ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 24 Απρίλη 2003
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΓΟΥΔΙ
Το Αλσος Στρατού παραχωρήθηκε στην «Αθήνα 2004»

Αεροφωτογραφία του άλσους στο Γουδί
Αεροφωτογραφία του άλσους στο Γουδί
Το Αλσος Στρατού στο Γουδί παραχωρήθηκε στην Οργανωτική Επιτροπή Ολυμπιακών Αγώνων με απόφαση του υφυπουργού Αμυνας Λ. Λωτίδη. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου, το άλσος θα χρησιμοποιηθεί «ως η σημαντικότερη, ως προς το εύρος του πολιτιστικού της προγράμματος, "Ολυμπιακή Πλατεία" της πρωτεύουσας. Οι πολιτιστικές εκδηλώσεις που θα διεξαχθούν σε αυτό θα υποστηρίζονται από τη Διεύθυνση Πολιτισμού της Οργανωτικής Επιτροπής "Αθήνα 2004"».

Παρ' όλα αυτά, στελέχη της «Αθήνα 2004» έλεγαν ότι στο συγκεκριμένο χώρο δεν πρόκειται να γίνει ούτε πλατεία ούτε τίποτα άλλο, εκτός από τις εγκαταστάσεις που θα φιλοξενήσουν τα αγωνίσματα του πεντάθλου κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων και κάποια έργα διαμόρφωσης (σ.σ. στολισμός) του χώρου, δεδομένου ότι εκεί θα βρίσκονται οι βασικές είσοδοι των θεατών προς τις εγκαταστάσεις...

Το περίεργο της υπόθεσης βρίσκεται στο γεγονός ότι στην ανακοίνωση του υπουργείου αναφέρεται πως η «Ολυμπιακή Πλατεία» που θα διαμορφωθεί εκεί προέκυψε «σύμφωνα με το αίτημα που υπέβαλε η πρόεδρος του "Αθήνα 2004", Γιάννα Αγγελοπούλου»!

Υπενθυμίζεται ότι η ανάγκη να θεσμοθετηθεί και να δημιουργηθεί ενιαίο πάρκο με υψηλό πράσινο στο σύνολο της έκτασης του Μητροπολιτικού Πάρκου στο Γουδί (4.500 στρέμματα) και να μην παραχωρηθεί κανένας χώρος για έργα που έχουν σχέση με τους Ολυμπιακούς Αγώνες έχει εκφραστεί κατά καιρούς και σε όλους τους τόνους από φορείς, συλλόγους και κινήσεις της ευρύτερης περιοχής. Βασικό αίτημα δεν είναι μόνον η δημιουργία του Μητροπολιτικού Πάρκου, αλλά και η μη εμπορική εκμετάλλευσή του (σ.σ.: με τη δημιουργία εισόδων), που θα το καθιστούσε μη προσβάσιμο για τους πολίτες.

Ενεργό μέρος σε αυτή τη μάχη έχουν πάρει η «Συμπαράταξη για την Αθήνα», η «Δημοτική Πρωτοβουλία Ζωγράφου» και η «Νομαρχιακή Αγωνιστική Συνεργασία». Με παρεμβάσεις τόσο εντός των Δημοτικών και Νομαρχιακών Συμβουλίων, όσο και με κινητοποιήσεις που έχουν διοργανώσει στο παρελθόν, οι τρεις παρατάξεις ζήτησαν να μη σαλαμοποιηθεί άλλος ένας ελεύθερος χώρος της Αθήνας και να μην παραδοθεί στο μεγάλο κεφάλαιο.

ΚΟΡΙΝΘΟΣ - ΚΑΛΑΜΑΤΑ
Ο λαός θα πληρώσει πανάκριβα και τις κακοτεχνίες

Το τεράστιο ποσό των 100.000.000 ευρώ (35 δισ. δρχ.) θα στοιχίσει ούτε λίγο ούτε πολύ η οριστική αποκατάσταση των ζημιών που σημειώθηκαν τον περασμένο Φλεβάρη στο οδικό δίκτυο Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας. Και φυσικά τα χρήματα αυτά θα κληθεί να πληρώσει ο ελληνικός λαός, αν και για τις κακοτεχνίες, τις λάθος μελέτες και χαράξεις, η υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Β. Παπανδρέου είχε επιχειρήσει απροκάλυπτο συμψηφισμό ευθυνών μεταξύ των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, παραδεχόμενη έτσι και τις ευθύνες της δικής της κυβέρνησης!

Η υπουργός ΠΕΧΩΔΕ χτες εγκαινίασε την παράκαμψη της Κορίνθου - Τρίπολης στο ύψος της Στέρνας, μετά την ενίσχυση του παράπλευρου δρόμου, χάρη στην οποία οι οδηγοί δε θα χρησιμοποιούν πλέον την παλιά εθνική οδό και δήλωσε ότι η εργολαβία για την οριστική αποκατάσταση θα δημοπρατηθεί τις προσεχείς μέρες. Οσον αφορά την αποκατάσταση του οδικού άξονα Τρίπολης - Καλαμάτας, στο ύψος της Τσακώνας, δήλωσε ότι η μελέτη θα παραδοθεί τον Οκτώβρη και στη συνέχεια θα γίνει η δημοπράτηση του έργου.

Αναπροσαρμογή διοδίων

Εστω, όμως, και με την προσωρινή σύνδεση οι οδηγοί που θα διασχίζουν την Κορίνθου - Τρίπολης από τη Δευτέρα θα είναι υποχρεωμένοι να πληρώνουν διόδια! Η κυβέρνηση, πάντως, σύμφωνα με τις ίδιες δηλώσεις της υπουργού, σε μια επίδειξη... γαλαντομίας - ή μάλλον εμπαιγμού - αποφάσισε τη μείωση της τιμής τους και έτσι θα πληρώνουν 1,5 ευρώ, αντί για 2,7 ευρώ που ήταν η τιμή τους μέχρι πριν την κατολίσθηση. Μάλιστα η υπουργός εξήγγειλε την... ορθολογικοποίηση της τιμής των διοδίων σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας, καθώς - όπως είπε - «σε κάποια κομμάτια είναι πολύ φθηνά και σε άλλα ακριβά»! Είναι κανείς που να πιστεύει ότι αυτή η αναπροσαρμογή διοδίων δε θα οδηγήσει σε συνολική αύξηση της τιμής τους, πολύ περισσότερο που μετά το 2004 οι οδικοί άξονες θα παραδοθούν στους ιδιώτες μεγαλοκατασκευαστές;

ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ
Παράνομες οι εργασίες για το Κέντρο της ΔΕΗ

Παράνομες είναι οι εργασίες κατασκευής Κέντρου Διανομής Υψηλής Τάσης της ΔΕΗ στο χώρο της ναυτικής βάσης Βριλησσίων, σύμφωνα με απόφαση του Ε' Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας. Με προσωρινή διαταγή του προέδρου του Τμήματος, σταμάτησε η κοπή των δέντρων αφού ο εργολάβος δεν έχει λάβει τη σχετική άδεια.

Την ίδια ώρα η κυβέρνηση, αφού αντιμετώπισε τους κατοίκους των Βριλησσίων με ΜΑΤ και δακρυγόνα, έχει εγκαταστήσει αστυνομικές δυνάμεις και κλούβες στην περιοχή. Οι Βριλησσιώτες απαντάνε με συνεχόμενες κινητοποιήσεις για να αποτρέψουν την τσιμεντοποίηση των 52,5 στρεμμάτων πρασίνου και απαιτούν να δοθεί στο δήμο για τη δημιουργία χώρων πρασίνου, άθλησης και αναψυχής.

Σήμερα, στις 12 το μεσημέρι, γίνεται συγκέντρωση στην πλατεία Αναλήψεως και στη συνέχεια πορεία προς τη ναυτική βάση. Ενώ προχτές σε ανοιχτό Δημοτικό Συμβούλιο, αποφάσισαν πως δε θα σταματήσουν τον αγώνα τους και στη συνέχεια έκαναν νυχτερινή πορεία - με κεριά - στο χώρο της βάσης.

Επιτυχόντες ΑΣΕΠ

Ολοκληρώθηκε η βαθμολόγηση των γραπτών των υποψηφίων εκπαιδευτικών που μετείχαν στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ του 2002 για τις θέσεις 178 θεολόγων, 483 μαθηματικών, 335 καθηγητών Φυσικής Αγωγής και 184 καθηγητών Οικιακής Οικονομίας.

Οι σχετικοί πίνακες με τα ονόματα των επιτυχόντων θα αναρτηθούν στις Νομαρχίες και στις Διευθύνσεις πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όλης της χώρας. Επίσης, μπορούν να βρεθούν στην ιστοσελίδα του ΑΣΕΠ στο διαδίκτυο, στη διεύθυνση: www.asep.gr.

Οι οριστικοί πίνακες θα προκύψουν από τις μεταβολές που ενδεχομένως θα προέλθουν, μετά των έλεγχο των αιτήσεων και την εκδίκαση των ενστάσεων.

Απαγορεύτηκε η κυκλοφορία φορτηγών στις Εθνικές

Στην απαγόρευση της κυκλοφορίας στις Εθνικές Οδούς των φορτηγών αυτοκινήτων ωφέλιμου φορτίου πάνω από 1,5 τόνο, για τις εξόδους του Πάσχα και της Πρωτομαγιάς, προχώρησαν με κοινή τους απόφαση τα υπουργεία Δημόσιας Τάξης και Μεταφορών.

Συγκεκριμένα η απαγόρευση ισχύει:

  • Για σήμερα (Μ. Πέμπτη) και αύριο (Μ. Παρασκευή), από 4 μ.μ. μέχρι 9 μ.μ. στα ρεύματα εξόδου:

- Της Εθνικής Αθηνών - Κορίνθου από Λ. Κηφισού μέχρι το νέο κόμβο Τριπόλεως.

- Της Εθνικής Αθηνών - Θεσσαλονίκης από κόμβο Τατοΐου μέχρι τις Θερμοπύλες και από τη Λάρισα (356ο χιλιόμετρο) μέχρι τα όρια του Νομού Πιερίας (399ο χιλιόμετρο).

- Της Εθνικής Θεσσαλονίκης - Καβάλας από το 11ο χιλιόμετρο μέχρι τη γέφυρα Στρυμόνα και της Εθνικής Θεσσαλονίκης - Ν. Μουδανιών από την αερογέφυρα Ρυσίου μέχρι το 34ο χιλιόμετρο.

  • Για τη Δευτέρα 28 Απρίλη από 3 μ.μ. μέχρι 10 μ.μ. στα ρεύματα εισόδου:

- Της Εθνικής Πατρών - Κορίνθου - Αθηνών, από τον κόμβο του Ρίου μέχρι και τον κόμβο της Λ. Κηφισού.

- Της Εθνικής Αθηνών - Θεσσαλονίκης από τα όρια του Νομού Πιερίας (399ο χιλιόμετρο) μέχρι τη Λάρισα (356ο χιλιόμετρο) και από τις Θερμοπύλες έως και τον κόμβο Τατοΐου.

- Της Εθνικής Θεσσαλονίκης - Καβάλας από τη γέφυρα Στρυμόνα μέχρι το 11ο χιλιόμετρο και της Εθνικής Θεσσαλονίκης - Ν. Μουδανιών από το 34ο χιλιόμετρο μέχρι την αερογέφυρα Ρυσίου.

Αντίστοιχες περίπου είναι οι απαγορεύσεις για τις 30 Απρίλη στα ρεύματα εξόδου και 1η Μάη για τα ρεύματα εισόδου.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ