Να τους πληρώσουμε και από πάνω για όσα σάπια δεξαμενόπλοιά τους αποσυρθούν, αξιώνουν οι Ελληνες εφοπλιστές! Αυτή η εξωφρενική απαίτηση ήταν η «ουσία» της χτεσινής συνέντευξης Τύπου του προέδρου της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Ν. Ευθυμίου, σχετικά με την επίσπευση της απόσυρσης των δεξαμενοπλοίων μονού τοιχώματος. Πρόκειται για το ανεπαρκές μέτρο που αποφασίστηκε κάτω από την πίεση της κοινής γνώμης σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ενωσης, μετά το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου «ΠΡΕΣΤΙΖ» του εφοπλιστή Κούλουθρου τον περασμένο Νοέμβρη, το οποίο προκάλεσε ανυπολόγιστη οικολογική καταστροφή στα παράλια της Ισπανίας.
Ο Ευθυμίου, όπως φάνηκε από τις δηλώσεις του, προσπάθησε να δώσει το απαιτούμενο άλλοθι προς την κυβέρνηση για τη λήψη και νέων φιλοεφοπλιστικών μέτρων με αφορμή την απόσυρση, τα οποία θα προστεθούν σε αυτά που ήδη ετοιμάζονται, όπως ο ίδιος επιβεβαίωσε, από το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας. Συγκεκριμένα, θεώρησε ότι το μέτρο της επίσπευσης της απόσυρσης θα επιφέρει στους εφοπλιστές ...ισχυρό πλήγμα και γι' αυτό το λόγο αποφάσισαν ότι οι πλοιοκτήτες που θα πέσουν «θύματα» του μέτρου θα χαρακτηρίσουν την απόσυρση των πλοίων τους «δήμευση της περιουσίας τους» και θα απαιτήσουν από τη Δικαιοσύνη τις ανάλογες αποζημιώσεις! Ενώ αναφερόμενος στα μέτρα για την «ανταγωνιστικότητα» είπε: «Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας με έχει διαβεβαιώσει ότι οι προτάσεις μας βρίσκονται στον υπουργό Εθνικής Οικονομίας»!
Αρνήθηκε να δώσει τον μέσο όρο ηλικίας των 321 δεξαμενοπλοίων που θα αποσυρθούν, σύμφωνα με τις αποφάσεις, από το 2005 έως το 2010, ενώ για να πείσει για την ...αδικία σε βάρος των εφοπλιστών δε δίστασε να πατήσει στη μνήμη των εκατοντάδων ναυτεργατών που βρίσκονται στον πάτο της θάλασσας μαζί με τα σαπιοκάραβα του ...πρώτου στον κόσμο στόλου των Ελλήνων εφοπλιστών. «Εριξε» τις ευθύνες των ναυαγίων στα πληρώματα, συμπεραίνοντας αυθαίρετα ότι «το 90% των ναυτικών ατυχημάτων οφείλονται στον ανθρώπινο παράγοντα»!
Ακόμα, σε ό,τι αφορά στην υπόθεση της «ανταγωνιστικότητας» του ελληνικού πλοίου, δηλαδή της αύξησης των εφοπλιστικών υπερκερδών, δεν έδωσε καμία εξήγηση γιατί παρά τα απανωτά μέτρα που έχουν πάρει τόσο οι κυβερνήσεις της ΝΔ όσο και του ΠΑΣΟΚ, με πρόσχημα την αύξηση των πλοίων υπό την ελληνική σημαία και την αύξηση των θέσεων εργασίας για τους Ελληνες ναυτεργάτες, το μόνο που έχει γίνει μέχρι σήμερα είναι να αυξάνεται ο στόλος των εφοπλιστών και να συρρικνώνονται δραστικά οι θέσεις εργασίας.
Motion Team |
Οι 150 εργαζόμενοι διεκδικούν την άμεση καταβολή των δεδουλευμένων τους και την ομαλή και εύρυθμη επαναλειτουργία του εργοστασίου της επιχείρησης.
Χτες μέσα από την απεργιακή τους συγκέντρωση, που έγινε στο Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης και πήρε χαρακτήρα συνέλευσης, αποφάσισαν συνέχιση των κινητοποιήσεων. Συγκεκριμένα, θα συνεχίσουν τους αποκλεισμούς του δρόμου έξω από το εργοστάσιο δύο φορές την εβδομάδα. Επίσης από την επόμενη εβδομάδα θα προχωρήσουν σε επίσχεση εργασίας.
Στη διάρκεια της συγκέντρωσης καταγγέλθηκε για άλλη μια φορά η ανάλγητη στάση της κυβέρνησης και των αρμόδιων υπηρεσιών της. Και διατυπώθηκε ολοκάθαρα, και μέσα από το ψήφισμά τους, η απόφαση να συνεχίσουν τον ενωμένο αγώνα μέχρι τη δικαίωση.
Αμέσως μετά οι εργαζόμενοι πραγματοποίησαν πορεία προς το υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης, διαδηλώνοντας: «Θέλουμε δουλιά και όχι ανεργία».
Επίκαιρη Ερώτηση από το ΚΚΕ στη Βουλή
Την αύξηση των κερδών για τους εφοπλιστές διασφαλίζει η κυβέρνηση με την προκλητική πρόσφατη απόφαση των υπουργών Οικονομίας και Εμπορικής Ναυτιλίας, με την οποία από 1η Ιούνη αυξάνονται επιπρόσθετα 4% οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, στην αιχμή της τουριστικής περιόδου. Το σοβαρό αυτό θέμα έφερε με Επίκαιρη Ερώτησή του στη Βουλή ο βουλευτής του ΚΚΕ Σταύρος Σκοπελίτης.
Χαρακτηριστικά αναφέρει: «Με την ισχύ του ν. 2932/2001 για το νέο θεσμικό πλαίσιο της ακτοπλοΐας και τη διεύρυνση της εφοπλιστικής ασυδοσίας αυξήθηκαν οι τιμές μέχρι και 60% στα εισιτήρια των επιβατών και στα ναύλα των οχημάτων και των εμπορευμάτων.
Η νέα αύξηση στα εισιτήρια των ακτοπλοϊκών πλοίων αποτελεί ένα ακόμη πλήγμα σε βάρος των εργαζομένων, των κατοίκων των νησιών και γενικότερα της εργατικής λαϊκής οικογένειας που αξιοποιεί αυτά τα μέσα μεταφοράς. Επιπλέον, η εκτίναξη στα ύψη των τιμών των εισιτηρίων και των ναύλων των εμπορευμάτων επιφέρει αλυσιδωτές αυξήσεις στα είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης και πλήττει κατάφωρα το βιοτικό επίπεδο των κατοίκων των νησιών. Δικαιολογημένα, λοιπόν, έχει προκαλέσει την αγανάκτηση και την αντίδραση των κατοίκων πολλών νησιών».
Ο Στ. Σκοπελίτης υπογραμμίζει ότι με αυτές τις εξελίξεις: «Επιβεβαιώνονται οι εκτιμήσεις του ΚΚΕ ότι η εφαρμογή του διαλυτικού κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, με την ψήφιση του αντιλαϊκού ν.2932/2001 από την κυβέρνηση, θα επιφέρει αλυσιδωτές αυξήσεις - φωτιά στις τιμές των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και γενικότερα θα πλήξει την ποιότητα της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας στη χώρα μας».
Ο βουλευτής του ΚΚΕ, απευθυνόμενος στον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, ρωτά: «Αν θα ανακαλέσει τη συγκεκριμένη απόφαση και θα πάρει μέτρα για τον περιορισμό της ασυδοσίας των εφοπλιστών. Τι μέτρα προτίθεται να πάρει για την τακτική σύνδεση των νησιών μεταξύ τους και των νησιών με τα ηπειρωτικά λιμάνια της χώρας».
Στο 3ο θεραπευτήριο, μετά την ανακαίνιση, υπάρχουν θετικοί δείκτες για περιστατικά που αντιμετωπίστηκαν: Τα συγκριτικά στοιχεία μεταξύ δύο πενταμήνων του 2001 και του 2003 έχουν ως εξής: Οι χειρουργικές επεμβάσεις αυξήθηκαν από 427 σε 813 (αύξηση 80%), οι επισκέψεις στα εξωτερικά ιατρεία αυξήθηκαν από 11.670 σε 15.500 (+40%) και οι εισαγωγές από 530 σε 667 (+20%).
Το ογκολογικό νοσοκομείο ουσιαστικά άρχισε να λειτουργεί από τον περασμένο Μάρτη και αν κάποιος φτάσει ως εκεί χειρουργείται μέσα σε 10-12 μέρες. Ομως υπάρχει ουρά σε εξετάσεις. Για μαστογραφία το ραντεβού δίνεται για το Νοέμβρη και για σπινθηρογράφημα τον Οχτώβρη.
Και εκεί, σε αυτές τις μονάδες του ΙΚΑ -παρά την εξάντληση του προσωπικού- όπως και στις άλλες μονάδες του ΕΣΥ τα λαϊκά στρώματα -μεταξύ των οποίων και τα 5,5 εκατομμύρια άμεσα και έμμεσα ασφαλισμένοι του ΙΚΑ- υφίστανται τον ευτελισμό της ουράς και εκφράζουν, συχνά πυκνά, την οργή και αγανάκτηση...