Τρίτη 15 Απρίλη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ
Μας σκοτώνουν υπέρ ... ιδιωτικοποίησης!

Motion Team

Με διάφορες αλχημείες και μαγειρεμένα στοιχεία που έδωσαν χτες τόσο το ΥΠΕΧΩΔΕ, όσο και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Χρ. Πρωτόπαππας, προσπάθησαν χτες να αποσείσουν τις εγκληματικές ευθύνες της κυβέρνησης για το γεγονός ότι η Εθνική Οδός - το τμήμα των Τεμπών, το περιβόητο «πέταλο του Μαλιακού» και άλλα - εξακολουθούν να παραμένουν καρμανιόλες, αν και έχει πληρώσει ο ελληνικός λαός μέχρι τώρα πάνω από 1 τρισ. δρχ. για την κατασκευή τους!

Κι όλα αυτά προκειμένου να εφαρμοστεί η πολιτική της ιδιωτικοποίησης και των οδικών αξόνων της χώρας, ώστε να αποκομίσουν τεράστια υπερκέρδη οι λίγοι μεγαλοεργολάβοι και μεγαλοτραπεζίτες, οι οποίοι θα τα κατασκευάσουν με τη μέθοδο της ληστρικής «αυτοχρηματοδότησης». Κι όλα αυτά, αν και οι καθυστερήσεις έχουν ως αποτέλεσμα να θρηνούμε χιλιάδες νεκρούς κάθε χρόνο στους δρόμους αυτούς - λαιμητόμους...

Πιο συγκεκριμένα, το πολύνεκρο δυστύχημα έγινε στο 385ο χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Αθηνών - Θεσσαλονίκης, το οποίο βρίσκεται στην κοιλάδα των Τεμπών. Για το συγκεκριμένο τμήμα μήκους 25 χιλιομέτρων από τον Ευαγγελισμό μέχρι τη Σκοτίνα, έχει ολοκληρωθεί η μελέτη εδώ και χρόνια - προβλέπει δίδυμες σήραγγες μήκους 11 χιλιομέτρων και δίδυμες γέφυρες μήκους 1,5 χλμ. - δεν προωθήθηκε, όμως, για κατασκευή γιατί η κυβέρνηση αποφάσισε να το συμπεριλάβει σε σύμβαση παραχώρησης (αυτοχρηματοδότηση) μαζί με άλλα πέντε παρόμοια οδικά έργα. Τελικά, ο διαγωνισμός αυτός για τις συμβάσεις παραχώρησης ξεκίνησε το 2002 και βρίσκεται ακόμη στο στάδιο της προεπιλογής, ενώ αναμένεται να γίνει η οριστική ανάθεσή τους προς το δεύτερο εξάμηνο του 2004 - άλλωστε οι μεγαλοεργολάβοι μέχρι τότε θα ασχολούνται με τα Ολυμπιακά έργα...

Η κυβέρνηση για την ιδιωτικοποίηση αυτή επικαλείται «στενότητα χρημάτων». Παρ' όλα αυτά, όμως, φρόντισε να εξαιρέσει τα έξι αυτά έργα ακόμη και από το νομοθετικό πλαίσιο που ετοιμάζει για τις συμβάσεις παραχώρησης, με αποτέλεσμα οι εργολάβοι να συμβάλουν στη χρηματοδότησή τους με ίδια κεφάλαια που μπορεί να μην καλύπτουν ούτε το 10% του κόστους. Παράλληλα και ως αντάλλαγμα θα τους παραχωρήσει για εκμετάλλευση σταθμούς διοδίων ήδη κατασκευασμένων τμημάτων με χρήματα του ελληνικού λαού, ενώ θα τους δώσει και τις εγγυήσεις του Δημοσίου, για να πάρουν τα αναγκαία δάνεια. Τα ίδια ακριβώς ισχύουν και για το τμήμα Πάτρα - Κόρινθος 120 χλμ.

Σημειώνουμε ότι την ίδια τακτική των καθυστερήσεων προς όφελος των μεγαλοεργολάβων ακολούθησε η κυβέρνηση και για το τμήμα του «πετάλου του Μαλιακού», προκειμένου να κατασκευαστεί η περιβόητη ζεύξη του Μαλιακού με τη μέθοδο της αυτοχρηματοδότησης. Οταν, όμως, πρόσφατα οι μεγαλοεργολάβοι έκριναν την κατασκευή της ζεύξης ως ασύμφορη (δε θα αποκόμιζαν τα υπερκέρδη που ήθελαν), η κυβέρνηση αποφάσισε την αναβάθμιση του Πετάλου του Μαλιακού, μήκους 17,3 χλμ., έργο που πρόκειται πλέον να δημοπρατηθεί ως κλασικό δημόσιο έργο...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ