Τρίτη 15 Απρίλη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Ποιος φταίει για τα φορτηγά - καρμανιόλες;

Το κεφάλαιο χρειάζεται γρήγορες και φτηνές μεταφορές προϊόντων

Ποιος μετατρέπει σε κινούμενο θάνατο τα φορτηγά αυτοκίνητα; Πώς κυκλοφορούν στις εθνικές οδούς τα Σαββατοκύριακα αφού οι οδηγοί προβλέπεται να εργάζονται πενθήμερο; Πώς διασφαλίζεται η ασφαλής φόρτωση και μετακίνησή τους; Είναι ορισμένα ερωτήματα που αν απαντηθούν θα αποκαλύψουν τους υπεύθυνους και του νέου τραγικού πολύνεκρου δυστυχήματος που έγινε το βράδυ της Κυριακής στην Κοιλάδα των Τεμπών.

Ο 43χρονος Δημήτρης Ντόλας, πατέρας δύο παιδιών, οδηγός του φορτηγού, ξεκίνησε από τον Εβρο με προορισμό την Αθήνα, φορτωμένος με ξυλεία. Κουβαλούσε προϊόντα του εργοστασίου «Ακρίτας» των αδελφών Σαράντη, που λειτουργεί στον Εβρο, περίπου 15 χιλιόμετρα έξω από τις Φέρες στο δρόμο προς το Σουφλί. Το φορτηγό, που οδηγούσε ως υπάλληλος, πέρασε τεχνικό έλεγχο (ΚΤΕΟ) το Γενάρη του 2003 και κρίθηκε κατάλληλο.

Το τραγικό δυστύχημα στέκεται η αφορμή για να αναδυθούν στην επιφάνεια ορισμένες παράμετροι των συνθηκών μέσα στις οποίες γίνεται καθημερινά το μεταφορικό έργο στη χώρα μας. Και να αποκαλυφθούν οι υπεύθυνοι-εγκληματίες, που δεν είναι άλλοι από τους μηχανισμούς του κράτους, δηλαδή η κυβέρνηση.

  • Πόσο κατάλληλο και ασφαλές μπορεί άραγε να είναι ένα όχημα όταν εισάγεται μεταχειρισμένο από άλλες ευρωπαϊκές χώρες διότι εκεί συμπλήρωσε το όριο χρήσης του, επισκευάζεται και στη συνέχεια ξαναμπαίνει στην κυκλοφορία; Και τέτοια είναι τα περισσότερα φορτηγά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στη χώρα μας
  • Κινδύνους, όμως, δημιουργούν και οι συνθήκες εργασίας των οδηγών. «Ο Ελληνας οδηγός είναι ο πιο κακομεταχειρισμένος, ο πιο κακοπληρωμένος, κι άγρια εκμεταλλευόμενος σε Βαλκάνια και Ευρώπη», δήλωσε στο «Ρ» ο Μιχάλης Παπαδόπουλος, πρόεδρος του Συνδικάτου Επαγγελματιών Οδηγών Μακεδονίας-Θράκης «Ο Ερμής». Και πρόσθεσε: «Καταγγέλλουμε τόσο καιρό και λέμε ότι πρέπει να ελεγχόμαστε για τα ωράριά μας, τις ημέρες εργασίας, τα επικίνδυνα φορτία που κουβαλάμε και τα επικίνδυνα οχήματα που οδηγούμε. Εμείς οι ίδιοι ζητούμε να γίνονται έλεγχοι, να τηρούνται οι νόμοι». Και εξηγεί πως αυτό δε συμβαίνει και έτσι αναγκάζονται οι οδηγοί, κάτω από την πίεση των εργοδοτών-ιδιοκτητών να παίζουν κάθε μέρα τη ζωή τους και τη ζωή των άλλων κορόνα-γράμματα
  • Σύμφωνα με τα όσα είπε στο «Ρ» ο Μ. Παπαδόπουλος, οι οδηγοί δεν επιτρέπεται να δουλεύουν Σαββατοκύριακο. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο με ειδική άδεια, την οποία κατά περίπτωση και μόνον αν συντρέχει σοβαρός λόγος θα εκδώσει η Επιθεώρηση Εργασίας, διότι διαφορετικά καταστρατηγείται το πενθήμερο
  • Οι οδηγοί πρέπει να δουλεύουν 8ωρο και σε συγκεκριμένες συνθήκες. Δηλαδή 4,5 ώρες οδήγηση, 1 ώρα ανάπαυση και 2,5 ώρες οδήγηση. Η διαπίστωση τήρησης του ωραρίου μπορεί να γίνει από τον έλεγχο του ταχογράφου. Σε περίπτωση παραβίασης, ο οδηγός, εκτός από το πρόστιμο, τιμωρείται και με 5 βαθμούς στο πόιντ σίστεμ.

Ομως, κανένας δεν ελέγχει και κανένας δεν εφαρμόζει τα προβλεπόμενα. Ετσι και οι εργοδότες αλωνίζουν. Προσλαμβάνουν οδηγούς με μισθούς χαμηλότερους από τη Συλλογική Σύμβαση, τους τρέχουν να βγάλουν γρήγορα τα δρομολόγια και πολλές φορές με υπέρβαρο φορτίο και, στο τέλος, τους δίνουν μπόνους αποδοτικότητας... Γιατί το κεφάλαιο χρειάζεται γρήγορες και φτηνές μεταφορές των προϊόντων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ