 430 μήνες.

Οπως προκύπτει από τα ίδια τα στοιχεία του υπουργού, οι ευθύνες της κυβέρνησης είναι τεράστιες, καθώς ο ίδιος ο υπουργός, αν και διαπίστωσε προ μηνών ότι οι έλεγχοι των κλιμακίων είναι ανεπαρκείς, ότι όσοι στελεχώνουν τα κλιμάκια δεν έχουν την απαιτούμενη εκπαίδευση, αλλά και τα μέσα (π.χ. γεφυροπλάστιγγες σε διάφορα σημεία των εθνικών δρόμων για να ζυγίζονται τα φορτηγά), εντούτοις δεν έπραξε τίποτα.

Οσον αφορά στην απαγόρευση της κυκλοφορίας των φορτηγών άνω του 1,5 τόνου στους εθνικούς δρόμους, το υπουργείο Μεταφορών διευκρίνισε ότι ειδικά στην περιοχή των Τεμπών ισχύει μόνον από τις 7 του Ιούνη μέχρι τις 8 του Σεπτέμβρη και μόνο για τις Κυριακές, από τις 6 π.μ. μέχρι τις 9 μ.μ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ